האשכול מתאים מלכתחילה לפורום פרסום, אלא שהמסתעף ממנו מתאים לכלל אנשי המקצוע, לכן הנחתי אותו כאן.
אז מלבד המודעות שלהם שאהבתי מאד, גם את הקריאייטיב וגם את המסר, (חמש ימינו כקדם- אנחנו לא מדברים על זה שהעלנו מוצרים ל8 ול15, אלא על החזרה שלנו לחמש, מוזמנים להתחמש במוצרים שלנו)..
יש נושא נוסף, חשוב לא פחות ואפילו יותר:
התמחור!
שייך לכולנו.
אם קראתי את ההסטוריה נכון, קופיקס פרצה לשוק בסערה עם 5 השקלים, המכירות עלו והשיכרון עשה טעם של הצלחה.
ואם כבר הצלחנו, אז יאללה. למה לא להגדיל הצלחה בשקל נוסף?
אלא שהציבור לא אהב, והמכירות ירדו.
רמי לוי רכש 20%, ועוד לפני זה האסטרטגיה החליטה לחזור ל5, ולאפשר מכירה גם בשקלים נוספים.
בעצם מה זה אומר? שאין להם בידול.
כי אם עד היום חנויות הקפה והמזנונים המהירים נתנו מוצרים בכל מיני מחירים, והיתה אפשרות גם לכוס קפה ב3 שקלים, ומאפה ב5.5 ש"ח, באה קופיקס ונתנה את הכל ב5.
לדעתי, הציבור יקלוט את זה וזה לא יעבוד כך, אלא א"כ רמי לוי ידאג שהמוצר יתן הרגשה של מחיר משתלם.
בעצם, קהל היעד של קופיקס היו אלו שנכנסים למזנונים על הדרך ורוכשים אוכל מהיר וטייק א ואי במחירים זולים. הם לא אלו שהלכו למסעדות ומחיר הטיפ השמן יכול היה להכיל את כל ארוחתם לו היו אוכלים בקופיקס.
והם באו בבשורה לאנשים הללו שמעדיםפים אוכל מהיר בגלל מחיר ואמרו להם: למה שתשלמו יותר רק על קפה ומאפה?
והאסטרטגיה הזו היא זו שהביאה את ההמונים לקופיקס, עד כדי כך שנשאר מקום גם למזנונים מהירים שנפתחו בעקבות קופיקס, עם רווח מעולה.
הצעד של העלאה בשקל, יצרה מלבד חוסר נוחות (מטבע מדויק של חמש לעומת חמש ועוד פשפוש בארנק בשביל שקל נוסף), סוג של הרעת תנאים.
עד היום קניתם רק בחמש, והיום ניקח לכם על אותו דבר, מחיר גבוה יותר.
זה אמנם נשמע רק שקל, כשבפועל חמישה שקלים הם לא שישה. זה צליל אחר.
לגבינו:
מה יותר הולך: תמחור גבוה (מיתוג יוקרתי) ורווח גבוה על כל לקוח שנכנס (תוצאה- פחות לקוחות, אבל כל לקוח נכנס שמן ויוצא שמן)..
או הרבה לקוחות בתמחור נמוך יותר?
אז מלבד המודעות שלהם שאהבתי מאד, גם את הקריאייטיב וגם את המסר, (חמש ימינו כקדם- אנחנו לא מדברים על זה שהעלנו מוצרים ל8 ול15, אלא על החזרה שלנו לחמש, מוזמנים להתחמש במוצרים שלנו)..
יש נושא נוסף, חשוב לא פחות ואפילו יותר:
התמחור!
שייך לכולנו.
אם קראתי את ההסטוריה נכון, קופיקס פרצה לשוק בסערה עם 5 השקלים, המכירות עלו והשיכרון עשה טעם של הצלחה.
ואם כבר הצלחנו, אז יאללה. למה לא להגדיל הצלחה בשקל נוסף?
אלא שהציבור לא אהב, והמכירות ירדו.
רמי לוי רכש 20%, ועוד לפני זה האסטרטגיה החליטה לחזור ל5, ולאפשר מכירה גם בשקלים נוספים.
בעצם מה זה אומר? שאין להם בידול.
כי אם עד היום חנויות הקפה והמזנונים המהירים נתנו מוצרים בכל מיני מחירים, והיתה אפשרות גם לכוס קפה ב3 שקלים, ומאפה ב5.5 ש"ח, באה קופיקס ונתנה את הכל ב5.
לדעתי, הציבור יקלוט את זה וזה לא יעבוד כך, אלא א"כ רמי לוי ידאג שהמוצר יתן הרגשה של מחיר משתלם.
בעצם, קהל היעד של קופיקס היו אלו שנכנסים למזנונים על הדרך ורוכשים אוכל מהיר וטייק א ואי במחירים זולים. הם לא אלו שהלכו למסעדות ומחיר הטיפ השמן יכול היה להכיל את כל ארוחתם לו היו אוכלים בקופיקס.
והם באו בבשורה לאנשים הללו שמעדיםפים אוכל מהיר בגלל מחיר ואמרו להם: למה שתשלמו יותר רק על קפה ומאפה?
והאסטרטגיה הזו היא זו שהביאה את ההמונים לקופיקס, עד כדי כך שנשאר מקום גם למזנונים מהירים שנפתחו בעקבות קופיקס, עם רווח מעולה.
הצעד של העלאה בשקל, יצרה מלבד חוסר נוחות (מטבע מדויק של חמש לעומת חמש ועוד פשפוש בארנק בשביל שקל נוסף), סוג של הרעת תנאים.
עד היום קניתם רק בחמש, והיום ניקח לכם על אותו דבר, מחיר גבוה יותר.
זה אמנם נשמע רק שקל, כשבפועל חמישה שקלים הם לא שישה. זה צליל אחר.
לגבינו:
מה יותר הולך: תמחור גבוה (מיתוג יוקרתי) ורווח גבוה על כל לקוח שנכנס (תוצאה- פחות לקוחות, אבל כל לקוח נכנס שמן ויוצא שמן)..
או הרבה לקוחות בתמחור נמוך יותר?
כשמדובר ביוצרים ולא במוצרים, נראה כי לכאורה האופציה הראשונה עדיפה, כיון שזמן היצירה שלנו מוגבל. לא נוכל לקבל אלפי לקוחות בחודש גם אם נרצה ונעבוד 24 שעות ביממה.
פעם אמרתי למישהו שהמטרה שלי היא לעבוד כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר.
הוא ענה לי: למה? אפשר גם לעבוד הרבה.
והאמירה שלו נשארה חקוקה במוחי.
פעם אמרתי למישהו שהמטרה שלי היא לעבוד כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר.
הוא ענה לי: למה? אפשר גם לעבוד הרבה.
והאמירה שלו נשארה חקוקה במוחי.