רבינו או רבנו

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מבחינה דקדוקית אין דבר כזה: 'רבינו'; 'הרב שלנו'= רבנו, 'הרבנים שלנו' = רבותינו. היו"ד שהיא סימן לרבים אינה מצטרפת ליחיד. מה הסיבה לשגיאה? אולי כדי למנוע טעויות בהגיה (ובהבנה), כשם שרבים מעדיפים לכתוב 'פירות' בלי ניקוד, כדי שיחפשו אותם בטנא ולא במרעה...
 

-אליה-

טכנאי מחשבים - מכירה, התקנות מרחוק, שדרוג
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
יש עדות שנהגו לכתוב רבינו על משה רבנו כי זה יוצא גימ' תרי"ג
אבל ככל שידוע לי הנכון הוא רבנו
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש עדות שנהגו לכתוב רבינו על משה רבנו כי זה יוצא גימ' תרי"ג
אבל ככל שידוע לי הנכון הוא רבנו
גם סוכה נהגו לכתוב מלא בגלל גימטריא, אבל בכל כ"ד ספרים לא תמצא אותה בוא"ו לפני הכ"ף (בהתאם לכלל הדקדוקי - שאמנם יש יוצאים ממנו פה ושם, לפי הכלל שלכל כלל יש יוצא מן הכלל:) - שלפני אות דגושה בדגש חזק תבוא תנועה קטנה). וה"ה סולם (אמנם מלה זו מופיעה רק פעם אחת, בפרשת ויצא, אבל בהתאם לכלל הנ"ל, בקובוץ ולאחריו דגש חזק).
 

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כבר דשו בנושא בעבר. ראו כאן
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה