שלט רחוק

  • פותח הנושא agav
  • פורסם בתאריך

agav

משתמש פעיל
לא זכור לי אם עלה כאן הנושא אי פעם.

בכל אופן, הייתי רוצה לדעת מי אחראי לאיות, ניקוד, תעתיק וניסוח השלטים הניצבים בהדר בצמתים המרכזיים של עיר הקודש תובב''א, ודוחס 3000 שנות היסטוריה לתוך ריבועי פח בהפקרות לשונית טוטאלית.

מבחר פנינים:

רח' יהוֹדית (מול המשטרה)
Irmiahu - Herzel (בית הדפוס ביציאה מתחנת הדלק)
Bayit Vegan
רח' הזָית (בלי אתנחתא)

המשך יבוא.

האם לועדת השמות נגמרו התקציבים (דולר וחצי ל-1000 סימני דפוס)?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
היתה על נושא זה סדרת כתבות מאלפת ומשעשעת ב"המודיע" לפני שנה או יותר.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
שבי שומרון - Shave Shomron

(בתרגום לעברית - גילוח השומרון)

יש כללים של תעתיק שמות שנהוגים מימי המנדט הבריטי (למשל השימוש באות Q במקום ק, שזו גם תופעה מוזרה) אבל התופעות הנ"ל - לדעתי זה בגלל שהם מעסיקים ערבים...
 

ATUK

משתמש רשום
אינני יודע האם השלט של כביש בגין בירושלים קיים עדיין כיום או לא, בכל אופן היה כתוב כלפני 10 שנים:
Begin South Here, כלומר התחל דרום כאן. וכך גם לפונים על כביש בגין צפון.
 

ATUK

משתמש רשום
נכתב ע"י agav;549638:

חרשתי את האינטרנט ואני לא מתפלא, כי יש יותר BAYIT VeGAN מאשר BAYIT VaGAN (עם כל מגוון הכתיב של המלה בית בתעתיק לועזי).

מעניין שאף אחד לא עושה מ"יד וָשם" (ישיהו נ"ו,ה') "יד וְשם".

שאלה: מניין "בין וגן"? מי יודע?
 

קבצים מצורפים

  • BVGN.jpg
    KB 4 · צפיות: 23

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אוסיף לתגובתך שאלה המנקרת במוחי זמן רב, מדוע כל הסידורים שראיתי, מנקדים: סוף וְקץ לכל צרותינו, תחלה וָראש לפדיון נפשנו.
"וקץ" בשו"א, "וראש" בקמץ.
 

ON

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
שלט שראיתי ברח' יפו:
יפו - עיר הנמל של ירושלים בתקופה הקדומה.
:confused:
 
א

איצה מאייר

אורח
נכתב ע"י ON;551430:
שלט שראיתי ברח' יפו:
יפו - עיר הנמל של ירושלים בתקופה הקדומה.
:confused:
מה לא מובן בתקופה הקדומה כאשר היו צריכים להביא לירושלים דרך הים עשו זאת דרך יפו גם שערי ניקנור הביאו דרך יפו!
 

nechama3048

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
....

...
 

קבצים מצורפים

  • 55851541.jpg
    KB 70.3 · צפיות: 25

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י געוואלדיג;551429:
אוסיף לתגובתך שאלה המנקרת במוחי זמן רב, מדוע כל הסידורים שראיתי, מנקדים: סוף וְקץ לכל צרותינו, תחלה וָראש לפדיון נפשנו.
"וקץ" בשו"א, "וראש" בקמץ.

יש עוד כאלה, כמו ומוריד הטָּל / ומוריד הגֶּשם
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
טעויות אצל סידורים לא מדויקים או חצי מדויקים אינן בגדר חידוש. את הניקוד שהבאתי בדקתי גם בסידורים מדויקים, ואילו מוריד הטל/הגשם - בסידורים מדוייקים שראיתי, הקפידו לנקד שניהם שלא כסוף פסוק (כי זה לא סוף פסוק וגם לא אתנחתא).
 
א

איצה מאייר

אורח
לגבי שלטי חוצות בנימין חינקיס מהמודיע(שהוא סיפור בפני עצמו) הביא בערך לפני שנה וחצי כמה שבועות כתבות בנושא! בכתבה האחרונה הוא הביא תמונה שאחד מהמנוים שלח לו ובו נראה שלט שעליו כתוב מושב לצים הוא כתב שם שהוא לא יודע אם זה אמיתי אבל בכל מקרה זה משעשע
 

מיליארד

משתמש פעיל
D I G I T A L
לא יודעת אם זה קיים גם היום, אבל פעם על השלט שהוביל למכתש הקטן, התרגום האנגלי היה: SMALL MACHTESH KATAN
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כמה מתסכל! רציתי להביא מספר ציטוטים מתגובות קודמות, אבל ברגע שעוברים לדף אחר (כדי להוסיף ציטוטים מהדף השני) הכל נעלם:(
לגבי "סוף וקץ" לעומת "תחילה וראש" - לענ"ד זה מטעמי קישוט הלשון. השינוי מענג את האוזן. (מבחינה דקדוקית שתי הצורות מקובלות.)
צילום השלט ובו התרגום המשעשע של רחוב אלכסנדרוני הופיע באותה סדרה של חינקיס ב"המודיע". האמנם זה צילום או פוטושופ?
לגבי "מוריד הטָל" לעומת "מוריד הגֶשם" - במאמר מעניין ב"יתד" התורני לפני שנים לא כל כך מעטות נכתב נימוק מעניין (לא זכור לי בשם מי) מדוע אכן "הטל" בקמץ - מאחר שהטל המוזכר בברכה מתייחס הן לטל הארצי הנחוץ לצמחים והן לטל תחיית המתים, כדי לרמז/להזכיר למתפלל שיידע לכווין לשניהם נעשה שינוי הניקוד כמו בהפסק - למרות שאין זה הפסק. כלומר, הסיבה אינה דקדוקית אלא קשורה לתוכן. אכן, לפני ש"מתקנים" ניקוד הנראה שגוי בסידור יש לברר היטב מה המקור.
 

chayasl

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י איצה מאייר;551544:
בכתבה האחרונה הוא הביא תמונה שאחד מהמנוים שלח לו ובו נראה שלט שעליו כתוב מושב לצים הוא כתב שם שהוא לא יודע אם זה אמיתי אבל בכל מקרה זה משעשע

זה אמיתי. בדרום - מרכז תל אביב. (ראיתי בעצמי וצחקתי :)..)
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
פעם בקריית יובל היה שלט "גן רבינוביץ' (המפלצת)"
כנראה שבעקבות פרסום תמונת השלט בכמה עיתונים, נעלב רבינוביץ מהתואר שהודבק לו וצלצל מהר לעירייה שיחליפו את השלט.
 

ATUK

משתמש רשום
נכתב ע"י ON;551430:
שלט שראיתי ברח' יפו:
יפו - עיר הנמל של ירושלים בתקופה הקדומה.
:confused:

אולי בגלל הדמיון הגרפי שבין ישראל וירושלים כשהשלט נעשה ע"י לא דוברי שפת אם?
בכל מקרה, השג תצלום, זה שווה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י ATUK;551903:
אולי בגלל הדמיון הגרפי שבין ישראל וירושלים כשהשלט נעשה ע"י לא דוברי שפת אם?
בכל מקרה, השג תצלום, זה שווה.

דווקא משום מה לא נראה לי שיש פה טעות

בארץ ישראל היו כמה ערי נמל, לא רק יפו, למשל עכו ואשקלון.
סחורות שהגיעו לארץ דרך הים - עברו לצפון דרך נמל עכו, לדרום דרך נמל אשקלון ולירושלים - דרך יפו.
(אמנם רח' יפו נקרא על שם הדרך המובילה משער יפו שבירושלים עד לעיר יפו)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה