אלי-אקספרס שאלות ותשובות בלבד

פישל.

משתמש פעיל
אצלי לפחות ב2 קניות זה התאחד ל2 חבילות שכל אחד בערך כולל של פחות מ75 דולר.
רק לשים לב לא מאותו מוכר.
הם מאחדים את החבילות בערך כולל של פחות מ75$
אז בעצם אין בעיה לעשות הזמנה מעל של 75$ אפשרי להגדיר שלא יתאחד
ואם מקונה אחד אני כן קונה מעל 75$ ?
 

טכנאית רפואית

משתמש מקצוען
קיבלתי מוצר פגום ואני לא מצליחה להעלות תמונה כדי לשלוח למוכר,
הוא לא מוכן לתת לי כתובת מייל,
מה עושים?
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
הצלחתי להעלות תמונה, אבל הוא כותב לי X
ניתן להעלות עד 6 קבצים בלבד, לקובצי תמונות אסור לחרוג מ-5 MB ולקובצי וידאו אסור לחרוג מ-2 GB. תבניות קבצים מותרות: PNG, JPG, GIF, MP4.

1667187273875.png
 

פישל.

משתמש פעיל
האם יש אם מי לדבר במכס, איפה ממלאים טפסים?
אפשרי לדעת איזה מוצר יכול להתקע? ומאיזה סכום יתקע?
ואם זה נתקע במכס אני מקבל מעלי את הכסף חזרה?
אז מה אתה מציע לי לעשות?
אני רואה שכתבת

אז אם אני עושה קניה גדולה מעל 75$, זה אומר שכל מוצר יבוא לי בנפרד?
בקיצור מה אתה מציע לי לעשות ?

אולי כדאי שתוציא מדריך על כל הנושא של המכס
(כאגב חשבתי על רעיון לעשות תשלום עם כרטיס אשראי, ותוקף וה3 ספרות מספר אחר, ואז ההזמנה יבוצע, ואצטרך רק לשלם, ואשלם חלק חלק, וכך ההזמנה יהיה לכמה חבילות, לפי התשלומים שאבצע, אבל אם לא מאחדים מעל 75$ זה גם לא מתאחד, בטוח? הם לא מאחדים בכלל? או מאחדים עד 75$ כל כמה חבילות?)
@rabin תוכל לעזור לי, אני אובד עצות?
תודה רבה
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
@rabin תוכל לעזור לי, אני אובד עצות?
תודה רבה
סיכום קצר של כללי תשלום המכס בארץ.

א. חיוב המכס (ליתר דיוק - מע"מ, רק שהמכס מחייב את זה), הוא על כל מוצר שעלה מעל 75$. החיוב הינו 17% מעלות המוצר. (אם הרכישה מעל 500 דולר יש גם חיוב מכס)

ב. באם המוצר עולה עד 74.99 דולר, והמשלוח עולה עוד כמה דולרים, המוצר *פטור* ממכס, ולא מחשבים את עלות המוצר. (אם המשלוח יעלה סכום גבוה שעלול להחשיד את בודקי המכס, הם עלולים לטעון שזה טריק להיפטר, ולחייב אתכם מע''מ, תצטרכו לערער).

ג. אם המוצר עולה מעל 75 דולר והינו חייב במע"מ, מחיר המשלוח יחושב גם כן כחלק ממחיר המוצר לצורך חיוב המע"מ.

ד. אם המוצר נשלח דרך חברת שילוח מהיר כמו פדקס/dhl/ems וכד' (לרוב ממש לא כולל משלוח אלי אקספרס סטנדרט), ברוב מוחלט של המקרים אם לא בכולם המוצר ייבדק אם הוא מחוייב במכס, ובמקרה כזה אתם תחוייבו בעלות טיפול גם אם המוצר *לא* חוייב במכס. עלות זו היא 35.5 שח ברוב המקרים.
בחברות אלו עלולות להיגרר עלויות נוספות כמו אחסנה ושאר מרעין בישין.

ה. אם המוצר נשלח במשלוח רגיל (אליאקספרס סטנדרט, או שאר המשלוחים האיטיים יותר) ובעצם מועבר אליכם דרך דואר ישראל, מוצרים אלה עוברים בדיקה מדגמית ולא כל מוצר נבדק אם יש לחייבו או לא. במקרה כזה פעמים רבות מוצרים עוברים בלי להתחייב במכס, אף אם עלו יותר מהסך המחייב. כמובן שאין כל ביטחון לכך. (קרה לי פעם שהזמנתי מוצר במשלוח מסוג אלי אקספרס סטנדרט והוא נשלח במשלוח ems ולא רק שלקח זמן, אף חוייב בעמלת בדיקה במכס (אבל מכס לא חוייב למרות שעלה 105 דולר...).

ו. אם המוצר נשלח בחברה כמו אקסלוט או jnet וכד', זה די משתנה, ולרוב לא עובר בדיקת מכס אם אין הצהרה על החבילה של סכום המחייב, אבל אם עבר בדיקת מכס תחוייבו גם כן בעמלות שונות כל חברה עם המדיניות שלה.

ז. באתר בנגגוד יש אופציה לקבל ביטוח מכס, כך שאם חוייבתם על המוצר מכס תקבלו מהם החזר מלא על תשלום המעמ, ביטוח זה נע בין חינם למס' שקלים, אבל רוב המוצרים בבנגגוד (פרט לדילים ספציפיים) יותר יקרים מאלי אקספרס. ההימור שלכם...

ח. יש הזמנות שאלי אקספרס מאחד לחבילה אחת, כנראה זה לא יקרה אם שווי החבילה תהיה מעל 75 דולר כדי שלא תחוייבו. לדעתי אין לחשוש, זה קורה בהזמנות של מוצרים זולים יותר אבל בלי אחריות...

ט. אם הזמנתם מוצר שעלה פחות מהסכום המחייב במע"מ, ניתן להגיש ערעור, בצירוף צילום של החשבונית ושל ההזמנה בכזה מקרה עדיף לא לשלם את המעמ ולא לקחת את המוצר לפני הגשת הערעור ולהמתין שיתקבל, זה לוקח בין יום ל3 ימים בדרך כלל.
קישור לערעור: https://www.gov.il/he/service/return-on-personal-import-taxes

י. במקרה והמוצר מחוייב במכס והחיוב תקין, מומלץ לשלם מייד שקיבלתם את ההודעה, כל עיכוב יעכב לכם את המשלוח, ואף יש חברות שגובות על האחסנה בינתיים...

יא. כדי לקנות ממוכר אחד בכמה פעמים בשביל להיפטר מתשלום מע''מ, רשמית צריך להפריד בין הרכישות 72 שעות.

בהצלחה

 

פישל.

משתמש פעיל
@rabin
ואם זה נתקע במכס אני מקבל מעלי את הכסף חזרה?
וכן אם אני אמור לשלם מכס? אני יכול לבקש החזר מעלי או להחזיר את המוצר ולא לשלם מכס?
 

ז'אנט

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הזמנתי חבילה כבר לפני 3 חודשים, היא הגיעה לארץ לפי המעקב ב19.9 ומאז המעקב תקוע. לא מוכר בדואר.
פתחתי מחלוקת, כתבו ש10 ימים לתגובה, לא נותנים לי לערוך לערער וכו, מה אני יכולה לעשות? הקניה יקרה...
ה10 ימים חלפו הם שלחו העתק של ההודעה הקודמת, הם רוצים יותר פרטים אבל אין שום מקום מגיב,
 

טכנאית רפואית

משתמש מקצוען
ניתן להעלות עד 6 קבצים בלבד, לקובצי תמונות אסור לחרוג מ-5 MB ולקובצי וידאו אסור לחרוג מ-2 GB. תבניות קבצים מותרות: PNG, JPG, GIF, MP4.

צפה בקובץ המצורף 1233399נ
ניסיתי את כל האפשרויות:
לשמור בשם סוג הקובץ שהם רושמים,
ניסיתי לחתוך את התמונה,
שום דבר לא עוזר.
 

טאי דאי

משתמש פעיל
אם אני עושה עכשיו קניה גדולה ועולה לי יותר מ 75$
אני ישלם מכס? יש לי דרך לעשות שאני לא ישלם?
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם אני עושה עכשיו קניה גדולה ועולה לי יותר מ 75$
אני ישלם מכס? יש לי דרך לעשות שאני לא ישלם?
אם זה מאותו מוכר יש מכס
אם זה מוכרים שונים, הם שולחים את זה כחבילות נפרדות


אפשר לנסות לבקש מהמוכר לרשום סכום נמוך יותר על החבילה, אבל לא תמיד זה יעיל
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איפה אני מוצאת את זה?
זה יעזור לי?
את על מחשב?
תכתבי את השם הזה בשורה של ה"התחל"
תפתחי אותו ותפתחי את התמונה תסמני את התמונה עם זה ותשמרי.
זה יוצר תמונה שתופסת פחות מקום
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה