שאלה לגבי פיצוים אחרי התפטרות עקב הרעת תנאי עבודה

בערל דוב

משתמש פעיל
קרובת משפחה שאין לה ניק בפרוג, בקשה ממני להעלות את הנושא לשמוע דעת המומחים (אני מעתיק מילה במילה, מהמייל ששלחה לי)


עבדתי במעון תקופה של קרוב לשנתיים בתחילת עבודה בתור מטפלת, ואחרי כמה חודשים השתדרגתי לאחראית כתה, החוזה חתמתי מול המנהלת שהיא נהלה את המקום בפועל, (היא לא הבוסית, אבל החוזה חתמתי איתה) לפני תקופה קצרה קבלתי הודעה מהמנהלת (לא הבוסית) על הורדה משמועתית במשכורת.

במשך זמן רב דברתי עם המנהלת כמה פעמים על ההורדה מהמשכורת ואחרי חודש וחצי שנמשך (שזה היה בעצם יום לפני שאני יכולה לפי החוק להגיש מכתב פיטורין) המנהלת התישבה איתי ואמרה לי בדיוק הפירוט כמה אני יקבל מהיום, אני רשמתי כל הפרטים בעת הישיבה איתה. ואמרתי לה במקום שאם יורידו באמת מהמשכורת אני מתפטרת עקב הרעת תנאי העבודה, ואני לא מוכנה להמשיך בעבודה

למחרת (ביום האחרון שיש אפשרות לפי החוק להציג מכתב פיטורין) הכנסתי מכתב פיטורין בדואר של המנהלת, וכתבתי שהורדת המשכורת הוא בעיני הרעת תנאי עבודה, ועקב זה אני מתפטרת מהעבודה. באותו מכתב התפטרות דרשתי גם פיצוים.

אחרי שבועיים וחצי קבלתי טלפון מהבוסית והיא טוענת שלושה טענות

1) לא היתה הערת תנאי עבודה מוחשית, כי ההורדה במשכורת לא היה במציאות עדיין, זה היה רק הודעה לקראת השנה החדשה, ולכן זה לא נקרא הערת תנאי עבודה

2) אם היא (הבוסית) היתה מעודכנת מקודם,עם הטענה שלי לגבי הרעת תנאי העבודה אולי היינו יכולים להגיע לפשרה, ולמה דברתי עם המנהלת, ולא איתה (הבוסית)

3) המכתב היה אמור להשלח אליה, (הבוסית) ולא למנהלת המקום, מכיוון שהיא (הבוסית) המעסיקה שלי (כמו שציינתי בתחילת דברי, לא ישבתי איתה אף פעם, ולא חתמתי איתה חוזה).

מה שאני עניתי לה

לגבי טענה 1

האם הייתי צריכה לחכות עד אחרי תחילת השנה החדשה,כדי לראות את ההרעת תנאי העבודה בתלוש, ומאידך אגיע למציאות שלא אוכל לחפש מקום עבודה חילופית עם תנאים מסודרים?

לגבי טענה 2

אם היא באמת הבוסית ולא המנהלת, איך זה שהמנהלת יכולה להודיע לי על הורדת משכורת מבלי שהבוסית יודעת על מה מדובר, ואם ההודעה היתה בשם המנהלת, אז היא כן היתה מעורבת,

לגבי טענה 3

אני חתמתי חוזה עם המנהלת, ואותה הכרתי בעבודה, כמעט ולא הכרתי בכלל את הבוסית, למעט כמה פעמים שדברתי בטלפון


אציין שכעת אני כבר אחרי שסגרתי עם עבודה אחרת ואני לא יכולה לחזור

רציתי לשאול את דעת המומחים, מה דעתכם בנושא, והאם מגיע לי פיצוים לפי החוק.


בתודה מראש
 

בערל דוב

משתמש פעיל

CPA

משתמש פעיל
דעתי האישית, מקריאה מהירה:
  1. המעביד צודק, אלא אם היתה דרישת הבהרה או סוג מו"מ מתועד/בכתב.
  2. =3.ייתכן בהחלט שלמנהלת יש סמכות. זה נראה דפוס פעולה של המעביד.
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
שימי לב,
סכום הפיצויים המגיעים לך הם בשווי של משכורת אחרונה *2
בעיקרון, רב הסכום אמור להיות מופקד על שמך בקופת הפנסיה שלך. זה הזמן לבדוק זאת - שאכן הסכומים שירדו בתלוש הופקדו במלואם בקופה.
לפי החוק המעסיק צריך להפקיד כל חודש 6.5% מהשכר לקופת הפיצויים (ועוד 6.5% לקופת הפנסיה, ואף ממך מופרשים 6.5 לקופת הפנסיה)
כך שאם ההפרשות נעשו כחוק וכסדר
הסכום שכעת בויכוח הוא 3.66% מתוך משכורתך האחרונה - השלמה לסכום הצבור.
בדקי כמה הסכום ותראי אם שווה לך לריב על כך.

בכל מקרה מול ההנהלה
תעני בכתב בצורה מסודרת
שהיות וכל ההתנהלות היתה והמשיכה מול המנהלת, אין שום חיוב מצידך לחפש אחראים אחרים.

זכרי לדרוש ולקבל גם - יתרת ימי חופשה ויתרת דמי הבראה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה