בר בי רב

משתמש פעיל
אני עובד הרבה במכון תורני בעריכת טקסטים שהם רב טקסט, דהיינו כמה פירושים יחד
מאוד קשה לפעמים לעבוד עם כמה טקסטים ביחד ולעבור מאחד לשני.
חשבתי לקנות תוכנת תג רב טקסט ולסדר אותם כולם בעמוד אחד.
אין לי שום ידע בתג ושום נסיון כמובן, ולכן רציתי להתייעץ אם אני עושה את הצעד הנכון.
לצערי אין לי את הגישה לפורום תג ולכן אני מעלה את שאלותיי כאן למי שמסכים לענות:
א. האם השימוש בתג כתוכנת כתיבה והגהה היא אידיאלית ונוחה כמו סוג אחר של אופיס, או שזה תוכנה שמיועדת לעימוד וקשה לעבוד איתה לכתיבה?
ב. האם ניתן להשתמש בכמה טקסטים לעשות אותם רב טקסט לא לצורך עימוד [לא אני המעמד, אנו משתמשים בשירותי מעמדים אחרים לצורך העימוד], אלא רק לצורך תצוגה בסיסית של כמה טקסטים בעמוד, האם זה בקלות או שזה עבודה רצינית.
ג. במידה ומעמד אחר עושה לי את הרב טקסט מסודר [מה שנקרא "עימוד דמי"] אם אני נוגע בזה לצורך הגהה הכל נהרס או לא?
מי שיש לו תשובות תבוא עליו הברכה. בעיקר לשאול א, וב.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מלכתחילה תוכנת תג לא נוחה לכתיבה והגהה.
ובתצוגה של כמה טקסטים בעמוד, אי אפשר בכלל לכתוב ולתקן.
כל טקסט מופיע בקובץ נפרד, ושם גם נעשים התיקונים.
יש שעובדים עם שני מסכים או יותר במקביל.
אז ישנה אפשרות לראות טקסטים מקבילים ביחד.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

א. מיועדת לעימוד חד משמעית. אפשרי לכתוב בה ויש בה לפחות מה שיש בפנקס רשימות, אבל לא לכך היא מיועדת.
ב. לגוף העניין: גם בתג הטקסטים יושבים בקבצים אחרים, ואפשר לראות אותם יחד רק בתצוגה. כדי לערוך צריך להיכנס לקובץ הנפרד. אמנם יש סקריפט שמאפשר לערוך על הדף, אבל הוא יקר.
ג. בתג? אם מדובר על אות פה ושם אז לא. אם מדובר על הוספת פסקה אז נהרס. בעיקרון אחרי העימוד עושים רק הגהות קטנות.

לענ"ד, לפני שכב' מוציא 2,800₪ על תג, שיבדוק האם התוצאה שהוא רוצה לא מתקבלת בתיבות טקסט משורשרות בוורד, שיתנו לך לצפות בשני טקסטים במקביל, ונכללים בחבילת אופיס.
 

בר בי רב

משתמש פעיל
@דגל, האם כשמחלקים את הקבצים בתג לכמה קבצים ויש קישורים אז צריך בכל מסמך לבד לפש את הקישור?
לדוגמא אם אני בקישור 333 בגמרא, האם אני לוחץ על זה זה מביא אותי לרש"י קישור 333?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
@דגל, האם כשמחלקים את הקבצים בתג לכמה קבצים ויש קישורים אז צריך בכל מסמך לבד לפש את הקישור?
לדוגמא אם אני בקישור 333 בגמרא, האם אני לוחץ על זה זה מביא אותי לרש"י קישור 333?
אולי יש סקריפט שעושה את זה, אבל בתג הבסיסי אין. מה שעושים הת"ח הוא לצבוע (זמנית) את הקישורים/האותיות/דיבור המתחיל בצבע בולט כמו אדום, ואז קל יותר בעיניים למצוא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה