קרקעית שעון החול | עלילה בפרקים

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
חזרתי אחרי תקופת דמדום.
את העלילה שמעתי בעבר, כתבתי ושיפצתי. מי שמכיר - יש אישור לגלות את הסוף כי גם הוא קיבל שיפוץ מאסיבי.

--------------------------------
פרק א'
שעון מעורר טרדן הצביע על השעה שמונה שלושים וחמש, יעקב השתיק אותו בהינף יד ושקע בשנת בוקר עמוקה ושחורת חלום.

בחלומו הייתה שעת לילה מאוחרת, גאולה ריקה ופתאום מרחוק הרמקול של קלצקין החל להכריז, הוא היטה אוזן והנה קלצקין מכריז על הלוויתו שלו "הלוויתו של הבחור יעקב לישינסקי זכרונו לברכה, תצא בעוד שלושים יום מביתו רחוב---".

חרדה נפלה עליו, הוא רץ אחרי האוטו הקטן של קלצקין קלצקין ישב עם הרגליים על ההגה וכיוון את ההגה עם אצבעות הרגליים, יעקב התחנן שיפסיק "קלצקין אתה מעיר את כל השכונה – אמצע הלילה", אבל קלצקין לא עצר וראשים מנומנמים הציצו והיטו אוזן.

כנפיו הירוקות של הונטילטור נואשו מללחום בצליפותיהם האכזריות של קרני השמש ואלה מצידן חבטו בפניו של יעקב ללא רחם, הוא התעורר מיוזע וכעוס והתמתח בחריקה על מיטת הסוכנות, עוד היום יעמוד על עזרא השרת שיתקין את מוט הווילון השמוט.

פתאום הבחין בכיתוב שחור ומכוער משורבט על הקיר מעליו "בעוד שלושים יום יבוא סופך". לרגע נחרד ונזכר בסיוט החלום אך מיד עלה חשדו, זה הוא ודאי קונדס חדש של נחצ'ה, כנראה שדיבר מתוך השינה ונחצ'ה זילברברג חמד לו לצון. מילא, עוד יתנקם בו בהזדמנות הראשונה.

את נחצ'ה פגש כשהוא נוטל 'מים אחרונים', נחצ'ה כמו תמיד השית עצמו כמתמיה ויעקב אחז בידו והובילו אל החדר בתרועת נקמה, אלא שלפליאתו לא היה כל כיתוב על הקיר. על לשונו של נחצ'ה עמדו כמה משפטי מחץ אלא שכבר נטל מים אחרונים והיה מנוע מלדבר לכן רק סובב אצבע על מוחו והלך לו.

הוא בחן שוב את הקיר ולא ניכרו סימני כיתוב מחוק, נראה שהיה זה מתוך החלום הנורא ההוא. מילא, יעשה הטבת חלום אחרי התפילה בזכרון משה. אלא שאחר התפילה נשכח ממנו כל העניין.

הלילה הבא הביא עמו חלום חדש אך דומה: מועד ההלוויה הגיע אך המלווים בוששו רק חשין מהחברא קדישא עישן סיגריה ערבית והזמין אותו לעלות על מיטת החבלים. "מתים רק פעם אחת" ניחם אותו ועטפו בטלית. יעקב התיישב בבעתה ומיד הציצה אליו הכתובת על הקיר "בעוד עשרים ותשע יום יבוא סופך".

רוח קרב קפצה עליו, היום יבוא חשבון עם נחצ'ה זילברברג הלץ, חברי חדר שכאלה טובים לשעתם אך כששעשועיהם חוצים את גבול הטעם - קשים הם כספחת. "הפעם אמצה אתך את הדין" קרא מול פני התם של נחצ'ה שסעד אותה עת את לחמו בביצה "לא יועילו לך ההתחכמויות". הד עלה בחדר האוכל ובחורים רבים מיהרו לחדרו לצפות בכתובת המשונה, אך הקיר כביום אמש – היה חלק ונקי מכתובות.

מושפל ומבוזה, נטל את התפילין ויצא לזיכרון משה. היום זכר על בשרו את הטבת החלום אך די היה לו בבושות שספג ולכן וויתר עליה, רק נתן מטבע לצדקה. עד הצהריים עוד צקצקו בלשונות ונדו בראשים אך לאחריהם שבה השגרה.

כששכב לישון לא זכר מאומה אך בוקר יום המחרת הביא אתו שוב חלום ביעותים – הפעם היה לבוש לבן וקורא ווידוי וכל מכה על לבו הייתה כאבן וכאגרוף ברזל, הכתובת הנעלמת על הקיר הופיעה במקומה הקבוע בסדר יורד "עשרים ושמונה יום".

במחשבה קודמת למעשה לא שב על כסלו מיום אתמול ונמנע מצעדים נמהרים. מיד אחר שחרית נטל עיפרון ונייר וישב לשקול את צעדיו - "תחילה" אמר בדעתו "יש להציב מארב וללכוד את הכותב והמחוצף בשעת מעשה".

לראשונה הרהר במשמעות החלום שנשנה ונשלש והכתובת התימהונית עמו, האמנם נשלח לו מסר עליון לשוב ולהתכונן ליום המיתה וחלף זאת עוסק הוא במרדף עקר ובחיפוש אשמים? יתכן שימיו כאן בעולם ספורים ומדודים והוא מכלה אותם בבטלה.

הוא חישב את מספר הימים הנותרים והנה התאריך העולה הוא לא אחר מתשעה באב – היום בו חרב הבית ורבו צרות לישראל, נראה שביום הנורא הזה נגזר לסלקו מן העולם. לרגעים נרעד וחשב לפקוד את הכותל המערבי להעתיר בעד עצמו בטרם יטמון אותו שעון החול בעפר, לרגעים הניס את מחשבות הפחד מראשו ונאחז בפלך ההיגיון – אין זאת אלא שאלמוני משטה בו. וחוזר חלילה.

בכל מקרה – כך החליט – חיזוק בתורה ובתפילה ודאי לא יזיק לבחור שכמותו שאינו מן המצוינים או השקדנים ואף גרוע מכך. יקפיד אפוא על קריאת שמע בזמנה ויוסיף על תלמודו ומי יתן ועל כל פנים יהיה זה עבור בניין בית המקדש במהרה בימינו.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
וואלה!

מצטער, אין לי תגובה אחרת לעלילה המטורפת המתפתחת כאן...
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ב'

השבת שירדה לעולם נשאה בכנפיה רוח שלווה ומנוחת שלום והשליכה אל אחורי גוו את מסכת חיבוטי הנפש. בליל שבת יצא לסבב טישים מעלי סילודין ובשעת חצות נשכב במיטתו עם חיוך נסוך.

בטרם האיר השחר טרדו חלום – אביו ואמו יושבים שבעה בתוך שלולית דמעות וממאנים להינחם על בנם הנקטף, המנחמים מנסים לדבר על ליבם "מילא, הולך בטל היה והולך בטל כמת דמי", "מילא, נחת לא שבעתם ממנו בחייו, אולי טוב מותו" וכהנה עוד רבים, ועזרא – השרת שנוא נפשו ופתגמיו השחוקים אמר "פחות אחד - יותר נחמד".

השינה הייתה ממנו והלאה ומשכך ניצב על רגליו, אך חלחלה אחזה בו – הכתובת המאיימת זעקה אליו כבל יום – מי הוא זה אשר מלאו לבו לעשות כן בעצם יום השבת, "מחלליה מות יומת" שאג בלא קול כדי שלא לעורר הישנים. מיד הסיר חשדו מנחצ'ה ומשכמותו, ודאי לא יחלל השבת עבור משחקי בדיחות.

בצר לו פנה עם צאת השבת להיוועץ בשמחה בונם שוורץ שהיה מן הבחורים הזקנים שבישיבה וידיו רב לו בתשועה וברב יועץ ואף חכמתו עמדה לו, מה גם שחזקה עליו כי ינצור את לשונו השתקנית בלאו הכי.

שמחה בונם בחן את הפרטים במוחו הפולני ואם שבלבו סבר שזו בדותא ודמיון בעלמא ניתח יחד עם יעקב את חשדותיו "לו היה נחצ'ה הכותב, היה זה מכבר עושה ממך מטעמים ברוב עם שכך טיבו וטיב תעלוליו".
- גם תמוה הדבר כיצד נמחקת הכתובת כלא הייתה...
- זה לא קשה בעיני, הלא שמעת על הדיו הנעלם?
- הדיו הנעלם???
- בעבר היה נמצא הוא רק בידי ממשלות וארגוני ביון אך היום תוכל לקנותו אצל אברום מוכר הפיצ'יפקעס בשטראוס מאחורי התחנה. עם זאת דורש הוא תמורתו מחיר מפולפל ורחוק הדבר שישלם נחצ'ה עבור תעלוליו כשבלאו הכי אין הפרוטה מצויה בכיסו.

- ומי בעיניך עשוי לשלם עליו עבור תעלול שכזה?
- מתחילה הייתי תולה בר' יצחק אייזיק המשגיח, אולי מנסה לעוררך להתחזק במקום לסלקך מן הישיבה, אך כיון שהכתובת נכתבה רחמנא ליצלן גם בשבת קודש, לא ינהג ר' יצחק אייזיק בנפשו קולא לכתוב בדיו נעלם. לו היה זה נחצ'ה ודאי היה מתיר לעצמו ככותב במי פירות או היה שולח את מוסטפה הגוי של שבעס.

- אולי זה הוא באמת אותו משמיים?
- לא מצוי כן בדורנו היתום.

- ומה בדבר החלום?
- חלומות שווא ידברון.

- ועל הישנות החלום ושילושו?
- הגמרא בברכות אומרת שאין מראין לאדם אלא מהרהורי לבו, כיון שנשתקעת בחלום הראשון גרר הוא את שלאחריו. עצתי לך – לארוב לנבל המתעתע.

כל הלילה הצליח יעקב לשמר את עיניו פקוחות אך בבוא האשמורת השלישית חטפתו שינה טרופת חלומות מוות ומשהתעורר לעגו אליו האותיות האכזריות מעם הקיר. גם קבלתו להקפיד על קריאת שמע בזמנה נפלה בעקבות ליל השימורים.

בפנים נפולות עשה את הדרך לזיכרון משה. "הפעם" החליט באומץ "אבקש הטבת חלום ויהי מה, מוטב אעשה לשחוק ולשיחת הזקנים ויוטב לי החלום אחת ולתמיד".
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
למרות שהתפטרתי, הסמכויות נותרו בידיי, כמה נחמד. נו, בשביל זה יש חברים, וערכתי את מה שביקשת, דוכסי שלי.

הכתיבה, מיוחדת כל כך.
סוף סוף קטע בהיר ונהיר, ולא ערפילי. הדמויות ברורות לחלוטין, והמתח מעולה.
טור מיוחד מיוחד, (מזכיר לי טור שכתבתי פה פעם על הבית ישראל זצ"ל, במסגרת אתגר עם תמונה של טיילת לילית... לך תמצא) בבקשה תגיד שיהיו עוד 28 פרקים מהזהב הזה.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מנחית כאן פרק נוסף לפני נטישה בת שבוע פלוס לטובת הפוגת נופש. חשוב להדגיש, הסיפור הוא דמיוני מתחילתו ועד סופו כולל ציטוטים המיוחסים לרבנים וחכמים מן המציאות.

פרק ג'

בשפה רפה תיאר את הקורות אותו בפני שלושה ישישים דשנים ובראשם מנדל רוזנגרטן ואלה לא מיהרו לוותר על הטרף הקל שבין שיניהם העשוי לרענן את שיגרת הבוקר הארוכה. מנדל רוזנגרטן רץ כנער בין חדרי השטיבלאך ושב עם אוסף סידורי מקובלים ובכל אחד נוסחא אחרת של סדר ההטבה.

בתווך נאספו והציצו קבצנים ומתפללים מאחרי קום ויעקב – אדום כסלק – אולץ לעמוד במרכז ולהקריא את הפסוקים והניסוחים השונים. אחרי כן אסף מנדל עשרה יהודים מעולי מרוקו למעמד התרת קללות בניגון מסולסל.

לסיום, שדלו מנדל לסור לביתו שכן אשתו פותרת חלומות בתשלום נמוך. ישיש שער שישב בסמוך וניכר בו שהוא תלמיד חכם ויודע ספר, האזין לכל הלך הדברים וסימן ליעקב באצבעו לגשת אליו. מנדל נפנה לטפל בתיגרת קבצנים שהרעישה מעם הפתח.

"אינגלע, שמור את נפשך" הזהירו הזקן הישיש בפנים חמורות וציטט מן הכתוב "מן השמים השמיעך את קולו ליסרך, אל תלך עמו בקרי פן ילך עמך בחמת קרי. מכיר אני בך שאינך ממשכימי קום ומאחרי שבת, סור מרע ועשה טוב, שמר תם וראה ישר כי אחרית לאיש שלום".

הוא המשיך להלום בלבו של יעקב כפטיש "נחש הקדמוני, שרו של עשיו, העיט על הפגרים, כוחות רוע וטומאה נוראים סובבים בעולם, נראה שבהם שורש התעלומה. עצתי – עלה עוד היום להשמיע המעשה אצל רבי דניאל פריש שידיו לו בתורת הסוד וגם חיבר ספרים רבים על הזוהר ואת אשר יאמר לך תעשה".

הרעיון התיישב על לבו ומבלי שיהוי צעד רגלית לבתי אונגרין והקיש בדלת העץ הקלופה כשלפתע בושה גדולה מלאה בו – היאך מהין הוא לבטל מרגעיו המסולאים בפז של גאון הנסתר עבור קומץ חלומות באספמיא. חישב לברוח אך רבי דניאל שעסק בכתביו באותה עת השגיח בו מהחלון הסמוך לפתח והרגיש בו שנפשו מרה וכבר פתח הדלת בעדו והזמינו לשבת ולהשיח דאגתו.

ככל שהוסיף וגולל את קורותיו – כך חוורו פניו של רבי דניאל והוא הליט אותם בכפות ידיו, לבסוף הפטיר ואמר "חוששני שלא אוכל להיות לך לסעד, קום וסע אל הבבא-סאלי, אולי שם תמצא מזור".

לאחר שטעם דבר-מה החיש צעדיו אל התחנה המרכזית אל האוטובוס היורד לנתיבות.

דלתו של הבבא-סאלי הייתה פתוחה והוא נכנס פנימה בהססנות. למרות חום הקיץ קדמו הבבא-סאלי כשראשו עטוף בצעיף. אחר שהובהר לו שאינו עוסק בזוטות, לא גמגם כפעם בפעם ושטח את הפרשה מרישא ועד גמירא באוזניו הכרויות של הבבא-סאלי שכבר שמע את הסיפור אך ביקש לשמוע מבלי ראשון.

הבבא-סאלי נשא תפלה קצרה בעיניים עצומות ולאחריה שלף בחרדת קודש קמיע חתום ממגירת השולחן וכרכו בחבל אותו קשר בשלוש קשרים.

"כעת עלה ירושלימה אל רבי דניאל פריש שיוסיף על שלוש הקשירות שבחבל – שלוש קשירות נוספות. ובבוא הלילה הנורא, ליל תשעה באב קודם חצות הלילה הסתגר לבדך בחדר וענוד את הקמיע על צווארך, קח לך ספר תהילים שנכתב ברוח הקודש ורק בו תקרא ברציפות בלי הפסק כלל אף לא לרגע קצר וכשם שגבר דוד המלך ע"ה על גלית הפלישתי – כן תנצח ותינצל מכל מזיק ורעה ופגע" ציווה עליו הבבא-סאלי וברכו בברכות חמות.

גם רבי דניאל פריש הרבה לעודדו לחזקו "בימים הנותרים החזק בלימוד התורה בלי הרף שהיא מגנא ומצלא וממה נפשך חטוף ואכול חטוף ושתה, אסוף לך מצוות וזכויות ליום הדין – יום התוכחה. במדרש שוחר טוב מובא שכל מה שאמר דוד בספרו כנגד כל ישראל אמרו וכנגד כל העתים אמרו גם כנגד ליל המר והנמהר ליל תשעה באב, ליל זה יבכיון וילילון בכייה לדורות, זכור לבל תנוח מן הספר הקדוש הזה כל אותו הלילה כטובע הנאחז בספינה".
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ד'
ההחלטה האמיצה שגמלה בלבו של יעקב לערוך שינוי מן הקצה אל הקצה בכל דרכו ואורחותיו, לא קרמה עור או גידים. סוף 'זמן קיץ' המיט כמדי שנה דשדוש ועצלתיים על רבים מן התלמידים וגם עליו לא פסחו קרני השמש וחומו של תמוז.

מתחילה התאמץ לשקוע בסוגיות הגמרא בירכתי בית המדרש תחת הונטילטור הגדול והרועש מכולם ולהתעלם מרוח הנמנום שפשטה סביבו, אך עד מהרה פגע גם בו רפיון הידיים – במרפסת בית המדרש הקהיל קהילות נחצ'ה זילברברג בדברי חידודין ובדיחות וקול השחוק התהלך ובא עד אליו כשמבלי משים מצא עצמו יוצא אל המרפסת ומטה אוזן לאמרותיו המשעשעות של נחצ'ה.

מאידך, המשיכה הכתובת המחרידה להופיע בעקביות בכל בוקר בסדר יורד, גם ביעותי הלילה וחלומות המוות לא פסקו. בבוקר היה מביט באימה במספר הימים הנותרים בכתובת על הקיר ומתייצב חדור רוח איתנים לשקוד על התורה ויראת האלוקים.

אך בלילה נשכב לישון ברגליים כושלות, מובס ומושפל פנים ככלות יום גורלי נוסף, בו לא התגבר על תעתועי היצר המתחדש ומתגבר בכל יום.

סערת הרוחות שנפלה עליו ודמותו המבולבלת לא נעלמו מעין בחורי הישיבה, הרכלנים שבהם התלחשו ביניהם והפריחו השערות על הצרה הפוקדת אותו. יש שטענו כי יש חולה קשה בבני משפחתו והיו שהגדילו לומר שיעקב עצמו הוא החולה. אחרים סברו שנפשו מרה עליו מטעמים אחרים, אולי נתרושש אביו, אולי נשברה רוחו, אולי נתפרקה החבילה בנישואי מי ממשפחתו.

שונה מכל אלה היה שמחה בונם שוורץ שידע את כל אשר נעשה וחש כי האחריות מוטלת על צווארו לחלץ את יעקב מדמיון התעתועים. הוא ניסה לדובב ולדבר על לבו של יעקב ולהפיג הפחד ברעיונות והסברים שונים, שמחה בונם הסיק שיעקב חולה במחלת הירח והמליץ לו להיוועץ ברופא מומחה.

משנפלו דבריו על אוזניים ערלות פנה שמחה בונם אל המשגיח ר' יצחק אייזיק שקרא אליו את יעקב לחדרו.

"אשרי אדם מפחד תמיד, לעולם יזכיר אדם את יום המיתה, שוב יום אחד קודם מיתתך, ודאי הנהגה חשובה נטלת לעצמך" רחמים שמעולם לא הכיר היו בעיניו של ר' יצחק אייזיק.

"אך כתוב בבראשית רבה: שבעה דברים מכוסים מן האדם ואלו הן: יום המיתה... כדכתיב בקהלת 'כי גם לא ידע האדם את עתו', מכיר אתה בעצמך שהפחד הנורא מפריע ומרחיק אותך מההתעלות וההתחזקות בתורה. אל לך לשגות אחר חלומות בלע, בטח בקב"ה ואחוז בתורה שהיא עץ החיים ותנוח דעתך".

כך העמיסו עליו בתחנונים השכם והערב, אך יעקב מאן לקבל ולשמוע ולא שת לכל המשכנעים – באין רואים היה מציץ וממשש בפעמי לב עצורים את קמיע הקלף הפלאי המוכיח כי הקורה אותו אמת ויציב, ופחדו וחששותיו ברי קיימא. מיד היה נזכר בימים האחרונים החולפים וממהר אל בית המדרש, אך הריכוז והערנות היו ממנו והלאה שכן בלילות התהפך על יצועו בשינה טרופה.

הימים נקפו בזה אחר זה ובערב תשעה באב הביט בכיתוב על הקיר והנה כתוב 'בחצות הלילה יבוא סופך'. נשימתו נעתקה ממנו והוא צנח על המיטה אחוז רעד בלתי נשלט.
 

משויטט

משתמש מקצוען
משובח באופן איום ונורא.
התגעגעתי לכתבים שלך, סגנון מוקפד וניסוח מליצי ועם זאת נקרא בנשימה עצורה.
בין השאר, אמשיך לדמיין לי את הסיטואציה המקסימה הזו, בשעשוע גובר והולך:
אביו ואמו יושבים שבעה בתוך שלולית דמעות וממאנים להינחם על בנם הנקטף, המנחמים מנסים לדבר על ליבם "מילא, הולך בטל היה והולך בטל כמת דמי", "מילא, נחת לא שבעתם ממנו בחייו, אולי טוב מותו" וכהנה עוד רבים, ועזרא – השרת שנוא נפשו ופתגמיו השחוקים אמר "פחות אחד - יותר נחמד".
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בונוס: שני פרקים במכה אחת, אבל קצרים.
פרק ה'


שלהבותיהם המרצדות של נרות החלב טרם כלו והם פיזרו אלומות אור נוגה וצללים מתחלפים על הכתלים ועל המתפללים הישובים על ריצפת האבן ומקוננים בקול נהי.

יעקב סגר בלאט את ספר הקינות המוכתם בדמע, נפרד במבטו אולי האחרון מבית המדרש ומחבריו לישיבה ופנה בצעד חרישי להסתגר בחדרו – נחצ'ה ויוחנן, חבריו לחדר הלכו לכותל המערבי ומן הסתם לא ישובו עד הבוקר, או אז, יתכן שימצאוהו מוטל ללא רוח חיים.

החרדה שהייתה מנת חלקו בתקופה האחרונה פינתה מקומה ושאננות נפלה עליו. הוא ניסה לייסר עצמו בפחד המוות ולשדל את לבו במחשבות מעוררות.

בראשו העלה את עתידם של שאר בני הישיבה מול גורלו שלו, הללו יבנו את ביתם לתפארה ויעמידו דורות מבורכים, חלקם ישא משרות ותפקידים נכבדים, בעוד את זכרו יעלו פעם בשנה – בתשעה באב, כשישלשלו סך עשרים וחמש לירות לבחורים 'ישיבה קטנה' שיואילו לבוא להר המנוחות להשלים מנין.

חשב גם על מראות הזוועה שפקדו את משפחתו בשואה האיומה, על צליפות הקלגסים, על תאי הגזים, על צעדות המוות. אך כל אלו לא צלחו להביאו לכלל אימת מוות כאשר יאה למובל אל המוקד, באדישות נעל את הדלת על מסגר, ענד את הקמיע על צווארו ממקום מחבואו והחל לקרוא בספר התהילים בקול נטול רגש.

השעות חלפו, פיהוקיו נעשו תכופים והעייפות פשטה בו, ביקש להתנמנם עד זמן חצות וחשב 'ודאי צודקים דברי המשגיח ר' יצחק אייזיק ושמחה בונם הסבורים כי הכול הבל הבלים', אך במהרה ננער ונזכר במצוותם של הבבא-סאלי ורבי דניאל פריש שלא להפסיק לרגע ממזמורי התהילים, 'אין זו אלא עצת היצר' הרהר בלבו 'מילא, עוד שעה קלה באה שעת חצות ונראה מה יהיו חלומותי'.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ו'

הדקות עברו בעצלתיים אך לפתע הרגיש שמישהו נוסף נמצא בחדר מלבדו ואף נועץ בו את עיניו. לרגע הרים מבטו מן הספר ונבעת לאחוריו, מול עיניו הגיחה דמות שחורה ומרושעת והתקדמה לכיוונו בידיים מונפות ומאיימות,
לימים התקשה לתאר את מראה הדמות הנורא, רק ידע להגדיר שבעיניה נשקף רוע ואכזריות שיש בהם כדי להמית במראה עיניים בלבד.

בצר לו נרתע אל הפינה ונצמד לקיר ברגליים נוקשות, לא היה בידו להימלט שכן הדמות השחורה סגרה עליו. אכן בא יום המוות, מילות הווידוי עלו על שפתותיו היבשות מן התענית.

באחת נזכר בהוראות החכמים המקובלים 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו על יתייאש מן הרחמים', כטובע הנאחז בספינה אחז במהרה בספר התהילים וקרא בו מנהמת לב בקול תחינה. האותיות הקטנות שאך עד עתה לא עברו את מפתחי הלב, באו עתה פנימה אל עמקי הנפש.

הדמות השחורה כבר עמדה לצדו והושיטה יד אימתנית אל צווארו. הוא קרא את המזמורים ללא נשימה – מבין שגורלו מוטל כף המאזניים, לחיים או למוות.

מרחק ששה סנטימטרים ממנו נבלמה היד השלוחה לעברו. היא ניסתה לפגוע מכיוונים אחרים אך בכולם נחסמה בגבול ששה סנטימטרים כמול חומה בצורה. משכך, החלה הדמות להטיח צרורות של אגרופים זועמים ומגודלים בכוח רב אך גם אלו לא יכלו למחסום ששת הסנטימטרים, שם נעצרו מבויישים וחזרו כלעומת שבאו.

מעט בטחון שב אל נפשו המבוהלת של יעקב משראה שאין הדמות השחורה פוגעת בו, נשימתו חזרה אליו והוא ריכז את כל כוחותיו ויכולותיו בקריאת הפסוקים, סמוך ובטוח כי הקב"ה לימינו להושיעו מן הצרים עליו.

האגרופים והחבטות לא עלו יפה והדמות השחורה שלפה מכפלי גלימתה סכין שחיטה מחודדת ונעצה אותו בחוזקה אלא שששת הסנטימטרים עמדו בעדה כשריון וכמגן, יעקב חש כבני ישראל במדבר בתוך סוכת שלום ועמוד ענן המגוננים ומשמרים אותו מהמזיקים ומהסכנות.

לבוש השחורים השיב את הסכין אל כיסו והסתובב אנה ואנה בחדר כארי בסוגר, נדמה שנואש מכלי המשחית שבנרתיקו. חיוך קטן של תחילת רווחה הבזיק בלחייו של יעקב, לא עלה בדעתו שהסכנה האמתית רק לפניו.
 
נערך לאחרונה ב:

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ז'
הדמות השחורה סקרה אותו מראשו ועד רגליו עד שצד את עיניה החבל הכרוך בצווארו אשר בסופו הקמיע, ניצוץ זדון נבער בה והיא התנפלה בפראות על החבל לפרוך את ששת הקשרים הקשורים בו.

ההכרה חלחלה אליו, חומת שש הסנטימטרים היא עבור שש הקשירות שבצווארו, אם יותרו הללו – יוותר לבדו מחוסר הגנה. מיד חזר ושקע בספר התהילים והחל קורא בו בלהט ובדמעות, תחת צילה הכבד של הדמות השחורה שכל העת לא חדלה מלהתעסק עם קשרי החבל.

המאמץ המרוכז והארוך יחד עם אימת המוות התישו אותו, הדמות שעמדה בסמוך לו הכבידה על נשימתו והקריאה הרצופה של אינספור ספרי תהילים ייבשה את גרונו הניחר לחלוטין,
מעולם קודם לכן לא טעם את משמעות הפסוק 'תדבק לשוני לחכי' אבל בשעה קשה זו נותר בפיו רק שמץ לחלוחית אחרון ומילות התהילים יצאו ממנו בקושי רב.

לרגע נעצר מן התהילים ושאף מלוא חופניים אוויר להשיב את נשמתו והנה לחרדתו הצליחה הדמות לפרום קשר אחד מן החבל ולחדור פנימה סנטימטר אחד כשבמשנה מרץ התקדמה אל הקשר הבא, מיד סילק מראשו את מורך הרוח והתאזר בגבורה איתנה ובכוחות מחודשים שלא להפסיק מן רצף הפסוקים החוצצים בינו לבין המוות.

העייפות גם היא נתנה אותותיה, זמן ארוך עבר עליו בחוסר שינה והוא הלך ונחלש מרגע לרגע, לרגעים נפלה עליו תנומה ומיד זינק בבהלה אחר שעלה בידי לבוש השחור בזמן תרדמתו, לפתוח שלושה קשרים נוספים באבחה אחת ובד בבד לצמצם את המרחק ביניהם לשני סנטימטרים אחרונים.

חלוש ואפוס כוחות הסתער מחדש על הספר נכון למלחמה האחרונה – מלחמת החיים.

זיכרון דברים שהזהירו הזקן מזיכרון משה הפריח תקווה קלושה באופק שחיזקה במעט את רוחו השבורה, מן הסתם לא לנצח תאכל חרב ומשיאיר השחר יבוא הסוף לקרב האיתנים הנורא הזה כדרך שביקש שרו של עשיו מיעקב אבינו ע"ה 'שלחני כי עלה השחר'.

ידיו רפו אף מלהחזיק בהם את הספר וכוחותיו האחרונים כלו, גם הייאוש עשה בו שמות. הוא גמר אומר להיכנע 'מלאך המוות מה לי הכא – מה לי התם' מה לי אם אמעד תחתי באפיסת כוחות ומה לי אם אפול בידיו כפרי בשל. עוד הוא מהרהר בכה ובכה והקשר החמישי הותר.

לנגד עיניו עלה זיכרון מראהו של הבבא-סאלי קושר בסילודין ובקדושה יתירה את הקשירות כשתחנונים וצירופי שמות רוחשים על שפתיו, האם לחינם טרחו החכמים והמקובלים להקים חומה בצורה כדי שהוא יפקירם ברגע האמת בתירוצי קלישאות של חולשה או עייפות? היו לא תהיה.

אין זו מלחמה רק על חייו העלובים שלו, זו מלמה בין כוחות הקדושה לכוחות הטומאה והוא זה שנבחר להוותו להתייצב בחזית המלחמה. איך ישא פניו כלפי בית דין של מעלה כשיעמוד נכלם נושא על לוח לבו את האחריות לכישלון החרוץ.

בעוז רוח ובכוחות עלומים ועליונים הטמונים בעמקי הנפש עבור שעות קשות מעין אלו, אחז בתהילים בחוזק וקרא בהם ברגשת לב, מתעלם מהדמות הנצמדת אליו בדבקות – מרחק סנטימטר בודד.

סחרחורת הקיפה אותו והקהתה את חושיו וכשפסוקי המזמורים על שפתיו קרס תחתיו על הרצפה הקשה באפיסת כוחות.

הדמות השחורה ששה על משבתו כמו ציפתה אך לרגע זה, בקול תרועה פתחה את הקשר האחרון לרווחה וחטפה את הקמיע אל תוך כפלי מחלפותיה. את ספר התהילים השליכה בבוז על הארץ ורמסה אותו ברגל גסה, אחרי כן טלטלה את גופו הרצוץ ולפתה אותו אל הקיר כשסכין השחיטה מנופפת מול צווארו המפורק ומאיימת לשפוך את דמו כמים.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
האמת שהסיפור המקורי שסופר על ידי אחד ממספרי המספרים בקעמפים במשך שלוש שעות בדרמה אדירה כשכל הקהל קורא ווידוי יחד בניגון וכיו"ב, הסתיים בשלב הזה באופן הנבזה הבא:
המשגיח ר' יצחק אייזיק נכנס אל החדר וטפח על גבו "לישינסקי, קום וגש אלי למשרד", יעקב התמתח במיטתו והביט בשעון המורה על עשר ושלושים בבוקר, 'מילא' הרהר לעצמו 'מן הסתם יגרש אותי מן הישיבה, מוטב אתפוס תנומה עוד שעה קלה, חלומות מרתקים כאלו לא באים בכל יום'.
המאזינים התנפלו על מספר הסיפורים, מאוכזבים וממורמרים כמעט באלימות "בשביל זה מתחת אותנו שעות עם פיות פעורים, בשביל חלום עלוב?".

כדי שלא להביא על עצמי גם כן התנפלות דומה, אני בונה כעת סוף שונה, ישנם כמה כיוונים אבל זה כמו כל דבר בחיים יקח זמן.
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
אדיר!

מחכים להמשך המפתיע שלך.

נ.ב.
איפה ההקלטה של הסיפור בקעמפ?
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אין לי הקלטה, שמעתי את זה אולי לפני עשר שנים ממישהו ששמע ממישהו, לא דרך הקלטה. אציין שוב שהסיפור עבר שיפוצים ושינויים לפי ראות עיני.

שכחתי להוסיף שמול העצבים של הבחורים הכריז מספר הסיפורים שהסיפור כולו אמת לאמיתה עד אחרון הפרטים חוץ מן העובדה שלא היו אלו הבבא-סאלי ורבי דניאל פריש אלא רבי יוסף חיים זוננפלד ורבי מרדכי שרעבי.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ח'
מוחו תר בקדחתנות אחר מילות ווידוי וקבלת על מלכות שמיים אך הללו נעלמו ממנו בשעתו הקשה. מכך, גמר אומר לבוא בדברים.

"מה מצאת בי עוול" פצה לראשונה את פיו בשיניים נוקשות "הנח לחייו של עלם צעיר שכמוני, מה פשעתי ומה חטאתי?".

"בן נעוות המרדות" הדמות ירתה לעברו חיצי לעג "לא אגע בך לרעה אם רק תכרות לי ברית אמונים לקיים את דברי ומצוותי ולהיות לי שלוח נאמן".

"ואלו ציוויים ודרישות תעמיד לי?" הוא נטה להסכים ולמלט את נפשו.

הדמות מיאנה לפרט "בן אתה לעם יהודי שידע להכריז נעשה ונשמע, השבע אפוא גם עתה לי כנוסח הזה".

חרדה טלטלה את נפשו של יעקב, הרי זה למרוד בקב"ה כפשוטו. איכה יפיל את נפשו לרדת שחת במקום שבו מסרו אבותיו ואבות אבותיו את נפשם מדור דור. הוא לבש רוח גבורה יהודית ומסירות נפש, "אם כן- הרוג אותי, הנה צווארי מונח לפניך מוכן לשחיטה על קידוש שמו יתברך. מילא, טוב מותי מחיי".

"שוטה ופתי, הצל את נפשך במקום פיקוח נפש" גערה בו הדמות "הלא התבוננת לרגע במילותיו של דוד המלך אותם גוללת על שפתיך אך זה מכבר 'מה בצע בדמי ברדתי אל שחת, היודך עפר היגיד אמתך', ובמקום אחר 'לא אמות כי אחיה ואספר מעשי ק-ה'. אל תמהר בנפשך הפזיזה להשליך את חייך מנגד שגם בתורה צווית 'ובחרת בחיים'".

"מלך זקן וכסיל" התכעס יעקב על הכפרנות ועיוות דברי התורה "עושה אתה בהבלי פיך את התורה קרדום לחפור בו בור תחתיות. בוחר אני בחיים האמתיים – חיי הנצח, ומבכר לעקוד את נפשי על מזבח ד' מלהשליך אותה למלתעות השטן".

לבוש השחור סטר לו על פניו "דל גאה, רואה אתה עצמך כצדיק וקדוש עליון, לא במהרה יעלה אותך הבורא על מזבחו שהרי שונא הוא גאווה".

יעקב ביקש להשיב לו מנה אפיים אך קול נשמע מעם הפתח, נחצ'ה זילברברג ויוחנן וולאך חזרו מן הכותל וביקשו לפתוח את הדלת הנעולה אלא שהמפתח היה נעוץ בה".

"לישינסקי, פתח את הדלת, זה אנחנו כאן, המפתח בחור" קראו לו.

הדמות נרתעה וסיננה בין שיניה "שטיא, מהר פשוט את הרברבנות והילדות הדבקים בך, לו אך תשמע לעצתי לא יאונה לך רע. ברם, אם תמשיך לאחוז ביוהרה ובטיפשות לא תקבל את התענוג למות כמוסר נפש, אני אביא עליך את המוות גם בלי ליטול ממך את החיים." כך אמרה ונמלטה בעד החלון.

"לישינסקי, לישינסקי, זה אני יוחנן...". המשיכו הקריאות מן הדלת.

מתנשף ומיוזע הרים את ספר התהילים מן הרצפה ונשק לו, מתנשף אץ לפתוח את המנעול וצנח מתעלף ארצה, למרגלות יוחנן ונחצ'ה.

"הצלה, הצלה, מים, מים" נזעקו נחצ'ה ויוחנן והשיתו עליו ספל צוננים, ראשים מנומנמים הציצו מן החדרים להבין את פשר המהומה בשעת לילה של ליל תשעה באב..

יעקב גמא את המים בשקיקה אל גרונו הצחיח ונחצ'ה התפלא "רק שעות בודדות מתחילת התענית וכבר נחלשת עד כך?".

'תשעה באב היום' נפל לבו בקרבו 'הלא הפרתי את התענית, רגע קטון וכבר צעדתי מעדנות כסומא אל הרשת הפרושה תחתי. הרי מעתה מן הסתם יארוב לי על כל צעד ושעל'.
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
המשך מעולה וחזק!!
שאפו. יש כבוד.
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
תפנית מיוחדת..
משפט שאהבתי:
לא תקבל את התענוג למות כמוסר נפש, אני אביא עליך את המוות גם בלי ליטול ממך את החיים.
על כך אמרו צדיקים: וכי גדולה היא למות על קידוש ד'? גדולה היא לחיות על קידוש ד'.!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה