שגיאות בשכפולים של כיתות א-ב

שין גימל

משתמש רשום
כל מורה מתחילה יודעת שבנות בכיתות א-ב אינן מבחינות בהבדל בין: א-ה-ע, ח-כ, כּ-ק, ב-ו, ט-תּ, ס-שׂ, ובכל זאת אף מורה לא תגיש לתלמידותיה שכפול מלא בשגיאות כתיב כי "ממילא הן לא שמות לב"..., וכל מפקחת תפסול שיעור מבחן לתלמידה שהגישה לתלמידות שכפול עם טעויות. למה? ככה! כי שכפול צריך להיות תקין בלי טעויות ובלי שגיאות.

אז אם הכול כל כך ברור וכל כך מובן למה כשמגיעים לתחום הניקוד אין הסכמה בנושא, למה משפט כמו: "לִפְנֶי שְׁאוֹ כְלִים צַרִיךְ לֵבַרֶךְ" יכול להיכנס לשכפול בלי הפרעה כי "ממילא הן לא שמות לב", האם רק מפני שהמורה אינה יודעת לנקד כראוי כפי שהיא יודעת לכתוב נכון ובלי שגיאות אז אפשר להגיש לתלמידות שגיאות ניקוד בשכפול??
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שין גימל;2047664:
כל מורה מתחילה יודעת שבנות בכיתות א-ב אינן מבחינות בהבדל בין: א-ה-ע, ח-כ, כּ-ק, ב-ו, ט-תּ, ס-שׂ, ובכל זאת אף מורה לא תגיש לתלמידותיה שכפול מלא בשגיאות כתיב כי "ממילא הן לא שמות לב"..., וכל מפקחת תפסול שיעור מבחן לתלמידה שהגישה לתלמידות שכפול עם טעויות. למה? ככה! כי שכפול צריך להיות תקין בלי טעויות ובלי שגיאות.

אז אם הכול כל כך ברור וכל כך מובן למה כשמגיעים לתחום הניקוד אין הסכמה בנושא, למה משפט כמו: "לִפְנֶי שְׁאוֹ כְלִים צַרִיךְ לֵבַרֶךְ" יכול להיכנס לשכפול בלי הפרעה כי "ממילא הן לא שמות לב", האם רק מפני שהמורה אינה יודעת לנקד כראוי כפי שהיא יודעת לכתוב נכון ובלי שגיאות אז אפשר להגיש לתלמידות שגיאות ניקוד בשכפול??

אני אגיד לך למה. כי בתוכנית הלימודים שאני מכירה אין כל דרישה לדעת לנקד, וילדים יכולים לסיים את שנות לימוד החול מבלי שיתבקשו להוכיח את ידיעותיהם בניקוד. מיומנות הניקוד הפכה לרכושם של יחידי סגולה, ונעדרת מידיעותיהם של דור המורים החדש. למורים אין פיקוח ובקרה על יכולתם לנקד, אלא אם אתרע מזלם והורי אחד התלמידים בכיתתם עוסקים בהגהה ועריכת לשון.

את יכולה להתנחם בכך, שאולי בעוד דור האימוטיקונים יחליפו את המילים, ואז למורים לא תהיה כל בעיה גם לכתוב בשגיאות כתיב.
 

אבי100

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפעמים מנקדים לילדים עם שגיעות בכוונה כי ככה יותר קל להם לקרוא ולהגות את המילה.
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י אבי100;2051380:
לפעמים מנקדים לילדים עם שגיעות בכוונה כי ככה יותר קל להם לקרוא ולהגות את המילה.

זתומרת חיים קלים למורים. עוד מעט יכתבו "תפואח" כי ככה יותר קל להם לקרוא ולהגות את המילה.
הסיבה היא שרוב האנשים לא מודעים לכך שהם לא יודעים לנקד, כשם שרוב האנשים לא מודעים לכך שהם לא יודעים לשיר...:)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י אבי100;2051380:
לפעמים מנקדים לילדים עם שגיעות בכוונה כי ככה יותר קל להם לקרוא ולהגות את המילה.
גרוע מאד!!!

צורת הניקוד 'מצטלמת' במוח. לא פעם ראיתי שגיאות ניקוד שמקורן בשגיאות מבוגרים שהצטלמו במוחות הילדים!
 

sarigold5

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
למה זה חשוב? רב האנשים קוראים וכותבים בלי ניקוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה