שלום,
אני מלמד מתמטיקה בתיכון ובמקביל מבצע תואר שני בחינוך, ורוצה לספר לכם קצת על המודל שאני חוקר במסגרת התזה ועל הרעיון שמאחוריו.
תבנית חשיבה מתפתחת (growth mindset) היא האמונה שיכולות וכישורים אינם מולדים אלא יכולים תמיד להתפתח. אני מאמין מאוד (והספרות מגבה זאת) שזה בסיס מרכזי, בעיקר אצל תלמידים אבל גם אצל אנשי חינוך, להישגים ולהתפתחות.
המודל שאני חוקר טוען שתבנית חשיבה מתפתחת אצל מורים:
1. תגרום לתחושות זרימה (הנאה, מעורבות ומוטיבציה פנימית).
2. תגרום להתנהגות רפלקטיבית ביקורתית (למידה עצמית בניסוין להשתפר ברמת הפרט והארגון).
3. תפחית תחושות שחיקה.
4. תשפיע באופן חזק יותר כאשר מנהל בית הספר נוקט במנהיגות מעצבת (ובכך מאפשר סביבה של התפתחות וגדילה).
אשמח מאוד:
1. לשמוע מכם מחשבות, דעות ותובנות לגבי הנושא - כל דבר!
2. אם המורים/ות שביניכם ישיבו על השאלון המצ"ב ובכך תעזרו לי להגיע לתשובות במחקר
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYnWg08q...
תודה גדולה מראש, בתקווה לדיון פורה
אבישי
אני מלמד מתמטיקה בתיכון ובמקביל מבצע תואר שני בחינוך, ורוצה לספר לכם קצת על המודל שאני חוקר במסגרת התזה ועל הרעיון שמאחוריו.
תבנית חשיבה מתפתחת (growth mindset) היא האמונה שיכולות וכישורים אינם מולדים אלא יכולים תמיד להתפתח. אני מאמין מאוד (והספרות מגבה זאת) שזה בסיס מרכזי, בעיקר אצל תלמידים אבל גם אצל אנשי חינוך, להישגים ולהתפתחות.
המודל שאני חוקר טוען שתבנית חשיבה מתפתחת אצל מורים:
1. תגרום לתחושות זרימה (הנאה, מעורבות ומוטיבציה פנימית).
2. תגרום להתנהגות רפלקטיבית ביקורתית (למידה עצמית בניסוין להשתפר ברמת הפרט והארגון).
3. תפחית תחושות שחיקה.
4. תשפיע באופן חזק יותר כאשר מנהל בית הספר נוקט במנהיגות מעצבת (ובכך מאפשר סביבה של התפתחות וגדילה).
אשמח מאוד:
1. לשמוע מכם מחשבות, דעות ותובנות לגבי הנושא - כל דבר!
2. אם המורים/ות שביניכם ישיבו על השאלון המצ"ב ובכך תעזרו לי להגיע לתשובות במחקר
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYnWg08q...
תודה גדולה מראש, בתקווה לדיון פורה
אבישי