שאלה

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
שאלה של בור בעניני דקדוק,

במשפט זה: "עיקר נעילת סנדל היא לאדם איסטניס".

במשפט זה צריך לומר הוא או היא? כי נעילה זה לשון נקבה ומצד שני עיקר זה לשון זכר.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הערה: הניסוח לוקה בחסר. האם אין רצונך לומר "עיקר היתר(או איסור או כיו"ב) נעילת סנדל הוא לאדם איסטניס"?
 

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הסיבה שמנקדים "הוא", כי עיקר המשפט הוא המילה עיקר?
 

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
שאלה נוספת כעין זה

מובא במשנה שיוצאים ב"שיר" בשבת. ומבאר רש"י, שיר - אצעדה.

אם אני רוצה לבאר ששיר הוא אצעדה, האם צריך לכתוב כך שיר הוא אצעדה, כי השיר הוא לשון זכר, או שצריך לכתוב השיר היא אצעדה, כי אצעדה היא לשון נקבה.

תודה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
הוא

שיר הוא הנושא
אצעדה היא הנשוא

שיר הוא אצעדה
אצעדה היא שיר
 

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
תודה אברהם.

אני מעונין לברר עוד נקודה.
בקטע הזה המצורף:
כליא פרוחי היא מצנפת קטנה.
הרי"ף ועוד ראשונים פירשו, שהיא מטלית שתולים בה....
והערוך (ערך פרח ב) פירש שהוא בגד גדול....
בהנחה שהמילה כליא פרוחי בארמית הוא לשון זכר, אז מה שכתבתי היא מצנפת, וכן שהיא מטלית, זה טעות?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה