דרוש מידע קניוני ביג

אחד שחושב

משתמש פעיל
אין קשר.
יש מעלה גדולה מאוד לא לרכוש מכאלה שלא שובתים בשבת.
אבל עדיין יש מקום לדונם כתיונקות שנשבו(חזו"א ועוד)

אבל פוליטית גם לפי הפרמרטים שלהם זה חוצפה
יש קשר.
כאשדודי, לא חושב שיש מקום לדונם כתינוקות שנשבו, כשניסו בכל טצדקי שבעולם לשכנעם לסגור בשבת, ולא הסכימו.
ואם כלפי מעלה תדונם כתינוקות שנשבו, מדוע על כבוד בשר ודם אתה דן אותם לא כתינוקות שנשבו.
צריך להחרימם זה ודאי, אך ורק על כבוד שמים.
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
מה שברור שהמאבק העכשוי הוא גם על שבת וגם על דברים חמורים יותר
אם ח"ו לא ישימו קץ לשלטון הבג"ץ לא נוכל לחיות כחרדים כאן בארץ

מאמרים וכתבות​

בלי בורקה: ליברליזם או דיכוי?​

19.04.2011​

| עו"ד רוני אלוניסדובניק
לאחרונה געשה צרפת סביב חוק הבורקה האוסר על נשים להתהלך במרחב הציבורי כשפניהן מכוסות. יש המנסים למזער את מימדיו ההיסטוריים של האירוע בטענה כי היוזמה נבעה מהבהלה האירופית מפני טרור איסלאמי ולא עקב מהפכה חברתית. אך האמת היא שסרקוזי ייכנס להיסטוריה של צרפת הדמוקרטית שוחרת חירויות האדם רק בזכות ההחלטה החשובה הזו המחזירה את העם הצרפתי לערכים הבסיסיים שעליהם נוסד - חירויות האדם מהפכה אזרחית וסגידה כמעט דתית לאינדיבידואל.
סרקוזי ענה באומץ למלעיזים שטענו כי האיסור על הבורקה מהווה דיכוי חופש הפרט והדת כשהשיב כי הוא רואה בבורקה עלבון לנשים ודחייה מוחלטת של הערכים הצרפתיים. בנאום בפני הפרלמנט הצרפתי אמר כי "הבעיה עם הבורקה אינה דתית אלא נוגעת לחופש האישה ולכבודה. זהו אינו סמל דתי זהו סמל של מרות ושל נחיתות. אני רוצה לומר בכל הרצינות הנדרשת שהבורקה אינה רצויה בצרפת."

גם אצלנו נדונה לאחרונה המחלוקת בין הזכות של אישה דתייה לעטות בפרהסיה כיסוי גוף ופנים מול זכות הציבור לחיות במרחב הנקי מסמלים המבטאים דיכוי וגזענות. גם אצלנו וגם בצרפת לא מדובר בדיון תיאורטי בלבד אלא בהתנגשות בין הדמוקרטיה המנסה להתגונן בפני אלו המנצלים אותה לבין אלו המבקשים להביא לביטולה.

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים נדרש לפני כחודש לדון בערעור שהגישה מורה לשפה הערבית ולדת האיסלאם בגין פיטוריה מעבודתה לאחר 27 שנות עבודה.

הפיטורים הגיעו לאחר שאותה מורה החליטה מטעמי דת להתחיל להגיע לבית הספר כשהיא עטוית כיסוי ראש - חיג'אב. פיטוריה נומקו בכך שלבישת החיג'אב פוגעת באחידות ובצביונו הייחודי של בית הספר המבקש לקדם ערכים של סובלנות בין-דתית ופלורליזם.

למרבה המזל בית הדין סירב לבקשת המורה. חשוב לזכור כי חיג'אב, רעלה, נישואי ילדות, כמו גם חבישת פאות ואיסור השמעת קול אישה אצל החרדים היהודים כל אלו הם כלים בידי חברות פטריארכליות הרואות בנשים תת קבוצה ולכן הן שואפות לדכא אותה.

מדינות אירופה וצרפת בראשן כבר השכילו להבין כי הדמוקרטיה חייבת להתגונן ולעמוד על המשמר נגד השימוש הציני שעושות דתות פטריארכליות בערכים דמוקרטיים כמו "חופש דת". זאת משום שכאשר הקווים נחצו ונשים החלו להגיע עטויות חיג'אב לרשות הכלל הן למעשה פגעו ברגשות הציבור הרואה בסממנים של דיכוי נשים פגיעה בציפור הנפש של הדמוקרטיה – השוויון.

כמצופה בצרפת היו אלה ארגוני זכויות האדם שדחפו לכיוון חקיקה נאורה זו בעוד שאצלנו למרבה האירוניה פעלה האגודה לזכויות הפרט בדיוק להפך. האגודה דרשה מבית הדין בשמה של אותה מורה להעדיף את זכותה לפולחן דתי פומבי באמצעות כיסוי הראש על פני הפגיעה ברגשות הציבור הדמוקרטי אשר מאמין בשוויון נשים.

ומה יותר נכון? לתמוך באישה דתייה שרוצה לבוא לעבודה כשהיא נושאת על גופה סמל של דיכוי נשים והשתקתן או שמא להקפיד כי בחברה שחרתה על דגלה את עקרונות הדמוקרטיה יש להגן קודם כל על ערכי השוויון ולהתנגד לדיכוי נשים?

גם עלינו להחליט בקרוב מאוד אם נכון לאפשר בשם הדמוקרטיה חופש לפונדמנטליסטים לכפות עלינו את סממניהם החיצוניים המבטאים אמירה המנוגדת לערכים שלנו או שמא הגיעה העת להפרדת הדת מהמדינה ולכינון חוקה המעגנת את זכויות האדם והנשים באופן ראוי. התשובה ברורה.
 

דוגרי באמת

משתמש רשום
אתה צודק בהחלט בהחלט לגמרי לגמרי
אוקיי מה אתה שואל עכשיו
למה לא החרימו עד עכשיו? התשובה ניסו אבל מה לעשות הציבור החרדי לא כ"כ קונה בביג ולכן האפקט לא היה מספיק כי לצערינו בינתיים הציבור החילוני גם הימני שיש בהם מחללי שבת ואוכלי נו"ט ושונאי דת
לא מזדהה עם המאבק וכן קונה בביג משא"כ עכשיו שהציבור החילוני הימני מחרים את ביג זה הזדמנות למיעוט החרדי שקונה בביג להצטרף לחרם .... אז מה אתה רוצה שכדי להראות שמפריע לנו כבוד שמים שכן נקנה בביג כמו עד היום
העניין של חרמות הוא מאוד עדין, פשוט שכל אחד צריך לעשות את המקסימום לא לפרנס את מי שפוגע בתורה הק' אבל לצאת עם חרם ציבורי בלי ודאות שזה יקיף את כל הציבור ויהיה לו אפקט חזק אלא רק ציבור קטן הצטרף אליו יכול לצאת מזה ח"ו חילול ה' שהחרדים לא אכפת להם מהתורה שבת וכד' ועדיף לשתוק ולא לעורר את זה
 
נערך לאחרונה ב:

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
יש קשר.
כאשדודי, לא חושב שיש מקום לדונם כתינוקות שנשבו, כשניסו בכל טצדקי שבעולם לשכנעם לסגור בשבת, ולא הסכימו.
ואם כלפי מעלה תדונם כתינוקות שנשבו, מדוע על כבוד בשר ודם אתה דן אותם לא כתינוקות שנשבו.
צריך להחרימם זה ודאי, אך ורק על כבוד שמים.
כי כשחילוני מתריס כלפי מעלה(אני מפרש את זה כתינוק שנשבה)
אבל כשחילוני מתריס כלפי מטה(שגם לפי תפיסתו ,זה לא בסדר)
אני מפרש את כחוסר אנושיות הכי בסיסי שיכול להיות

זה בערך כמו ההבדל
שממה תהיה יותר מופתע

מחרדי שגונב או מחילוני שמחלל שבת
 

צחיאל

משתמש מקצוען
רמי לוי יהיה פתוח
 

קבצים מצורפים

  • InkedIMG_20230709_131637_LI.jpg
    InkedIMG_20230709_131637_LI.jpg
    KB 349.9 · צפיות: 28

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מה שברור שהמאבק העכשוי הוא גם על שבת וגם על דברים חמורים יותר
אם ח"ו לא ישימו קץ לשלטון הבג"ץ לא נוכל לחיות כחרדים כאן בארץ

מאמרים וכתבות​

בלי בורקה: ליברליזם או דיכוי?​

19.04.2011​

| עו"ד רוני אלוניסדובניק
לאחרונה געשה צרפת סביב חוק הבורקה האוסר על נשים להתהלך במרחב הציבורי כשפניהן מכוסות. יש המנסים למזער את מימדיו ההיסטוריים של האירוע בטענה כי היוזמה נבעה מהבהלה האירופית מפני טרור איסלאמי ולא עקב מהפכה חברתית. אך האמת היא שסרקוזי ייכנס להיסטוריה של צרפת הדמוקרטית שוחרת חירויות האדם רק בזכות ההחלטה החשובה הזו המחזירה את העם הצרפתי לערכים הבסיסיים שעליהם נוסד - חירויות האדם מהפכה אזרחית וסגידה כמעט דתית לאינדיבידואל.
סרקוזי ענה באומץ למלעיזים שטענו כי האיסור על הבורקה מהווה דיכוי חופש הפרט והדת כשהשיב כי הוא רואה בבורקה עלבון לנשים ודחייה מוחלטת של הערכים הצרפתיים. בנאום בפני הפרלמנט הצרפתי אמר כי "הבעיה עם הבורקה אינה דתית אלא נוגעת לחופש האישה ולכבודה. זהו אינו סמל דתי זהו סמל של מרות ושל נחיתות. אני רוצה לומר בכל הרצינות הנדרשת שהבורקה אינה רצויה בצרפת."

גם אצלנו נדונה לאחרונה המחלוקת בין הזכות של אישה דתייה לעטות בפרהסיה כיסוי גוף ופנים מול זכות הציבור לחיות במרחב הנקי מסמלים המבטאים דיכוי וגזענות. גם אצלנו וגם בצרפת לא מדובר בדיון תיאורטי בלבד אלא בהתנגשות בין הדמוקרטיה המנסה להתגונן בפני אלו המנצלים אותה לבין אלו המבקשים להביא לביטולה.

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים נדרש לפני כחודש לדון בערעור שהגישה מורה לשפה הערבית ולדת האיסלאם בגין פיטוריה מעבודתה לאחר 27 שנות עבודה.

הפיטורים הגיעו לאחר שאותה מורה החליטה מטעמי דת להתחיל להגיע לבית הספר כשהיא עטוית כיסוי ראש - חיג'אב. פיטוריה נומקו בכך שלבישת החיג'אב פוגעת באחידות ובצביונו הייחודי של בית הספר המבקש לקדם ערכים של סובלנות בין-דתית ופלורליזם.

למרבה המזל בית הדין סירב לבקשת המורה. חשוב לזכור כי חיג'אב, רעלה, נישואי ילדות, כמו גם חבישת פאות ואיסור השמעת קול אישה אצל החרדים היהודים כל אלו הם כלים בידי חברות פטריארכליות הרואות בנשים תת קבוצה ולכן הן שואפות לדכא אותה.

מדינות אירופה וצרפת בראשן כבר השכילו להבין כי הדמוקרטיה חייבת להתגונן ולעמוד על המשמר נגד השימוש הציני שעושות דתות פטריארכליות בערכים דמוקרטיים כמו "חופש דת". זאת משום שכאשר הקווים נחצו ונשים החלו להגיע עטויות חיג'אב לרשות הכלל הן למעשה פגעו ברגשות הציבור הרואה בסממנים של דיכוי נשים פגיעה בציפור הנפש של הדמוקרטיה – השוויון.

כמצופה בצרפת היו אלה ארגוני זכויות האדם שדחפו לכיוון חקיקה נאורה זו בעוד שאצלנו למרבה האירוניה פעלה האגודה לזכויות הפרט בדיוק להפך. האגודה דרשה מבית הדין בשמה של אותה מורה להעדיף את זכותה לפולחן דתי פומבי באמצעות כיסוי הראש על פני הפגיעה ברגשות הציבור הדמוקרטי אשר מאמין בשוויון נשים.

ומה יותר נכון? לתמוך באישה דתייה שרוצה לבוא לעבודה כשהיא נושאת על גופה סמל של דיכוי נשים והשתקתן או שמא להקפיד כי בחברה שחרתה על דגלה את עקרונות הדמוקרטיה יש להגן קודם כל על ערכי השוויון ולהתנגד לדיכוי נשים?

גם עלינו להחליט בקרוב מאוד אם נכון לאפשר בשם הדמוקרטיה חופש לפונדמנטליסטים לכפות עלינו את סממניהם החיצוניים המבטאים אמירה המנוגדת לערכים שלנו או שמא הגיעה העת להפרדת הדת מהמדינה ולכינון חוקה המעגנת את זכויות האדם והנשים באופן ראוי. התשובה ברורה.
מצחיק לראות איך שלמנוע בדיקטטורה מבן אדם להתלבש איך שהוא רוצה זה נקרא "הגנת הדמוקרטיה"
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
חשוב לזכור
הנושא של תינוקות שנשבו רלוונטי להרבה דברים
לא לשאלה למה אנחנו קונים ומפרנסים מישהו שמבזה את אבא שלנו
מישהו שרח"ל מכריז הפוך מ"כי ששת ימים"
תחשבו שהיה עסק שבעליו היה תינוק שנשבה במקום שהסיסמה שלהם הייתה שאבא שלך...
והוא היה תולה שלט כזה בכניסה לחנות
גם אז הייתם אומרים אבל הוא תינוק שנשבה

אגב
מבחינת ההלכה לא קוברים רוצח ליד מחלל שבת כי לא קוברים רשע קל (רוצח) ליד רשע חמור (מחלל שבת)
 

אחת--

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
חשוב לזכור
הנושא של תינוקות שנשבו רלוונטי להרבה דברים
לא לשאלה למה אנחנו קונים ומפרנסים מישהו שמבזה את אבא שלנו
מישהו שרח"ל מכריז הפוך מ"כי ששת ימים"
תחשבו שהיה עסק שבעליו היה תינוק שנשבה במקום שהסיסמה שלהם הייתה שאבא שלך...
והוא היה תולה שלט כזה בכניסה לחנות
גם אז הייתם אומרים אבל הוא תינוק שנשבה
גם לי מרגיש רע, עכשיו להחרים.
מחלל שבת הרבה יותר חמור מהצטרפות למחאה - עם כל הכבוד.
ואם מדברים על תינוק שנשבה, אולי גם בענייני פוליטיקה הם תינוק שנשבה?!
התקשורת האכילה אותם שהרפורמה ממש ממש מסוכנת ולכן משביתים...
 

1222

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אני רק שאלה.
למה אנשי מהציבור שלנו נזכרים להחרים חברות כמו ביג רק כשהם יוצאים נגד הימין והרפורמה המשפטית, ולא כשהם יוצאים נגד אבינו שבשמיים בפתיחת סניפי הקניונים בשבת קודש (כ 13 קניונים של ביג פתוחים בשבת רח"ל) ?
ביג בבית שמש סגור בשבת בגלל החרדים שהפגינו.......
ובאשדוד החרדים די החרימו (מיד בפתיחה, בתקווה שגם עכשיו)
 

אמונה וזה הכול.

משתמש פעיל
אני רק שאלה.
למה אנשי מהציבור שלנו נזכרים להחרים חברות כמו ביג רק כשהם יוצאים נגד הימין והרפורמה המשפטית, ולא כשהם יוצאים נגד אבינו שבשמיים בפתיחת סניפי הקניונים בשבת קודש (כ 13 קניונים של ביג פתוחים בשבת רח"ל) ?
עצוב.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אכן עצוב מאוד שיש יהודים שלא שומרי תומ"צ באופן כללי
וצריך להתפלל החזירנו והחזירם בתשובה שלמה לפניך

ועדיין

אותו יהודי -הוא תינוק שנשבה לפי ההלכה.
ולכן לבוא ולהחרים את היהודי הזה
לא רק שלא יקרב אותו לדת
אלא ירחיק אותו עוד יותר(יש אומנם מעלה שיהודי לא יקנה במקום שמחלל שבת
לא בגלל חרם ,אלא ממקום שהוא לא מסוגל לרכוש במקום שמחללים שבת
אבל זה לא קשור לחרם אלא נושא אחר לגמרי.)

אבל כשיהודי בא ומערב דעות פוליטיות ואני מחרים אותו על כך
זה לגיטימי במושכלות הכי פשוטים של האדם.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

חסדי

משתמש פעיל
מה קורה עכשיו בביג האם הוא סגור על מסגר ובריח או לא
ואם לא כמה אחוז פעיל
 

קופסא קטנה

משתמש מקצוען
אני רק שאלה.
למה אנשי מהציבור שלנו נזכרים להחרים חברות כמו ביג רק כשהם יוצאים נגד הימין והרפורמה המשפטית, ולא כשהם יוצאים נגד אבינו שבשמיים בפתיחת סניפי הקניונים בשבת קודש (כ 13 קניונים של ביג פתוחים בשבת רח"ל) ?
אני באמת משתדלת לא לקנות שם בגלל זה
כל פעם שאני עוברת ליד מרכז קניות של ביג
מייד קופץ לי בראש שהם מחללי שבת!
לא נשכח ולא נסלח!
את יודעים מה, זה לא שאני כזו צדקנית שלא הולכת לשום אתר שמחלל שבת
ממש לא
אבל חברות שמצהירות ברייש גלי שהן פתוחות בשבת ועוד מתגאות על זה
בוז להם!!!!
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה