שלא יבלבלו לכם בשכל. חלק א'.

  • פותח הנושא bris
  • פורסם בתאריך

bris

משתמש סופר מקצוען
כמעט 3 פעמים ביום אני מקבל מחברים כאן בפורום בקשות להסתכל בהצעות מחיר שונות, או ייעוץ כללי בענייני מחשב לצרכי עבודה בכלל וגרפיקה בפרט.

כולם יודעים שיש לי כמה תובנות בנושא, רצוי ומובן שיש שחולקים וזה טבעי.

הנקודה שאני רוצה לדון בה כעת, היא ההבדל בין מקצועני מחשב, שממש מבינים את הניואנסים הדקים בין הגירסאות השונות של המעבדים ומי בכלל צריך כרטיס מסך שעולה 1000 ש"ח ומה הוא נותן (אם בכלל, חוץ מחום) יותר מכרטיס מסך מובנה או פשוט של 200 ש"ח,

ולבין כאלו שמוכרים מחשבים כמו עגבניות. מה שיותר יקר במחירון כנראה יותר טוב. ואם כתוב על הזיכרון שהוא DDR3 הוא בטח יותר מהר מ-2 , לא ? ואם זה מרובע ליבה של 2 גיגה אז זה בעצם 8 גיגה , לא ???

הנה למשל שאלו אותו באשכול סמוך על ה Q6600, שהוא המרובע ליבה השולט עדיין בשוק (הסידרה Q9XXX עדיין יקרה) והאם הוא לא בבירור עדיף על כפולי הליבה ?

הנה מבחן מעודכן (אחרי שאדובי כבר שנים רבות מעדכנים את התוכנות שלהם לתמוך במרובי ליבה- כבר 5 שנים לפחות מאז ה G4 של מק) שבו תיראו שבפוטושופ (שתכל'ס זה השימוש שנוגע לרובכם, אבל זה נכון לרוב התחומים חוץ מתיב"ם ואנימציה תלת מימדית ) הכפולי ליבה שזולים במאות רבות של שקלים מהירים בכלל מהמרובעי ליבה. אפילו ה E8200 שהוא הדגם הכי פשוט כבר יותר מהיר ממנו. אני לא אומר שהוא לא טוב, הוא מצויין, אבל צריך להתאים את המחשב, ולדעת להשקיע בדברים הנכונים.



אז מחשבים לא קונים לפי מטראז'.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
הנה עוד דוגמא, וכאן זה קיצוני הרבה יותר, מדובר בקידוד וידאו של סטודיו 11 , בגירסא הכי הכי אחרונה שאמורה להיות הכי מותאמת למרובעי ליבה וכדו', ועדיין ה QX6700 זהה בדיוק ל-E8400 אפילו שיש הבדל של אלפי ש"ח ביניהם. הקיצר אפשר להחליף את הכותרת ל- "איך לבזבז המון כסף בלי לקבל שום תמורה"

אני לא אומר שתמיד זה בזבוז כסף, תלוי למה צריכים, יש יישומים שכן יהנו מהליבות הרבות כמש"כ לעיל.
 

piku

משתמש צעיר
הנדסת תוכנה
אנחנו, משתמשי המחשב למינהם לפעמים תמימים מידי(כמוני) ולא מבינים בחומרת מחשב, רכיבים, התקנות ותהליכים.
בעת רכישת מחשב חדש אנו רק מבינים בסכום השטרות שמוציאים מהכיס.
השאיפה של כולנו היא ברצון הגדול לחיות עם האורח החדש בהשקט ושלוה.

bris<SCRIPT type=text/javascript> vbmenu_register("postmenu_108952", true); </SCRIPT> , עשית צעד חשוב עבורנו.

ברוך פוקח עיורים.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תודה רבה על הפירוט!!!
באמת כשהלכתי לקנות מחשב סמכתי על הטכנאי, והיום אני די מצטערת, למרות שכמובן לא הי'ה לי הידע הנדרש (ופרוג עוד לא בא לעולם...)

בקיצור, כשסוף סוף אגיע לשדרוג/קני'ה המיוחלים - אני יודעת שיש לי כתובת.
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
אנו מתארגנים בפרוג לקראת פרוייקט חדש של הרכבה ושיווק מחשבים מיוחדים המותאמים לגרפיקאים, החומרה הכי מתאימה להרצת תוכנות הגרפיקה. בקיצר לא מחשבים ביתיים במחיר מנופח בגלל כרטיס מסך שמתאים למשחקים לדוגמא, אלא מכונות עבודה לכל דבר.
 

מותג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ומה אם הדיסק גיבוי חיצוני?
זהו? ירד מהפרק? אם כן תודיע לי לפחות שאני ידע לקנות לבד.
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
לגבי דיסקים של גיבוי

חיפשתי והיה לי קשה למצוא עסקים שיתחייבו למחיר יותר זול משמעותית מהמחיר הזול ביותר בזאפ, גם בקבוצה וזאת בגלל שטווח המחירים שלהם הוא נמוך מאד במוצרים הללו.

אבל מצאתי איזה עסק בירושלים שמשווקים את הרכיבים הללו, והם נתנו לי באמת בהנחה די משמעותית.
אבל לא סגרתי את זה סופית. ולכן לא רציתי לדבר מזה, לטוב ולרע עד שיש פרטים ברורים יותר.
בלי נדר היום בלילה אברר שוב את הנושא, ואכתוב כאן באשכול לגבי הדיסקים הניידים. מקוה לבשר טוב.

חיים
נ.ב. סליחה שלא הגבתי גם באישי בנושא הזה, לא ידעתי בדיוק היכן זה עומד, וגם אני בעומס של פניות.... נא ונא לקבל זאת בהבנה.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י prog;109226:
אנו מתארגנים בפרוג לקראת פרוייקט חדש של הרכבה ושיווק מחשבים מיוחדים המותאמים לגרפיקאים, החומרה הכי מתאימה להרצת תוכנות הגרפיקה. בקיצר לא מחשבים ביתיים במחיר מנופח בגלל כרטיס מסך שמתאים למשחקים לדוגמא, אלא מכונות עבודה לכל דבר.


צריך להגדיר בצורה ברורה מחשבים לעבודות גרפיות מאומצות כמו CS3,
לבין עבודות של עריכת וידאו , ששם אם אני לא טועה, צריך כרטיס מסך איכותי.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
כמו גם לרינדורים של תלת מימד, צריך כ. מסך איכותי.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בריס, ה-Q6600 מגיע עם 8 מ"ב כמדומני, מחליפו, ה-Q9300 מגיע עם 6 מ"ב. יש עוד מעבד במשפחה עם 8 מ"ב?
 

bris

משתמש סופר מקצוען
ה-Q9450 שעולה רק טיפה יותר מגיע עם 12 מ"ב.

זה לא שהם התקמצנו ב Q9300 זה פשוט בנוי אחרת מה Q6600, שם זה בעצם שני מעבדים רגלים (מסידרה E6000) מחוברים ביחד , יוצא סה"כ פעמיים 4 מ"ב, אבל ליבה אחת לא יכולה לגשת ל-4 מ"ב של הזוג השני של הליבות, ב Q9300 (ומעלה) זיכרון המטמון משותף לכל הליבות ביחד, לכן זה אותם 6 מ"ב של סידרה E8000 לכל המנגנון. (מאוד פישטתי את הדברים אבל בעיקון בגדול זה בערך ככה)
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לעריכת וידאו למשל גם המוכרים בחנויות לא יודעים שמעבד מרובע ליבות כלל אינו תומך על רינדור סרט בפורמט MPEG2 הנפוץ, ועורכי וידאו ששוקלים להאיץ ביצועים ע"י 4 ליבות יתאכזבו קשות בייצוא לDVD, הפיסגה עבורם הוא 2 ליבות,
 

bris

משתמש סופר מקצוען
למקצוענים ממש שיודעין היכן להשקיע יש מנועי רינדור-חומרה שיושבים בכרטיס נפרד והם עושים את העבודה ברבע מהזמן.... (אבל גם עולים...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה