מכיר מקרוב ממש (בן משפחה בדרגה מאוד קרובה) אחרי שנה וקצת בניסים זה עבר בלי שהשאיר שום סימנים (אחרי שנדבק עוד פעם בקורונה ולא יודע אם זה קשור) העצה היא דברי רבנו תם בספר הישר רבנו תם מסביר שכל אחד צריך לדעת שבאופן טבעי יעברו עליו "ימי אהבה" בעבודת ה' ו"ימי שנאה". וכיון שמדובר על רגשות, ורגש איננו דבר קבוע – יהיו חילופים בין ימי האהבה והשנאה הרבה פעמים. כיצד להתמודד עם ימי השנאה? א. צריך לדעת שזה טבעי ונורמלי, ואין להיבהל מהעובדה שיש "ימי שנאה" גם כן ולדעת שהם יעברו. ב. בזמן ימי השנאה – לא לוותר על כל מה שקנינו בעבודה אלא להחזיק לפחות במקצת מהדברים. ג. לנסות להגביר את ימי האהבה על ימי השנאה.ויש דבר שצריך לחדד בזה והם דברי הרב וולבה בעלי שור שכותב ככה מזה אנו לומדים כלל גדול כיצד להתיחס אל עצמנו. בהתקיף אותנו היצר אנו מתביישים בפני עצמנו לא מפני הרע והשפלות שביצר אלא מפני הפגיעה בכבודנו שבהתקפה זו. אנו החזקנו את עצמנו לאנשים רמי-המעלה, והנה מתעוררת בנו נטיה שפלה השמה לאל את הערכתנו העצמית. לכן, כל מגמתנו היא לשכח את הכשלון הזה בהקדם, והיתה כלא היתה... והנה דוקא תגובה זו בלתי נכונה היא. התעוררות היצר מראה לנו כי התעלמנו מהשכבות העמוקות של נפשנו אשר גם הן צריכות להשתתף בעבודתנו. ואותה צורה אשר בה הופיע היצר – סמל היא לענין רוחני הצריך תקנה... רק ההתעלמות מכוחות הנפש העמוקים – מסוכנת היא! והמשכילים יבינו ציטוט לשונו של רבינו תם (קטעים קטעים) "כל מעשה שיש בו הנאה, תכנס בליבו אהבה ראשונה, ואחר כן תסור ותכנס בליבו השנאה, ולקץ ימים תסור, וכן יתחלפו תמיד, יסור האחד ויבוא השני" "אך אם תהיה הנאת העובד בעבודתו גדולה, תעמוד האהבה ימים רבים, והשנאה ימים מספר. ואם אין לו בעבודתו הנאה גדולה, או תבוא עליו ממנה הנאה מצד אחד ומהומה מצד אחר, תעמוד האהבה ימים מועטים והשנאה תאריך ימים". "וכאשר יתחלפו פעמים רבות, אם יתחדשו לאדם חידושים טובים בעבודתו, אז תוסיף האהבה ותגדל ואם יתחדשו דברים רעים תוסיף השנאה" "ואם לא תתחדש בעבודה דבר, יהיו שתיהן שוות, עד שיבוא השכל ויכריע בינהן, כי אם יהיה השכל טוב, תתחזק התאווה בשביל ההנאות הבאות ממנה, ואם תחלש האהבה, תחזק השנאה, ותלך הלוך וגדל, ותתמעט האהבה בכל יום" "ואחרי אשר גילינו סוד האהבה וסוד השנאה, נאמר כי צריך לבעל העבודה להכיר בתחילת עבודתו, כי האהבה והשנאה נלחמות שתיהן, פעם תגבר האחת ופעם תגבר השנייה, ועל כן אין צריך בתחילת עבודתו להיות חושש אם יקוץ בה, כי זה משפט האהבה בתחילתה כי תגיע לתכלית ידיעה ותחדל, ואחר כן תשוב ותתחזק כנשר, ואחר כך תחלש האהבה ותכבד השנאה, אל יהי נואש מן העבודה רק יידע כי לקץ ימים תחלוף". ועל כן צריך המשכיל בראותו כי תכנס השנאה בליבו, ויקוץ בעבודה, לבל יניח כל המעשה, ואל יאמר אניח הכל עתה ואחרי כן אחזור אליו, כי אם יניח הכל, יאבד מידו, ואם יחזיק ממנו במקצתו לא יאבד. כגון מי שנגזר אבר מאבריו, אם נגזר כל האבר מן הגוף אין לו תקנה, ואין לו רפואה, ואם נשאר האבר מעורה בגוף יש לו תקנה, ויחזור לקדמותו כשירפאהו".