שיתוף וביקורות | טבע שני (חיית הדם פרק ב)

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
פרק א: חיית הדם >>
טבע שני

היא הביטה בו בעיניים רושפות ובשתיקה מהדהדת. יש גבול למה שהיא אמורה לעשות למען התא המשפחתי.

אמנם גם אותה חינכו שיהא בעיניה כמלך, וגם היא הוכשרה כבר מגיל צעיר להביא טרף לביתה, אך עם כל צייתנותה הטבעית, אין לה כל הבנה בסיבת הכבוד המגיע למי שרובץ רוב היממה ולא עושה מאום.

היא גם לא מבינה מדוע הוא, שחזק ממנה פי כמה, אינו טורח להזין את משפחתו. מדוע רק היא חונכה להיות לציידת כבר מגיל צעיר בעוד שהוא בילה זמנו בהתרברבות ובמפגני כוח עם חבריו.

למזלה היא גם לא שאלה ולא גילתה סימני מרדנות שעלולים לסלק אותה מהקבוצה. אך כעת, שבות השאלות לעלות והתמיהה מוטחת בפרצופו.

למרגלותיה התרוצצו שלושת צאצאיהם, מקפצים ומתישים, מייללים תכופות, סוחטים ממנה את שארית כוחותיה.

מחר היא תשוב להיות חזקה כתמיד. היא מבטיחה לעצמה. זאת מהותה. אבל עכשיו, לפחות בשבוע הקשה שאחר הולדת הגורים, היא מצפה ממנו להתחשב במצב. מה יקרה אם הוא ייצא פעם באמצע היום להביא ציד, למענה, למען גוריהם?


אריה סיים להביט בה. סיים להבין את כל מה שלא אמרה. ומשהבין וגם הפנים, סב לאחוריו ופנה בנחישות לצאת אל האחו.

חרש חרש צעד על גבול החורשה, מוסתר באפלולית הצמרות, עיניו ממוקדות באופק הצהבהב, מנסה לצוד במבטו נקודה כהה שתהפוך לארוחה המשביעה את רצון משפחתו. הוא לא יכול להסתפק בארוחת ירק, הוא חייב להביא ארוחה "עם בשר".

מחשבתו נדדה עם רוח בין ערביים. אמנם הוא זוכר כך מאז ומתמיד את אביו, אך לא כך דמיין את עצמו.

נוף ילדותו נשקף מולו בתעתוע של ספק-מציאות ספק-פאטה-מורגנה. הוא זוכר את עצמו משתובב ליד אמו באחר-צהריים סתמי. אמא מחליפה מבטים עם אבא. אבא יוצא ממורמר להביא ציד. אבא שב נרגן ובידיים ריקות. נוהם, שואג.

בכלל, דמותו של אביו זכורה לו תמיד כנרגנת. כל אימת שהתבקש לסייע לאמא בעבודתה הקשה, כל פעם שהפריעוהו מרבצו, כל זמן ששיחקו לידו במשובה. ובעצם, כל הזמן.

לא כך הוא דמיין את עצמו. הוא הרי היה מיועד להיות המלך. אמא קראה לו "נסיך שלי", אבא קרא לו "בן של מלך", והדודים תמיד טפחו על שכמותיו והפטירו "אלפא-אלפא זה".

מי האמין שגם הוא ייאלץ לשוטט מול שקיעה ולתור אחר מזונו.


היום החשיך. אריה המשיך להתרוצץ אנה ואנה, בוש לשוב בלי טרף לביתו.

הירח עלה אל רום, וזאבי ערב ייללו מכל קצה. הכוכבים נפרשו בעמדותיהם ושטפו בנגוהות את הסוואנה הגדולה, והצללית עם הרעמה נעה ונדה במרחבים החיוורים, על כפות לוחשות וחלשות.

- - -

ובאותו הלילה שוב לא חטף אריה תנומתו.

ובכל הערבה נחרדו פרסתנים משאגת האשמורת, וידעו: גם הלילה לא ישן אריה בביתו. גם לא על הספה.
 
נערך לאחרונה ב:

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
התיאורים והכתיבה מיוחדים מאד. גם סביבת העלילה מעניינת ומוסיפה נופך רב.
לגבי התוכן... הומ...
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
וכל הלילה שלחו שלושה נסיכים שש אלומות אור סקרניות לערבה המיסתורית.
מחפשות לשווא דרכי אבות.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
וכשהבוקר פיזר את שמיכת השחור לכל הרוחות. וכיסה את את הערבה בסילונים של מיליוני חלקיקים מפזזים בגווני הקשת. רוקדים אנה ואנה... אנה ואנה... מעלה ומטה... מעלה ומטה... בשורות ישרות ישרות.
נשמע הד הערבה מפלס דרכו. אבא בא. אבא בא. אבא בא.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כ"כ צר לי לקטוע את החגיגה ההשראתית באבחה אכזרית של מקלדת קרה ומנוכרת.

אבל, מה?
תבטיח לי שבסוף אנחנו נבין!
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כ"כ צר לי לקטוע את החגיגה ההשראתית באבחה אכזרית של מקלדת קרה ומנוכרת.

אבל, מה?
תבטיח לי שבסוף אנחנו נבין!

או שתתפסו בקצות העשבים הגדלים בסוואנה. בעדינות. לאט לאט.
תרימו באחת את שיכבת המגן העוטפת אותה מקצה לקצה. תגלגלו, תקפלו.
תדחפו לתוך כיס הקנגורו שמציץ בצד שמאל למטה.
תביטו על המרחב הנקי. על המערכת האקולוגית והסימביוזה המיוחדת של הסוואנה.
תרימו עיניים, לשמים מלאי משקעים.
ורגע לפני שהם נשפכים עליכם תכריזו: "מה רבו מעשיך ה'"
 

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
לגבי התוכן... הומ...
כ"כ צר לי לקטוע את החגיגה ההשראתית באבחה אכזרית של מקלדת קרה ומנוכרת.

אבל, מה?
תבטיח לי שבסוף אנחנו נבין!

תודה לכל המגיבים, ובעיקר לכל המבקרים בספארי.
אני מנסה להבין האם ביקורתו של @גדי ישראלי באמירה קצרה "הומ...", האם כוונתו לחוסר המובנות שבקטע, וכפי שכתב מר @עדיאל .

בקצרה, הכתיבה מבקשת להמחיש את הניגודים שבהתנהגותנו כבן אנוש, ובצורך שלנו להתנהג לפעמים כחיות.
האנשת הרגשות מבקשת לחדד את הקושי שקיים לבני אדם, גם כשהטבע מכריח אותם לבצע משהו, וזאת להבדיל מהחיה שאין לה כל קושי רגשי ללכת אחר האינסטינקטים החייתיים שלה.

זה כבד מדי? מטושטש מדי?
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בקצרה, הכתיבה מבקשת להמחיש את הניגודים שבהתנהגותנו כבן אנוש, ובצורך שלנו להתנהג לפעמים כחיות.
האנשת הרגשות מבקשת לחדד את הקושי שקיים לבני אדם, גם כשהטבע מכריח אותם לבצע משהו, וזאת להבדיל מהחיה שאין לה כל קושי רגשי ללכת אחר האינסטינקטים החייתיים שלה.

עדיין לא מובן.
כדי לחדד מסר זה, היית אמור להביע יותר את האטימות של האריה, כדי להבדילו מבן אדם.
ואילו בסיפור שלפנינו, עשית את ההיפך, הענקת לאריה רגשות שלא קיימות אצלו אלא אצל בני האנוש. אולי כוונתך לומר, שככה אנו בעצם נראים. ואז זה קטע נורא שלילי וכואב.
גם המסר הראשון שכתבת, הצורך להתנהג כחיה, לא עולה לי אוטומטית מתוך הכתוב. אני גם לא מבין את המסר הזה בכלל. למה צריך להתנהג כמו חיות?

שוב, הכתיבה - אלופה ומעלפת, השאלה היא התחושה הנוצרת אצל הקורא לאחר סיום הקטע.
אני, כקורא, יוצא מכאן קצת מבולבל.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
והדודים תמיד טפחו על שכמותיו והפטירו "אלפא-אלפא זה".
גם הלילה לא ישן אריה בביתו. גם לא על הספה.
אהבתי.
ואהבתי יותר את הסיפור הראשון, המציג קונפליקט שלא ניתן להתחמק ממנו: להיות שבע על חשבון אביהם של עופרים רכים. האריה יודע שהוא חייב להרוג ולאכול על הדם, ועדיין הוא מתקשה להירדם. לא יאומן, האריה לא מצליח להירדם.

אבל הסיפור השני מואנש יותר מדי. כמו ההבדל בין עידן הקרח 1 ל-3. ב-1 אתה רוצה להאמין שזה באמת קרה, עלילה מרגשת ויפה. ממותה ועצלן מוצאים גור אדם, ומנסים להשיבו אל אביו. אבל ב-3 אתה אומר: הלו, אתה רוצה שנאמין שהם טסים על דינוזאורים כמו מטוסי קרב? האריה לא ישן על הספה? הדודים אמרו לו כך או כך? קשה לי כך להיכנס לראש שלו. ומלבד זאת, "הישאג אריה ביער וטרף אין לו?"
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה, כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר, וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה