שלש רגלים תחוג לי בשנה (שמות כג יד)ב. האבר הנקרא רגל מתואר כנקבה, מועד הנקרא רגל הינו זכר, היות ומתייחס לחג. כנלענ"ד.
אם כן העמוד הראשון במסכת קידושין לשוא נכתב?לא חייב לכתוב בזכר, המספר בתורה הוא סתמי כמו שסופרים אנשים, אחד. שנים. שלוש.
שמות (מ)ב. האבר הנקרא רגל מתואר כנקבה, מועד הנקרא רגל הינו זכר, היות ומתייחס לחג.
אחת-שתים-שלושאחד, שתים, שלוש.
לחלוטין לא לדברי! כוונתי היתה לסתור את דברי @א. סופר שטען כי יש לומר שלושה רגלים (בזכר) כי 'רגלים' הם מועדים, ומועד הוא זכר... ובאתי לחזק את ידיך.לדבריך אפשר לומר שתי הבלים כי הכוונה לשטויות?
מחילה, ציטטתי לא נכון.לחלוטין לא לדברי! כוונתי היתה לסתור את דברי @א. סופר שטען כי יש לומר שלושה רגלים (בזכר) כי 'רגלים' הם מועדים, ומועד הוא זכר... ובאתי לחזק את ידיך.
שמות (מ)
שָׁלֹשׁ רְגָלִים תָּחֹג לִי בַּשָּׁנָה:
אונקלוס תְּלַת זִמְנִין תֵּחוֹג קֳדָמַי בְּשַׁתָּא: (אונקלוס)
יונתן תְּלָתָא זִמְנִין תְּחַגּוּן קֳדָמַי בְּשַׁתָּא: (תרגום יונתן)
רש"י רגלים. פעמים, וכן כי הכיתני זה שלש רגלים (במדבר כב, כח.):
''רגל'' (חג/מועד) אינו אלא מלשון פעם. לא 'שלושה מועדים תחוג' וגו' אלא שלוש פעמים תחוג וגו'.
מחילה, סליחה וכפרה!לדבריך אפשר לומר שתי הבלים כי הכוונה לשטויות?
ואגב -
אחת-שתים-שלוש
אחד-שנים-שלשה
אכן יש בכמה וכמה מקומות בתנ"ך הופעות חריגות - לאו דווקא בשם מספר - של התיחסות לנקבות כאל זכרים (ולהיפך) או מלה שחציה לשון נקבה וחציה לשון זכר, כגון: "ותלכנה שתיהם" (רות) - ראיתי דרשות לפחות על חלק מהן. מן הסתם כל חריגה כזו באה כדי להידרש.ומצאתי באיוב (א, ד): וְהָלְכוּ בָנָיו וְעָשׂוּ מִשְׁתֶּה בֵּית אִישׁ יוֹמוֹ וְשָׁלְחוּ וְקָרְאוּ לִשְׁלֹשֶׁת אַחְיֹתֵיהֶם לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת עִמָּהֶם.
ולכאו' גם זה צריך להיות לִשְׁלֹשׁ אַחְיֹתֵיהֶם. אשמח לתשובה גם בזה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: