רמי לוי התחיל את המהפכה של רמי שביט

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא יודע מי מביניכם ראה את פרסום החוצות שמקיף את המדינה בימים אלו:

צפה בקובץ המצורף 147113

וכמו זה גם:

'רמי לוי התחיל את המהפכה' 'רמי לוי הוכיח שאפשר אחרת'.

(זה הפרסום, שחור לבן, ללא תוספת אלמנטים גרפיים וכו')

תתחילו לדמיין את ההמשך: סוכני הפרסום במדיות מטרטרים את מחלקת השיווק של רמי לוי: למה אצלינו אתה לא מפרסם? במסדרונות משרדי הפרסום ויכוחים, אם אכן, רמי לוי התחיל להשתמש במשרד פרסום.

חבר אחד כמעט נשבע לי שרמי לוי בעצמו ניסח את המודעה. ו'כולנו ראינו איך יש לסחבק הזה אינטואיציה שיווקית מפותחת ומצליחה'.

===


טוב, אז זה כמובן בולשיט... את המדיה הזו הזמינה, הדפיסה ורכשה - רשת הסופרמרקטים החדשה 'קוסט 360' של רמי שביט.


והיא גם ענתה בפתרון הטיזר:
צפה בקובץ המצורף 147114

למי שלא יודע, רמי שביט (המשביר, אופיס דיפו 0&0, ועוד כמה ביזנס) מקים רשת חדשה של לחם ושקדי מרק במחירים מרוסקים לגמרי, כשאת הזכייה לרכוש במחירים כאלו ניתן לקבל באמצעות מינוי למועדון צרכנות של 360 ש"ח לשנה. פחות או יותר, תתקנו אותי אם אני לא מדייק במודל.

את הקמפיין הזה (עם המיתוג) כמובן הנפיקו במשרד פרסום מכובד ורציני - פוגל אוגילבי. לא יושבים שם טיפשים. הוא עונה על בעייה שיווקית קשה מאד, ולכאורה, מפרק את המוקשים העתידים לבוא על הרשת החדשה הזו.

====


קודם המוצר. מודל מכירה חדש וקשה לעיכול.

כבר בבחירת התהליך השיווקי החדש צריך לשכנע את הצרכן שמדובר במשהו שבאמת ניתן 'לאכול'. משהו שבאמת שווה. משהו שכבר מהווה מודל מוצלח במקומות המצליחים בעולם.

וכמה קשה ללמד את עם ישראל התנהגות צרכנית שונה. תארו לכם את עצמכם מהלכים בצעדים מדודים על הבלאטות החדשות, סוחבים עגלה נוצצת, משליכים לתוכה בקבוק קוקה קולה ב3.8 ש"ח, ואז מגלים בעצם שמדובר במחיר למועדון לקוחות. טוב, נשאיר את הקללות לפורום חילוניים בינתיים.

ואתם יודעים מה יהיה המהלך הבא של עמכם ישראל? מצלמים בסמארטפון תמונה של שני המחירים > משתפים במייל, בפייס ובאינסטגרם הטמאים > חרם צרכנים > עיתונאים פופוליסטיים והכל אבוד בשביל רשת חדשה.

וכאן נותנים לנו המיתוגאים לדבר: מכנים את שם המותג בשם אמריקאי מובהק: COST360. מה שאומר, אנחנו לא סתם ממציאים גלגל, אנחנו בסך הכל מביאים אליכם שיטה אמריקאית מצליחה. (ומי יותר מעם ישראל אוהב להרגיש אמריקה?)

יופי. זה הכל כשכבר אנחנו בחנות. נמשש, נצטרף למועדון הקניות הכי זול בעולם. בסדר.

======

עכשיו לרחוב.

ההמון כידוע לא מבין כלום. לא יעזור לכם, נתונים ותיקים טוענים שרוב העם אינו מבין מה מדברים בחדשות, אין להם מושג מה בדיוק זו ועדת טרכטנברג, ומה ההבדל בין יריב לוין לבין יריב אופנהיימר.

המון נבער כזה אין מצב לסחוב לתוך רשת עם מודל מכירה משונה כזה. מה תתחילו לשלוח דיילים ל2.5 מליון בתי אב בישראל שיסבירו להם בדיוק איך עובדת השיטה? תתחילו להסביר גפ"ת וריטב"א בפרסום חוצות? טיזרים? נו.

עוד בעיה: המיתוג קוסט 365 כפי שהוא, יוצר ריאקציה ישנה. השפה היוקרתית שבאה לפתור את בעיית מודל המכירה המורכב באמצעות מסר בינלאומי מאותתת לצרכן שמדובר ברשת מגה היקרה והשנואה (והמחללת שבת, בארורר).

אז פרובלמה. מחד צריך לסחוב המונים למפתן הדלת. מאידך ההמונים שרואים מגה מס. 2 לא יחשבו לבוא.

=====

אז בואו ונחלק את הסרט לשני פריימים.

א. המפגש הראשון של הצרכן עם המותג יהיה עם הבשורה שהוא מחכה לה שוב: זול. זול זה רמי לוי. רמי לוי יכול לקפוץ ולומר שעשו לו פרסומת, אבל זו לגמרי צהלת טיפשים.

(בינתיים אין נזק ממשי לשני הצדדים, מהסיבה הפשוטה שהסניפים הראשונים אינם במקומות תחרות איתו).

ב. המפגש בקופות. שם צריך לפרק את המוקש של התהליך המורכב. קל בהרבה לשכנע ולהסביר לצרכן: אתה רואה את המחיר היקר? אתה רואה את המחיר הזול? בוא, רק תעשה מנוי ב-50 ש"ח לשנה (בוא'נה, חסכת את זה כבר על הקנייה הראשונה) וזה שלך. הסביבה המיתוגית היוקרתית כבר תגרום לתחושה להאמין שיש סיבה למורכבות, ו.. הצטרפתי.

====

עוד מילה. כולי תקווה שזה יצליח. בתור ספק לא הייתי מעניק לרמי שביט במקרה הזה אשראי של שוטף 15. אבל הוא שומר שבת בכבוד, שיצליח, ואמן.

שבוע טוב
 

קבצים מצורפים

  • רמי לוי 1.jpg
    KB 23.8 · צפיות: 17
  • רמי לוי.jpg
    KB 245.5 · צפיות: 14

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הניתוח המקצועי שלך, למרות חלוקת התסריט שעשית לקראת הסוף -
רק משכנע להסכים עם הפיסקה בה ציינת את בעיית רוב העם הנבער.

אז תודה לך אלי אלימלך, אבל...
המודל הפרסומי הזה יתברר כגאוני רק אם הוא יצליח.

בכל מקרה, מרתק.
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אין כאן בעיה חוקית? רמי לוי לא יתבעו אותם?
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י אלי אלימלך;906489:
כשאת הזכייה לרכוש במחירים כאלו ניתן לקבל באמצעות מינוי למועדון צרכנות של 360 ש"ח לשנה.

אתה רואה את המחיר הזול? בוא, רק תעשה מנוי ב-50 ש"ח לשנה

מנוי ב360 ש"ח?
או 50 ש"ח?

זה קצת הבדל... כי במחיר הראשון גם אני הייתי נותנת סחורה במזומן בלבד.
במחיר השני? שוטף + 90 הייתי לוקחת סיכון:)
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
יש באתר הבורסה מצגת שהם הכינו
בשנה ראשונה 100 עם החזר 50
שניה 100 ללא החזר
בפריסה מלאה של הסניפים יהיו מסלולים שונים עד ל-360 ש"ח לשנה.
היעד הוא להיות עם הרווחיות הנמוכה בשוק.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
הנה הפירוט (שפורסם בטמקא):
בשנה הראשונה הוא מתכנן מנוי שנתי בגובה 100 שקל ולתת 50 ש"ח הנחה בקנייה חוזרת.
בשנה השנייה הוא מתכנן לקחת את אותם 100 שקלים – אבל בלי לתת הנחה.
בשנה השלישית – המחיר כבר קופץ – 365 ש"ח בשנה + 1% החזר על כל קנייה (שקלים בודדים בשבוע).
בשנה הרביעית – 365 ש"ח + 2% החזר על כל קנייה.
והחל מהשנה החמישית – 365 ש"ח לשנה + 3% על כל קנייה.

כרגע עוד לא ברור מה יקרה למי שיצטרף, נגיד – בשנה השנייה למיזם – האם יקבל הטבה של שנה ראשונה, או שייאלץ להסתפק בהטבה של שנה שנייה?
אבל בשורה התחתונה: איך שלא הופכים את זה – זה לא נשמע מי-יודע-מה.
 

קטיפתית

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
בביתר היה עד לא מכבר תוכנית כזו בשם 'חברים'.
והיא הפסיקה, מישהו משם יכול לשתף?
מסתבר שאם ההצלחה היתה מסחררת זה לא היה מפסיק...
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ההחזרים הינם בנוסף למחירים זולים מאוד לטענתם.
בביתר לא היה להם מועדון פעיל עם 600,000 משתתפים שכבר משלמים השתתפות חודשים ולא היה להם 30 סניפים.
הם טוענים שכל הסניפים יהיה שווים בגודלם, בסדר המוצרים ומחירים אחידים בכל הארץ. כבר 7 שנים מתכננים את זה והולכים להשקיע מליארד שקל, מתכוננים שנתיים להפסיד. נראה.
 

איש תם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
רק לי הקמפיין הזה מזכיר קמפיין שנעשה עבור קטשופ היינץ....
ביום שלישי אומרים תודה (לקטשופ אסם) ועוברים...

מה שאני מתכוון לומר,
שהם לא המציאו את הגלגל, ס"ה ממגוון אפשריות איך, הם בחרו בשיטה מוכרת זאת.
לא כך?...
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
היה קמפיין מבריק בעירית ראשון לציון. משהו בסגנון:
ראשון אומרת לניצן. תודה.
ושלום.
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
ניתוח יפהפה...
אך אני ממש לא בטוח שהוא היטיב איתם, ולא עם רמי לוי.
נחכה ונראה..

[אולי ניתן להשאיל דוגמא מחברות הסלולר, למרות המהפכה שהכניס מיכאל גולן (שאני אגב הצטרפתי) ישראלים רבים נשארו היכן שהם מכירים ורגילים, בתמורה לכיפוף של כמה שקלים...]
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
פתיחת הסניף בעפולה הביאה לירידת מחירים אצל המתחרים: רמי לוי מוכר עוף שלם ב-6.9 שקלים, כמעט חינם מציעה קילו ירקות ב-49 אגורות.
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
ניתוח מקסים ויפה, שאלה אחת: למה שהמשביר היקר-מעבר-לכל-פרופורציה יצליח לעשות מעבר: 1. לתחום המזון 2. לתחום הזול ויתן אווירת "הרווחת על חשבוננו"? וחצמזה, צריך פסיכומטרי בשביל תנאי החברות..
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י אהרן2;908702:
פתיחת הסניף בעפולה הביאה לירידת מחירים אצל המתחרים: רמי לוי מוכר עוף שלם ב-6.9 שקלים, כמעט חינם מציעה קילו ירקות ב-49 אגורות.
כך קרה,אגב, גם בבית שמש עם אושר עד, ולא נשאר זכר ממלחמת המחירים. חכו חודשיים...
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
גם במודיעין היתה לפני כחודש-חודשיים מלחמת מחירים רצינית בין רמי לוי לשופרסל דיל.
בהתחלה השופרסל הורידה מחירים קצת מתחת למחירים של רמי לוי.
יום למחרת רמי לוי השווה. יום למחרת שופרסל דיל הורידו את המחיר עוד, רמי לוי השווה וכך כמה ימים רצופים עד שהגיעו למחירי הפסד מגוחכים ואנשים התחילו לדבר שלמרות מחירי הדלק שווה ליסוע למרכז לעשות קניות...
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קמפיין שעושה אך טוב לרמי (לוי).
אני בטוחה שהוא חיכך ידיים בהנאה.

אגב, זה 365 (כמספר ימות השנה) ולא 360 (כמו 360 מעלות).
 

צבי י

משתמש רשום
נכתב ע"י קטיפתית;906635:
בביתר היה עד לא מכבר תוכנית כזו בשם 'חברים'.
והיא הפסיקה, מישהו משם יכול לשתף?
מסתבר שאם ההצלחה היתה מסחררת זה לא היה מפסיק...
עם כל מה שאומרים ושיגידו
הצרכן החרדי, סטטיסטית, שקול ונבון
ולא יסכים "למכור" את עצמו.
אם אתה משלם דמי מנוי כדי לקנות בזול אתה בעצם נותן להם שיקנו אותך.
כי אחר כך אתה חייב לקנות אצלם כדי להצדיק את דמי המנוי הגבוהים.
הציבור לא אהב את זה ואכן השיטה השתנתה מהר מאד
היום הם מוכרים תחת הכותרת "הכי כדאי"
כאשר חתך המחירים שלהם נמוך ומשכנע גם בלי מנויים ובלי התחייבויות.
אני אישית הפכתי לאחרונה לצרכן שלהם ומאמין שעם הזמן יגדל מעגל הלקוחות הקבועים שלהם.
שוב, משום שקהל הלקוחות החרדי בודק ומשווה ובסופו של דבר רמת המחירים הכללית בחנות היא זו שתשכנע.
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
לקוחות קבועים של רמי לוי, מסתבר, יצטרפו, כשאת האחרים זה רק ירתיע, משום שיגלו בקופה את ההצעה המשתלמת לשלם עוד ולהפוך ללקוח מחוייב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה