ציטוטים חינוכיים לפרשנות

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
היה לנו כעת אספת צוות,

ומספר יועצים ואנשי חינוך נאמו שם,

ורציתי לכתוב לכם מספר ציטוטים, לפרשנות חופשית שלכם:

"אין ילד חצוף, יש רב'ה שמתחצפים אליו",

"לאינסטינקטים אין מקום בחינוך כלל",

"אין כיתה לא מחונכת, יש רב'ה לא מחונך", כן, היה אחד שבא לחנך אותנו....

"ענישה לא מחנכת היא מאלפת",

"להגיב מיידי למעשי הילד, ניצחון פרטי של הילד",

"המחשבה הראשונה איך לנהוג, אותה אל תנהג",

"בכיתה איננו מעבירי חומר, שוטרים או סדרנים, אנחנו מחנכים",

"חינוך אמור להביא תוצאות, אם אין תוצאות הוי אומר שאין חינוך",

ועוד ועוד הגיגים של אנשי רוח, בשעת לילה, כשאני כבר הייתי עייף וכואב במוחי, וחיכיתי רק שיגמרו,

אבל, מה שנכון נכון...
 

שלווה בחווה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
לא כל המשפטים נכונים בהכרח, וודאי שלא תמיד.
לא שאני לא מסכימה עם המשפט "אין ילד רע, יש ילד שרע לו", אבל שוכחים לפעמים את "יצר לב האדם רע מנעוריו"...,
ושלהתגבר על המידות זה עניין מורכב ומאתגר, ודורש עבודה של שנים.
הגישה הכללית כ"כ מתירנית וסלחנית, וכ"כ נותנת מקום לכל תלמיד/ה, ש"לא אשמים בהתנהגות שלהם, כי זה תוצאה של חסכים משמעותיים מגיל ינקות" וכו' וכו'...
מה שמוטל עלינו, כעוסקים בשליחות העצומה הזאת, זה להשמיע לעצמינו לפעמים את הקול השפוי, ולדעת, לפחות, לקרוא לתבואת השיגעון הזאת בשמה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה