למסירה ש.פרטיים בחשבון לאמהות ש"נתקעות"-עם הילדות שלהם בכל מיני הסברים.

פרפר סגול

משתמש מקצוען
שיעור 1
1.רעיון מבריק ששמעתי מחברה-
אין מונה ומכנה,פשוט אין

ילדות כל כך מתבלבלות מכך
מה כן?
חולצה וחצאית,פשוט וקל.
החולצה היא המונה החצאית היא המכנה וא"א לא מתבלבלת.

2.המושג שבר-הוא מורכב להבנה.
אבל,
בפיצות,עוגות,חב' שוקולד -רוב הילדות לא מתבלבלות בכלל.
לכן חשוב להשתמש בעזרים האלו.

ה"חולצה" מספרת כמה חתיכות עוגה יש לי
ה"חצאית"-לכמה חתיכות חתכו את העוגה.

ו-ניתן לתרגל את הרעיו עם עוגות דמה מפלסטלינה-זה כיף ומחבר מאד

3.שברים-בשלב היותר מתקדם דורשים ידיעה של לוח הכפל בע"פ,
לא משנה איך הילדה תדע -שיר/ע"פ שינון-זה פשוט יקל עליה מאד את העבודה.
 

Ok - מירי טריטל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
רעיון מעולה ויעיל! תודה!

ואם כבר הזכרת את ספרי מסלולים, מותר לשאול מה הגליק שמצאו בהם?
אני לא מבינה בשום אופן את שיטת הלימוד הזו. כל שנה מחדש אני מתפלצת מהשיטות המוזרות לפתירת תרגילים. גם בחיבור וחיסור, גם בחילוק. שלא לדבר על לוח הכפל, שלא מזכירים אותו בכלל.
כשהבת שלי נתקעת במשהו בשיעורי הבית, הדרך שלי לעזור לה היא פשוט ללמד אותה את השיטה הישנה והמוכרת לי מימי היסודי.
מי המטומטמת פה, השיטה החדשה או אני?
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אני לא מבינה בשום אופן את שיטת הלימוד הזו. כל שנה מחדש אני מתפלצת מהשיטות המוזרות לפתירת תרגילים.

זו הצרה איתה
אמהות לא יכולות לעזור לבנות שלהן-במשהו שהוא קריטי ובדיוק לשם כך אני פותחת את האשכול.

עקרונית,השיטה מפתחת אורינות ולפעמים-היא מתעכבת על "שטויות".
מה שכן-דרישות ההספקים הם לא ממש הגיוניות-ומורה חכמה בוחרת את החומרים החשובים ומבססת אותם-ועד הסוף.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
שיעור שני
משפחות של שברים
לילדה:
נכון שאפשר לזהות ילד ממשפ' X ,שהוא "שיך למשפחה"?
איך
צבע שיער/שפת גוף וכו'

גם אצל השברים יש משפחות.
איפה תולים את שם המשפחה?
על הדלת!
השבר תולה אותה על החצאית.
אם על החצאית כת' 3-אז כל השברים שעל בחצאית שלהם כת' 3 שיכים למשפחת השלישים.

זה חשוב מאד כהקדמה לנושא חיבור וחיסור של שבר.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
המורות לא מסבירות לילדות??

כן ולא-כנראה
השאלה היא כמה חויה וכיף יש בדרך

יש מורות שמשתמשות המון במושגים שלבנות קשה להתעסק איתם

מציאת השלם ע"פ חלקו
חלק משבר
ועוד....
יש הרבה בנות שהמונח שני שליש מבלבל אותן ועדיף להן 2 מתוך 3 וכן הלאה

בכל מקרה אם יש למישהי שאלה-אשמח לענות.
אנ
 

דבורי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
איך אזכור בשנה הבאה לפתוח את האשכול הזה?;)
אני בחרדות מלימודי החשבון של הבת שלי. רק בג' בינתיים...
תודה רבה על ההסברים!!!
 

דבורי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
יש לך המלצה על חוברת?
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
השואת שברים
רעיון למשחקי שברים

הנושא של איזה שבר יותר גדול,הוא קצת מורכב...

1.
שברים מאותה משפחה-פשוט בודקים למי יש מידת חולצה גבוהה יותר
לדו' 3/8 ו6/8
מאידו משפחה הם?8
ומי גדול יותר?
זה קל ופשוט.
הקושי מתחיל במכנים שונים.-משפחות שונות

2.אם החולצה זהה,
בודקים למי יש את החצאית הכי קטנה.

וזה נושא מורכב להרבה בנות שלוש קטן משמונה
אז למה שליש גדול משמינית?
במקרים כאלו צריך להכניס ממתקים...

מה תעדיפי?
שאני אחלק את העוגה ל3 חברות ואת ביניהן או ל8 חברות ואת ביניהן?
אלו משפטי מפתח שחובה לחזור עליהם שוב ושוב-עד שזה ברור וקל.

3.מקרה שבו חסר חלק אחד כדי שהשבר יהפוך לשלם לדוג 8/9 ו6/7
קשה.

הדרך הפשוטה
איזו עוגה היית מעדיפה לקבל?ולאכול אותה לבד?
עוגה שחילקו אותה ל7 ומישהי לקחה כבר פרוסה?
או עוגה שחילקו אותה ל9 ומישהי לקחה פרוסה?

ובעצם,מאיזו עוגה לקחו פחות?

:pאגב,תמיד יש ילדות שיקפצו ויגידו אני לא אוהבת עוגה...

אז אם מורה קוראת את האשכול מתחילים את השיעור בסיפור על יעלוש שאוהבת נורא עוגת שוקולד...:p



 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
יש לך המלצה על חוברת?

ת'אמת שלא
אני מציעה להפוך את המושג של שבר למוכר.
חצי פסק זמן
רבע שורת שוקולד
חמישית מהדף

ולהסביר.
אגב,
את יכולה להכנס לאתר שבילים (המקבילה של מסלולים) ולקרוא מידע בנושא שברים למורה/ההורה
 
נערך לאחרונה ב:

פרפר סגול

משתמש מקצוען
ועוד המלצה
לא בכל ביה"ס דורשים לקנות מארז של ד'
וחבל
לדעתי שוה השקעה
יש בו אביזר שנקרא-מקלות שברים ואפשר לעבוד איתו בקלות עם טושים מחיקים.
 
נערך לאחרונה ב:

דבורי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
אה, מצוין. תודה!
עם שבילים פלוס עובדים אצלנו בבי"ס. המורות מאד מרוצות ונהנות.
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
מי שביתה לקראת סיום כיתה ג' ועדיין לא שולטת בלוח הכפל
אני ממליצה על החוברת 7 דקות של כפל
אמי קנתה אותו לביתי-נכדתה, והוא ממש מוצלח בתנאי שיושבים כל יום 7 דקות ברצף
ולא מפסיקים שבוע כן שבוע לא.


חוץ מזה פשוט ללמוד בע"פ עם הילדה את הכפולות כל שבוע לחרוש כפולה אחת.

(הערכה של השירים עם הדיסק הומלצה בביה"ס, אבל לדעתי 7 דקות של כפל פשוט גורם לילד לקלוט את המבנה שעוזר לו גם לחילוק בשליפה בלי צורך לחשב זה הכי טוב. ונותן ביטחון בנושא)

אין לי אחוזים בכלל מהחוברת הזו, לא מכירה את המחברת, פשוט נהנתי ממנה.
 

חמחם

משתמש מקצוען
רעיון מעולה ויעיל! תודה!

ואם כבר הזכרת את ספרי מסלולים, מותר לשאול מה הגליק שמצאו בהם?
אני לא מבינה בשום אופן את שיטת הלימוד הזו. כל שנה מחדש אני מתפלצת מהשיטות המוזרות לפתירת תרגילים. גם בחיבור וחיסור, גם בחילוק. שלא לדבר על לוח הכפל, שלא מזכירים אותו בכלל.
כשהבת שלי נתקעת במשהו בשיעורי הבית, הדרך שלי לעזור לה היא פשוט ללמד אותה את השיטה הישנה והמוכרת לי מימי היסודי.
מי המטומטמת פה, השיטה החדשה או אני?
לא את ולא השיטה...
זו שיטה שפותחה בעקבות אי הצלחה והרבה שגיאות שהיו כשהיינו ילדות...
השיטה מאוד מוכיחה את עצמה (מנסיון)
ואל תסבירי לבת שלך בשיטה שלך
זה רק יבלבל אותה,
תשאלי אותה מה המורה הסבירה בכתה איך לפתור את זה.

בהצלחה
 

Ok - מירי טריטל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
ואל תסבירי לבת שלך בשיטה שלך
זה רק יבלבל אותה,
תשאלי אותה מה המורה הסבירה בכתה איך לפתור את זה.

בהצלחה
הייתי שמחה לעשות זאת, אלא שהבת שלי עצמה לא יודעת לחזור על ההסבר. והיא ילדה מוכשרת.
ואני מדברת על שלוש שנים בשיטה הזו בכיתות א-ג, ובכל שנה מורה אחרת.
באחת מאסיפות ההורים שאלתי את המורה לפשר ההצמדות לספרים האלה. היא הודתה בפני שהיא בעבר לימדה חשבון, אבל מאז שנכנס 'מסלולים' למערכת, היא הפסיקה ללמד חשבון.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אני מדברת על שלוש שנים בשיטה הזו בכיתות א-ג, ובכל שנה מורה אחרת.

לטעמי
זו טעות של בי"ס

חובה מורה אחת לשכבת גיל
א-ג
ד-ו
ז-ח

חוסך לבנות המון-כל מורה מדברת בקוד משלה

ואגב,אמהות
לדעתי ניתן לדרוש שיעור הדרכה מהמורה לחשבון בתחילת שנה
הרי אין כאן גאונות,זה מהלך פשוט
יש א.הורים כללית בתחילת שנה?
תנו גם את האופציה הזו לאמא שמעונינת.
 

חמחם

משתמש מקצוען
הייתי שמחה לעשות זאת, אלא שהבת שלי עצמה לא יודעת לחזור על ההסבר. והיא ילדה מוכשרת.
ואני מדברת על שלוש שנים בשיטה הזו בכיתות א-ג, ובכל שנה מורה אחרת.
באחת מאסיפות ההורים שאלתי את המורה לפשר ההצמדות לספרים האלה. היא הודתה בפני שהיא בעבר לימדה חשבון, אבל מאז שנכנס 'מסלולים' למערכת, היא הפסיקה ללמד חשבון.

וואי, איזה מתסכל!
תנסי קצת "לחפור" לה, כי ילדה מוכשרת אמורה להסתדר עם השיטה
אולי שהיא "תלמד" אותך, ואת תהיי תלמידה?
יכול להיות מענין...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה