ב.ד.ה. רב העיר באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי זצ''ל

שסניק 360

משתמש רשום
מרן הראשון לציון פוסק הדור רבינו יצחק יוסף שליט״א:

תורה תורה חגרי שק, גלה כבוד מישראל עם הסתלקותו של הגאון הגדול דיינא דנחית לעומקא דדינא, פה מפיק מרגליות, אציל הנפש והמידות ראש אבות בתי הדין בעיר אבות, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, מחותני היקר הגאון רבי יהודה דרעי זצ״ל אשר הקים עולה של תורה בעיר באר שבע וכיתת רגליו לזיכוי הרבים בנועם דבריו ובמתק שפתיו.

הרביץ תורה בכל אתר ואתר בארץ ובעולם, העמיד הדת על תילה שומר משמרת הקודש, וי לארעא דישראל דחסרא גברא רבה.

עולם הרבנות איבד את אחד מטובי מנהיגיו בדמי ימיו בשיא אונו וכוחו, מי יתן לנו תמורתו וחליפתו.

הרופא לשבורי לב ירפא לב משפחתו הרוממה בניו וחתניו הרבנים הגאונים שליט״א הממשיכים בדרכו ומרביצים תורה בכל אתר ואתר, ויהי רצון שיקויים בנו מה שנאמר ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ, אכי״ר
השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי:

בצער כבד ובכאב עמוק קיבלתי את הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון הגדול, רבי יהודה דרעי זצ"ל - רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב דרעי זצ"ל היה מגדולי מורי ההוראה בדורנו, פוסק הלכה מובהק ומנהיג רוחני דגול. הקים עולה של תורה בעיר באר שבע והפך אותה למרכז תורני משגשג.

בחכמתו הרבה ובמאור פניו, ידע הרב לקרב לבבות ולהנגיש את התורה לכל שכבות העם. פסקיו ההלכתיים היו לשם דבר, והוא נודע בגישתו המאזנת והמתחשבת.

עולם הרבנות והתורה איבד היום אחד ממנהיגיו הבולטים. יהי זכרו ברוך ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אני שולח תנחומים למשפחתו הרוממה ולאחיו הגדול יו"ר התנועה הרב אריה דרעי שליט"א, בעל הנחמות הוא ירפא שברונכם ובדברי תורתו תמצאו נחמתכם.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
הראשל״צ הגר״י יוסף על פטירת מחותנו: ״תורה תורה חגרי שק, גלה כבוד מישראל עם הסתלקותו של הגאון הגדול דיינא דנחית לעומקא דדינא, פה מפיק מרגליות, אציל הנפש והמידות ראש אבות בתי הדין בעיר אבות, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, מחותני היקר הגאון רבי יהודה דרעי זצ״ל אשר הקים עולה של תורה בעיר באר שבע וכיתת רגליו לזיכוי הרבים בנועם דבריו ובמתק שפתיו״.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: ״הגר״י דרעי זצ״ל היה מגדולי מורי ההוראה בדורנו, פוסק הלכה מובהק ומנהיג רוחני דגול. הקים עולה של תורה בעיר באר שבע והפך אותה למרכז תורני משגשג. בחכמתו הרבה ובמאור פניו, ידע לקרב לבבות ולהנגיש את התורה לכל שכבות העם. פסקיו ההלכתיים היו לשם דבר, והוא נודע בגישתו המאזנת והמתחשבת. עולם הרבנות והתורה איבד היום אחד ממנהיגיו הבולטים״.
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ויסברג ב'בחדרי': בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל, רבה הראשי של באר שבע במשך כשלושים שנה וחבר מועצת הרבנות הראשית בעל מחבר ספרי 'אמרי יהודה' ו'אבני עזר' שהסתלק לבית עולמו לאחר זיהום חמור שהתפשט בגופו והוא בן 67 בפטירתו.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״צר לי עליך אחי, נעמת לי מאד! בלב מורתח מצער ויגון אני מבכה את הסתלקותו בטרם עת של אחי הגדול, עטרת ראשי, גדול בתורה, גדול בדיינות, גדול במידות, מקים עולה של תורה, הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ״ל, רב וראב"ד העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית״.

עוד מיו״ר ש״ס אריה דרעי: ״הוא היה לי כדמות אב, אח גדול, חבר נפש וידיד אמת בכל משעולי החיים. תמיד חיזק, עודד ונסך אמונה. חלל עצום נפער בליבי, בלב המשפחה כולה, ובלב אלפי תלמידיו ושומעי לקחו. עלינו יחד עם משפחתנו בגיל 10 ממרוקו, וכבר כנער צעיר בבת ים חתר כנגד הזרם ללמוד במוסדות תורניים, ובזכותו למדנו יחד במתיבתא בחדרה ובישיבת פורת יוסף בירושלים. לאחר מכן המשיך את לימודיו בישיבת עטרת ישראל״.
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל, רבה הראשי של באר שבע במשך כשלושים שנה וחבר מועצת הרבנות הראשית בעל מחבר ספרי 'אמרי יהודה' ו'אבני עזר' שהסתלק לבית עולמו לאחר זיהום חמור שהתפשט בגופו והוא בן 67 בפטירתו.

רבים התפללו בימים האחרונים לרפואתו של הגאון רבי יהודה בן אסתר ואף הוסיפו לו את השם 'רפאל' כסגולה לרפואה אך למגינת לב קרסו מערכות גופו והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל נולד במקנס שבמרוקו בב' אב תשי"ז, לאביו רבי אליהו דרעי ז"ל ולאמו מרת אסתר ע"ה.

בגיל 5 החל ללמוד בבית הספר 'אוצר התורה' במרוקו ששילב לימודים כלליים עם לימודים יהודיים. בהיותו בן 10, עלתה משפחתו לישראל בגל העלייה שהחל עם סיום מלחמת ששת הימים, ובני המשפחה השתקעו תחילה בחולון ולאחר מכן בבת ים שם גדלו בעוני.

משם נשלח ללמוד בבית ספר ממלכתי דתי בראשון לציון, משם נשלח יחד עם אחיו יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ל"מתיבתא" חרדית בחדרה. לאחר כשלש שנים, עבר יחד עם עשרות התלמידים להיכלה של ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים שם דבק בראש הישיבה מרן הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל.

בהמשך בשנת תשל"ו עבר לישיבת 'עטרת ישראל', שם היה ממייסידי הישיבה ותלמידו חביבו והמובהק של מורו ורבו ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל בעל ה'ברכת מרדכי'.

במשך שנים ידו לא זזה מידו של מורו ורבו הגרב"מ אזרחי זצ"ל שאהבו כבנו ממש.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו הרבנית מרים שתחי', בתו של רבי יצחק טולדנו זצ"ל ויחד בנו את ביתם על אדני התורה והיראה כשהם משרישים בילדיהם את אהבת התורה ועמלה.

לאחר נישואיו כיהן במשך עשור כרבה של שכונת רמות בירושלים, שם גם עמד בראשות כולל אברכים 'קול יהודה'.

לפני למעלה מ- 27 שנה התמנה לכהן פאר כרבה הראשי של העיר באר שבע ושימש כחבר מועצת הרבנות הראשית. בתפקידו ברבנות שימש בין היתר כיו"ר הוועדה למועצות דתיות, סת"ם, מילה ומיסיון ויו"ר ועדה לאישור מועמדים לבחינות בדיינות.

נודע כתלמיד חכם עצום שמסר שיעורים רבים וכיתת את רגליו בכל רחבי הארץ, מעולם לא סירב לשיעור. היה אהוב על כל תושבי העיר באר שבע בהיותו המנהיג הרוחני של בירת הנגב והדרום. היה חביבם של גדולי ישראל ורבים ראו בו כמי שיכול בבוא העת למלאות את משרת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי.

הגר"י דרעי זצ"ל הצליח לאחד את כל שכבות האוכלוסייה בבאר שבע. בזכותו' נמנעו חילולי שבת רבים והכל בדרכי נועם.

הגר"י דרעי זצ"ל חיבר עשרות ספרים בהלכה ובאגדה 'אמרי יהודה', שו"ת 'משנת עזר', 'חגים וזמנים', 'וזאת ליהודה', ו'נתיבי הוראה' על הלכות איסור והיתר. הספרים זכו להסכמותיהם הן של מנהיגי היהדות החרדית מרן הגראמ"מ שך זצ"ל והן של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ובהם שיעורים ופסקים על ארבעת חלקי השולחן ערוך, בעיקר על החומר הנדרש לקבלת כושר לדיינות ולרבנות.

באחרונה היה מגיע רבות לבחון את בחורי חסידות גור במעמד האדמו"ר מגור, והיה בוחן את הבחורים על עשרות המסכתות ששיננו בעל פה וציין בפני האדמו"ר את התפעלותו מגאונות וחריפות התלמידים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, 10 ילדים, בנים ובנות חתנים וצאצאים, זכה להשתדך עם משפחת מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, בניו הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון - הם ממחותניו.

אחיו: ח"כ אריה מכלוף דרעי יו"ר ש"ס, עו"ד שלמה (מומו) דרעי סגן יו"ר קק"ל, הגאון רבי ניסים דרעי רב שכונת בית וגן בירושלים וראש כולל ומכון "ראש פינה", ואחותו חנה, אשת הגאון רבי שלמה בן נעים.

על מועד מסע הלווויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
(משה ויסברג, בחדרי חרדים)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
1720529214476.png
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״צר לי עליך אחי, נעמת לי מאד! בלב מורתח מצער ויגון אני מבכה את הסתלקותו בטרם עת של אחי הגדול, עטרת ראשי, גדול בתורה, גדול בדיינות, גדול במידות, מקים עולה של תורה, הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ״ל, רב וראב"ד העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית״.

עוד מיו״ר ש״ס אריה דרעי: ״הוא היה לי כדמות אב, אח גדול, חבר נפש וידיד אמת בכל משעולי החיים. תמיד חיזק, עודד ונסך אמונה. חלל עצום נפער בליבי, בלב המשפחה כולה, ובלב אלפי תלמידיו ושומעי לקחו. עלינו יחד עם משפחתנו בגיל 10 ממרוקו, וכבר כנער צעיר בבת ים חתר כנגד הזרם ללמוד במוסדות תורניים, ובזכותו למדנו יחד במתיבתא בחדרה ובישיבת פורת יוסף בירושלים. לאחר מכן המשיך את לימודיו בישיבת עטרת ישראל״.
עלה מוות בחלוננו, אוי לנו כי הושברנו!

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי: צר לי עליך אחי, נעמת לי מאד!


בלב מורתח מצער ויגון אני מבכה את הסתלקותו בטרם עת של אחי הגדול, עטרת ראשי, גדול בתורה, גדול בדיינות, גדול במידות, מקים עולה של תורה, הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ״ל, רב וראב"ד העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית.
היה לי כדמות אב, אח גדול, חבר נפש וידיד אמת בכל משעולי החיים. תמיד חיזק, עודד ונסך אמונה. חלל עצום נפער בליבי, בלב המשפחה כולה, ובלב אלפי תלמידיו ושומעי לקחו.

עלינו יחד עם משפחתנו בגיל 10 ממרוקו, וכבר כנער צעיר בבת ים חתר כנגד הזרם ללמוד במוסדות תורניים, ובזכותו למדנו יחד במתיבתא בחדרה ובישיבת פורת יוסף בירושלים. לאחר מכן המשיך את לימודיו בישיבת עטרת ישראל.

רבי יהודה אהב את התורה, יגע בה והשקיע בה את כל כישוריו ושאיפותיו. עלה והתעלה במעלות התורה וההלכה והתמנה לרבה של שכונת רמות בירושלים ועמד בראש כולל אברכים ׳קול יהודה׳. זכה לקרבתו המיוחדת של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל שראה בו כבן ממש, העריך את תורתו ונשלח על ידו להתעטר בכתר רבנות העיר באר שבע, בירת הנגב.
בכל שנות כהונתו הרבות כרב ואב״ד העיר, חולל מהפכה אדירה של תורה ויהדות, עמד על משמר הכשרות ורבים השיב מעוון. בזכות נועם הליכותיו ומתק שפתיו ידע להאהיב את היהדות על שומעי לקחו ולקרב רבים לאביהם שבשמיים.

היה סמל ומופת לרב בישראל הבקיא בכל מכמני התורה וההלכה ויעידו על כך שלל ספריו וחיבוריו התורניים. העמיד את הדת על תילה ללא כל פשרות, אך דעתו היתה מעורבת עם הבריות, בהקשבה ומציאת שבילי זהב למניעת מחלוקת. מעלותיו אלו הביאו לדבר בו נכבדות כמועמד למשרת הראשון לציון והרב הראשי לישראל.

היה תפארתה וגאוותה של העיר באר שבע. הסתלקותו בטרם עת היא אבידה ענקית לאלפי תלמידיו, לעולם הרבנות בישראל ולמשפחתנו היקרה.

זכה להקים משפחה לתפארת, דור ישרים מבורך, בנים וחתנים תלמידי חכמים ויושבי על מדין הממשיכים את דרכו בעולם התורה והרבנות.
גדול כים שברנו, מי ירפא לנו.
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
'בחדרי': מסע הלווית הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל רבה הראשי של באר שבע בשעה 20:00 בבית הלוויות סנהדריה בירושלים.
'בחדרי': שינוי במסע הלווית הגר"י דרעי זצ"ל, מסע הלוויה יצא מישיבת 'פורת יוסף' גאולה ברחוב יוסף בן מתתיהו בשעה 20:00.
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״קיבלתי בצער ובכאב את ההודעה על מותו של הרב יהודה דרעי זצ״ל, רבה הראשי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל. הרב דרעי היה מורה הלכה אהוב וקול חשוב בעולמן של תורה והלכה, כפי שבא לידי ביטוי בפסיקותיו החשובות וספריו הרבים שזיכו אותו בפרס ירושלים לספרות תורנית. תנחומיי העמוקים לעיר באר שבע, למוקיריו, לתלמידיו ובמיוחד לאחיו יו״ר ש״ס אריה דרעי״.

השר חיים ביטון: ״בלב נשבר ונדכה, בצער רב ויגון קודר אנו מבכים מרה את הסתלקותו בסערה השמימה של הגאון הגדול רב וראב"ד העיר באר שבע הרב הגאון יהודה דרעי זצ״ל, חבר מועצת הרבנות הראשית ואחיו של יו"ר התנועה אריה דרעי. הרב הרבה חיילים לאורייתא, העמיד דורות של תלמידי חכמים לתורה ולתעודה והפריח את השממה הרוחנית בעיר באר שבע״.

השר יואב בן צור: ״יחד עם כל בית ישראל מבכה מרה את פטירתו של הגאון הגדול, חבר מועצת הרבנות הראשית, המרא דאתרא בעיר באר שבע הרב יהודה דרעי זצ״ל. כל ימי חייו הרב זצ״ל, התייגע באש התורה בהתמדה עצומה, הפריח את השממה הרוחנית בנגב, קירב רבבות לאבינו שבשמיים וזכה להעמיד דור ישרים מבורך. בלב כואב, שולח תנחומים למשפחתו הכבודה, לבניו ואחיו הגאונים ובראשם יו״ר התנועה אריה דרעי״.

רה״מ בנימין נתניהו: ״אני שולח תנחומים עמוקים לאריה דרעי ולמשפחתו על פטירת אחיו, הרב יהודה דרעי ז"ל. הרב יהודה היה גדול בתורה ובמעשה, איש צדקה וחסד שזכה לאהבה והערכה רבה מכל מי שהכיר אותו. פטירתו היא אבדה גדולה לעולם התורה, לתושבי באר שבע ולעם ישראל כולו. יהי זכרו ברוך״.

(כל רגע)
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-17.22.14_03934f9c-1.jpg
 

קבצים מצורפים

  • 1000956945.jpg
    1000956945.jpg
    KB 156.3 · צפיות: 26
  • unnamed - 2024-07-09T200522.031.png
    unnamed - 2024-07-09T200522.031.png
    KB 110.1 · צפיות: 27
  • תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-19.34.36_27a07fc0.jpg
    תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-19.34.36_27a07fc0.jpg
    KB 149 · צפיות: 23
  • תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-19.35.20_d0aaa4b3.jpg
    תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-19.35.20_d0aaa4b3.jpg
    KB 155.1 · צפיות: 23
  • תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-17.39.06_10776cde.jpg
    תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-17.39.06_10776cde.jpg
    KB 156.9 · צפיות: 23
  • תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-17.20.02_5e312785.jpg
    תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-17.20.02_5e312785.jpg
    KB 167.9 · צפיות: 24
  • תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-16.34.20_5f3250b2.jpg
    תמונה-של-WhatsApp_-2024-07-09-בשעה-16.34.20_5f3250b2.jpg
    KB 157.9 · צפיות: 24

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

שר וגדול נפל בישראל | מסע ההלוויה של הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ”ל
|רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צו

א שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ שִׁירוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב שִׁירוּ לַיי בָּרְכוּ שְׁמוֹ בַּשְּׂרוּ מִיּוֹם לְיוֹם יְשׁוּעָתוֹ:ג סַפְּרוּ בַגּוֹיִם כְּבוֹדוֹ בְּכָל הָעַמִּים נִפְלְאוֹתָיו:ד כִּי גָדוֹל יי וּמְהֻלָּל מְאֹד נוֹרָא הוּא עַל כָּל אֱלֹהִים:ה כִּי כָּל אֱלֹהֵי הָעַמִּים אֱלִילִים וַיהוָה שָׁמַיִם עָשָׂה:ו הוֹד וְהָדָר לְפָנָיו עֹז וְתִפְאֶרֶת בְּמִקְדָּשׁוֹ:ז הָבוּ לַיי מִשְׁפְּחוֹת עַמִּים הָבוּ לַיי כָּבוֹד וָעֹז:ח הָבוּ לַיי כְּבוֹד שְׁמוֹ שְׂאוּ מִנְחָה וּבֹאוּ לְחַצְרוֹתָיו:ט הִשְׁתַּחֲווּ לַיי בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ חִילוּ מִפָּנָיו כָּל הָאָרֶץ:י אִמְרוּ בַגּוֹיִם יי מָלָךְ אַף תִּכּוֹן תֵּבֵל בַּל תִּמּוֹט יָדִין עַמִּים בְּמֵישָׁרִים:יא יִשְׂמְחוּ הַשָּׁמַיִם וְתָגֵל הָאָרֶץ יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ:יב יַעֲלֹז שָׂדַי וְכָל אֲשֶׁר בּוֹ אָז יְרַנְּנוּ כָּל עֲצֵי יָעַר:יג לִפְנֵי יי כִּי בָא כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בֶּאֱמוּנָתוֹ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

צור את הרגע • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה