קינת העצים הכרותים

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ויהי בתום מערכת הבחירות הדמוקרטית, וישא העם קולו ויבך.


הוי, עצי יער יקרים, הוי לבי לבי עליכם, היאך נפלתם חלל על משמרתכם. איך לא חסו על חייכם הצעירים, גדעו את גזעכם באבחת כורת. היאך לא עלתה על לב קר ואטום דמעת עשוקים. היאך לא הבנתם כי הדגדוג הרך על גזעכם, אינו אלא מסור חשמלי אכזר וקר רוח, שמטרתו אחת היא; להפוך אתכם לגדעים מתים.

ועל מה נגדעתם. על מה! הוי, לו רק לדברים טובים הייתם משמשים והיתה זו מטרתכם. לו רק היתה כריתתכם לשם הפיכת החומר שבכם לבסיס לרוח. לו רק!

אבל ברוע לב ובזדון השכל, נועדתם להפוך לדפים, לניירות, לבסיס לכל מילה רעה, מיותרת, מזיקה. נגרסתם, לשו אתכם, השרו אתכם במים, עבדו אתכם לדפים לבנים חלקים ויפים, והפכתם להיות נושאי כלי חרב ומשחית, זדון ופגע רע. כל מילה שעדיף לה שלא תאמר – אתם סובלים בשקט. לא רק שאינכם יכולים לטהר את האויר, אלא אתם מסייעים להפיץ עכירות ורוע. הרחובות מלאים בסרחון מילים משמיצות ללא חשבון כלל, ואתם נבחרתם להיות לנושאי כליהם ולחרפת דראון עולם. הוי עצי יער, במקום למלא יעודכם הנכון, להצל ולתת פירות, נבחרתם לשאת על גבכם את מבחר המידות הרעות האנושית. הוי נסורת עלובה ועצובה, הוי עיסת נייר מטונפת שפעם פרחת ולבלבת. לאלו מטרות נמיבזות נלקחתם. הוי, על אלה דווה לבנו ותרד תקוותנו ביגון שאולה.


ואנו, בני האדם הנותרים, נחנקים מחוסר אויר, מחוסר חמצן טהור. אנו נותרנו, לכבות את הדליקות, לנקות את הרחובות, להצמיח אתכם מחדש, אולי בפעם הבאה, כשיעלה עליכם הכורת, ישתמשו בכם למטרות נעלות יותר.


הוי, מי יתן ונזכה לתקן את דרכנו ודרככם המשותפת בצאצאים משותפים, שילבלבו ויפרחו ויסייעו אלו לאלו. אתם תתנו צל ואנחנו נטפח אתכם. אתם תתנו פירות ואנו נברך עליכם. אתם תטהרו לנו את האויר ואנו נשמור עליכם ועל סביבתכם.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אמן!
אהבתי ממש!
נבחרתם לשאת על גבכם את מבחר המידות הרעות האנושית.
אם המילה אנושית משוייכת ל'מבחר', אז המילה אמורה להיות בזכר - 'אנושי'.
הוי עיסת נייר מטונפת שפעם פרחת ולבלבת. לאלו מטרות נמיבזות נלקחתם
ניבזות (לא יודעת מה בקשר לאות י').
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
המ' טפלה בו, אבל למה היא שם מלכתחילה?
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הדגדוג הרך על גזעכם
נושאי כלי חרב ומשחית, זדון ופגע רע
כל מילה שעדיף לה שלא תאמר – אתם סובלים בשקט
לא רק שאינכם יכולים לטהר את האויר
לנושאי כליהם
לשאת על גבכם
אהבתי את ההאנשות המדויקות הללו!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה