אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כידוע לכולם, בתחום הספרות, יש כמה סוגים של פרוטגוניסט.

יש את האחד שכולו רע, זה שצרוף מזיקוקי דם אכזריים (כגון זירו מ'דופליקטים'.).

יש את זה שלרוב יש לו לב די טוב (כגון גברת בלום מ'כראמל'.).

ויש גם את זה שרע, אבל מדי פעם, צצים לו גם חלקים חיובים בטעות (כגון וולדמורט מ'הארי פוטר'.).

השאלה שלי מאוד פשוטה, את איזה סוג של פרוטגוניסט אתם אוהבים לכתוב ולמה?

(אני אישית יותר מתחבר לשני ולשלישי. לדוגמה את הנרקלין מ'נשק הימלטות' כתבתי יותר בכיוון של השלישי...).

עריכה - נ.ב: השאלה מתייחסת גם על אנטגוניסט.
 
נערך לאחרונה ב:

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אלא אם כן כתבו ספר על הדמות הרעה בה היא הדמות הראשית - היא תהיה אנטגוניסט, לא פרוטגוניסט.
ובעיני, החלוקה לא נכונה.
מי שמייצר דמות שהיא כולה רוע, מיצר דמות שטוחה שלא מיצרת ענין - זה יהיה בד"כ בספרי ילדים.
כדי שדמות הנבל תהיה טובה באמת היא צריכה להיות מובלת מאידיאולוגיה, בעצם התגלמות הביטוי " הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות"
או אידיאולוגיה, או עוול / טראומה שנעשתה לו שבגללה הוא עושה את מה שהוא עושה.
יש לי כמה דוגמאות לתת אבל לא כאן.
ככה נוצרת דמות איכותית, עמוקה, למעשה היא צריכה להיות כזאת שבאיזשהו מקום נוכל להבין ולהזדהות איתה.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
לדעתי לעשות לב טוב לפרוטגוניסט דורש מומחיות שיא!!
ולכן אני אוהבת לכתוב יותר את הראשון, או את השלישי 🫣
אני גם לא אוהבת שלרע יש לב מדי טוב, מבחינתי זה גורם לקונפליקטים שמורידים מהחיבור העמוק שיש לדמות הראשית (כאשר לא כותבים את זה מספיק מוצלח כוונתי..).
 

נעה613

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מתי לוולדמורט צצו חלקים חיוביים? בשום סיטואציה הוא לא היה נחמד מדי. הוא רשע מעולה, אם כי זירו רשע מוצלח אפילו יותר.
כשדיברת על רשע עם חלקים אנושיים שצצים בו בטעות הראשון שקפץ לי לראש היה ראשיד מדם קר- הפרוטגוניסט הכי פרוטגוניסטי מכל הפרוטגוניסטים במרגל להשכרה, שדווקא באישיות שלו נחשף חלק פריך בסופו של דבר.
יש בזה משהו מאוד יפה ובוגר, אבל אני מעדיפה לשנוא מישהו באופן טוטאלי בלי שום טעויות מהסוג הזה.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית

מתי לוולדמורט צצו חלקים חיוביים? בשום סיטואציה הוא לא היה נחמד מדי.
בחלק האחרון, לפני הקרב האחרון, דראקו מתקרב אל וולדמורט והוא מחבק אותו, זה מראה קצת שביבי אנושיות ביחסית לחלאת אדם הזה, לא? (גם בנשק הימלטות הרשע הוא כמעט רוע טהור, רק שיש קטע 1 או 2 שמנצנץ בהם ליבו. ולא, כתבתי את זה עוד לפני שקראתי ה.פ...).
 

גאווהסקריפט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חושבת כמו שכתבו כאן שדמות ה"נבל" בלי חלקים טובים תהיה מאוד שטוחה, אבל יש בזה משהו מאוד מסדר, הרעים הם רעים והטובים הם טובים ואל תערבבו בבקשה.
בעוד שבסופו של דבר כולנו הכול, והרבה מההגדרה של האיש ה"טוב" והאיש ה"רע" נובעת מהפרשנות שלנו.
בעיניי לכן אין בסיפורי ילדים יותר עומק-כי זה פשוט מסובך מדי, או נותן לגיטימציה למעשים שהרעים עושים, נותן לקורא להבין שה"רע" הוא בעצם מישהו,כמוני וכמוך.

אני אוהבת שיש דמות מורכבת, אבל זה בהחלט מסבך עניינים.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני אומרת שהכי יפה זה נבל... 🎶
בטח, לא סתם הוא מופיע לך בפרופיל ;) ...

בעיניי לכן אין בסיפורי ילדים יותר עומק-כי זה פשוט מסובך מדי
ומה עם זה?
(כגון גברת בלום מ'כראמל'.)
לדעתי היא הצליחה לעשות אותה בצורה יוצאת דופן...
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא מהציבור החרדי, יותר הדתי והכללי (יצאה עליו גם סדרה, עכשיו מובן לאיזה אזור הוא שייך. בתכלס באמת ספר ילדים מצליח מאוד בהרבה מגזרים, נראה לי מקום שני אצלי בספרי ילדים כללים אחרי ה.פ...).
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
הדמויות הכי טובות הן דמויות אמיתיות.
ובמציאות, אין אדם שהוא רק רע. בני אדם הם יצורים מורכבים.
מצד שני, הזדהות עם הרוע היא אף פעם לא טובה, ואם אתה רוצה שהנבל יהיה מספיק מאיים, אתה מוכרח לבנות אותו אמיתי, מורכב, אבל לא טוב לב, עדין או רגיש.
כשאני כותב דמות של נבל, אני הולך על אחת מכמה אפשרויות. אני כמובן לא חושף את כל הקלפים:
א. הפסיכופת. הדמות הזו היא הפשוטה ביותר לכתיבה. אדם שסובל מהפרעת אישיות מסוימת, שגורמת לו להיות בלתי צפוי לחלוטין. בדרך כלל הוא גם יסבול משיגעון גדלות, כך שהוא יהיה נבל תזזיתי ונוראי, שעושה את הדברים הנוראיים ביותר ואז יושב לאכול ארוחה מנומסת עם המשפחה.
ב. האידיאולוג. רעיונות הם הנשק שהרג הכי הרבה אנשים בהיסטוריה. דמויות מנומקות, שמזכירות צוררים עם משנה סדורה כדוגמת סטאלין, הן דמויות מעולות, אם כי מאוד קשה לכתוב אותן. צריך להמציא רעיון.
ג. המעוותים. אנשים רגילים, שקיבלו כוח ושררה, והפכו למפלצות. במציאות אנחנו פוגשים אותם על כל צעד ושעל.
אלו אנשים שפעם היו נחמדים, אהובים, עם הרבה חברים, ואז - קצת כבוד, שררה, יכולת השפעה, ואופס... מצאנו אותם בצד האפל.
 

ח.ד. וחלק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית


בחלק האחרון, לפני הקרב האחרון, דראקו מתקרב אל וולדמורט והוא מחבק אותו, זה מראה קצת שביבי אנושיות ביחסית לחלאת אדם הזה, לא? (גם בנשק הימלטות הרשע הוא כמעט רוע טהור, רק שיש קטע 1 או 2 שמנצנץ בהם ליבו. ולא, כתבתי את זה עוד לפני שקראתי ה.פ...).
פיווו! עד שהצלחתי לפתוח את זה...
@אוראל סולטן מה זה: ה. פ...?
 

נעה613

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בחלק האחרון, לפני הקרב האחרון, דראקו מתקרב אל וולדמורט והוא מחבק אותו, זה מראה קצת שביבי אנושיות ביחסית לחלאת אדם הזה, לא
זה לא באמת אומר שהוא אהב את מאלפוי, אבל מה זה משנה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  101  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה