[FONT="]סבתא של בעלי תמיד אומרת שבימי מלחמתהעולם השנייה לאף אחד לא כאב הראש, לאף אחד! איך זה יכול להיות. פשוט, כי כשעסוקים בהישרדות לא שמים לכאבי ראש[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]בעבר כ"כ עסקו בהישרדות וממילא פחות התייחסו למכאוביהם שלהילדים[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]האם הילדים יצאו יותר קשוחים? ברור שכן[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]האם הם, עם כל השכול והיתמות, הפרעות והמגיפות שהיו לחם חוקם, היו יותר שמחים? לדעתי לא, אבל קטונתי[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]יחד עם זאת אני כן מסכימה עם זה שצריך לתת לילד להתמודד ולא להתמודד במקומו[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]כמו"כ צורמת לי המילה 'פיצוי', שנכתבה פה כמה פעמים[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]יש הבדל בין לתת לילד חיזוק/הכלה/עידוד וכדומה לבין 'פיצוי[/FONT][FONT="]'.
[/FONT][FONT="]פיצוי נותנים למישהו שארע לו נזק, בעוד שניתן לחזק גם את החזקים, להכיל גם את השלמים ולעודד גם את הרגילים[/FONT][FONT="].
[/FONT][FONT="]כאשר אנחנו באות לתת לילד פיצוי, אנחנו משדרות לו שהוא ניזוק[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]שהוא חלש שהוא היה קרבן. אפשר ורצוי לתת לילד מתנה לאחר מאורע לא נעים שהוא עבר[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]אבל לא בתור פיצוי, אלא לנסות למצוא סיבה טובה ומחזקת שבגללה מגיע לו הפרס הזה. אמא היא מעין מראה של הילד ובכלל ילדים לומדים מהמבוגרים איך להסתכל על דברים. אם נרחם עליו (ושוב- הכלה, עידוד, הקשבה וחיזוק זה לא רחמים[/FONT][FONT="]!!!) [/FONT][FONT="]הוא ילמד לרחם על עצמו ורחמים עצמיים זה דבר מאוס ומסוכן.
[/FONT]