דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
יש לי תחושה שאנשים מנצלים כאן את האופציה שפרוג נתנו לפתוח את הנושא...
ואז מתחילים "לפרגן".
אנשים כלל לא שואלים שאלות,אלא יותר מביעים דעות...
הבעיה, שברגע שניקח את הדעות האלה ונעמיד אותם כדעה לדיון, כולם יהיו נגדה וחוזר חלילה....

בקצב הזה: גם אם צישינסקי יביא הסכמה של פרויד ולהבדיל ר' שלמה הופמן ז"ל ,זה לא יעזור לו .
אם כך מתנהגים אנשי מקצוע שלמדו באקדמיה.
אז מתחשק לי דווקא ללכת לאדם משלנו.
למה התגובה הראשית פה של ה"אנשי מקצוע מהשורה הראשונה" להלל את עצמם כ"כ. ולבוז לשני.
ועוד אתם מתיימרים לטפל באנשים? איך אדם אמור לצאת אחרי טיפול ממכם?

לי כ"כ ברור שנושא הנפש צריך התמחות מיוחדת מהצד החרדי ושומר התורה.
האם בן אדם יכול לבנות בעצמו שיטה כזו ומה היכולות שלו, זה עוד ענין. [והוא הנידון כאן]

אבל מבחינתי האקדמיה זה רק חיסרון. כי הכפירה היא לא רק בדברים שוליים בטיפול בנפש האדם.
אלא כל מהלך החיים ומטרותיו, מלחמות האדם והתגברויותיו ויעודו בעולם. הכל כ"כ שונה.
דווקא אם תהיה פלטפורמה חרדית אמיתית, זה מה שצריך מבחינתי.
ולא יעזור לזרוק כמה מונחים באנגלית או בסינית בשביל לשכנע אותי לא ללמוד במקום חרדי.

[וזה ויכוח שיש לי כבר כמה שנים עם קרוב משפחה עם תואר שני.]

וכמו שר' ירוחם הרב וולבה ועוד משגיחים ידעו ללכת טוב עם נפש האדם לא בגלל האקדמיה. אלא ע"י התורה.
כך חייבת להיות פלטפורמה שלימה של לימודים בדרך הזו.

הנידון רק איך אפשר ליצור עולם שלם של לימודים כאלו.
ולכל המלומדים הכבודים לעיל. תגובותיכם רק מבזות אתכם. ומוכיחות שהטובים לא בהכרח נמצאים באקדמיה.
 
נערך לאחרונה ב:

בנימיני

משתמש מקצוען
אם הרופא הזה יודע במה הוא יודע לטפל ובמה לא, והוא יודע להפנות לאחרים בעת הצורך, וכן אם את מה שהוא יודע, הוא יודע מצוין וגם קוצר הצלחות מטורפות, אז בודאי שהייתי הולכת אליו, למה לא??
(אני מכירה באופן אישי הרבה מקרים שטופלו אצל מטפלים של צישינסקי.
ליויתי כמה וכמה מטופלים כאלו, ושמעתי מכלי ראשון שהם פשוט נולדו מחדש! אנשים שיצאו מדיכאון, מהתמכרות, מאוסידי, מחרדות, והם מתארים יציאת מצרים אמיתית!)
אף אחד לא טוען שצישינסקי לא מלמד CBT בצורה פנומינלית
הבעיה היא שתלמידים שלו מרגישים שהם יכולים לטפל בכל דבר בגלל השיטה הייחודית שלו
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
@ר מ, יש לי רק שאלה אחת:
היית הולכת לטיפול רפואי אצל רופא שלמד 3 שנים שיטה חדשה שהמציא אדם (ולא 'האקדמיה הנערצת')
וההתמחות היא לטפל ב10 מקרים קליניים ולצאת לשטח?

נכון שלפעמים יש רופאים שלמדו באקדמיה ואפשר למצוא מטופלים שלא מרוצים או גרוע מכך- ניזוקו מרשלנות כזו או אחרת, אבל עדיין אף אחד לא חושב בגלל זה ללמוד רפואה מחוץ לאקדמיה.
את יודעת שדוקא מגישי העזרה ראשונה יודעים הכי פחות מבינים הכי פחות והעזרה שלהם הכי נצרכת.
CBT זהו טיפול מאוד ממוקד ומסוים וכל אחד שלומד זאת מבין מה בתחום ומה מחוצה לו.
הייתי מגדירה זאת כמו ע"ר בסיסית כדי להמשיך את החיים.
מי שמעוניין בטיפול טוב ויסודי יותר, עמוק ומקיף לעולם לא יפנה לCBT.
לכן לא כזה בטוח שמה שצישינסקי עושה זה יהרג ואל יעבור.

נקודה מעניינת.
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
אם אתם שואלים אותי?
אני אומרת לא אקדמיה, לא צישינסקי. לא איט"ה ולא נעלים.
אני בעד ללכת למחלקות סגורות, לשכב במיטות המטופלים, ליטול כדורים יום יומיים, להסתובב בדרום תל אביב, להרגיש קצת מה זה 'נוער בסיכון'. להיות בוויב האמיתי.
ולאחר כל מדורי גיהנום אלו לפתוח קליניקה על בסיס ניסיון וטעיה.

נמאס כבר מה'בלה בלה' והסחבת הנגררת פה.
לא מצפה ממי שלמדה אקדמיה לדבר בעד צישינסקי ולא ההפך.
מעניין אולי אם יש כאן מישהי שלמדה אקדמיה והלכה ללימודים של צישינסקי ויצאה מרוצה ועשירה בחומר.

(כנראה נס שלא שאלו לדעתי :) רק אם הקונטקסט ברור- היה זה שכרי.)

נקודה נוספת-
לא עוזר מאוד שניקית אנונימית בשם 'חבצלת השרון' תספר לי כמה ומה היא למדה, בסוף אני אגלה שזאת ממ.... שאליה לעולם לא אשלח לטיפול.
לע"ד
צריך כאן תשובות של מטפלת שתזדהה בשמה, בתעודות שלה. ולא תסתתר לי מאחורי 'ע.ב.מ.י.ת'.
שאני אוכל לעשות עליה עבודת שטח בדיוק כמו שאפשרי לעשות על צישינסקי.
אם את מתפדחת? מבינה לגמרי. למה את צריכה להיות סופר חזקה ואמיצה בשביל זה. מציעה להעביר מסרים דרך ההנהלה ואפשרי למצוא עוד דרכים.
רק כל עוד הזהות שלה אינה ברורה דייה הדברים שלה נלקחים בע"מ.

(לפעמים בעבודת שטח מגלים פערים בהשקפה ובדיעות כך שבסוף לא כל הדיבורים מתאימים לי, נדרשים בסביבת עבודתי ובקהילה בה אני חייה.
לדוג' דת"ל תוכיח לי שאין אופציה להיות מטפלת מקצועית מבלי לטפל גם בגברים וגם בנשים, ויכול להיות שהיא צודקת, כי רק ככה נפגשים עם כל הקצוות. אבל תכלס, בואי, לא פונקציונלי בשבילי ולא קביל למגזר שלי, לכן אצלי האופציות תשתננה)
 

נחמד לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אם כך מתנהגים אנשי מקצוע שלמדו באקדמיה.
אז מתחשק לי דווקא ללכת לאדם משלנו.
למה התגובה הראשית פה של ה"אנשי מקצוע מהשורה הראשונה" להלל את עצמם כ"כ. ולבוז לשני.
ועוד אתם מתיימרים לטפל באנשים? איך אדם אמור לצאת אחרי טיפול ממכם?
התקפה חריפה מידי.
הגיוני מאוד שמי שלמד טיפול בצורה מסודרת לא יראה בעין יפה את האפשרות להפוך למטפל כל כך בקלות.

אגב, גם צישינסקי טורח לספר על ההכשרה האקדמית שלו עצמו, כנראה זה בכל זאת משהו.

לגופם של דברים, הנושא כאן זה לא כן צישינסקי לא צישינסקי אלא העיקרון - האם הכשרה בלתי פורמלית ללא פיקוח חיצוני מוכר (זה יכול להיות המל"ג, משרד הבריאות, איגוד הרופאים, מד"א, או כל גוף מוכר אחר) יכולה לתת הכשרה לטיפול.

להיות מטפל זה לא קורס עזרה ראשונה,
אם מורה או איש חינוך שומע קצת על CBT ועל פסיכולוגיה בכלל זה יכול אולי לתת לו ארגז כלים לעזרה ראשונה, להבין באיזה שלב יש לשלוח את החניך לעזרה מקצועית.
אבל להפוך למטפל?!
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
התקפה חריפה מידי.
הגיוני מאוד שמי שלמד טיפול בצורה מסודרת לא יראה בעין יפה את האפשרות להפוך למטפל כל כך בקלות.

אגב, גם צישינסקי טורח לספר על ההכשרה האקדמית שלו עצמו, כנראה זה בכל זאת משהו.

לגופם של דברים, הנושא כאן זה לא כן צישינסקי לא צישינסקי אלא העיקרון - האם הכשרה בלתי פורמלית ללא פיקוח חיצוני מוכר (זה יכול להיות המל"ג, משרד הבריאות, איגוד הרופאים, מד"א, או כל גוף מוכר אחר) יכולה לתת הכשרה לטיפול.

להיות מטפל זה לא קורס עזרה ראשונה,
אם מורה או איש חינוך שומע קצת על CBT ועל פסיכולוגיה בכלל זה יכול אולי לתת לו ארגז כלים לעזרה ראשונה, להבין באיזה שלב יש לשלוח את החניך לעזרה מקצועית.
אבל להפוך למטפל?!
סליחה על הבורות! אבל מה הגוף המוכר נותן לי? [זאת אומרת האם בשביל זה צריך להכניס תכנים לא לפי תורת ישראל בתהליך הטיפול? או שזה רק פיקוח שאנשים יוצאים טוב מהטיפולים האלו שאז זה מצויין ונצרך מאד.]

שנית מה עם כל המשגיחים המפורסמים שמניתי לעיל האם הם לא טיפלו בבעיות עמוקות בנפש האדם בלי הכשרה.
הרי ברור שעדיפה הכשרה שתואמת את הנהגת התורה בכל הפרטים. [וכי "המומחים" דלעיל לא מפקידים את ילדיהם אצל אנשי חינוך משגיחים בישיבות וכו' שמטפלים בכל מיני מצבים בעייתיים שנוצרים? וגם אם לא כולם מוצלחים וטובים . ודאי שיש גם אנשי חינוך טובים בעולם שמטפלים טוב גם בדברים רציניים.!]

רק שוב פעם, הנידון שמעניין אותי איך בונים עולם שלם של טיפול בדרך הזו? [כמובן הנידון אינו על מחלות נפש אלא על התמודדויות יומיומיות רגילות של נפילות אכזבות משברים וכו'.]
 
נערך לאחרונה ב:

ניהול האתר

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום גולד
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
@ניהול האתר , איך אוכל לשלוח לך הודעה פרטית? אנני מנויית פרמיום...
ניתן לשלוח לי מייל
manager#prog.co.il

מספר משתמשים הושעו מפעילות בפורום מאחר וגררו את האשכול למחוזות של ויכוחים קנטרניים.
אבקש שוב לשמור על תגובות ענייניות בדגש על שאלות ותהיות בנוגע לקורס ולשיטה.
אי"ה נביא בהמשך אנשים נוספים מהתחום לפי הביקוש.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
אולי אפשר לסכם את האשכול?

לא קשור לצישינסקי
האם יש מעלה באקדמיה (מקצוענות ופיקוח) או דווקא חסרון (כפירה וסגידה)?

קשור לצישינסקי
כמה צריך ללמוד כדי להפוך למטפל?
האם CBT הוא כלי מקיף או רק חלק משיטת טיפול?
האם כל אחד יכול להיות מטפל?
האם צריך היום תעודה אקדמית או לא לעבודה בעמותות וארגונים?
האם יש הבדל בין הלמידה באקדמיה ובקורסים אחרים מבחינת החומר?

ספיציפית לצישינסקי:
האם אפשר ללמוד בוידאו? האם הוא נותן תעודה אפקטיבית? האם יש פיקוח על התלמידים שלו?
והאם תוך שנתיים אפשר ללמוד להיות מטפל בכל סוגי הבעיות עם קליניקה פרטית? איפה הוא למד? מה השיטה עצמה?
האם יש לו תלמידה עם הפרעה פסיכיאטרית שמסתובבת במרפאות?:)

קשור לפרוג:
האם צריך לתת לצישינסקי הזדמנות לדברר את עצמו? או דווקא מישהו חיצוני?
האם תלמידי צישינסקי יכולים להגיב לטובתו או שאסור להם? (במידה וישמיצו, יתקבלו במחיאות כפיים.. "הנה, אמרנו לכם")
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
סליחה על הבורות! אבל מה הגוף המוכר נותן לי? [זאת אומרת האם בשביל זה צריך להכניס תכנים לא לפי תורת ישראל בתהליך הטיפול? או שזה רק פיקוח שאנשים יוצאים טוב מהטיפולים האלו שאז זה מצויין ונצרך מאד.]

שנית מה עם כל המשגיחים המפורסמים שמניתי לעיל האם הם לא טיפלו בבעיות עמוקות בנפש האדם בלי הכשרה.
הרי ברור שעדיפה הכשרה שתואמת את הנהגת התורה בכל הפרטים. [וכי "המומחים" דלעיל לא מפקידים את ילדיהם אצל אנשי חינוך משגיחים בישיבות וכו' שמטפלים בכל מיני מצבים בעייתיים שנוצרים? וגם אם לא כולם מוצלחים וטובים . ודאי שיש גם אנשי חינוך טובים בעולם שמטפלים טוב גם בדברים רציניים.!]

רק שוב פעם, הנידון שמעניין אותי איך בונים עולם שלם של טיפול בדרך הזו? [כמובן הנידון אינו על מחלות נפש אלא על התמודדויות יומיומיות רגילות של נפילות אכזבות משברים וכו'.]
אכן, יש בודדים שיוצאים מן הכלל!
המשגיחים הנ"ל הם יוצאים מן הכלל גם בתחומם.
והם היו בעלי דוגמא אישית של שנים. (ולא איזה מוזר מפרדס כץ או ברכפלד...)
 

מולטימד

משתמש פעיל
אף אחד לא מצפה שאדם ששילם לצישינסקי 20 אלף שח יודיע קבל עם ועדה שבעקבות פוסט בפרוג הוא 'הבין' שהוא כילה את ממונו ולמען ההגינות הוא סוגר את 'הקליניקה' העמוסה שלו...
ברור שהם יגנו על השיטה, הם מגינים על פרנסתם ועל הבחירה שהם עשו.
זה נכון לא פחות לגבי אלה שלמדו באקדמיה
הטענה העיקרית שלי היא על הפרסום הבלתי פוסק של צישינסקי תוך מצג של תחליף ללימוד טיפול מקצועי
זה מה שגורם לאנשים ללמוד אצלו, אחר כך הם כבר לקוח שבוי כנ"ל והם יאמינו וידבררו את כל מה שהם למדו בסרטונים בקורס

הפרסום הסיבה לדעתי שהוא מותקף כאן בצורה תדירה
כשיש הרבה חאפרים בשוק מי שנמצא בפרונט יחטוף את מרבית האש
בגלל הפרסום המאסיבי הוא מייצג את התופעה של טיפול לא מקצועי עם ביטחון של איש טיפול רב נסיון.

למען ההגינות רק אציין
ש''אף אחד לא מצפה שאדם ששילם'' הון תועפות על אקדמיה והשקיע בה את עמלו,
יסכים להרכין ראש ולומר מילה טובה על אחרים...

אני שמה לב שהתוקפים/ות כאן הן בעיקר בוגרים/ות האקדמיה.
ברור שלא קל להם לראות מרכז לימודים ברמה גבוהה שאינו נושא את תואר ה''אקדמי'',

אני מאוד מתפלאה...
יש כאן הזדמנות פז להציג שאלות ענייניות ולדון אחד על אחד באופן ענייני,
ובכל זאת יש כאן כאלו שדרכם זה רק התקפות והשמצות, כביכול הם מתגוננות מסנגרות על בחירתם ללכת לאקדמיה..
חבל!


מה שחשוב זה אך ורק לגופן של עובדות ונתונים ברמה המקצועית, והנושא הזה פתוח כאן לדיון ממוקד.
יש לכן שאלות על מרכז קיויתי? תעלו אותן כאן!
אדרבא, תאתגרו את צישינסקי שיענה לכם על שאלות עוצמתיות.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אכן, יש בודדים שיוצאים מן הכלל!
המשגיחים הנ"ל הם יוצאים מן הכלל גם בתחומם.
והם היו בעלי דוגמא אישית של שנים. (ולא איזה מוזר מפרדס כץ או ברכפלד...)
הם השאירו מתודות ערוכות ובהירות.
זה נכון. בלי לדעת הרבה!
האם ספרי הרב וולבה לא מיועדים גם לטיפול? [יש שם חלקים של הדרכות למחנכים ומטפלים]
ומה עם "תורת הנפש" של הרב וולף?
ושוב!
אשמח לדעת על בסיס מה נבנית "שיטה".
האם על נסיון וטעיה בלי בסיס קודם?
או על בסיס תאוריות קודמות ושכלולם?
האם חלק דברים לקוחים מ"בחוץ". ולפי מה בוחרים את ה"תוכו אכל וקליפתו זרק"
 
נערך לאחרונה ב:

נחמד לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
האם ספרי הרב וולבה לא מיועדים לטיפול?
נראה לי יש כאן ערבוב בין 'חינוך' לבין 'טיפול'

מחנך מנחיל לחניך ערכים בשיטות שונות,
השם שהזכרת למשל, הרב וולבה, התפרסם כמחנך ופדגוג להנחלת ערכי היהדות ויראת שמיים גם במקרים של חניכים קשים.

מטפל הוא מי שמטפל בבעיות הקשורות לנפש כמו ocd, הפרעות אישות וכדומה
הוא לא חייב לחלוק ערכים זהים עם המטופל

כיון שהטיפול מבוסס על שיחות בעיקר, אפשר להבין את הרצון ללכת למטפל ירא שמים, כדי שיהיה אפשר להתחבר ולמצוא איתו שיחה משותפת, אבל המטפל אמור לטפל בבעיות ומצוקות נפשיות ללא קשר לרקע של המטופל.
 

בדוח

משתמש מקצוען
סתם כך, המיתוס של הרב הופמן נראה לי קצת מוגזם.
הוא למד באקדמיה והאמין למה שלמד שם. כל כתביו מלאים בתאוריות המקובלות בפסיכולוגיה הקלאסית.
אח''כ הוא מצא את הדברים שלמד בצורה יפה ומרשימה בדברי רבותינו. (ומה יהיה כשתאוריות אלו יעלמו מהעולם?!)
זה לא מתודה שנוצרה מתוך התורה.
 

אנכי הקטנה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
סתם כך, המיתוס של הרב הופמן נראה לי קצת מוגזם.
הוא למד באקדמיה והאמין למה שלמד שם. כל כתביו מלאים בתאוריות המקובלות בפסיכולוגיה הקלאסית.
אח''כ הוא מצא את הדברים שלמד בצורה יפה ומרשימה בדברי רבותינו. (ומה יהיה כשתאוריות אלו יעלמו מהעולם?!)
זה לא מתודה שנוצרה מתוך התורה.

קראתי ששאלו אותו עמיתים גויים\חילוניים
באיזה אוניברסיטה למד? ענה ב"חברון"...
ואם אני לא טועה (ויכול להיות שכן, כך זכור לי ממה שקראתי)
הוא התחיל לימודים מקצועיים אחרי שהתחיל לעסוק בפסיכולוגיה
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נראה לי יש כאן ערבוב בין 'חינוך' לבין 'טיפול'

מחנך מנחיל לחניך ערכים בשיטות שונות,
השם שהזכרת למשל, הרב וולבה, התפרסם כמחנך ופדגוג להנחלת ערכי היהדות ויראת שמיים גם במקרים של חניכים קשים.

מטפל הוא מי שמטפל בבעיות הקשורות לנפש כמו ocd, הפרעות אישות וכדומה
הוא לא חייב לחלוק ערכים זהים עם המטופל

כיון שהטיפול מבוסס על שיחות בעיקר, אפשר להבין את הרצון ללכת למטפל ירא שמים, כדי שיהיה אפשר להתחבר ולמצוא איתו שיחה משותפת, אבל המטפל אמור לטפל בבעיות ומצוקות נפשיות ללא קשר לרקע של המטופל.
גם מתוך חוסר ידיעתי העמוקה. נראה לי שבכל העסק של אובססיה מחשבות טורדניות נחיתיות וכו' גם בזה יש הדרכה לר' וולבה, ולעוד משגיחים מפורסמים מהדורות הקודמים, ומדורינו.

ובטח ובטח שצריך היכרות עם העולם של המטופל.
כל ההתמודדות היא בתוך מסגרת התורה. מה מותר מה אסור ואיך להתגבר על ההפרעות האישיות הקשות.
ומה המושג חניכים קשים טומן בחובו למען ה'?
וזו בדיוק הנקודה שלא ברור הגבול בין חינוך והדרכה בבעיות אישיות של תלמידים. לבין טיפול בבעיות נפשיות רציניות יותר.
אבל כל עוד לא מדובר על מחלות נפש רציניות יותר. ברור שיש למשגיחים דלעיל הדרכות ע"פ דעת תורה. שעדיפות עשרת מונים על הסחורה מבחוץ.
 
נערך לאחרונה ב:

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
סתם כך, המיתוס של הרב הופמן נראה לי קצת מוגזם.
הוא למד באקדמיה והאמין למה שלמד שם. כל כתביו מלאים בתאוריות המקובלות בפסיכולוגיה הקלאסית.
אח''כ הוא מצא את הדברים שלמד בצורה יפה ומרשימה בדברי רבותינו. (ומה יהיה כשתאוריות אלו יעלמו מהעולם?!)
זה לא מתודה שנוצרה מתוך התורה.
כנראה שלא ראיתם מספיק את ספריו.
הוא מבוסס מאד על הצורה שבן תורה צריך להתנהג. והתמודדויות בתוך התורה. ועל פי התורה.
וזה בדיוק המעלה שלו. שהאקדמיה לא הרסה אותו.
בדיוק מישהו כזה צריך שידריך אותנו, מה לוקחים מבחוץ. ובעיקר "מה לא".
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
בדידי הווי עובדא, מרגע זה ממש:
לאחד מגדולי תלמידי החכמים בדורנו, התקשר עכשיו רל"ש של עיר גדולה וביקש עצה:
נתניהו הציע לו להיות מועמד במקום גבוה ברשימה, האם לוותר על המשרה ולרוץ לתפקיד ברשימה הספציפית או לא?
השיב לו אותו ת"ח בזו הלשון בדיוק: "מצטער, אני לא מבין בזה. אני יכול לברך אותך שהשם ינחה אותך בעצה טובה, אבל בשביל לדעת מה לעשות - אתה צריך לפנות למומחים".
 

ר מ

משתמש מקצוען
@ר מ, יש לי רק שאלה אחת:
היית הולכת לטיפול רפואי אצל רופא שלמד 3 שנים שיטה חדשה שהמציא אדם (ולא 'האקדמיה הנערצת')
וההתמחות היא לטפל ב10 מקרים קליניים ולצאת לשטח?

נכון שלפעמים יש רופאים שלמדו באקדמיה ואפשר למצוא מטופלים שלא מרוצים או גרוע מכך- ניזוקו מרשלנות כזו או אחרת, אבל עדיין אף אחד לא חושב בגלל זה ללמוד רפואה מחוץ לאקדמיה.


כתבו פה על מה השיטה מבוססת,
אז מה שוב "שיטה שאדם המציא"?

ובכל מקרה, ההשוואה ללימודי רפואה היא הטעיה.
גם באקדמיה קיימים לימודים של שנתיים - שלוש ללימודי ייעוץ רגשי
(בלי כל קשר למחלות נפש וטיפול תרופתי - אם לזה התכוונת),
ובארה"ב ניתן לקבל רישיון 'לעסוק עם אנשים ולייעץ להם בתחום הרגש' לאחר לימודים בסדר גודל כזה, גם ללא תואר.


יש כאן עניין מובנה של פוזיציה
אף אחד לא מצפה שאדם ששילם לצישינסקי 20 אלף שח יודיע קבל עם ועדה שבעקבות פוסט בפרוג הוא 'הבין' שהוא כילה את ממונו ולמען ההגינות הוא סוגר את 'הקליניקה' העמוסה שלו...
ברור שהם יגנו על השיטה, הם מגינים על פרנסתם ועל הבחירה שהם עשו.
זה נכון לא פחות לגבי אלה שלמדו באקדמיה
הטענה העיקרית שלי היא על הפרסום הבלתי פוסק של צישינסקי תוך מצג של תחליף ללימוד טיפול מקצועי
זה מה שגורם לאנשים ללמוד אצלו, אחר כך הם כבר לקוח שבוי כנ"ל והם יאמינו וידבררו את כל מה שהם למדו בסרטונים בקורס

הפרסום הסיבה לדעתי שהוא מותקף כאן בצורה תדירה
כשיש הרבה חאפרים בשוק מי שנמצא בפרונט יחטוף את מרבית האש
בגלל הפרסום המאסיבי הוא מייצג את התופעה של טיפול לא מקצועי עם ביטחון של איש טיפול רב נסיון.


את אותם טיעונים עצמם, ויותר, ניתן לומר גם על אנשי האקדמיה,
כך שהסגנון כאן רחוק מלהיות ענייני והוא בניחוח דמגוגי.

ובכלל תמיד קל לתקוף על כסף, זו שיטה ידועה עם הרבה מאוד וריאציות.
כמובן הכותב/ת לא בדק מה הוא נותן ומה אמור להיות התמחור של זה,
אבל לדבר בסיסמאות שמנסות להדביק ריח לא טוב - זה הרבה יותר זמין.

כך גם לגבי תוארים כ'חאפר', מה הבעיה לתייג ולזלזל?
אין צורך לתת לעובדות לבלבל.
לגופו של עניין, הסילבוס זמין לכל, ולאחר קריאה בו ניתן להשוות בינו לבין הסגנון כאן.


אף אחד לא טוען שצישינסקי לא מלמד CBT בצורה פנומינלית
הבעיה היא שתלמידים שלו מרגישים שהם יכולים לטפל בכל דבר בגלל השיטה הייחודית שלו

מעניין מה מקורות המידע שלך.
בלימודים אצל צישינסקי לומדים הרבה יותר מאשר סיביטי,
ויש היקף רחב של פרוטוקולים טיפוליים,
אבל גם מוגדר לתלמידים במה בשום אופן הם לא נוגעים
ומתי חייבים, גם בספק הכי קטן, לערב פסיכיאטר או פסיכולוג קליני
וכל תלמיד חותם על כך בחוזה לפני תחילת הלימודים.

נראה לי יש כאן ערבוב בין 'חינוך' לבין 'טיפול'

מחנך מנחיל לחניך ערכים בשיטות שונות,
השם שהזכרת למשל, הרב וולבה, התפרסם כמחנך ופדגוג להנחלת ערכי היהדות ויראת שמיים גם במקרים של חניכים קשים.

מטפל הוא מי שמטפל בבעיות הקשורות לנפש כמו ocd, הפרעות אישות וכדומה
הוא לא חייב לחלוק ערכים זהים עם המטופל

כיון שהטיפול מבוסס על שיחות בעיקר, אפשר להבין את הרצון ללכת למטפל ירא שמים, כדי שיהיה אפשר להתחבר ולמצוא איתו שיחה משותפת, אבל המטפל אמור לטפל בבעיות ומצוקות נפשיות ללא קשר לרקע של המטופל.

מבוטא כאן חוסר ידע על העולם הטיפולי ועל המתרחש בחדר הטיפול.
לא נכון שלא חייבים לחלוק ערכים זהים עם עם המטופל,
וזה הרבה יותר מכך: גם אם כן חולקים ערכים משותפים עם המטופל,
לא ניתן לטפל בו כראוי, גם לא מקצועית, אם לא יודעים את מבנה הנפש והטיפול - מתוך ידע תורני.

נכון שבחרדות וכפייתיות הידע הזה נדרש פחות, אבל עדיין הוא קריטי,
אבל בטיפול רגשי כללי, כולל ערך עצמי, קיימות וזהות, מציאת סיפוק וצמיחה אישית,
ברור שללא ידע תורני יסודי על הנפש, לא ניתן כלל לטפל כראוי,
לא מבחינה יהודית וגם לא מבחינה מקצועית - כי החומרים לא מתאימים באמת לנפש של המטופל.

וזו אחת הבעיות הקשות של מטפלים חרדיים שלמדו באקדמיה, שם ההכשרה בתחום הזה איננה שואפת לאפס. היא אפס.
(לא חלמתי את זה בלילה, שמעתי הרבה מאוד מאקדמאיות עם תארים שניים קליניים שלומדות בקיויתי. {וגם שלא} וכל אחד יכול להבין את ההגיון.)

בלי קשר לשאלה אם הסיפור אכן היה או שמדובר בבדיית כזב, בעיתון 'הבית שלנו' - המודיע, לפני כמה שנים טובות, פורסמה שיחה עם אחת מלונדון שמפעילה קליניקה בשיטת 'צישינסקי'



נראה לי קצת מביך להשוות את הרב צישינסקי לפרויד או לויקטור פרנקל
ואגב, גם פרויד וגם פרנקל פרסמו מחקרים בצורה מסודרת, זכו ל'ביקורת עמיתים' כמקובל בעולם הרפואה.

כל עוד מדובר בקורסים והשתלמויות למורים ואנשי חינוך שרוצים וצריכים לדעת מושגים מעולם הנפש על קצה המזלג לצורך עבודתם, אין מבורך מזה.
אבל הכשרת מטפלים ועוד ב'שיטה ייחודית' (שלפי הפרסומים בהמודיע ועוד השיטה עוד תחדור לאוניברסיטאות) נשמעת יומרנית מגוחכת ולא רצינית, במחילה.

חלק נכבד מהמחקרים של פרויד היו בלתי מקובלים על עמיתיו, עקב היותם ללא תקפות מדעית.
ויש עוד הרבה מפתחי תיאוריות שלא ערכו כלל מחקרים, אלא פיתחו את התיאוריה שלהם, יצרו גישה טיפולית
ונתנו למציאות בשטח להכתיב.

ממש מגוחך לקרוא את הגיחוך בהשוואת פרויד לצישינסקי.
אין צורך לחזור על כך שפרויד הגה דעות וערך תצפיות על מטופליו, וכך גם פרנקל, ובנקודה זו אין הבדל בינם לבין צישינסקי.
(CBT באופן כללי היא אחת השיטות הנחקרות ביותר)

אבל אין כל מקום לדיון ענייני, כי עצם ההעזה לגעת בשולי גלימתם הנערצת של כוהני האקדמיה,
מעוררת אצל החרדים האקדמאיים חלחלה קיומית, והם ישר יפנו לבוז ולגלוג (יומרנית מגוחכת ולא רצינית! למה?)
כדי שחלילה לא יעזו להמעיט בדמותם העל-אנושית והיודעת-כל של מוריהם ורבותיהם.

ובסוגריים על המטפלות בלונדון, אכן בלונדון היו לצישינסקי מטפלות לפני שהיו בארץ.
 

ר מ

משתמש מקצוען
יש כאן המון אנרגיות שליליות מבוגרי האקדמיה, וכל מה שרק אכתוב יתסיס ויגרום לליבוי להבות שלהם,
אבל מה לעשות, מרגישה חייבת לומר..


ובכן,
תכנית ההכשרה אצל צישינסקי - רחבה ויסודית ביותר, ומעניקה את כל הכלים הנדרשים כדי לעסוק בתחום במקצועיות בלתי מתפשרת.

רק מה, התכנית אצל צישינסקי היא מותאמת במיוחד עבור בני המגזר החרדי שאין להם כל עניין לתרום כמה שנים ללמוד תכנים שאינם קשורים לנושא הטיפולי כלל (וזאת מבלי לדבר על החשיבות בהתאמה מבחינת תכנים).

אדרבא, בקיויתי משקיעים המון כדי למקד את ההכשרה במה שצריך, וזאת בתכנית למידה רחבה ביותר של כ-3 שנים, כאשר כל השעות הרבות מושקעות בלימודים יסודיים נטו,
בפרקטיקום, בליווי ובהדרכה (ואגב, זאת הסיבה למי ששאלה כאן באשכול למה צישינסקי בפרוינט, פשוט אחרים עם 15 או 30 מפגשים - באמת לא נוגעים בקרסולי האקדמיה).

יתרה מכך, אצל צישינסקי יש התאמה של שיטות הטיפול לנפש החרדית, לנפשו של מי שגדל על ערכי התורה - ויש בכך משמעות גדולה וחיונית ביותר. כך שבאופן ברור - אין ספק שהלמידה אצל צישינסקי היא טובה ויעילה מהאקדמיה,
למטפלים חרדיים עבור טיפול בציבור תורני.

לגבי השאלה שחוזרת פה שוב ושוב על ה"שיטה" החדשה שהוא יצר - פשוט לא הובן נכון.
מדובר בגישה טיפולית המבוססת על כל השיטות המקצועיות המקובלות, על בסיס CBT אך הרבה יותר רחב ועמוק.
כך שהוא לא יצר את עצם השיטות, אלא מוביל גישה ממוקדת כיצד להפעיל את הידע הקליני העצום, וזאת בהתאמה לנפש החרדית.
ברור שיש בגישה שלו חדשנות רבה גם בשפה המקצועית, אבל זו לא "המצאה" אלא הבנת טובה יותר של הגישות המקובלות.

אני מאוד ממליצה לעיין בסילבוס של קיויתי (המצ''ב) ולהבין על מה מדובר, הן מבחינת השיטה, והן מבחינת ההיקף העצום של ההכשרה.


ולסיום,
במחילה מהאליל האקדמי, אבל על שמחה צישינסקי יש אחריות מקצועית בפן האישי - יותר מכל מנהל אקדמי.
אצל צישינסקי זו שליחות אידיאולוגית אמיתית, מתוקף היותו שומר תורה ומצוות, ולא רק קריירה כמו בעולמם של מנהלי האקדמיה.
הוא רואה בהכשרת המטפלים החרדיים את ייעודו בחייו, ומוסר את נפשו להצלחתם, וזה מתבטא בין היתר גם בהתפתחות התמידית של ההיקף, הרמה, וקונספט הלמידה.
 

קבצים מצורפים

  • סיליבוס תרפיית הבחירה תשפא.pdf
    6.9 MB · צפיות: 101
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה