מחשבות על תענית
על תרגום יונית,
על הגליה קדורנית,
נסוגה אחורנית.
געגוע לתבנית,
לאהבה קדמונית,
להזאה בקרן צפונית,
לעוד אבנך ונבנית.
וזאת האומה-
כנדגלות איומה,
מוכה ועגומה,
בחשיכה נופלת ואימה,
שותה עד תומה
כוס של דומה.
וכל זאת על מה?
על שנאת מאומה,
על עין עקומה,
ריב ומהומה
בראשית התרומה
אשר בשמו רשומה....
ומבית מקדש חרב
יוצאת השכם והערב
קריאה לעם ערב-
כאיש אחד בחורב,
רב עם צורב
משיחיה לקרב.
אל נא תסרב...
שורו והביטו נא יהודים:
הן כולנו אב אחד מיחדים,
מלכנו הוא ואנו לו עבדים,
ובעזבנו מחלוקות ופירודים,
בהפכנו להיות מאוחדים,
אזי נהיה לו לידידים,
ומיד ובאו האובדים,
ויגיענו לרגלים ולמועדים.
אז אולי כאן בפרוג נסלול נתיבות
לפעולות אשר גאולה מקרבות.
בנועם אמרים, במילים אוהבות.
תעלינה לפניו לרצון התגובות
שבאהבת אמת נכתבות,
באשכולות נוטפי כוונות טובות,
סיוע ועזרה מקרבי לבבות.
תהיינה אוזניו אלינו קשובות
לברכנו שפע ברכות כגשמי נדבות,
עדי ישבו זקנים וזקנות ברחובות
ירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות
על תרגום יונית,
על הגליה קדורנית,
נסוגה אחורנית.
געגוע לתבנית,
לאהבה קדמונית,
להזאה בקרן צפונית,
לעוד אבנך ונבנית.
וזאת האומה-
כנדגלות איומה,
מוכה ועגומה,
בחשיכה נופלת ואימה,
שותה עד תומה
כוס של דומה.
וכל זאת על מה?
על שנאת מאומה,
על עין עקומה,
ריב ומהומה
בראשית התרומה
אשר בשמו רשומה....
ומבית מקדש חרב
יוצאת השכם והערב
קריאה לעם ערב-
כאיש אחד בחורב,
רב עם צורב
משיחיה לקרב.
אל נא תסרב...
שורו והביטו נא יהודים:
הן כולנו אב אחד מיחדים,
מלכנו הוא ואנו לו עבדים,
ובעזבנו מחלוקות ופירודים,
בהפכנו להיות מאוחדים,
אזי נהיה לו לידידים,
ומיד ובאו האובדים,
ויגיענו לרגלים ולמועדים.
אז אולי כאן בפרוג נסלול נתיבות
לפעולות אשר גאולה מקרבות.
בנועם אמרים, במילים אוהבות.
תעלינה לפניו לרצון התגובות
שבאהבת אמת נכתבות,
באשכולות נוטפי כוונות טובות,
סיוע ועזרה מקרבי לבבות.
תהיינה אוזניו אלינו קשובות
לברכנו שפע ברכות כגשמי נדבות,
עדי ישבו זקנים וזקנות ברחובות
ירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות