פתיחת עונה, פורום כתיבה/ וחקירה לסיום

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
מן הסתם זה הזמן וזו השעה לביקורת ספרים וסופרים, מי מדבר על ביקורת עיתוני החג, מן הסתם לכל אחד (אין כותבים כבר ואחת, כידוע) מכם היתה טעימה לפחות של משהו כמו ארבעה מגזינים מינימום מתוך איזה תשעה לכל מו"ל.

ויש גם חקירה בסוף, למען
לא יכלו לריק שיעורי חול ומועד

אבל בשבת שאחר הפסח כשכבר מיציתי את כל המלל האין סופי, כולל ספרים חדשים כאלו ואחרים, ואחר הבטחות שלא קויימו להחלפת ספרים חדשים על ידי חברותיה המאכזבות של בת השוויגער, ונכדותיה. וברוב ייאושי בזמן קיום מצוות חריכת הסדין של שבת אסרו חג העבר עלינו לטובה, שעות מעטות קודם לעליית כלי הפסח למכונם והריצה אחר הלחמניה בטקס שבירת הפסח.
מצאתי את עצמי קורא בשקיקה ספר ילדים לא חדש בכלל, שלמרות ההדרתו בשנים האחרונות לא זכיתי לחונו שוב מאז ימי חורפי העליזים.
ספרו של מאיר ברעם, מבצע אלול, קראתי, והתמוגגתי. התיאורים, הניסוחים, ההומור, הלושנורע, והמסרים, פשוט להתענג, גיחכו עלי צעירי הצאן, ביתה של השוויגער ונכדותיה שחקו למשבתי, אך אני התענגתי.
תיאורי העיירה, רבי מוניש וסיפוריו, בערקה העגלון, יענקלה, גציל וחבריו המופלאים, רב גרונם השליח ציבור, מענדלה תם שואב המים, והעיקר האמת.

האמת שפעמיים הסתפקתי בימי חול המועד האחרון באותה חקירה

האם אמני האתמול שאנו מתענגים על 'הלוואי והיום יהיו כאלו' היו מצליחים היום להגיע לפסגות, האם הרמה הזו באמת רמת על, או שמא בגלל הסביבה החרבה באותם ימים זכו למעמדם האגדי.
פעמיים חקרתי בזה השבוע.
האחד באוטובוס, בשעת לילה מאוחרת, באחד הקווים בעודי שוכב על מיטתי, ניצל הקו האמור את ימי חול המועד להעביר שידורי חוזרים של מופעים חיים, וכך זכינו לאוטובוס עם הופעות של מ.ב.ד. פריד ושוואקי, אך על האחרון הייתי מסופק.
לא, לא על שוואקי, אלא על ליל רביעי באוטובוס, בקו הנ"ל. מופעו בשידור חוזר של מיכאל שטרייכר, זכרו לברכה לחיים ארוכים, ואני כבר מזמן תמהתי, האם שטרייכר היה אגדי בזמנו או רק מאחר וכמעט לא היה איש במנו, הפך לאגדי, אני במיטתי ממש התענגתי, קולו מנחם אותי, מציף אותי בנוסטלגיה, ואני מתרפק, אך תוהה האם זו רק נוסטלגיה או יש משהו בקול העמוק הזה, ברגש הזה, שאין היום.
והפעם השניה שחקרתי בזה, כאמור, בקריאת ספרו של מ. ברעם הזכור לטוב, שמאז עבר להדפיס הגדות של פסח שלא מוחיכים יכולת ספרותית יוצאת דופן כי אם חוש מסחרי, ואף ידע תורני עמוק. אך ספרי הילדים שלו, להתענג, ואולי שוב אני מתרפק על נוסטלגיה.
 
נערך לאחרונה ב:

משויטט

משתמש מקצוען
האחד באוטובוס
לא בטוח שכולם מבינים את המשמעות, ועד היום הם מתחבטים בייסוריהם ומנסים להבין באיזו דרך הגיעה מיטתך לאוטובוס. הם לא זוכרים שאתה הרי אלוף בז'רגון הזה..
ולעצם חקירתך, ברור שיש ניחוח מלא קסם בנוסטלגיה מעצם היותה נוסטלגיה.
אבל כמדומה שיש שם גם איכויות אמתיות בכמויות בלתי מבוטלות. אולי כי פעם השקיעו יותר ביצירה עצמה ולא בנספחים המסחריים שלה.
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
גם לי לקח זמן להבין איך מיטתך שטה בתווכי האוטובוס עד שנפל לי האסימון...
אתה ישיבע בוחער חסר תקנה (במובן החיובי כמובן...)

ולגבי הנידון עצמו אין מוזיקה דומה לכתיבה כלל ועיקר. וזאת משום שימים מקדם כשעדיין עידן המוזיקה המודרנית על מקצביה ואולפניה לא דרכו על מפתני הזמרים בימים ההם, הוצרכו הם להקדיש את מיטב זמנם וקולם כדי שהשירה תצא עריבה ונעימה.
מה שמביא למסקנא שהם היו גדולים כי הם היו גדולים. והעבר הוא רק סיבה לרעתם ולא לטובתם
משא"כ בספרות.... ודו"ק
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
לא בטוח שכולם מבינים את המשמעות, ועד היום הם מתחבטים בייסוריהם ומנסים להבין באיזו דרך הגיעה מיטתך לאוטובוס. הם לא זוכרים שאתה הרי אלוף בז'רגון הזה..
ולעצם חקירתך, ברור שיש ניחוח מלא קסם בנוסטלגיה מעצם היותה נוסטלגיה.
אבל כמדומה שיש שם גם איכויות אמתיות בכמויות בלתי מבוטלות. אולי כי פעם השקיעו יותר ביצירה עצמה ולא בנספחים המסחריים שלה.
אמרו כולם גברים כאן, וחלילה לנו מלחשוב שיש מי ששכח תלמודו, כאן.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
גם לי לקח זמן להבין איך מיטתך שטה בתווכי האוטובוס עד שנפל לי האסימון...
אתה ישיבע בוחער חסר תקנה (במובן החיובי כמובן...)

ולגבי הנידון עצמו אין מוזיקה דומה לכתיבה כלל ועיקר. וזאת משום שימים מקדם כשעדיין עידן המוזיקה המודרנית על מקצביה ואולפניה לא דרכו על מפתני הזמרים בימים ההם, הוצרכו הם להקדיש את מיטב זמנם וקולם כדי שהשירה תצא עריבה ונעימה.
מה שמביא למסקנא שהם היו גדולים כי הם היו גדולים. והעבר הוא רק סיבה לרעתם ולא לטובתם
משא"כ בספרות.... ודו"ק
לא הבנתי, א למעיישה, הם ליטשו זימרתם, עד שהשביחוה למעלה מאלו בני זמננו?
אם כן משבחים הם, או שמא, בני זמננו, המשובחים לפחות, אינם צריכים לכל זה, ואפילו הכי משובחים, אם כן, שיתרוממו, וישבחו, ויגיעו למעלות גבוהות, שישקיעו.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
לא הבנתי, א למעיישה, הם ליטשו זימרתם, עד שהשביחוה למעלה מאלו בני זמננו?
אם כן משבחים הם, או שמא, בני זמננו, המשובחים לפחות, אינם צריכים לכל זה, ואפילו הכי משובחים, אם כן, שיתרוממו, וישבחו, ויגיעו למעלות גבוהות, שישקיעו.

א למדן!!! [מ' ד' ו-ן' שוואיות!]

אף אני מתלבט בחקירתך בהודעה הפותחת מזה עידן ועידניים וטרם נפתרו ספיקותיי.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
ואפשר שבפתיחת עונה זהו המקום להחזיר עטרה ליושנה ואתגר לפורומו. יען כי הגיעה העת והשעה לאזור כשרונות ישראל בגבורה, לחדד עפרונות ולאבק מחבטים...
ולו הייתם שואלים אותי הקטן, הייתי מציע שאת הראשון נבחר בצורה פשוטה של א-ב ולאחר מכן כפי המסורת המסורה לנו מזה שנים שהזוכה הוא הבא בתור.
ובכן, אם תיתו לי הרי שידידנו @אברוּמי יתכבד בראשונה. (ראה אברומי, איך הובלתי מהלך מכוון להשית עליך המשימה ולא היה זה בתמימות כלל כפי שנראה מתחילה במבט ראשון).
 

הגשש

משתמש מקצוען
ההווה של אתמול, זה הנוסטלגיה של מחרתיים.
לעתים, הדיבורים על העבר היפה עם הניחוחות והזיכרונות מעלה מחשבות נוגהות, כאילו לילדינו כבר לא תהיה נוסטלגיה כ"כ משובחת כמו שיש לנו.
ולא היא. כמו שיש להורינו נוסטלגיה שלא נוגעת בנו (אמא שלי מתמוגגת מנחת כשהיא מספרת על הרפת והאורווה הבני ברקיים, ואיך הם היו הולכים עם סיר החמין ל...), כך לנו יש נוסטלגיה שלא מזיזה לילדינו (לאחרונה סיפרתי לילדיי איך מזוודתי הייתה כבדה בדרך לישיבה בגלל שקית האסימונים...).
לכן, אל דאגה. גם לילדינו תהיה נוסטלגיה יפה לספר לילדיהם עד סוף כל הדורות.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
ההווה של אתמול, זה הנוסטלגיה של מחרתיים.
לעתים, הדיבורים על העבר היפה עם הניחוחות והזיכרונות מעלה מחשבות נוגהות, כאילו לילדינו כבר לא תהיה נוסטלגיה כ"כ משובחת כמו שיש לנו.
ולא היא. כמו שיש להורינו נוסטלגיה שלא נוגעת בנו (אמא שלי מתמוגגת מנחת כשהיא מספרת על הרפת והאורווה הבני ברקיים, ואיך הם היו הולכים עם סיר החמין ל...), כך לנו יש נוסטלגיה שלא מזיזה לילדינו (לאחרונה סיפרתי לילדיי איך מזוודתי הייתה כבדה בדרך לישיבה בגלל שקית האסימונים...).
לכן, אל דאגה. גם לילדינו תהיה נוסטלגיה יפה לספר לילדיהם עד סוף כל הדורות.
אם זה אני מסכים לגמרי
אם דיברו על עברינו הישיבתי, זכורני בימי חורפי, את ידידי מה'קיבוץ' מתרפקים על דמויות ההוד של האלטערערס' חלפו להם שנים מועטות ואנו התרפקנו לצעירים על האלטערערס' שלנו, כך דרכו של עולם, מסתבר.
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
לא הבנתי, א למעיישה, הם ליטשו זימרתם, עד שהשביחוה למעלה מאלו בני זמננו?
כמעט בדיוק!
או שבאמת השביחו קולם וזמירתם למעלה מזמרירי דורנו, או שבני דורנו כלל לא מתאמצים להשביח קולם כשיש מעבד ואולפן העושים את עבודתם נקלה

ועל כך אמר האדמו"ר הידוע מקורצוויל לאחר שבוקי מזורי זייף בניגון של בית ראדוויל הידוע
"הנך חייב בפיתוח קול"
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים

נריה מגן

משתמש מקצוען
התשובה לדעתי, פשוטה, ומחולקת ל-2.
כיום, כשכל ילד יכול להקליט/לכתוב/להדפיס/להוציא/להנפיק/לשיר/לנגן/לגרפלג/להנחות הורים/לפסכלג/ל... רמת ההשקעה פחותה בהרבה, וכמות החומר בשוק - עצומה, כשרובו איננו שווה את המגה בייט בנגן והנייר עליו היא כתוב.
בנוסף, הרי שכיום מה שעומד לנו אל מול עינינו הוא הכל כולל הכל. לעומת זאת הזכרונות משמרים רק את החלקים הטובים והנעימים מהשיר/ספר/וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה