שני מוביילים אחרונים ודי

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ירד גשם דקיק ומעצבן, ואבי עמד בפתח החנות, לבוש בחולצה יוקרתית שראתה ימים יפים יותר.
ובפנים עבדו שני בחורים מישיבת 'פני אליהו' וערמו צעצועים שונים לתוך ארגזים.
אורות גבוהים סינוורו את אבי, ורכב שחור בוהק גלש על המדרכה, כמעט עד הפתח של החנות.
ניסן מלניק בעל החנות ירד מהמכונית ונעץ באבי מבט מזלזל: "אני מכיר אנשים כמוך", הוא פלט עשן סיגר אל פניו של אבי, "מהרגע הראשון ראיתי שלא תצליח עם העסק הזה, ואני ניסן מלניק מודה שהוא טעה שהשכיר לך את המקום".
"צודק", אבי איבד כל שמץ של אסרטיביות, "אני רק מסיים פה והולך".
"תזדרז", נהם מלניק, "בעשר בא לכאן מישהו לראות את המקום".
"אוקי", אבי היה עייף ומושפל, "תגמרו כאן זריז!" הורה לבחורים הצדיקים שעזרו לו בלי לבקש תמורה, מהם הכי לא נעים לו, רק בקמפ האחרון הם הסתובבו בחולצות טריקו עם הכיתוב: 'בחסות כיכר השעשועים, חנות הצעצועים המובילה בבני ברק', עכשיו הם מורידים את הצעצוע האחרון מהמדפים, מפרקים את חלון הראווה, ומורידים את השלט 'מכירת חיסול' מהשמשה.
מלניק נסע, וששון הגיע עם הנגרר והעמיס הכל, כל הארגזים והשקים יעברו למחסן של ארגון החסד. הם שילמו לו במזומן על הכל, ויחלקו לילדים יתומים, לפחות משהו אחר טוב בכל הסיפור הזה.
"עכשיו תטאטאו את החנות, ותנסו לשטוף את הרצפה, כמה שנספיק", ביקש מהבחורים. הוא התבייש ממלניק, פעם אחת היה בבית המבריק שלו בגבעת שמואל, וראה את העוזרת מסירה אבק מהפסלונים. בבית של אבי בקושי ראו את הרצפה.
אלישבע ארוסתו מנסה להשיג אותו בטלפון, הוא ראה את המספר על הצג וניתק, אולי בפעם השביעית היום, הוא יסביר לה אחר כך מה קרה.
הרצפה הייתה מלאה חפצים וקרטונים: "הכל לפח!" אמר אבי, "ואם בא לכם משהו, פשוט תקחו".
אביגדור וירוחם עבדו במרץ מתוך שמחה של מצוה, ואבי עישן בפתח, מסתכל בעיניים אדישות למראה איך המדף הדקורטיבי שהוא בנה לדגמי המכוניות, נדחס לתוך שקית ממותגת 'ככר השעשועים' ומוטלת אל מכולת האשפה.
משהו צילצל מתוך ערימת האשפה: "מובייל!" אמר אביגדור, "שנים!".
"תשים אותם פה על החלון ונסיים", אבי נעשה קצר רוח.
הם שטפו את החנות במרץ, ואבי כבר עמד בפתח עם הצרור, הוא יחזיר אותו למלניק, יאמר תודה ושלום, וילך הביתה להתכסות בשמיכה הכי כבדה שימצא.
כבר בעשרה לעשר חזר ניסן ואיתו אברך צנום עם זקן ארוך ודק.
אבי ניגש אליו, הניח בידו את הצרור, אמר תודה רבה, וקרא לבחורים שיעזבו הכל ויחזרו לישיבה.
ניסן אפילו לא התייחס, הוא תפס בזרוע של האברך הצנום והוביל אותו אל תוך החנות, נעליו מסמנות שביל של עקבות בוץ ורפש בתוך השטיפה של ירוחם ואביגדור.
הוא הסתכל לאחור, החנות ריקה, וזה רק ניסן והאברך צועדים בה, ואז הוא ראה אותם בחלון הראווה, הוא חשב לחזור ולקחת.
אבל אז הוא ראה את האברך מושלך מחוץ לדלת החנות, ואת ניסן יוצא בסערה וטורק את החנות, נועל בזעם.
"הוא חושב שאני משחק פה!" שאג, "מספיק היה לי פה לא יוצלח אחד, לא צריך לפתוח מעון למפגרים כאן!"
ואז לראשונה אבי חייך, וניסן עמד חסר אונים מול החיוך, מלמל משהו חסר פשר ונכנס למושב הנהג, תוך 10 שניות הוא נסע על ז׳בוטינסקי במאה קמ"ש.
ובכל פעם שאבי מצליח במשהו, הוא לוקח את עצמו לחנות להשכרה במיקום מצויין, ועושה לעצמו קפה קטן וסיגריה ליד המוביילים על החלון.
הקפיץ אמנם לא מתוח, אבל המנגינה נעימה נעימה.
 

leaha

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
קטע יפה ומבטא. אהבתי את הסמליות של המוביילים. הדרך שבה אתה מתחיל את הסיפור מהאמצע אבל נותן את כל הפרטים הרלוונטיים מענינת מאד
התמונה להשראה? או שהיא זו שנתנה לך את ההשראה?
ועוד משהו קטן. כדאי להוריד כמה אז שמופיעים הרבה בקטע.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
קראתי כמה וכמה פעמים.
יש בקטע הרבה משפטים עם כמה משמעויות וזה מקסים!
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י leaha;2377845:
קטע יפה ומבטא. אהבתי את הסמליות של המוביילים. הדרך שבה אתה מתחיל את הסיפור מהאמצע אבל נותן את כל הפרטים הרלוונטיים מענינת מאד
התמונה להשראה? או שהיא זו שנתנה לך את ההשראה?
ועוד משהו קטן. כדאי להוריד כמה אז שמופיעים הרבה בקטע.
תודה
התמונה היא בעצם הבסיס של הסיפור, ראיתי את המוביילים בחלון ראווה של חנות נטושה ומעלת אבק, ובראש כבר נבנה הסיפור. חבל רק שלא הוצאתי את המצלמה מהתיק וצילמתי רק עם הטלפון.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
יואל יואל, עליתי על הנוסחה הסודית שלך.
טור עשיר מאוד ונרגש מאוד, כל שורה זועקת רגש מסוג שונה.
כל הדמויות 'מרגישות' ועמוקות ולא שטוחות.
אבל...
אף מילת הסבר.
אתה מבחינתך מתאר את הדמויות כדמויות, בלי להאכיל את הקורא מהן מרגישות בדיוק. (בניגוד מוחלט לכתיבה הרווחת היום, שבה הסופר/ת ניצבת בתחילת הספר עם מחסן מלא ברגשות, ושופכת ושופכת רגש בדמויות, עד לזרא. לא משאירים שום דבר לקורא לנתח לעצמו או לחשוב לעצמו)

למשל:
"אביגדור וירוחם עבדו במרץ מתוך שמחה של מצוה, ואבי עישן בפתח, מסתכל בעיניים אדישות למראה איך המדף הדקורטיבי שהוא בנה לדגמי המכוניות, נדחס לתוך שקית ממותגת 'ככר השעשועים' ומוטלת אל מכולת האשפה."

כקורא, אפשר רק לנחש את התחושה של אותו אבי. אין פירוט.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה למקפיץ, לא הגעתי לטור הזה עד כה. ועתה קראתיו, וקראתיו, וקראתיו, שוב ושוב.
יש בכתיבה שלך משהו מהנה, יואל.
נדיר, להצליח להעביר, בכתיבה הומוריסטית, תוגה עמוקה, חידלון וחוסר אונים.

יהיו מי שיגדירו את הכתיבה שלך צינית.
היא לא. היא אמיתית. אלא שהיא פשוט נוגעת בציניות האמיתית של החיים...
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
דרך אגב
קראתי שוב, וזה מרגש אפילו אותי, למרות שלכאורה אני מכיר את הסיפור וכתבתי אותו..
מעניין.
 

Rachel Greenstein

משתמש סופר מקצוען
אף מילת הסבר.
אתה מבחינתך מתאר את הדמויות כדמויות, בלי להאכיל את הקורא מהן מרגישות בדיוק. (בניגוד מוחלט לכתיבה הרווחת היום, שבה הסופר/ת ניצבת בתחילת הספר עם מחסן מלא ברגשות, ושופכת ושופכת רגש בדמויות, עד לזרא. לא משאירים שום דבר לקורא לנתח לעצמו או לחשוב לעצמו)
בדיוק, זה התחכום האמיתי.
אחרי שכותבים קטע צריך לעבור ולמחוק ללא רחם,
להשאיר לקורא להבין לבד כמה שיותר. ביחוד כשמדובר ברגשות.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בדיוק, זה התחכום האמיתי.
אחרי שכותבים קטע צריך לעבור ולמחוק ללא רחם,
להשאיר לקורא להבין לבד כמה שיותר. ביחוד כשמדובר ברגשות.
שוחחתי פעם עם יואל, קנצלר פורום צילום.
הופתעתי מההגדרה שלו לעניין, והוא (לדעתי)- קלע.

יש המון סיפורת אצלנו שהיא 'כאילו' מלאת רגש, אבל הרגש שם סינטטי לגמרי, מלאכותי, ומרגיש לקורא דביק, מיותר, מעיק, מטריד.

התחושה שלי- כפי שכתבתי- שישנן כותבות שמרגישות צורך נפשי להשחיל שתיים-שלוש רגשות מינימום בכל שורה.

סורי, זה מעיק.
 

Rachel Greenstein

משתמש סופר מקצוען
בקיצור, סופר טוב הוא לא זה שכותב טוב אלא זה שיודע מתי לשתוק (בעצם, כמו עוד הרבה דברים בחיים)
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מסתוריות.
זה מה שלא חסר בסיפורים שלכם.
כזאת כתיבה גברית.. בלי שום רגש, הכל אמיתי, דוגרי.
אני אישית מתחברת לכתיבה כזו יותר מהכתיבה הנשית.
אהבתי מאד!
בלי שום רגש?
 

תפנית בעלילה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מסתוריות.
זה מה שלא חסר בסיפורים שלכם.
כזאת כתיבה גברית.. בלי שום רגש, הכל אמיתי, דוגרי.
אני אישית מתחברת לכתיבה כזו יותר מהכתיבה הנשית.
אהבתי מאד!
הפוך. נותנים לך להרגיש ולא מספרים לך:"כאן את צריכה להרגיש ככה וככה!"
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה