כלי נגינה קלרינט/ פיה

sari11

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
האם יותר קל לנגן בקלרינט איכותי מאשר בקלרינט פשוט?
החלפה לפיה איכותית יכולה גם לעזור?
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ראשית כל חשוב להדגיש.
גם על הקלרינט הכי מקצועי בעולם, בשנה ראשונה/שנתיים קשה לנגן עליו.
לגבי ההסתכלות לטווח הארוך, חשוב שהקלרינט יהיה טוב, המכניקה זורמת ואין בו באגים וכדו'. קלרינט סיני סטנדרטי שמצוי בשוק בדר"כ לא מומלץ, למרות שלפעמים יש מציאות.
עדיף הדגמים הזולים של בופט ימהה וכדו'...
הפיה זה דבר שעוזר מאוד, אבל רק אחרי שיש כבר "מבינות" בקלרינט. אבל כן, חשוב מאוד פיה איכותית
 

מהנדסת תוכנה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
D I G I T A L
עימוד ספרים
ראשית כל חשוב להדגיש.
גם על הקלרינט הכי מקצועי בעולם, בשנה ראשונה/שנתיים קשה לנגן עליו.
לגבי ההסתכלות לטווח הארוך, חשוב שהקלרינט יהיה טוב, המכניקה זורמת ואין בו באגים וכדו'. קלרינט סיני סטנדרטי שמצוי בשוק בדר"כ לא מומלץ, למרות שלפעמים יש מציאות.
עדיף הדגמים הזולים של בופט ימהה וכדו'...
הפיה זה דבר שעוזר מאוד, אבל רק אחרי שיש כבר "מבינות" בקלרינט. אבל כן, חשוב מאוד פיה איכותית
נכון מאד
אבל צריך לציין שפיה טובה תורמת יותר לנגינה קלה מאשר קלרינט טוב
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הקלרינט שיש לנו הוא DIAMOND
הוא מהסיניים הפשוטים? והאם חריקה שנשמעת בנשיפה היא באג, או חוסר ידע להשתמש בכלי?
לגבי מה שציינו כאן שהפיה עוזרת מאוד לנגינה. אבדיל, היא עוזרת לנשיפה ולאיכות הצליל. לרמת הנגינה צריך אימון ידיים, ומכניקה טובה וחלקה. כך שעדיף להתחיל עם קלרינט טוב. ולשדרג את הפיה רק כאשר יש שליטה בסיסית ומעלה בנגינה, כדי להגיע לצליל איכותי ולהקל על הנשיפה....
לגבי שאלתך לקלרינטים של דיאמונד, זה נחשב מציאה מבחינת קלרינט סיני, כל חנות וכל מורה מוכר את הקלרינטים שלהם למתחילים, כי הם מצויינים לכך, אפשר להגיע עם הקלרינט הזה רחוק מאוד, יש לו מכניקה טובה וצליל יפה יחסית למחירו ולארץ מוצאו... כך שהייתי ממליץ להישאר לבנתיים עם הכלי הזה (אגב הכלי שלי הוא גם תוצרת סין, ואני מנגן איתו שנים באירועים.... כך שהעיקר זה חשוב לזכור ולהדגיש שהכי חשוב זה הנגן ולא הכלי... [אלא אם כן מדובר בדפקט שממש לא נשמע טוב או שמאוד קשה לנגן איתו...])
לגבי החריקה, יש לזה הרבה סיבות, זה לא משהו שצריך להיבהל ממנו.
אמליץ:
לבדוק את שלמות העלה ונקיונו.
(טיפ: שייפו מעט את העלה עם הציפורן לאחר לחלוח. לאחר מכן מקמו את ראש העלה (החלק שהכי מתכופף...) על שולחן או משטח ישר, ובעדינות בעזרת שני אצבעות כופפו למעלה וללמטה את בסיס העלה שנים שלושה פעמים, להיזהר לא לשבור אותו. זה מרכך טיפה את העלה ונותן קצת גמישות בנשיפה והקלה על הלחיים...).
לבדוק שמספר/רמת העלה מתאימה למנגן, ולכלי. ולפיה. לכל מנגן ולכל כלי ולכל פיה יש עלה שמתאים במיוחד בשבילו.
הכי סטנדרנטי זה להתחיל עם עלה 1.5 של ונדורן. ואם הוא קל מדי, צליל "אבובי" מידי לעלות בהדרגה במספר, וכמו כן לפי רמת האימונים והיכולת תמיד מומלץ לעלות לאט לאט למספר עלה גבוה יותר. אבל, חשוב מאוד, להתחיל עם הקל.
(ישנה חברת עלים בשם ריקו שהיא גם מומלצת מאוד, פחות מתאימה לנגינה חסידית, אבל זה כבר למבינים...).
לבדוק שהליגוטרה (הטבעת שמחזיקה את העלה) ממוקמת נכון על העלה ובאמצעו. וכן שהעלה לא נמוך מדי משפת הפיה או חלילה גבוה מידי, בגדול הוא אמור להיות בקו ישר - ראש לראש. (טיפ נוסף: לחצו בעזרת האגודל על החלק הדק שבעלה כשהוא ממוקם כבר על הפיה, בעדינות לתוך חלל הפיה, ממש בעדינות !!! זה גם מרכך אותו טיפה)
והעיקר, חריקות בצליל וצרימויות יכולות להיגרם גם בקלרינט ופיה ועלה מושלמים עם הפה לא סוגר הרמטית בוואקום את הפיה/עלה. ובשביל זה יש פתרון אחד - להתאמן, וגם אפשר להתאמן.
קלרינט הוא כלי מדהים, ולא מספיק כישרון כדי להיות מהמם איתו, צריך זמן ותרגול רב.
בהצלחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה