שיתוף קטע כתיבה - גיטה

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
האוטובוס המשיך לפעום מצד לצד גם כשהם עלו על הכביש המהיר.

גיטה הטתה אוזן פנימית והרימה את כף ידה קצת מעל הברך, מנצחת על תנודות האוטובוס, בתנועות קטנות, מצד לצד לצד. האוטובוס ניגן את הכביש, וגיטה ניצחה עליו, בשרביט היד, מובילה את הקצב, את התפניות במלודיה.

בקטע סוער במיוחד, היא זרקה מבט חטוף לשולעם בר, ומצאה אותו נועץ בה מבט, בה, ובכף ידה, שכבר מחווה תנועות די מוחשיות ימינה ושמאלה.

הגבות של שולעם בער התקרבו חצי מילימטר והלבן של העיניים הרחיב את השטח שלו עד שהמנגינה דעכה בה והיא החזירה את כף ידה לאחוז במעטפה החומה. שולעם בר יישר את הגב במקצת עד העמדה הרגילה שלו – מלבניות זקופה ומיושרת, עיניים אטומות במחשבה שדהרה לחמש כיוונים בו זמנית.

בנסיעות חזור מהרופא שלועם בר היה אפילו יותר חצוב בסלע מתמיד. גיטה הסתכלו עליו, מהצד והכריחה את עצמה לא לרצות אפילו לשאול אותו כלום. היא עבדה על זה כמה שניות של טלטלת אוטובוס, והצליחה. היא חזרה אל הנוף שהתנגב מהחלון, אל המשחק המהפנט הרגיל שלה בנסיעות מהעיר הביתה, המשחק של לנסות להסתכל על עמוד תאורה אחד, תוככדי שהוא טס ונעלם. ועל עוד אחד. ועל עוד אחד. ארבע שנים אצל דוקטור בלומר עברו ככה.

"שלום בער". היא אמרה פתאום.

הוא שתק לאות שהוא שומע.

"מה היתה ההרגשה אם היינו חושבים מהמרפק?".

שולעם בר נשאר באותו העמדה, כמו דויד של מיכאלאנג'לו. רק עם פיאות שאטניות ארוכות, ושב שמעתתא ביד, ולבוש.

ההבעה שלו היתה אותה הבעה כמו בפעם הראשונה שהוא מצא אותה במרפסת הוילה, בערסל הענקי, קוראת את ג'רום ק. ג'רום – שלושה בסירה.

הם היו נשואים כבר שנתיים, בזמנו. אז שם במרפסת הוא שלח אצבע שדיפדפה מן הסתם על אלפי דפים של גמרא הלכה ומחשבה, הגביה את שדרת הספר במילימטר, וקרא את כותרת הספר בהפוך. והסתכל עליה. היא ראתה, ממש במוחשי, את גלגלי המחשבה שלו נוהמים. חלק בה רצה שהוא יגיב פעם אחת כמו שבן אדם נורמאלי היה מגיב. כמו שאבא שלה היה מגיב. בעצבים גלויים.

אבל שולעם בר, שכבר איחר למושב בית הדין, ואף פעם לא איחר כי הוא אב בית דין , והעובדה שהוא צעיר מכל הדיינים בעשרים שנה מחייבת אותו,

הוריד את הראש מעט והתיישב לידה.

"על מה זה מספר?" הוא שאל, והיא, לא מאמינה, אבל ללא התנגדות סיפרה לו על מה זה מספר.

והוא חייך במקומות הנכונים, ושאל את השאלות הנכונות, והתאמץ בגלוי לא לנתח יתר על המידה את החומר שהוא שמע. ולא הלך לדיון החשוב.

עכשיו שהיא חושבת על זה, שולעם יצא מעצמו באותה שניה. הייתה בניהם תחילתה של הבנה. היא הבינה שהוא מנסה להבין את עולמה, והוא הבין שהיא מבינה את זה.

האוטובוס התנדנד עוד כמה פעמים.

שולעם בער פתח את השב שמעתתא, הסתכל על הדף, דקה עברה.

ואמר "היינו מסתדרים איכשהו גם עם המרפק."

עוד דקה עברה, גיטה הסתכלה עליו, וחייכה מילימטר לתוך הלחי. שולעם בער רק הרחיב את הנחיריים לרגע, וקצוות שפמו עלו קלות.

גיטה ידעה שיהיה בסדר.


*****
אני אישית חושב שהקט הזה לא משהו, שנסחפתי קצת בסלסולים, ושהסיטואציה לא מדוייקת.
אבל מה אתם אומרים?
אבימי
***
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
טור כתוב טוב.
 
נערך לאחרונה ב:

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לא הבנתי צדיקים.
זה קטע הזוי בעינכם?
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אריה ב. : כן כן. זה בסדר. אהבתי את זה. ריגש אותי. עובר.
עדי ר.: כן , אבל תגיד לי למה בכלל בחרת לכתוב, אם אתה צייר, תישאר צייר וגמרנו, ובכלל השם "שולעם בער" מיד העלה לי בסיטואציה את ר' שולעם בער סורוצקין עד שהלכתי לבדוק בוויקי אם לאשתו קוראים גיטה [אז לא - למתעניינים], אבל חוץ מזה - עובר.
איציק ד.: תגיד לי מי אתה בדיוק, וחוץ מזה למה בחרת תסילסולים האלו, תאמין לי זרוק תסילסולים לפח דבר ראשון ואחר כך נראה. לא עובר.
ה-ק-ו-ל- ה-ב-א- מירושלים...

אבימי, , עזוב מה שאומרים לך, זה קטע מדהים. ניואנסים כל כך דקים באו לידי ביטוי בצורה כל כך יפה ובהירה. תענוג.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
מדהים!!!
איזו כתיבה!
'כתיבה ציורית' להפליא!
 

משויטט

משתמש מקצוען
הסיטואציה לא לחלוטין מובנת, אבל זה כנראה חלק מהקסם. ובהחלט יש כאן קסם.
וזה משפט מדויק:
הוא שתק לאות שהוא שומע.

****
בלי קשר. אני מתבונן זה דקות ארוכות בתמונת הפרופיל שלך, ולא מצליח להחליט מה זה השרטוט הזה לימין האף. אם זה פה, מעניין אותי לראות אותך אוכל, אם זה שפם זה בכלל מעניין, ואולי זה בכלל צלקת מפגז תועה? אשמח אם תעזור לי בזה..
***
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הטור מעולה. סליחה אם לא הייתי מספיק ברור בתגובה הקודמת...
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אמורים לשחק אותה כאילו הכל נהיר ומובן ושהסיטואציה ברורה וחדה?
מצטערת, לא אצלי.
אבל הכתיבה כל כך משובחת וטובה עד שהיא מחפה על כל התהיות העולות מגוף העלילה.

זה מובן שזה לא מובן.
ומובן- שגם גיטה לא מבינה.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בלי קשר. אני מתבונן זה דקות ארוכות בתמונת הפרופיל שלך, ולא מצליח להחליט מה זה השרטוט הזה לימין האף. אם זה פה, מעניין אותי לראות אותך אוכל, אם זה שפם זה בכלל מעניין, ואולי זה בכלל צלקת מפגז תועה? אשמח אם תעזור לי בזה..
חה חה חה!
אולי.... רק מעלה אפשרות.... שכל התשובות נכונות! בואהאההה

אמורים לשחק אותה כאילו הכל נהיר ומובן ושהסיטואציה ברורה וחדה?
מצטערת, לא אצלי.
בורחס אמר על כתיבה ש
"לא כותבים הודות למילים אלא למרות המילים. מכאן שחשיבותה של הספרות היא אמנות הרמיזה"
וזה בערך המוטו שלי. יחד עם עוד כמה מוטואים שלו.
מהסיפור נרמזים כמה רמזים לגבי הסיטואציה בכללותה.

ו...אתם באמת רוצים שאמשיך עם גיטה ושולעם בר?
מילאו את הסקר:
א: לא, ככה זה בסדר
ב: כן, מעניין מהי התמונה הכללית.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
אני דווקא לא הפריע לי הסלסולים, למרות שהתיאורים נסחפו לכיוון המוואלים. עדיין, הקריאה מענגת וטובה.

התמונה הכללית - על גבול ההזוי. בתחומי הקביל.
אשמח מאד שתכתוב המשך לזוג המענין הזה, ולא אכפת לי שתקראו לי הורס מסיבות ומשבית שמחות, אבקש שבקטע הבא - במקום ששולעם בער יפסיד דיון בגלל קומיקאי, שגיטי הקופצנית תתחיל לקלוט את עולם התפיסות של בעלה. את נהמת גלגלי המחשבה של שולעם.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
קטע מדהים ומעורר השראה!
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
כתוב היטב, מביע דקיקות עניינים עבים.
מבחינת להטוטים ביטויים וסלסוליים- לטעמי, ולטעם הניסיון בכתיבה להמון, כדאי לדלל.
(נראה שהם נשפכו מהצד עם החורים הגדולים של מיכל התבלינים)
 

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
למרות שבקריאה שנייה הבנתי מהו ה'ברוך'.
שתפי אותנו?

@אבימי :
הכתיבה מעוררת סקרנות וכנראה עמוקה.
אני אישית אוהבת את הקצב, והפירוט, והניואנסים של התנועות, והמחשבות וכד'.
אבל לדעתי, המעלה היא לעשות את זה באופן שרוב הקוראים יבינו, אפילו במשהו, את המתרחש, אפילו רק ירגישו שיש שם משהו שהם קרובים להבין.
אבל לדעתי, בכתיבה שלך (לא לראשונה) יש שם משהו שאתה מיטיב להגדיר ככל הנראה לשכמותך.
אולי אתה אפילו שואף שאחרים, שהלך מחשבתם דומה לשלך יבינו למה התכוונת.
אבל רוב האדם (ואל תעריך אותנו כחסרי רגישות, מעוף או אינטיליגנציה) פשוט לא כל כך מבינים- מה? מה רצית לומר? האם יש ה פאנץ' כלשהו? האם סתם תיאור סיטואציה שאמורה לגרור רגש כלשהו? ואם כן- איזה רגש?
מזכיר לי קצת את המבוכה שאני חשה כששומעים את אביתר בנאי.
אני יודעת שהוא עמוק מאוד, ורוחני, וגאון.
אז לא נעים לי להגיד שלא כל כך הבנתי מה הוא רוצה.
כי כולם מאוד מעריכים אותו ומעריכים את עצמם ככאלו שיודעים להעריך אותו.
אבל כשאני שומעת שולי רנד אני פשוט נהנית, ומזדהה.
כי הוא פשוט אמן.
זה לא שהוא לא עמוק, אבל הוא לא עושה מזה בעצמו עניין, אלא מעדיף לתת את עצמו לכולם.
מקווה שהמשל הובן בצורה בונה..
מחכה שתכתוב שוב את הקטע עם קצת יותר רמיזות כדי שכולנו נבין מה קורה שם.
ותראה שזה לא יפגום בקטע, אלא יכול רק להשביח אותו ואת אנינותו, אם רק יודעים איך לעשות זאת היטב.
יש לך כתיבה לעילא ולעילא, וראש טוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה