שיתוף - לביקורת רבגוניות אחידה

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
רבגוניות אחידה
- סיפורה של מצלמה -


תמונה 1.

מדרגות תלולות ומחליקות בואכה רחבת הכותל המערבי, מאכלסות צעירים מישיבת אש התורה, בחורות סמינר ירושלמיות, זוגות צעירים - טריים על המדף, מבוגרים מקשת רחבה של מגזרים וכמה קבצניות המחלקות חוטי שָׁנִי שהקיפו את קבר רחל ז' פעמים תמורת מטבע לישועה; ומתישות עד כאב בעלי עגלות למיניהם, העמלים נואשות לסחוב מרכבות מאסיביות מעלה ומטה בשלל וריאציות, על עולליהם המפורקדים בתוכן במלכותיות מפונקת וְתַמַּת מבט.

תמונה 2.

זוג מאבטחים – האחד אתיופי נונשלנטי עטור שיער חינני המתולתל בצפיפות, השני צַבָּר חם-מזג וזעוף-פנים – עומדים בפתח, ומאבטחת נוספת על מסך מכונת השיקוף. הצַבָּר עונה לטרדן כלשהו בקוצר רוח המהול באופייניות בכעס רגוז, האתיופי לועס מסטיק בחולמניות שאננה, והגיימרית תולה זוג עיניים עייפות במסך המשעמם המרצד צורות גאומטריות נעדרות ריגוש מולה. מאחור נדחקים כעשרים אנשים, נשים וטף, ובחור מיתמם אחד שמנסה לעקוף חֵרֶף מבטם הזועם של זוג מבוגרות חבושות כובעי קש רחבי תִּתּוֹרָה ופרצופו התמה של תייר בריטי שורשי.

תמונה 3.

משפחה מסורתית אשכנזייה עם קורטוב תימניות חריפה מסבתא שמחה בת התשעים ושש שבתווך, ישובה על ספסל האבן הארוך ולועסת במרץ כריכי טונה מיונזת ופלחי אבטיח עסיסי מהשוק הערבי. לראשי הגברים כיפות סאטן לבנות של מורשת הכותל, לכתפי הנשים מטפחות ראש מבד שיפון שקופה-סגולה מְדֻגָּמוֹת בכחול כהה מעוטר.

תמונה 4.

קבוצת צעירים אמריקאים לבושים בטישרט כחול ומכנסיים קצרים, מלווה בכובע קאובוי שמתחתיו מדריך עם מכנסי חאקי, מצטלמים על רקע הכותל בשילוב כתפיים וחיוכי רקה לרקה. שניים מהקצוות מניפים זרועות וזוקרים אגודלים, וחמישה במרכז אוחזים שלט ענק מעוטר בדגלי ישראל תכולים וסמלי I Love Israel עם לבבות אדומים:

בְּרוּכִים הַבָּאִים לַקֹּתֶל הֲמַאֲרָבִי
קבוצת נגילה

תמונה 5.

ארבעה אנשים סביב כיור נטילת הידיים: בריסקער חמור סֵבֶר ששליש משרוולי ידיו סחוטות; בחור ישיבה חנוט בכובע אפרפר מאובק וחליפה שחורה-חומה שראו ימים יפים יותר ופחות; איש עסקים מגולח למשעי עם חולצה תכולה מפוספסת של הַ'בְּיֹקֶר', שקוע בשיחת טלפון; וסיני עם כיפת קרטון מסורתית – שותה לתומו מספל הנטילה.

תמונה 6.

יהודי מבוגר, שזקנו הלבן משתפל ומזדקר חליפות בחוסר סדר, יושב עם סלים ושקיות לרוב ומחזיק בידו האחת אישור לאיסוף צדקה מבית התמחוי האזורי, ובידו השנייה כוס חד פעמית משומשת עם מספר מטבעות מקרקשים, ומתחנן בקול צרוד לעוברים ושבים, שיחוסו על אלמנה ושבעה יתומים ויתרמו שנקל או שניים. איש העסקים מהתמונה הקודמת נראה מפשפש בכיס חליפתו, אברך חסידי צעיר עם זקנקן ג'ינג'י מדובלל מקרב אליו את בנו המנומש בן השלוש שבידו מטבע שחוק, וצ'אלמער מפוספס מושיט ידו נכחו.

תמונה 7.

רעמת שיער שמעליה מונחת תפילין וכיפת סרט שחורה גדולה, ומתחתיה שוכן לו פרצוף אירופאי תוהה עם חיוך קטן עד בלתי נראה בקצוות, מביט בעיניים נבוכות מבעד לחרכי אצבעותיו לעבר פניו של חב"דניק דָּבֵק ונלהב שידו מכסה על עיניו, מתאמץ בעילגות כושלת לעקוב בשפתיו אחר דברי בעל הקנייטש המשולש. לצידם ניצבים שני בחורי ישיבה סקרנים, הבוחנים בהתעניינות בולטת את תנועות פניו של מניח התפילין הטירון.

תמונה 8.

חסיד כבן שלושים ברעקל וקאפעלוש, מחווה בידו לעבר מנין צבעוני במרחק כמה מטרים ממנו, המורכב מכמה בחורי ישיבות, סב ונכד דרום-אפריקאים ממגזר המודרן-אורתודוקס, שני תיירים דרום אמריקאים מיוזעי מבע, ויהודי ממוצא אתני בלתי מפוענח עם פראק תכול משובץ וכיפה סרוגה לבנה המבצבצת מתחת להמבורגו. לצידו, בכוננות צעידה לכיוון הנידון, עומד דתי-לאומי נמוך כבן שישים עם כרס משתפלת וכיפה סרוגה שטוחה המקיפה את ראשו העגלגל, ובידו סידור רינת ישראל קטן.

תמונה 9.

יהודי מבוגר, צהוב-שפם, לבוש סחבות בלויות בלתי מזוהות, עטוי סירטוק גמלוני בצבע ירוק זית משובץ בטלאים חרדליים וחבוש כיפה סרוגה ענקית שהייתה פעם לבנה, אוחז בידו שופר תימני שוקו-וניל מסולסל קרן, פניו אדומות ממאמץ והוא קורא בעיניים בוערות ושפתיים דולקות קטעים נבחרים מתוך סידור הרש"ש המונח על סטנדר רעוע העומד נכחו. לידו נראה ילד חסידי כבן חמש עם כיפת רעבאראלאך מְפֻנְפֶּנֶת ואגודל תחוב לפיו, מביט בו בעיניים ענקיות מבוהלות, מוכן לברוח לכשתגדש סאת סקרנותו. ברקע נראית קבוצת עולי אתיופיה בלבוש לבן מסורתי וכמה כלי נגינה טיפוסיים, קוראים מתוך מגילת קלף בכיסופים בולטים של אנשים שראו צער ומכאוב.

תמונה 10.

למרגלות הכותל, בשורה רצופה נפולת אפיים: חייל גבוה במדי זית וכיפת הירדן כלשהו; איש נטורי קרתא עצום ממדים עטוי קאפטן מפוספס וחגור באבנט מצויץ חדש למראה; פיליפיני שחום-עור מחויך העומד מאחורי כיסא גלגלים, עליו ישוב בכבדות יקיר ירושלים כבן תשעים עם ראש כפוף בעקומה אלכסונית חדה, שזקנו הצחור יורד לו על פי מידותיו הצנומות; צעיר אוסטרלי במכנסי נַיְק קצרים, כפכפי אצבע וכובע שמש בזווית צדדית של תשעים מעלות מקדמת הראש; אברך ספרדי צעיר ורזה לבוש חליפה קצרה הנראית כתלויה על קולב, עם ילד קטן וכמה שקיות בר-כֹּל תחובים בינו לקיר; מו"ץ בני ברקי כָּבוּד עם כרס קטנה ופראק שחור דהוי במקצת; אדם כפול-עורף עם קרחת נוצצת, שרוואל מְדֻגָּם אש בוערת, גופיית סבא עם עיטור ענק של דרקון ומספר עגילים בכל אוזן; ובחור חרד"ל עם כיפה סרוגה גדולה וסנדלי שורש חומות שראו מסלול או שניים בקצוות הערבה הלוהטת – מספרים את מסעי אבות האומה.
 
נערך לאחרונה ב:

עטרה ד

משתמש מקצוען
רבגוניות אחידה
- סיפורה של מצלמה -


תמונה 1.

מדרגות תלולות ומחליקות בואכה רחבת הכותל המערבי, מאכלסות צעירים מישיבת אש התורה, בחורות סמינר ירושלמיות, זוגות צעירים - טריים על המדף, מבוגרים מקשת רחבה של מגזרים וכמה קבצניות המחלקות חוטי שָׁנִי שהקיפו את קבר רחל ז' פעמים תמורת מטבע לישועה; ומתישות עד כאב בעלי עגלות למיניהם, העמלים נואשות לסחוב מרכבות מאסיביות מעלה ומטה בשלל וריאציות, על עולליהם המפורקדים בתוכן במלכותיות מפונקת וְתַמַּת מבט.

תמונה 2.

זוג מאבטחים – האחד אתיופי נונשלנטי עטור שיער חינני המתולתל בצפיפות, השני צַבָּר חם-מזג וזעוף-פנים – עומדים בפתח, ומאבטחת נוספת על מסך מכונת השיקוף. הצַבָּר עונה לטרדן כלשהו בקוצר רוח המהול באופייניות בכעס רגוז, האתיופי לועס מסטיק בחולמניות שאננה, והגיימרית תולה זוג עיניים עייפות במסך המשעמם המרצד צורות גאומטריות נעדרות ריגוש מולה. מאחור נדחקים כעשרים אנשים, נשים וטף, ובחור מיתמם אחד שמנסה לעקוף חֵרֶף מבטם הזועם של זוג מבוגרות חבושות כובעי קש רחבי תִּתּוֹרָה ופרצופו התמה של תייר בריטי שורשי.

תמונה 3.

משפחה מסורתית אשכנזייה עם קורטוב תימניות חריפה מסבתא שמחה בת התשעים ושש שבתווך, ישובה על ספסל האבן הארוך ולועסת במרץ כריכי טונה מיונזת ופלחי אבטיח עסיסי מהשוק הערבי. לראשי הגברים כיפות סאטן לבנות של מורשת הכותל, לכתפי הנשים מטפחות ראש מבד שיפון שקופה-סגולה מְדֻגָּמוֹת בכחול כהה מעוטר.

תמונה 4.

קבוצת צעירים אמריקאים לבושים בטישרט כחול ומכנסיים קצרים, מלווה בכובע קאובוי שמתחתיו מדריך עם מכנסי חאקי, מצטלמים על רקע הכותל בשילוב כתפיים וחיוכי רקה לרקה. שניים מהקצוות מניפים זרועות וזוקרים אגודלים, וחמישה במרכז אוחזים שלט ענק מעוטר בדגלי ישראל תכולים וסמלי I Love Israel עם לבבות אדומים:

בְּרוּכִים הַבָּאִים לַקֹּתֶל הֲמַאֲרָבִי
קבוצת נגילה
תמונה 5.

ארבעה אנשים סביב כיור נטילת הידיים: בריסקער חמור סֵבֶר ששליש משרוולי ידיו סחוטות; בחור ישיבה חנוט בכובע אפרפר מאובק וחליפה שחורה-חומה שראו ימים יפים יותר ופחות; איש עסקים מגולח למשעי עם חולצה תכולה מפוספסת של הַ'בְּיֹקֶר', שקוע בשיחת טלפון; וסיני עם כיפת קרטון מסורתית – שותה לתומו מספל הנטילה.

תמונה 6.

יהודי מבוגר, שזקנו הלבן משתפל ומזדקר חליפות בחוסר סדר, יושב עם סלים ושקיות לרוב ומחזיק בידו האחת אישור לאיסוף צדקה מבית התמחוי האזורי, ובידו השנייה כוס חד פעמית משומשת עם מספר מטבעות מקרקשים, ומתחנן בקול צרוד לעוברים ושבים, שיחוסו על אלמנה ושבעה יתומים ויתרמו שנקל או שניים. איש העסקים מהתמונה הקודמת נראה מפשפש בכיס חליפתו, אברך חסידי צעיר עם זקנקן ג'ינג'י מדובלל מקרב אליו את בנו המנומש בן השלוש שבידו מטבע שחוק, וצ'אלמער מפוספס מושיט ידו נכחו.

תמונה 7.

רעמת שיער שמעליה מונחת תפילין וכיפת סרט שחורה גדולה, ומתחתיה שוכן לו פרצוף אירופאי תוהה עם חיוך קטן עד בלתי נראה בקצוות, מביט בעיניים נבוכות מבעד לחרכי אצבעותיו לעבר פניו של חב"דניק דָּבֵק ונלהב שידו מכסה על עיניו, מתאמץ בעילגות כושלת לעקוב בשפתיו אחר דברי בעל הקנייטש המשולש. לצידם ניצבים שני בחורי ישיבה סקרנים, הבוחנים בהתעניינות בולטת את תנועות פניו של מניח התפילין הטירון.

תמונה 8.

חסיד כבן שלושים ברעקל וקאפעלוש, מחווה בידו לעבר מנין צבעוני במרחק כמה מטרים ממנו, המורכב מכמה בחורי ישיבות, סב ונכד דרום-אפריקאים ממגזר המודרן-אורתודוקס, שני תיירים דרום אמריקאים מיוזעי מבע, ויהודי ממוצא אתני בלתי מפוענח עם פראק תכול משובץ וכיפה סרוגה לבנה המבצבצת מתחת להמבורגו. לצידו, בכוננות צעידה לכיוון הנידון, עומד דתי-לאומי נמוך כבן שישים עם כרס משתפלת וכיפה סרוגה שטוחה המקיפה את ראשו העגלגל, ובידו סידור רינת ישראל קטן.

תמונה 9.

יהודי מבוגר, צהוב-שפם, לבוש סחבות בלויות בלתי מזוהות, עטוי סירטוק גמלוני בצבע ירוק זית משובץ בטלאים חרדליים וחבוש כיפה סרוגה ענקית שהייתה פעם לבנה, אוחז בידו שופר תימני שוקו-וניל מסולסל קרן, פניו אדומות ממאמץ והוא קורא בעיניים בוערות ושפתיים דולקות קטעים נבחרים מתוך סידור הרש"ש המונח על סטנדר רעוע העומד נכחו. לידו נראה ילד חסידי כבן חמש עם כיפת רעבאראלאך מְפֻנְפֶּנֶת ואגודל תחוב לפיו, מביט בו בעיניים ענקיות מבוהלות, מוכן לברוח לכשתגדש סאת סקרנותו. ברקע נראית קבוצת עולי אתיופיה בלבוש לבן מסורתי וכמה כלי נגינה טיפוסיים, קוראים מתוך מגילת קלף בכיסופים בולטים של אנשים שראו צער ומכאוב.

תמונה 10.

למרגלות הכותל, בשורה רצופה נפולת אפיים: חייל גבוה במדי זית וכיפת הירדן כלשהו; איש נטורי קרתא עצום ממדים עטוי קאפטן מפוספס וחגור באבנט מצויץ חדש למראה; פיליפיני שחום-עור מחויך העומד מאחורי כיסא גלגלים, עליו ישוב בכבדות יקיר ירושלים כבן תשעים עם ראש כפוף בעקומה אלכסונית חדה, שזקנו הצחור יורד לו על פי מידותיו הצנומות; צעיר אוסטרלי במכנסי נַיְק קצרים, כפכפי אצבע וכובע שמש בזווית צדדית של תשעים מעלות מקדמת הראש; אברך ספרדי צעיר ורזה לבוש חליפה קצרה הנראית כתלויה על קולב, עם ילד קטן וכמה שקיות בר-כֹּל תחובים בינו לקיר; מו"ץ בני ברקי כָּבוּד עם כרס קטנה ופראק שחור דהוי במקצת; אדם כפול-עורף עם קרחת נוצצת, שרוואל מְדֻגָּם אש בוערת, גופיית סבא עם עיטור ענק של דרקון ומספר עגילים בכל אוזן; ובחור חרד"ל עם כיפה סרוגה גדולה וסנדלי שורש חומות שראו מסלול או שניים בקצוות הערבה הלוהטת – מספרים את מסעי אבות האומה.

וואו! נכנסתי לתמונה לגמרי.
איזה יופי.

כמה משפטים אותנטיים יפים;
זוג מאבטחים – האחד אתיופי נונשלנטי עטור שיער חינני המתולתל בצפיפות, השני צַבָּר חם-מזג וזעוף-פנים
לצידם ניצבים שני בחורי ישיבה סקרנים, הבוחנים בהתעניינות בולטת את תנועות פניו של מניח התפילין הטירון.
ובידו סידור רינת ישראל קטן.
עם ילד קטן וכמה שקיות בר-כֹּל תחובים בינו לקיר

המקדם אומר שהשיתוף לביקורת.
אבל הקטע מושלם.
משהו שהעלה לי חיוך :)
תכולה מפוספסת של הַ'בְּיֹקֶר',
לא תפרגנו איזה טומי? לה- קוסט? אמריקן איגל? נאוטיקה?
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מלווה בכובע קאובוי שמתחתיו מדריך עם מכנסי חאקי,
זה!!!
וחיוכי רקה לרקה
וזה!
וסיני עם כיפת קרטון מסורתית – שותה לתומו מספל הנטילה.
וגם זה
מוכן לברוח לכשתגדש סאת סקרנותו
אין מילים.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
קטע נאה. מאיר את עם ישראל במלוא הדרו וססגוניותו.

נ.ב. סיפור עתידני במקצת, יש כאן כמה תמונות המתארות תרחישים מתמשכים וסיטואציות מורכבות יותר מסנאפשוט רגעי.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
תודה רבה! :)

נ.ב. סיפור עתידני במקצת, יש כאן כמה תמונות המתארות תרחישים מתמשכים וסיטואציות מורכבות יותר מסנאפשוט רגעי.
למה כוונתך?
אם כוונתך ל"סבתא שמחה" או לקבצן שמתחנן בקול צרוד (יען כי אינו מחוור הכיצד התמונה ממחישה שמות או פעולות), אזי יש לומר שיותר משאלו שם ופעולה בעלמא, הרי אלו מהות... ודו"ק.

אגב, בימינו יש מה שנקרא "תמונה חיה", שמסוגלת לתאר תרחיש מתמשך במקצת. ואיך הגדיר אותו 'רושיבע'? תמונה זו 'אמריקנישע נצחיות'. אם כך, מהי תמונה חיה?!
 
נערך לאחרונה ב:

@Simcha

משתמש מקצוען
למה כוונתך?
הצַבָּר עונה לטרדן כלשהו בקוצר רוח המהול באופייניות בכעס רגוז, האתיופי לועס מסטיק בחולמניות שאננה
היה נראה לי כי כאן מתוארת סיטואציה חיה שלא משתקפת מתמונה דוממת, במחשבה שניה ניתן לומר כי גם את זה ניתן לנתח מסנאפשוט רגעי.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
שתי נקודות הנוגעות אחת בשנייה:

ראשית, גילוי נאות: באופן כללי אני לא כ"כ אוהב לקרוא קטעי כתיבה העמוסים בתיאורים מפולפלים, מכיון שהם מקשים על רצף הקריאה. אמנם מכיון שמדי פעם אני כן נהנה מכך, ולעתים קופץ לי היצר לכתיבה מעין זו (היצר לכתיבה כזו צץ לעתים תדירות יותר מאשר היצר לקריאה כזו...), החלטתי 'להשתולל' עם זה קצת.
(אחד מטובי הכותבים במגזרנו לקה בזה בעבר, ועם כל ההנאה מכתיבתו, העניין הזה צרם לי. לשמחתי, עם הזמן הלה הולך ומתמתן).

שנית, בכתיבה זו קצת התקשיתי בפיסוק. מחד גיסא יתכן שהיו מקומות מסוימים בהם פיסקתי מעט מדי, אולם מאידך יתכן שזהו דווקא הפיסוק הנכון, מכיון שהתיאורים הרבים באו בדר"כ ברצף משפטי אחיד, ואולי זו חלק מהסיבה בגינה קטעים מעין אלו מסובכים מעט לקריאה.

אשמח לחוות דעתכם.
 
נערך לאחרונה ב:

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
באופן כללי אני לא כ"כ אוהב לקרוא קטעי כתיבה העמוסים בתיאורים מפולפלים, מכיון שהם מקשים על רצף הקריאה.
זה היחודיות של הקטע. בתור סיפור או סגנון שחוזר על עצמו זה לדעתי לא מומלץ אבל בתור קטע יחיד- ללקק את האצבעות.
(שאלה סקרנית: התמונות מהראש שלכם או לקחתם תמונות אמיתיות?)
קצת התקשיתי בפיסוק.
מצד אחד זוהי תמונה אחת כך שנכון לתאר אותה ללא נקודות, אבל מצד שני זה אכן יוצר עומס.
הייתי משתמש יותר במילות קישור במקום פסיקים, ומוספה יותר את הסימן החמוד הזה ; שיכול לעזור לנו לסדר את התיאורים בקטע. (זה נקודותיים שאחריהן יגיע פירוט כלשהוא, אבל בגלל הפסיק זה בעצם לא יוצא מהמשפט אלא ממשיך אותו)
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הייתי משתמש יותר במילות קישור במקום פסיקים, ומוספה יותר את הסימן החמוד הזה ; שיכול לעזור לנו לסדר את התיאורים בקטע. (זה נקודותיים שאחריהן יגיע פירוט כלשהוא, אבל בגלל הפסיק זה בעצם לא יוצא מהמשפט אלא ממשיך אותו)
אבל סימן הפיסוק הזה בדר"כ בא לחלק בין מקטעים שונים באותו קטע, ולא בין תיאורים שונים הממשיכים ומשלימים זה את זה, הלא כן?
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אבל סימן הפיסוק הזה בדר"כ בא לחלק בין מקטעים שונים באותו קטע, ולא בין תיאורים שונים הממשיכים ומשלימים זה את זה, הלא כן?
התכוונתי לשים אותו בין תיאור דמות לדמות השניה,
לדוגמא- (הדגשתי באדום)
ארבעה אנשים סביב כיור נטילת הידיים: בריסקער חמור סֵבֶר ששליש משרוולי ידיו סחוטות; בחור ישיבה חנוט בכובע אפרפר מאובק וחליפה שחורה-חומה שראו ימים יפים יותר ופחות; איש עסקים מגולח למשעי עם חולצה תכולה מפוספסת של הַ'בְּיֹקֶר', שקוע בשיחת טלפון; וסיני עם כיפת קרטון מסורתית – שותה לתומו מספל הנטילה.
ולא בין תיאורים של דמות אחת כמו האיש היה גבוה; יפה; ושמן. כי פה באמת זה לא מתאים.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
התכוונתי לשים אותו בין תיאור דמות לדמות השניה,
לדוגמא- (הדגשתי באדום)

ולא בין תיאורים של דמות אחת כמו האיש היה גבוה; יפה; ושמן. כי פה באמת זה לא מתאים.
בדוגמה הספציפית הנ"ל אכן עשיתי זאת, מה שאומר ששאר המקומות לא היו מסובכים לקריאה?
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בדוגמה הספציפית הנ"ל אכן עשיתי זאת, מה שאומר ששאר המקומות לא היו מסובכים לקריאה?
מה שאומר שאולי כדאי לעשות כך גם בשאר הקטעים, ולהשאיר את הפסיקים להפרדת תיאורים.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לא בטוחה שזה לגמרי נכון, אבל:
מדרגות תלולות ומחליקות בואכה רחבת הכותל המערבי, מאכלסות צעירים מישיבת אש התורה, בחורות סמינר ירושלמיות, זוגות צעירים - טריים על המדף, מבוגרים מקשת רחבה של מגזרים וכמה קבצניות המחלקות חוטי שָׁנִי שהקיפו את קבר רחל ז' פעמים תמורת מטבע לישועה; ומתישות עד כאב בעלי עגלות למיניהם, העמלים נואשות לסחוב מרכבות מאסיביות מעלה ומטה בשלל וריאציות, על עולליהם המפורקדים בתוכן במלכותיות מפונקת וְתַמַּת מבט.
מדרגות תלולות ומחליקות בואכה רחבת הכותל המערבי, מאכלסות צעירים מישיבת אש התורה; בחורות סמינר ירושלמיות; זוגות צעירים - טריים על המדף; מבוגרים מקשת רחבה של מגזרים וכמה קבצניות המחלקות חוטי שָׁנִי שהקיפו את קבר רחל ז' פעמים תמורת מטבע לישועה. מתישות עד כאב בעלי עגלות למיניהם, העמלים נואשות לסחוב מרכבות מאסיביות מעלה ומטה בשלל וריאציות, על עולליהם המפורקדים בתוכן במלכותיות מפונקת וְתַמַּת מבט.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מעניין, לא חשבתי שצריך לשים כאן נקודה, מכיון שזה תיאור המשך למה שהמדרגות גורמות.
אני כותבת משמיעה ;) לא למדתי לפסק..
התאים לי יותר נקודה כאן, אם כי בטח מישהו שיותר מבין בפיסוק יוכל להגיד מה הכי מתאים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה