נכון לפעמים קופירייטר מתבקש להצדיק את עצם נוכחותו?
המון מנסים להסתדר בלעדיו,
מרגישים 'בזבוז' כסף ובל תשחית לשלם לו בכלל,
על מה? על רעיון שהוא הבריק בדקה ורבע?
על כמה משפטים שהוא כתב?
נו באמת...
מחאת ה'עטים השחורים' יוצאת לדרך...
סתם.
הרגשתי שהגיע הזמן לעשות סוויצ' בדעת הקהל,
ולעודד הסברה בעניין חשיבות הקופי לכל מודעה / קליפ
פרסמתי בנושא הודעה בפורום המעצבים הגרפיים.
מוזזזמנים לקרוא שם, לא יודעת איך מפנים לאשכול אחר אז
מצטטת כמה שורות משם:
מעניין לעניין באותו עניין-
לצערי הרב, המוןןן פעמים יוצא לי לדבר עם חברותי עורכות וידיאו שפוגשות את הלקוחות (ארגונים, מוסדות וכן הלאה) בדיוק במקום הזה:
הלקוח: "תעשי לי סרט על XXX אני נותן לך חומרים, יש לנו כמה הסרטות וגם תמונות אצל גדולי ישראל, ואת תעשי מזה משו יפה..."
עורכת: אוקיי. אבל תסריט יש?
לקוח: שו הדא תסריט?
עורכת: איך אתה רוצה שאערוך לך סרט? מה המתווה? מה הרצף? מה המטרות בסרט? (על בריף מסודר מי בכלל שמע...)
ואז היא מתקשרת אלי ומבקשת ש"אסביר ללקוח למה הוא צריך בכלל להוציא כסף על תסריט"
וזה קורה בלי סוף.
בסוף נופלים האסימונים, בעיקר אם הלקוח התעקש לדלג על השלב הקריטי הזה והעורכת בלית ברירה מנסה לערבב ולגבב את הצילומים וההסרטות הקיימים ביחד עם כמה משפטים שהוא הכתיב לה בטלפון, לכדי סרט עוצמתי...
ואם המצב טוב יותר, והלקוח כן מביע נכונות להבין למה בכלל צריך וכו',
או אז אני מתארת לו את הסיטואציה הבאה:
אני מגיעה לשפית עם שקיות מלאות מצרכים, (כל קשר ביניהם הינו מקרי בהחלט)
אני: הנה המוצרים, קניתי המון דברים טובים, בשר אסאדו, טחינה גולמית, בצל סגול וכרוב לבן, אבוקדו, סוכרזית, שקדים ובננות, כמון ובאזזיליקום ועדשים שחורות, בטטה, סלק וסילאן. יאלללה תכיני לי סעודה.
השפית: רגע, מה המתכון? (ועכשיו תגידו: שפית טובה יודעת גם לייצר מתכונים...
אני: שום מתכון. בשביל מה את שפית? סירים יש לך? אז קדימה...
והמסכנה מתחילה לערבב ולערבב...
והלקוח בסוף "אוכל אותה"
הכרזתי על תחרות עיצוב מודעת ההסברה שתגרום לציבור להבין שקופי הוא לא מותרות...
קיימו וקיבלו המעצבים עליהם, אבל ביקשו שאת הקופי אתן אנוכי הקטנה,
יש לי כמה רעיונות ומאד אשמח שתתנו גם אתם רעיונות משלכם לסלוגן חזזזק שיבטא את המסר ויעוצב במודעה / סדרת מודעות.
אה, והפרס? ליווי קופי למעצבת הזוכה במתנה על חשבון הכוורת
מזמינה אתכם לקחת חלק במיזם החשוב שיביא בסוף תועלת לכולנו בעז"ה.
המון מנסים להסתדר בלעדיו,
מרגישים 'בזבוז' כסף ובל תשחית לשלם לו בכלל,
על מה? על רעיון שהוא הבריק בדקה ורבע?
על כמה משפטים שהוא כתב?
נו באמת...
מחאת ה'עטים השחורים' יוצאת לדרך...
סתם.
הרגשתי שהגיע הזמן לעשות סוויצ' בדעת הקהל,
ולעודד הסברה בעניין חשיבות הקופי לכל מודעה / קליפ
פרסמתי בנושא הודעה בפורום המעצבים הגרפיים.
מוזזזמנים לקרוא שם, לא יודעת איך מפנים לאשכול אחר אז
מצטטת כמה שורות משם:
מעניין לעניין באותו עניין-
לצערי הרב, המוןןן פעמים יוצא לי לדבר עם חברותי עורכות וידיאו שפוגשות את הלקוחות (ארגונים, מוסדות וכן הלאה) בדיוק במקום הזה:
הלקוח: "תעשי לי סרט על XXX אני נותן לך חומרים, יש לנו כמה הסרטות וגם תמונות אצל גדולי ישראל, ואת תעשי מזה משו יפה..."
עורכת: אוקיי. אבל תסריט יש?
לקוח: שו הדא תסריט?
עורכת: איך אתה רוצה שאערוך לך סרט? מה המתווה? מה הרצף? מה המטרות בסרט? (על בריף מסודר מי בכלל שמע...)
ואז היא מתקשרת אלי ומבקשת ש"אסביר ללקוח למה הוא צריך בכלל להוציא כסף על תסריט"
וזה קורה בלי סוף.
בסוף נופלים האסימונים, בעיקר אם הלקוח התעקש לדלג על השלב הקריטי הזה והעורכת בלית ברירה מנסה לערבב ולגבב את הצילומים וההסרטות הקיימים ביחד עם כמה משפטים שהוא הכתיב לה בטלפון, לכדי סרט עוצמתי...
ואם המצב טוב יותר, והלקוח כן מביע נכונות להבין למה בכלל צריך וכו',
או אז אני מתארת לו את הסיטואציה הבאה:
אני מגיעה לשפית עם שקיות מלאות מצרכים, (כל קשר ביניהם הינו מקרי בהחלט)
אני: הנה המוצרים, קניתי המון דברים טובים, בשר אסאדו, טחינה גולמית, בצל סגול וכרוב לבן, אבוקדו, סוכרזית, שקדים ובננות, כמון ובאזזיליקום ועדשים שחורות, בטטה, סלק וסילאן. יאלללה תכיני לי סעודה.
השפית: רגע, מה המתכון? (ועכשיו תגידו: שפית טובה יודעת גם לייצר מתכונים...
אני: שום מתכון. בשביל מה את שפית? סירים יש לך? אז קדימה...
והמסכנה מתחילה לערבב ולערבב...
והלקוח בסוף "אוכל אותה"
הכרזתי על תחרות עיצוב מודעת ההסברה שתגרום לציבור להבין שקופי הוא לא מותרות...
קיימו וקיבלו המעצבים עליהם, אבל ביקשו שאת הקופי אתן אנוכי הקטנה,
יש לי כמה רעיונות ומאד אשמח שתתנו גם אתם רעיונות משלכם לסלוגן חזזזק שיבטא את המסר ויעוצב במודעה / סדרת מודעות.
אה, והפרס? ליווי קופי למעצבת הזוכה במתנה על חשבון הכוורת
מזמינה אתכם לקחת חלק במיזם החשוב שיביא בסוף תועלת לכולנו בעז"ה.