עצם התופעה מלמד, או עצם התופעה מלמדת?
בתודה מראש על התשובה
בתודה מראש על התשובה
??? מנין לך ש "עצם" זו בלשון זכר?נכתב ע"י עפרה;488379:מלמד.
"וימלטו עצמותיו" אינו ראיה, שכן מצוי בעתיד נוכחות ונסתרות צורת זכר ("השבעתי אתכן...אם תעירו " וגו')נכתב ע"י געוואלדיג;488470:איפכא, אם העצם הרעיוני זהה לעצם הפיזי, אזי יש פסוקים רבים בהם שורש זה מופיע בלשון זכר, לדוגמא "וראה עצם אדם ובנה אצלו ציון" וכן "וימלטו עצמותיו"
נכתב ע"י ורורור;488563:תודה
אני מבין שבאמת יש פנים לכאן ולכאן, גם נטייתי היא תמיד לכתוב בלשון נקבה - עצם התופעה מלמדת, למרות שעצם במקרה הזה נראה לי כזכר, היינו עיצומו של דבר או עצמו של דבר, מכל מקום העיקר כאן היא המילה תופעה - ורק רציתי לוודא מה סוברים המדקדקים
שאלה דומה - חלק מהקהל ישב, או חלק מהקהל ישבו?
נכתב ע"י אפכא מסתברא;488399:אמנם יש "עצם" בלשון זכר ובריבוי - עצמים, במשמעות של חפצים, אבל במקרה זה הכוונה, לדעתי, ל"עצמותה של התופעה", ועצם זו - נקבה היא.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיב
א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד: