חדשות בעולם רעידת אדמה במרוקו

ג'יחניק

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אסון כבד בשבת במרוקו: רעידת אדמה קשה בעוצמה של 6.8 הורגשה בליל שבת במרכז מרוקו סמוך לעיר מרקש. הרשויות מדווחות לפי שעה על לפחות 1,037 הרוגים, 1,204 פצועים, ביניהם 721 במצב קשה. תושבים רבים ברחבי המדינה נמלטו מבתיהם מחשש שיקרסו. בישראל נערכים ליציאת משלחת סיוע למרוקו. לפי שעה לא ידוע במשרד החוץ על נפגעים ישראלים, ונעשים ניסיונות ליצור קשר עם כל הישראלים במדינה
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עוצמת הרעידה הייתה 7 בסולם ריכטר, על פי משרד החוץ, עד כה על 402 ישראלים שנמצאים במרוקו. נכון לשעה זו, 17 ישראלים עדיין מוגדרים מנותקי קשר. ההערכה היא שחלקם הגדול לא זמין עקב השבת.

שגריר ישראל במרוקו דוד גוברין אמר‬⁩: "הייתי בקשר עם הדרגים הכי בכירים במרוקו, הצענו להם מיד סיוע ובמקביל כל הגורמים בארץ נערכו לכך. הרשויות במרוקו הודו על כך אבל כרגע הן עדיין בוחנות את ההצעה. ממשיכים לפעול עם משרד החוץ, התיאום בין הנציגויות הוא מאוד הדוק. אנחנו מקבלים דיווחים שהתנועה, השווקים והחיים בכלל חזרו לאיזושהי שגרה במרקש, גם אם זו לא אותה השגרה. רעידות אדמה תמיד מפתיעות. תודה לאל, אף ישראלי לא נפגע למיטב ידיעתנו".
jdn
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שר החוץ, אלי כהן, הנחה לבחון אפשרות להגשת סיוע הומינטרי מהמדינה ומסר: "נכון לרגע זה לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעידה, משרד החוץ ממשיך לוודא את שלומם של כל הישראלים הנמצאים במרוקו".

כהן הוסיף: "ישראל מושיטה יד למרוקו בשעה קשה זו. מיד עם קבלת הדיווח הצענו לממשלת מרוקו את סיוע משרד החוץ בסיוע הומניטרי וחילוץ נפגעים. משרד החוץ מאתר ומסייע גם לישראלים הנמצאים כעת במצוקה בשעה זו במרוקו".
במד"א הודיעו כי משלחת סיוע מתכוננת ליציאה היום (מוצ"ש) יחד עם משלחת של משרד הבריאות וצה"ל. מנכ"ל מד"א אלי בין פנה לנשיא הסהר האדום המרוקני, בהצעה לסיוע רפואי הומניטרי.
בין: "היה בטוח בקשרי הידידות בנינו וראה בפנייתי זו כהזדמנות שלי להציע כל סיוע במידה ותמצאו לנכון; מדובר ברעידת אדמה משמעותית שמחייבת מענה בקנה מידה רחב ושיתוף פעולה בין מספר רב של ארגונים. אנו ערוכים להוציא משלחת סיוע במידה ונתבקש".
שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה של מרוקו ומסר לו: "חלק משמעותי מהסכמי אברהם, הוא המחויבות הדדית של המדינות לעמוד זו לצד זו ברגעי משבר לאומיים. מדינת ישראל מושיטה יד ותסייע ככל הנדרש למרוקו בשעה קשה זו".
בסמוך לשעה 17:00 (שעון ישראל) פקדה את מרוקו רעידת משנה נוספת, בעוצמה של כ-3.6 בסולם ריכטר. במקביל, משרד החוץ עושה מאמצים נוספים לאתר את כל הישראלים שנמצאים במרוקו. jdn
 

גונן

משתמש מקצוען
׳ערוץ 12׳: מרוקו העבירה אגרת למשרד החוץ בעקבות ההצעה הישראלית לסיוע. בתשובתה הודתה לישראל על ההצעה, אך הבהירה כי המצב בשטח נבחן בשלב זה וכי תפנה במידת הצורך.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

המלך תרם 200 מיליון דולר לשיקום ההריסות​

מלך מרוקו והבנק המרכזי החליטו לתרום כ-200 מיליון דולר לחשבון הבנק המיועד לנפגעי רעידת אדמה. גורמים ממשלתיים ופרטיים רבים החליטו לתרום לחשבון הבנק המיועד לנפגעי רעידת אדמה​

מלך מרוקו, מוחמד השישי, והבנק המרכזי של מרוקו החליטו לתרום שני מיליארד דירהם (כ-200 מיליון דולר) לחשבון הבנק המיועד לנפגעי רעידת אדמה.

קבוצת אל מאדה, בבעלות משפחת המלוכה המרוקאית, הודיעה על תרומה של מיליארד דירהם (כ-100 מיליון דולר) לחשבון המיוחד לנפגעי רעידת אדמה. בהצהרת הקבוצה צוין כי תוכנית זו יושמה על בסיס הצעתו של בעל המניות הראשי, המלך מוחמד השישי.

הבנק המרכזי של מרוקו הודיע בהצהרה על תרומה של מיליארד דירהם לקרן המיוחדת לטיפול בהשפעות רעידת האדמה. במסגרת זו, גורמים ממשלתיים ופרטיים רבים החליטו לתרום לחשבון הבנק המיועד לנפגעי רעידת אדמה.

ממשלת מרוקו הודיעה על פתיחת חשבון מיוחד באוצר ובבנק המרכזי של מרוקו, במטרה לקבל תרומות מאזרחים וגופים פרטיים וציבוריים.

לפני יותר משבוע, רעידת אדמה פגעה בכמה ערים מרכזיות במרוקו, כמו הבירה רבאט, קזבלנקה, מקנס ופאס, ומרקש, אגאדיר ותרודנט. על פי הנתונים העדכניים ביותר של משרד הפנים, רעידת האדמה הביאה לכ-3000 הרוגים ולכמעט 6000 פצועים, בנוסף להרס חומרי גדול.

בית המשפט המלכותי המרוקאי הודיע כי 50,000 בתים קרסו לחלוטין או חלקית בעקבות רעידת האדמה, והצביע על נכונותה של המדינה להעניק סיוע כספי ישיר בשווי 140,000 דירהם (כ-14,000 דולר) לבעלי בתים שבתיהם קרסו לחלוטין, ו-80,000 (כ-8,000 דולרים) לכסות את עבודות השיקום של דיור שקרס חלקית.

מרטין גריפית'ס, תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, אמר ביום שישי האחרון כי הוא ממתין ממרוקו לבקש סיוע מהאו"ם כדי לתמוך בניצולי רעידת האדמה החזקה שפקדה את המדינה.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
כנסת: ח״כ ארז מלול בדיון כעת בוועדת הקליטה בעניין הסיוע לקהילה היהודית במרוקו בעקבות רעידת אדמה שהתרחשה: ״אני משמש כיו״ר השדולה לחיזוק הקשר עם יהדות מרוקו, מלבד הריסות וחילוץ הפצועים והרוגים, צריך גם לשקם את הקהילה היהודית. חובה לסייע באמצעות תמיכה ממשלתית ישירה או באמצעות תמיכה של עמותות ומוסדות המדינה״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה