פניתי אליו באישי כך:
הנידון: פקקי הענק בדרך למודיעין עילית וישובי מטה בנימין בכביש 446 בין צומת שילת לכיכר חשמונאים (מייד אחריו משתחרר הכל!), החל משעות הצהריים (3) עד הערב (7:30) ושוב בשעות הלילה כשיש עבודות (ורבות הם!).
הפיתרון שיש לקדם זה לבטל את הכיכר של חשמונאים שכל הסיבה של בניתו היתה בגלל ריבוי התאונות של הנכנסים ויוצאים מחשמונאים. אחרי ביטול הכיכר יהיה על תושבי חשמונאים להמשיך הלאה לכיוון ק"ס עוד 1.2 ק"מ לכל צד כדי לפרסס בכיכר של ק"ס לחזור לכניסה לחשמונאים, ס"ה תוספת של 2 דקות נסיעה! לא יווצר עומס בכיכר זה משום שיש לו נתיב גלישה ארוך מאוד ימינה לק"ס בנוסף לפניה ימינה בכיכר.
וכן תושב חשמונאים שרוצה להגיע לק"ס יצא לכיון שילת ויפרסס בצומת לפיד ויחזור לכיון ק"ס עוד 1.6 ק"מ, ס"ה תוספת של עוד 4 דק' נסיעה. (אחוזים בודדים יוצאים מחשמונאים לק"ס).
לא יווצר פקק בצומת לפיד משום שבצומת מרומזרת זו ישנם 2 נתיבים ישר + נתיב פניה שמאלה ללפיד ששם יפרססו (מותרת פנית פרסה)
וכל זה לחסוך לתושבי חשמונאים (כ 550 בתי אב בלבד! מול כ 11,000 בתי אב רק בק"ס בנוסף לכמות לא ידועה של תושבי ישובי מטה בנימין) עצמם להמתין בכל יום לפחות חצי שעה ומעלה בפקק קבוע שנגרם בגלל ההאטה של הכיכר.
למותר לציין שפעולה כזו הינה פיתרון מיידי גם לעצם הפקק וגם לביצוע מיידי וללא צורך של שינוי בגוף הכביש כהרחבה וכדו' שיצור בפני עצמו פקקים יותר גדולים עד לביצוע עצמו.
כיום מאות אנשים מפסידים שעות עבודה רבות! וכן הצעות עבודה כדאיות מחוץ לעיר, מחמת שיודעים שלא יספיקו לחזור בפקקים בזמן להוציא את הילדים ממוסדות הלימוד.
עניין ביטול כיכר או ביטול פניה מצוי מאוד בשנים האחרונות כמו בצומת תמיר בירושלים לפונים מרח' שפע חיים ימינה לגולדה שבוטלה הפניה גם לתח"צ.
צירפתי תמונות להמחשת הפיתרון ולנתונים מדוייקים ע"פ גוגל של המרחקים וזמן הנסיעה שנוסף מחמת ביטול הכיכר.
וזה מה שענה: (היה המשך אבל זה לא לעניין להעלות כאן...).
הנידון: פקקי הענק בדרך למודיעין עילית וישובי מטה בנימין בכביש 446 בין צומת שילת לכיכר חשמונאים (מייד אחריו משתחרר הכל!), החל משעות הצהריים (3) עד הערב (7:30) ושוב בשעות הלילה כשיש עבודות (ורבות הם!).
הפיתרון שיש לקדם זה לבטל את הכיכר של חשמונאים שכל הסיבה של בניתו היתה בגלל ריבוי התאונות של הנכנסים ויוצאים מחשמונאים. אחרי ביטול הכיכר יהיה על תושבי חשמונאים להמשיך הלאה לכיוון ק"ס עוד 1.2 ק"מ לכל צד כדי לפרסס בכיכר של ק"ס לחזור לכניסה לחשמונאים, ס"ה תוספת של 2 דקות נסיעה! לא יווצר עומס בכיכר זה משום שיש לו נתיב גלישה ארוך מאוד ימינה לק"ס בנוסף לפניה ימינה בכיכר.
וכן תושב חשמונאים שרוצה להגיע לק"ס יצא לכיון שילת ויפרסס בצומת לפיד ויחזור לכיון ק"ס עוד 1.6 ק"מ, ס"ה תוספת של עוד 4 דק' נסיעה. (אחוזים בודדים יוצאים מחשמונאים לק"ס).
לא יווצר פקק בצומת לפיד משום שבצומת מרומזרת זו ישנם 2 נתיבים ישר + נתיב פניה שמאלה ללפיד ששם יפרססו (מותרת פנית פרסה)
וכל זה לחסוך לתושבי חשמונאים (כ 550 בתי אב בלבד! מול כ 11,000 בתי אב רק בק"ס בנוסף לכמות לא ידועה של תושבי ישובי מטה בנימין) עצמם להמתין בכל יום לפחות חצי שעה ומעלה בפקק קבוע שנגרם בגלל ההאטה של הכיכר.
למותר לציין שפעולה כזו הינה פיתרון מיידי גם לעצם הפקק וגם לביצוע מיידי וללא צורך של שינוי בגוף הכביש כהרחבה וכדו' שיצור בפני עצמו פקקים יותר גדולים עד לביצוע עצמו.
כיום מאות אנשים מפסידים שעות עבודה רבות! וכן הצעות עבודה כדאיות מחוץ לעיר, מחמת שיודעים שלא יספיקו לחזור בפקקים בזמן להוציא את הילדים ממוסדות הלימוד.
עניין ביטול כיכר או ביטול פניה מצוי מאוד בשנים האחרונות כמו בצומת תמיר בירושלים לפונים מרח' שפע חיים ימינה לגולדה שבוטלה הפניה גם לתח"צ.
צירפתי תמונות להמחשת הפיתרון ולנתונים מדוייקים ע"פ גוגל של המרחקים וזמן הנסיעה שנוסף מחמת ביטול הכיכר.
וזה מה שענה: (היה המשך אבל זה לא לעניין להעלות כאן...).