קורונה קורונה עניני בלבד!!!

מצב
הנושא נעול.

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
׳ידיעות׳: על פי המסתמן כעת, החיסון נגד נגיף הקורונה יגיע לישראל בתחילת שנת 2021. החיסון יימכר תחילה לארגוני בריאות בינלאומיים שישראל אינה חברה בהם - כדי למנוע עיכובים, ישראל תרכוש את החיסונים מחברה רוסית שחתמה על הסכם ייצור.

׳ישראל היום׳: יו״ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר קורא לקצר את תקופת הבידוד ל-12 יום. לטענתו יש סיכוי נמוך לפתח תסמינים בשני הימים האחרונים, וקיצור הבידוד יחסוך למשק כ-600.000 ימי עבודה.

‏סגן שר הבריאות יואב קיש לרשת ב' על מינוי פרויקטור הקורונה: "יש המון פוליטיקה סביב הדבר הזה. צריך לחכות להכרזה מסודרת. פרופ' ברבש הוא מועמד מצוין, אני מקווה מאוד שזה יתקדם וייסגר".

סגן שר הבריאות יואב קיש לרשת ב׳ - ״יש המון פוליטיקה סביב מינוי הפרויקטור לקורונה. צריך לחכות להכרזה מסודרת. אני מאוד מקווה שפרופ׳ ברבש יהיה המועמד ושזה ייסגר. משרד הבריאות לא מחכה לפרויקטור, כל המערכות עובדות״.

עוד ממשרד הבריאות: לנדבקים עם תסמינים תקוצר הבידוד ל-13 יום מאז תחילת הופעת התסמינים, ולפחות 3 ימים מזה ללא שום תסמין.

'ידיעות': "מלאכים בלבן" - 'סיירת הקורונה' בעיר בני ברק של מתנדבי ארגון "עזר לחיים" שחלו בנגיף והחלימו, וכעת, כשהם נמצאים בסיכון נמוך להידבק שוב, הם מסיעים חולים לבדיקות ומשמשים להם אוזן קשבת.

בירושלים אובחנו בשבעת הימים האחרונים 1,794 חולים חדשים, בבני ברק 962, בביתר עילית 487, בתל אביב 467, בבית שמש 414 בפתח תקווה 344, אשדוד 343, בחיפה 320, בלוד 262 ובמודיעין עילית 244.

‏הפרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא: "מוטרד מהחורף, אז נאבד שליטה לא רק על ניהול המגיפה, אלא על הטיפול בחולים בכלל".

‏ראש המל"ל לשעבר האלוף במיל' גיורא איילנד: "צריך שמתחת לממשלה ולקבינט הקורונה יהיה גוף מטה שיעבוד 24/7 מחדר מלחמה אחד. שיהיו בו נציגים של כל המשרדים הרלוונטים ושיידע לזהות בעיות כשהן קטנות ולהוציא הוראות ברמה של מי עושה מה"
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
IMG-20200722-WA0050.jpg
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
בשורה לאלפי בני הישיבות מחו״ל: יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות אדלשטיין הודיעו כי יאשרו את כניסת הבחורים לארץ לקראת תחילת שנת הלימודים בכפוף לדרישות משרד הבריאות.
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
גדלוביץ ב׳בחדרי׳: ‏בני ברק: במהלך פשיטה של המשטרה על שורה של בתי כנסת בעיר שבהם לא נשמרים ההנחיות, נסגר בית הכנסת בשיכון סאטמר לאחר שלטענת המשטרה המתפללים הפרו את אותן.

משה ויסברג: ‏שוטרים שהגיעו לסגור את השטיבלא'ך קארו בביתר נדהמו לראות עשרות מתפללים שירדו לכביש לקריאת התורה של ראש חודש בטענה שהם עורכים הפגנה.

עקב השינוי בהנחיות משרד הבריאות: כ-8,000 חולי קורונה שעומדים בקריטריונים צפויים להשתחרר בימים הקרובים מבידוד. מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, לכאן חדשות: ההנחיות החדשות יחסכו כ-20% מהבדיקות ויסייעו לקיצור ההמתנה לתוצאות (כאן).

כמו"כ בעקבות ההנחיות, בכיר במשרד הבריאות ל'קו החרדי': מאות צפויים להשתחרר ממלוניות הקורונה, ועתידו של פרויקט המלוניות כולו בסימן שאלה.

אנה ברסקי: אמנם מאז הדיווחים המרעישים על מינויו של פרופ' ברבש לפרויקטור קורונה ההליכים השתבשו והבשורה טרם הגיעה, בסביבת אדלשטיין אומרים כי תוך יום-יומיים זה יקרה, הפרויקטור ימונה. השאלה היא: האם זה אכן יהיה ברבש או שמא יימצא גיבור אחר שיחליט לעשות מעשה ולקחת אחריות .
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
׳גל״צ׳ בפרסום ראשון: מחר בבוקר דיון חירום ומצומצם אצל רה״מ נתניהו. על הפרק: סגר מלא והשבתת מערכת החינוך.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
שיא שלילי בהתפשטות הקורונה בישראל: 1,975 חולי קורונה אובחנו אתמול (שלישי), שיא שלילי חדש שנשבר - כך עולה מנתוני משרד בריאות המתפרסמים הערב (רביעי). נכון לשעה זו ישנם 55,695 מאומתים מפרוץ המגפה כש-32,060 הינם חולים פעילים. 273 חולים שמצבם מוגדר קשה. 78 מונשמים, ירידה של 3 אנשים מאתמול. 430 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, 2 נוספים מחצות.
 

חזקי חדד

משתמש פעיל
‏הפרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא: "מוטרד מהחורף, אז נאבד שליטה לא רק על ניהול המגיפה, אלא על הטיפול בחולים בכלל
אני לא מבין איך בחורף עדיין המחלה תהיה פה, ממ"נ אם הציבור ישמור את ההנחיות, המגיפה תיעצר בקרוב, ואם לא זה יתפשט במהירות ועד החורף יהיה כבר חיסון העדר כמו שקרה בניו יורק, שהמגיפה התחילה להתפשט בתחילת מרץ, ועד מאי כבר לא היו חולים חדשים כמעט.
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
חדשות 12: עמדת משרד הבריאות היא שלא צריך קפסולות בגנים מאחר וילדים פחות מדבקים.

‏בתום דיון לילי: הכנסת אישרה סופית את חוק הקורונה שיאפשר לממשלה להכריז על מצב חירום ולהטיל סגר.

נחצה הקו האדום! ׳ערוץ 12׳: 2,000 חולים אובחנו ביממה, 273 חולים קשה. היום - דיון על הטלת סגר
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
במועצה המקומית עין מאהל הוחלט לסגור את הכפר ל-3 ימים לנוכח העלייה בתחלואה. ראש המועצה: "המשטרה ופיקוד העורף יאכפו את הסגר".

הממשלה תגדיל בעוד כחצי מיליארד שקלים את סכום המענקים לכל אזרח בעקבות הגדלת המענקים לנזקקים (קרן מרציאנו)

אחרי שפרופסור ברבש הסיר את המועמדות: נתניהו מינה את מנהל ביה"ח איכילוב רוני גמזו לפרויקטור הקורונה. ההודעה על המינוי מראה"מ ושר הבריאות יצאה לאחר חצות הלילה.

יהודה אבידן כותב : אני אומר לכל מי שרוצה שמלונות זה לא חובה וגם כל מי שרוצה תמיד יכול להיות מיד. הבעיה העיקרית שכמעט כל יום נאלצים לערב משטרה לכאלה שהחלימו ולא מוכנים לפנות. אבל השיא היה השבוע כאשר משפחה סירבה להתפנות בטענה שהם היו בטוחים שהם באים לחודשיים ולכן השכירו את הבית וטענו שאין להם לאן ללכת. אמיתי לחלוטין

עמוס הראל ב׳הארץ׳: את מכתב הוויתור של ברבש יש לקרוא כתעודת עניות לטיפול הישראלי במשבר. ברבש הוא המועמד השלישי שמוותר על התפקיד בשבועות האחרונים והממשלה לא מסוגלת להתאפס על עצמה ולהתייחס לנגיף ברצינות

פרופ׳ שוקי שמר לשעבר מנכ״ל משרד הבריאות לחכם ב׳קול ברמה׳ - ״כשאתה מקבל אחריות, הדברים שצריכים להיות ברורים הם מה הסמכויות שלך ולמי אתה כפוף. מרגע שהדברים האלה לא ברורים, פרופ׳ ברבש לא יכול היה לקחת את התפקיד. שוחחתי אתמול עם פרופ׳ גמזו ולא היה רמז למינוי שלו, אני מקווה שהוא כן קיבל את הסמכויות״.

היערכות לפתיחת שנת הלימודים: משרד הבריאות העביר את המלצותיו למשרד החינוך לפיו אין חובה ללמד במתווה הקפסולות עד כיתה א'. מכיתה א' ועד כיתה י"ב דעתו להכניס 18 תלמידים בכיתה. (גלצ).

רל"ש ר"ע ב"ב גודי סילמן על סגירת בית כנסת הגדול ב"קול חי": גם לנו לא נחמד לסגור בית כנסת, עושים את זה בצער ובכאב לב גדול, אך אנחנו אמונים על ונ'שמרתם'. אין לנו אפשרות להשתמש פה בכפפות של משי, לא היה בית כנסת בבני ברק שהיו בו חריגות ברמה הזאת. דברים כאלו יכולים להוביל להתפרצות.

פרופ' רוני גמזו התייחס הבוקר בגלי צה"ל למינויו לפרויקטור הקורונה, ואמר: "רה"מ ושר הבריאות הציעו לי את התפקיד אמש. לא שאלתי שאלות והשבתי מיד בחיוב".

‏מנהלת מחלקת מחלות זיהומיות בהלל יפה, ד"ר נינה אבשוביץ: "המשימה הראשונה של פרופ' גמזו היא הוספת תקנים למחלקות פנימיות, זו המצוקה קריטית ביותר. יש לנו מכשור, יש לנו ידע, אבל חסר לנו כוח אדם. יש תור של רופאים מצויינים שלא יכולים להגיע להתמחות במחלקות הפנימיות".

‏פרופ' דב שוורץ, אוניברסיטת בן גוריון: "אין יותר זמן, הזמן נגמר. אם לא נעצור את המגפה, תוך כמה שבועות נגיע לאלפי מתים ממחסור בצוותי הנשמה שעובדים עם המכונות. צריך להכניס את הצבא, אם היתה היום רעידת אדמה, היו פונים לפיקוד העורף. גבי אשכנזי יהיה מצוין לזה".

עוד מ‏פרופ' שוורץ: "צריך להטיל סגר בערבים ובסופי שבוע. מבוגרים צריכים להישאר בבית למשך חודש. כך יש סיכוי גבוה מאוד שנצליח לעצור את ההתפרצות. אם לא, מהשבוע השני של אוגוסט נתחיל לספור מתים מהמחסור בצוותי הנשמה. הדם על ראשם של נתניהו וגנץ".

תזכיר האוצר המסתמן למענק נתניהו: מי שהשתכר בשנים קודמות למעלה מ 650 אלף בשנה לא יקבל את המענק בסך 750, אך מענק ה-500 לילד יועבר לו. מקבלי קצבת נכות ועוד יקבלו סכום כפול. ומי שלא מקבל כיום שום קצבה מביטוח לאומי (למשל רווקים) יקבל את הכסף לאחר הרשמה מקוונת (גלובס).
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
בגלל המגפה: גדולי ישראל מורים לומר 'אבינו מלכנו' בתום התפילה
המאבק בנגיף: לאור העליה בתחלואה פנה הגר"ד לאו אל הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה חכם שלום כהן והגרי"ג אדלשטין בשאלה האם נכון להוסיף בכל יום אמירת 'אבינו מלכנו' בתום תפילת שחרית ומנחה • גדולי ישראל הכריעו כי אכן דבר נכון הוא, והורו להתחיל לומר את תפילת 'אבינו מלכנו' בכל יום בתקוה כי יחון וישמע שוועתנו ויסר מעלינו את הנגף הזה
חרדים23.7.2020 | 12:20

cedff6e3ebc9e738ad4a.jpg


הגר"ח קניבסקי חותם על המכתב צילום: באדיבות המצלם

בעקבות התפשטות המגיפה בכל רחבי הארץ, ולאור פניית הרב הראשי הגר׳ד לאו: מרנן ורבנן גדולי ישראל מורים: ראוי להתחיל לומר תפילת ׳אבינו מלכנו׳ בכל יום לאחר התפילה, וזהו "דבר נכון".

לאור המצב הקשה והמשך התפשטות המגיפה הורו הגר"ח קניבסקי, והגרי"ג אדלשטין וראש הישיבה חכם שלום כהן במענה לשאלתו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו כי ראוי להתחיל לומר בימים אלו את תפילת אבינו מלכנו לאחר תפילת שחרית ומנחה.

629470182574f74efe61.jpg
המכתב ששלח הגר"ד לאו

במכתב ששיגר לגדולי הדור כותב הרב הראשי הגר"ד לאו כי "עוברים עלינו ימים קשים, וגם הרופאים אינם מוצאים מזור ותרופה ומבינים שאין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים", ולפיכך מבקש הוראה האם לומר בציבור את תפילת "אבינו מלכנו" בימים אלו, ובעיקר לזעוק בעת אמירת "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך".

על מכתבו של הרב לאו, חתם הגר"ח קניבסקי כי יש להתחיל לומר "אבינו מלכנו" וכתב בכתי"ק כי זהו "דבר נכון", וכשהגיעה השאלה להגרי"ג אדלשטין עבר בעיון במשך זמן רב והסכים להצעת הרב הראשי, והורה כי אכן "ראוי לומר אבינו מלכינו" בימים אלו.

ראש הישיבה חכם שלום כהן, עיין במכתב הרב הראשי והשיב בכתי"ק כי "בוודאי שכח התפילה הוא גדול...וע"כ כמה שיוכלו להתפלל בלב שלם ובתחינה זה חשוב, והקב"ה יקבל תפילתנו ויעננו ברצון".

לאור הוראת גדולי הדור תיעשה הפניה והקריאה לכלל בתי הכנסת להוסיף את תפילת "אבינו מלכינו" לאחר חזרת הש״ץ בתפילה שחרית ומנחה כפי הוראת גדולי ישראל
 

שוהם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
ראש עיריית אלעד שזעק מרה על הסגר שנעשה בעירו,
החליט עכשיו לסגור מעצמו: :)
ראה"ע אלעד ישראל פרוש בהודעה קולית לתושבים: "למרות שמותר לצאת, כדי לעצור את מעגל ההדבקה אנו קוראים לכם להחמיר ולצאת מהבתים רק לצרכים חיוניים".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה