קופיקס ועוד

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
האשכול מתאים מלכתחילה לפורום פרסום, אלא שהמסתעף ממנו מתאים לכלל אנשי המקצוע, לכן הנחתי אותו כאן.

אז מלבד המודעות שלהם שאהבתי מאד, גם את הקריאייטיב וגם את המסר, (חמש ימינו כקדם- אנחנו לא מדברים על זה שהעלנו מוצרים ל8 ול15, אלא על החזרה שלנו לחמש, מוזמנים להתחמש במוצרים שלנו)..
יש נושא נוסף, חשוב לא פחות ואפילו יותר:

התמחור!
שייך לכולנו.

אם קראתי את ההסטוריה נכון, קופיקס פרצה לשוק בסערה עם 5 השקלים, המכירות עלו והשיכרון עשה טעם של הצלחה.
ואם כבר הצלחנו, אז יאללה. למה לא להגדיל הצלחה בשקל נוסף?
אלא שהציבור לא אהב, והמכירות ירדו.
רמי לוי רכש 20%, ועוד לפני זה האסטרטגיה החליטה לחזור ל5, ולאפשר מכירה גם בשקלים נוספים.

בעצם מה זה אומר? שאין להם בידול.
כי אם עד היום חנויות הקפה והמזנונים המהירים נתנו מוצרים בכל מיני מחירים, והיתה אפשרות גם לכוס קפה ב3 שקלים, ומאפה ב5.5 ש"ח, באה קופיקס ונתנה את הכל ב5.
לדעתי, הציבור יקלוט את זה וזה לא יעבוד כך, אלא א"כ רמי לוי ידאג שהמוצר יתן הרגשה של מחיר משתלם.

בעצם, קהל היעד של קופיקס היו אלו שנכנסים למזנונים על הדרך ורוכשים אוכל מהיר וטייק א ואי במחירים זולים. הם לא אלו שהלכו למסעדות ומחיר הטיפ השמן יכול היה להכיל את כל ארוחתם לו היו אוכלים בקופיקס.
והם באו בבשורה לאנשים הללו שמעדיםפים אוכל מהיר בגלל מחיר ואמרו להם: למה שתשלמו יותר רק על קפה ומאפה?
והאסטרטגיה הזו היא זו שהביאה את ההמונים לקופיקס, עד כדי כך שנשאר מקום גם למזנונים מהירים שנפתחו בעקבות קופיקס, עם רווח מעולה.

הצעד של העלאה בשקל, יצרה מלבד חוסר נוחות (מטבע מדויק של חמש לעומת חמש ועוד פשפוש בארנק בשביל שקל נוסף), סוג של הרעת תנאים.
עד היום קניתם רק בחמש, והיום ניקח לכם על אותו דבר, מחיר גבוה יותר.
זה אמנם נשמע רק שקל, כשבפועל חמישה שקלים הם לא שישה. זה צליל אחר.

לגבינו:
מה יותר הולך: תמחור גבוה (מיתוג יוקרתי) ורווח גבוה על כל לקוח שנכנס (תוצאה- פחות לקוחות, אבל כל לקוח נכנס שמן ויוצא שמן)..
או הרבה לקוחות בתמחור נמוך יותר?
כשמדובר ביוצרים ולא במוצרים, נראה כי לכאורה האופציה הראשונה עדיפה, כיון שזמן היצירה שלנו מוגבל. לא נוכל לקבל אלפי לקוחות בחודש גם אם נרצה ונעבוד 24 שעות ביממה.

פעם אמרתי למישהו שהמטרה שלי היא לעבוד כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר.
הוא ענה לי: למה? אפשר גם לעבוד הרבה.
והאמירה שלו נשארה חקוקה במוחי.​
 

אנוכי

משתמש מקצוען
אתיחס לכמה דברים
א. מחיר יקר גם ממתג והופך למבוקש(בעיקר בדברים שקשה למדוד את ערכם)
ב.אני בהחלט מטרתי לעבוד כמה שפחות ולהרויח כמה שיותר כי אצלי הקרירה שבמקום הראשון היא הבית ובזעת אפיך היא קללה שלקחתי על עצמי- כדי שבעלי יוכל לשבת וללמוד ברגיעה.
ג. לסבתא שלי היה בנדוד שעלה עוד לפני השואה לארץ והקים מאפיה בתל אביב, במשך השנים נפתחה לידו עוד מאפיה הרבה יותר זולה, מה יותר זולה? חצי מחיר! אמר אותו בנדוד אני והוא מרויחים אותו הדבר - וההוא עובד יותר מכפול (כן רבותי, גם לחומרי הגלם יש עלות, ולעובדים שמשרתים ת'לקוחות ומסדרים ת'סחורה) אני לוקח יותר, נחשב לשווה יותר, אבל ת'אמת - הסחורה שלנו אותו דבר (אל תגלו לאף אחד, ולא אני גיליתי)
 

מלאך טוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כשמדובר ביוצרים ולא במוצרים, נראה כי לכאורה האופציה הראשונה עדיפה, כיון שזמן היצירה שלנו מוגבל. לא נוכל לקבל אלפי לקוחות בחודש גם אם נרצה ונעבוד 24 שעות ביממה.
אם בהמשלה לקופיקס עסקינן,
בקופיקס הבינו שהביקוש כ"כ גבוה, עד שלא יהיה להם לא יום ולא לילה.
ומה לעשות שזמן העבודה שלהם מוגבל, כמו במאפיה של סבא תל אביב, אבל הם חשבו בצורה עסקית, ופתחו רשת ארצית, (ואפי' כמה סניפים ברוסיה) והופ, הם הצליחו בגדול. הרבה יותר מסבא של @אנוכי.
ולכן מותג ותיק פרסומי יכול להרשות לעצמו להעסיק אחרים, ולקבל את האפקט של הכמות, תוך כדי משיכת לקוחות במחיר מוזל.
 

פנינה :)

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
זה לא כל כך עמוק.
כלומר, אולי זה כן :) אבל את ירידת המכירות בקופיקס כל אחד ואחד מאיתנו יכולים להסביר.
"מה עכשיו לקחת שש שקל, אה?! סתם להרויח על חשבונינו?!"
ובמילים אחרות, הלכה החויה. בעבר הם הצליחו ליצור הרגשה עממית וטובה; אנחנו עממיים. לא כמו הטייקונים שגורפים הון על גבו של הציבור האומלל... ובשקל הנוסף- זה הלך.
 

אילה שולמן

משתמש פעיל
אם בהמשלה לקופיקס עסקינן,
בקופיקס הבינו שהביקוש כ"כ גבוה, עד שלא יהיה להם לא יום ולא לילה.
ומה לעשות שזמן העבודה שלהם מוגבל, כמו במאפיה של סבא תל אביב, אבל הם חשבו בצורה עסקית, ופתחו רשת ארצית, (ואפי' כמה סניפים ברוסיה) והופ, הם הצליחו בגדול. הרבה יותר מסבא של @אנוכי.
ולכן מותג ותיק פרסומי יכול להרשות לעצמו להעסיק אחרים, ולקבל את האפקט של הכמות, תוך כדי משיכת לקוחות במחיר מוזל.
זה אומר שהיום יש אפשרות לכל אחד להתנפל על הרעיון הראשון ולפתוח רשת חדשה ב5 ש"ח, ואח"כ גם הוא יעלה וכו' וכו'
 

מלאך טוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
זה אומר שהיום יש אפשרות לכל אחד להתנפל על הרעיון הראשון ולפתוח רשת חדשה ב5 ש"ח, ואח"כ גם הוא יעלה וכו' וכו'
ברמת הרעיון כן, (עי' ערך קופיז).
אבל צריך להיות משיכה לזה מהאזרחים כדי שזה יהיה רווחי.
א. ע"י מכירת דבר שביומיום נצרך.
ב. מחיר זול.
ג. איכות מספיקה.
ד. ניהול ברמה גבוהה.
ה. וזה הכי חשוב, ליצור אוירת סטייל, בלי זה אין כלום.
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
בראיון עם בעל רשת קופיקס הוא הודה שהעלאה ל6 היתה טעות, הוא לא חלם שזה יוביל לירידה כזו דרסטית במכירות ועל כן מיהר לנסות לתקן עכשיו את הנזק.
האם התיקון יועיל לגמרי? רק ימים יגידו.
מחד, הוא לכאורה תיקן את הטעות והרגיע את ציבור המתקוממים על השקל העשוק הנוסף (ובאותה העת מעלימים עין מהעובדה שמלפפון ציינה שבעצם גם ה5 הוא אשליה כי יש מוצרים שיכלו להימכר בהרבה פחות ולהיות מספיק רווחיים לבעל העסק אבל אם הציבור עוצם עיניים וקונה את "הכל ב5" אז למה לא?..)
אבל מאידך - המהלך הזה יכול גם לגרום את ההיפך - הלקוח הפוטנציאלי ירגיש שמתעתעים בו ומשחקים בו פסיכולוגית - הרשת אומרת: "בעצם רצינו להרוויח עליך יותר, אבל זה לא הלך וקלטת אותנו, אז הנה מותק - החזרנו לך את השקל וחזרנו בתשובה עד הפעם הבאה בה נחשוב על מהלך יותר מתוחכם איך להוציא ממך יותר בלי שתתעצבן עלינו"....

וכאן מגיעה שאלת המליון תרתי משמע האם עדיף פחות עבודה, פחות לקוחות ויותר כסף ושם "יוקרתי". או הרבה עבודה, הרבה לקוחות ורווח בהתאם-ככל שעובדים יותר מרוויחים יותר ופרוטה לפרוטה מצטרפת.

התשובה לזה היא כמו תמיד תלוי.

חשבתי על זה פעם שהמילה "יקר" בהיפוך אותיות יוצרת את המילה "ריק" -
לפעמים עסקים מחליטים להיהפך ל"מותג יוקרתי" ולהיות יקרים במוצהר מתוך כוונה לפנות לקהל יעד אמיד שישלם יותר וישאיר אותם רווחיים גם עם פחות לקוחות ולהגשים את החלום האולטימטיבי לעבוד פחות ולהרוויח יותר, אבל לא בכל המקרים זה עובד ומתאים לאופי העסק.

אם העסק הוא בלעדי ללא מתחרים באיזור או עם מתחרים בפער מאוד גדול ובולט ממנו והשירות שהוא נותן נצרך וחיוני ויש באיזור ציבור אמיד שיסכים לשלם טוב על מוצר טוב - יש סיכוי רב שהמהלך יצליח.

אך אם העסק איננו יחיד במינו ויש סביבו מתחרים ברמה לא פחות טובה ומקצועית ובמחירים עממיים והוא עדיין לא צבר לו מוניטין של מותג, הוא ממוקם באיזור סוציו אקונומי בינוני ומטה - הוא יכול לנסות להיות "יוקרתי" אבל עם סיכון רב להישאר בסופו של דבר ריק מקונים...

יש הרבה בעלי עסקים שחושבים שב100% מהמקרים המיתוג היוקרתי הוא הנכון ומביאים ראיות מקוקה קולה, אפל, זארה ועוד מותגים שונים... ושוכחים שהמותגים האלו שפכו מליוני אם לא מליארדי שקלים על אסטרטגיה, שיווק ופרסום מאסיבי כדי להגיע למקום הזה. ואם אין לך תקציב לזה עדיף לפעמים להיות יותר עממי ולכוון לקהל היעד העממי שנמצא בהמוניו בכל מקום, ובלי לקחת ריזיקות של הפסדים גדולים...
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אשכול מעניין ומחכים...
אכן קופיקס עשו טעות אסטרטגית קשה
רק כמה מילים על מקסטוק שאני חושבת שהם אגדה בפני עצמה,
כמעט בלי פרסום,ויש להם לקוחות שרק מחכים לסטוק חדש כדי להסתער עליו
ופעם התראיין הבעלים ואמר שלא חדב שזה יתפתח ככה ואין לו שום תוכנית עסקית נראה לפעמים שזה רק פרנסה משמיים וביקוש של לקוחות..
מכירה הרבה עסקים שהשקיעו אלפים בפרסום וסגרו את העסק אחרי שנה קשה של הפסדים
ולעומת זאת עסקים שלא משקיעים שקל והלקוחות באים בהמוניהם
פתרונים?
 

רחלי טל

משתמש מקצוען
מאד נכון מה שפרספקיטבה רשמ/ה , ורציתי להוסיף עוד נקודה כלקוחה שלא באה מתחום הפרסום. בעיני כלקוחה תלוי מה ימכרו לי.
אם אני אבין את הערך המוסף אני אסכים לשלם יותר בשביל איכות של מוצר, או שירות, או מקצוענות. אבל לא בגלל פרסומאי מבריק שהוביל קמפיין מבריק - אלא בגלל שניסיתי, חקרתי ומצאתי למה שווה לי לשלם יותר.
מוצר סטנדרטי ופשוט- לא יעזור כמה ימתגו אותו, אני לא אקנה את ה"לוקש".
 

עפולה

משתמש מקצוען
מאד נכון מה שפרספקיטבה רשמ/ה , ורציתי להוסיף עוד נקודה כלקוחה שלא באה מתחום הפרסום. בעיני כלקוחה תלוי מה ימכרו לי.
אם אני אבין את הערך המוסף אני אסכים לשלם יותר בשביל איכות של מוצר, או שירות, או מקצוענות. אבל לא בגלל פרסומאי מבריק שהוביל קמפיין מבריק - אלא בגלל שניסיתי, חקרתי ומצאתי למה שווה לי לשלם יותר.
מוצר סטנדרטי ופשוט- לא יעזור כמה ימתגו אותו, אני לא אקנה את ה"לוקש".
למה את משלמת יותר על קוקה קולה? [רק דוגמא..]
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
גם קופיקס לא פרסמו בהתחלה, לא?
היה ראיון עם המנכל שהודיע כי הוא הולך לייסד את הרשת הזו למען הציבור.
לא זוכרת פרסומו נוספות חוץ מהד תקשורתי.
 

רחלי טל

משתמש מקצוען
למה את משלמת יותר על קוקה קולה? [רק דוגמא..]
קוקה קולה יותר טעים לי.... נתת דוגמא למוצר ששפך מליארדים על מיתוג ואולי נפלתי פה.... אבל כל מיני חברות אחרות שלא אזכיר את שמן-עשו מיתוג, שינו את השם והאריזה ועדיין בדקתי,שתיתי, טעים לי כמו תרופה, לא קונה. ואם הם יחליטו להיות יוקרתיים ולמכור בקבוק ב-8 שקל עדיין הטעם מזעזע לי בפה.
פתחו באזור שלי חנות נעליים ,הפרסומות שידרו יוקרה, החנות עצמה מעוצבת כדבעי, תאורה עמומה ויוקרתית, שם ארופאי נמלץ.
תכל'ס ראיתי את הסחורה והיא עממית מאד ורואים על הנעליים שהן לא חזקות- אז לא מדבר אלי התאורה והסטייל.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
רק כמה מילים על מקסטוק שאני חושבת שהם אגדה בפני עצמה,
רק חבל שגם הם מעלים כל הזמן את המחיר...
פעם היו יכולים לקנות שם בלי למצמץ, היום ממצמצים כמה פעמים ולא תמיד קונים..

תכלס, רשת שמכוונת לעממיות, חייבת ליישר קו ולהישאר שם, כי אחרת היא תאכזב את קהל הלקוחות, ולקוח מאוכזב לא קונה מהר.
 

פקאן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
למה את משלמת יותר על קוקה קולה? [רק דוגמא..]

אני למשל לא קונה קוקה קולה, למה לשלם על רעל הרבה כסף? מספיק קצת.
אם יש לי בחינם- אני אבחר בהם, כי אחרי הכל הרעל שלהם הכי טעים.
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
רק אני הבנתי מהמודעה שהם ימכרו מארז "רגיל" (מוקטן) ב5 ש"ח ואילו מארז "מוגדל" ב8+ ש"ח?
וממילא אנשים יקנו יותר יקר? כי הקטן לא מספיק בד"כ...
 

עורך תורני

משתמש צעיר
צריך לזכור שההעלאה לשש שקל נעשתה על רקע ירידה ברווחים, כך שההעלאה רק הגבירה את המגמה והפכה את ההפסד למשמעותי, אבל לא ניתן להסיק מזה כלום, מכיון שהמגמה כבר היתה קיימת.

אילו המגמה היתה צמיחה ואז היו מעלים את המחיר והמגמה היתה מתהפכת, היה ניתן להסיק מסקנות מהעלאת המחיר.

אבל למה לא? כולם חכמים בדיעבד.... אפילו הארז הגדול - מנכ"ל קופיקס, על אחת כמה וכמה אנו אזובי הקיר, יכולים ללהג עד כמה הצעד הזה היה טעות...

לגבי האסטרטגיה החדשה, גם אני אהבתי את הפרסום (שאפו לתוצאות...), אבל די סקפטי לתוצאות. כפי שכתבתי בתחילת הדברים, מגמת הקניה בקופיקס הלכה וירדה עוד קודם לכן. הסיבות ככל הנראה היא שאנשים מיצו את הקאצ' שבענין, פתיחת מתחרים רבים וכדו'. המודל העסקי של החנויות הללו, ודאי כלפי הזכיינים, שהחנות תהיה מלאה משעת הפתיחה ועד שעת הסגירה. משזה לא קורה, ההפסד הוא רק שאלה של כמה ולא של אם.

ובאופן כללי, תמחור נכון הוא מציאת הסכום הגבוה ביותר שאותו מספר אנשים גדול ביותר יסכימו לשלם. זו מומחיות מיוחדת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה