מוטי אבגדהו
משתמש צעיר
הלתק
שמעתי מהרב עקיבא נויבירט שיש בשמירת מקום לאדם שטרם שילם בעיה הלכתית
שמעתי מהרב עקיבא נויבירט שיש בשמירת מקום לאדם שטרם שילם בעיה הלכתית
זה לא מקומות ששייכים לכולם , כל הקודם זוכה...''חב לאחריני'' !! דבר ששייך לכולם ובא מישהו אחר ותופס לאחד [חבירו] בכדי לוודאות שיהיה לו למרות שאין לו זכות יותר מאחרים זה נקרא איסור חב לאחריני חב לאחרים.
גם וגםאני -
כשאני רואה שתופסים מקומות לאחרים פרנציפ מתיישב שם..
אפילו שאחד מידידי/משפחתי ממתין לי במקום אחר באולם
יש מצב שזה בגלל טראומה שעברתי בעבר ...
זה כולל כיסאות שמשעינים על השולחן באולם שמחות..
הלוואי שזה אכן היה כךלמה צריך לשמור מקום?
אלא עם כן חברת ההפקה רימתה ומכרה יותר כרטיסים ממקומות..
כמו כן בעולם/אולם מתוקן יש כרטיס ממוספר לכל לקוח, כך שלא אמורה להיות שום בעיה
אולי באמת ההבדל הוא אם קנו כרטיסים לכולם ואז שומרים או ששומרים לפני שנקנו הכרטיסים...הלתק
שמעתי מהרב עקיבא נויבירט שיש בשמירת מקום לאדם שטרם שילם בעיה הלכתית
זה בדיוק נקרא חב לאחריני ! משהו שאין עליו זכות לאחד יותר מהשני מעבר לכל הקודם זוכה , ובא מישהו ושומר לחברו שצריך להגיע וזכה על חשבון עוד אחד שלא בא = חב לאחריני'' כל הקודם זוכה רק מי שהקדים לא מי שתופס לחברו שלא הקדים + על חשבון עוד שלא הקדימו וכשאין להם זכות במקום יותר מאחרים וזה רק על בסיס כל הקודם זוכה = חב לאחריני !!זה לא מקומות ששייכים לכולם , כל הקודם זוכה...
צודקת במליון אחוז וכך צריך להיראות ביפרט שמקבלים על כל כרטיס סכום נאה !!!!!ואולי נייתר את הדיון הזה?
למה אנו צריכים לשלם במיטב כספנו, לבוא, להדחק ולשבת על מדרגות?
לא הגיע הזמן שהאולמות ימכרו כרטיסים ממוספרים לפי כסא?
איך זה לקחת את בנותינו למופע 'חינוכי' של ערכים ומידות ועל הדרך להפיק סצנות מזעזעות של חוצפה, דורסנות, אגו והכי רחוק מ'גיבורות הסרטים הענוגות ואצילות המידות'.
לא חבל?
אני חוששת שהאשמה היא בחברות ההפקה שמתחזרות ומתעקשות למקסם רווחים בכל תנאי ובציבור הענק שנכנע ומסכים.
אם כל אחת תפציץ במיילים את מחלקות התרבות (שמארגנות הרבה מן האירועים האלו) ומנהלי האולמות ונדרוש משהו אחד:
כסא ממוספר לכל כרטיס (ואם אפשר במערכת טלפונית משוכללת כמו שכבר יש בשוק אז עדיף).
המצב חייב להשתנות!
נכחתי השבוע בארוע שהיו בו מתוסכלות רבות שנשארו מחוץ לאולם מכיוון שמנהל המתנ''ס סרב להכניס מעבר לתקן התפוסה באולם. היה נראה שהוא מגזים.
לקראת הסוף, התחוללה דרמה שהמחישה את שבריריו הענין. עד לרגע זה לא ברור לי מה גרם להמולה (אולי מקק \ עכבר דמיוניים שחלפו שם) אך התוצאה היתה שורות בנות מבוהלות וכסאות אבודים שהחלו לאבד שליטה אלמלא מישהיא עם תושיה שמיהרה להעלות אור ולהפסיק את הפאניקה שיכלה להביא לרמיסות ופציעות.
ברור שהמצב לא חוקי ולא בטיחותי. בואו לא נחכה לאסון הבא!
וגם בלי אסונות , 50 - 70 ש''ח לכרטיס לא מצדיקים כיסא מסודר?
התרגלנו שאנו שוות פחות, צריכות לבוא שעה קודם, להדחס, להתקוטט, לתפוס מקום, להמתין עוד חצי שעה עד שמתחילים ובמחיר מלא. למה???
בא נגיד שבת לאמא עוד אפשר להבין אבל כשזה נהיה כמה שתופסים מקום שורה שלימה בשביל כאלו שצריכים להגיע וכשזה נהיה כמה קבוצות שתתופסים כל אחד שורה שלימה או חמי וכדו' אז זה מאבד קצת את האנושיותברור לכולם שלא הכל זה הלכה!!!!!!
בית מקדש חרב כי העמידו דבריהם על דין תרה!!!!
יש גם אנושיות אמא עסוקה מאד רוצה לצאת להתאוורר ביתה יצאה שעה קודם לתפוס מקום!!!
אז בבקשה הגברת שבאה לה מאוחר בכיףף תשב במקום קצת פחות אטרקטיבי
אם לא היה מקום לא היו מכניסים אותה!!
נכון.ברור לכולם שלא הכל זה הלכה!!!!!!
בית מקדש חרב כי העמידו דבריהם על דין תרה!!!!
יש גם אנושיות אמא עסוקה מאד רוצה לצאת להתאוורר ביתה יצאה שעה קודם לתפוס מקום!!!
אז בבקשה הגברת שבאה לה מאוחר בכיףף תשב במקום קצת פחות אטרקטיבי
אם לא היה מקום לא היו מכניסים אותה!!
בדיוק מה שגתבת, רק להיפך. האמא שבאה מאוחר תתיישב במקום פחות אטרקטיבי והגברת הצעירה שיצאה מהבית מוקדם ממנה תשב במקום שריק כרגע!!! אין שום סיבה שהמדם שנמצאת עכשיו בבית תמשיך את עיסוקיה בזמן שאחרת פינתה מזמנה בשביל לשבת במקום שבחר ליבהאז בבקשה הגברת שבאה לה מאוחר בכיףף תשב במקום קצת פחות אטרקטיבי
אם לא היה מקום לא היו מכניסים אותה!!
המשך המעשה:אולי זה הזמן לפרוק את הטראומה..
לפני שנתיים כעת חיה
'בילינו' אני וילדים במלון קורונה
כל השבוע לא בעיה בכלל
קמנו מוקדם התפללנו במניין ראשון אכלנו א. בוקר במנוחה וחזרנו לחדר
בערב שבת 'הגבאי' התורן דפק על הבימה והכריז 'יש במלון 600 אורחים ו - 600 מקומות ישיבה בחדרי האוכל'
בבקשה תצטופפו ואל תתפסו מקומות מעבר לנצרך על מנת שיהיה לכולנו מקומות לשבת'
הגברים היו בתפילה ו'נשים צדקניות' רצו 'לתפוס שטחים' בחדר האוכל
אנחנו שהיינו רק גברים נכנסנו לחדר האוכל אחרי תפילת ערבית כשהכל מלא/תפוס/שמור/מסומן בחפצים..
חייב לרוץ המשך יגיע בע''ה
אני חושבת שיש הבדל בין תחנה נוכחית- היא באותו מעמד כמו שלך-עלתה לתפוס.אני רואה כמה ספסלים פנויים ורוצה להתיישב עליהם, ואז פונה אלי בחורה צעירה ואומרת לי שהמקומות האלו תפוסים למישהי שכבר עולה לא שמעתי אם בתחנה הנוכחית או תחנה אחרת.
אז אני טרחתי ובאתי מוקדם ואני אעמוד מופע שלם או אשב בקרן זוית רק כי הוד מעלתה לא טרחה להגיע מוקדם?אין שום זכות לאף אחת להוציא תיקים של מישהי אחרת ולשבת במקום שמור.
אני יודעת, שכשאני ואמא שלי הולכות, אנחנו רוצות שיהיה לנו מקום נורמלי, ואין עניין ששתינו נלך ונתייבש, אז רק אחת הולכת מוקדם.
וזה הגיוני מאוד!!!!
וגם אם שומרים שורה, הרי בסוף תשב שם מישהי ששילמה, נכון? אז מה ההבדל אם היא שולחת מישהי אחת שתשב מוקדם, במקום שכולם יתחרפנו, או שיבואו כולם וישבו עד לתחילת המופע...
לטעמי לא יועיל אשכול בפרוג/חתימותכמה שיותר
אפשר לפתוח אשכול נוסף ולהרים את זה,
זה לא משהו מסובך השאלה אם תיהיה היענות
מי זו?מכירה מפיקה ברמה שאצלה לא יהיה מצב שרבים על מקומות/דחיפות וזה עולה לה הון: מערכת הזמנות, סדרנים אולמות יקרים יותר(ולא בנות סמינר שלא משתלטות ובמקרה הגרוע יותר מכניסות חברות)
ואכן יש לה שם של כבוד ותרבות. לטעמי שווה עוד 20 ש"ח.
לצערי היא פונה יותר לציבור חרדי-דתי, שם אין מצב להתנהלות כזו בהופעות נשים.מי זו?
למה לא רואים כזו באירועי חוה"מ?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה
א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ: