לכאורה.
מצד שני יש כאן ספק לאיזה גדר נכנס השומר.
האם הוא רק אמור לשמור על הבית מהגנבים, או שהוא אפטרופוס לבית, ואמור לדאוג לכל מה שסביב כפי הבנתו. (ודעתו דעת בעל הבית.
וגם אם נאמר שהוא רק שומר, ייתכן ויש כאן פשיעה מצד הבעה"ב.
היות ואינו דומה שמירה שבן אדם עושה על בית רגיל, ושמירה על בית עם סכום כסף גדול המוחבא בתוך עוף.
ייתכן גם שהשומר לעולם לא היה מסכים לשמור על בית כזה לו היה יודע שיש שם סכום כסף כזה.
כמו כן נראה לכאורה שהבעה"ב נתן לו לשמור 'ולדאוג' לבית. וכמובן שהוא התכוון שהשומר ידאג לביתו איך שהוא יבין לנכון לעשות את זה.
נעזוב לרגע את הבעיה שהוא לא בדק מה שיש בתוך המקפיא:
אם השומר היה רואה את העוף ובכל זאת מחליט שעדיף לחסוך על כסף החשמל כי העוף זול פי כמה, והיה עושה את זה, האם הוא היה חייב לשלם על העוף?
לא כ"כ בטוח.
וברגע שהשומר שם לב שטעה והיה עוף בפנים, וזורק את העוף, זה שוב כי הוא דואג ושומר על הבית כפי הבנתו, ודעתו הוא שעוף כזה צריכים לזרוק.
ולכן ייתכן שהוא פטור גם על העוף וודאי על הכסף.