נכתב ע"י ckuh;893928:
נעמה. אני מדברת מניסיון.
עם כל האהבה שלי כלפיך, וההערכה העמוקה גם, אני נאלצת לחלוק עליך פעם שנייה.
אדרבה, אם הכלות עמוסות פנטזיות הן מצפות לשמלה כזו, כמו שרקמו בדמיונן, וזה קשה להביא. בעיקר במחיר זול.
מה שהיא מדברת פה זה על שמלות מפתיעות ביחס למחיר, או מחיר מפתיע ביחס לתמורה.
לא השמלות הכי יפות בעולם, כמו שחלמת מאז היית בת 4, במחיר הכי זול.
וזה לא סותר שהתובנה שלך נהדרת ויפה. רק שבמבחן המציאות, יהיה קשה למלא אותה. כלות מתקשות להתפשר. זו תקופה שהן מוכנות לכתת רגליים כדי למצוא את המקסימום. מצד שני - ההורים מוכנים להתגמש, אבל עד גבול.
עוד דבר - במגזר שלנו בכל אופן, האמא מתלווה לכלה, והיא זו שמשלמת. עכשיו, את מביאה כלה עם ציפייה לשמלה ברמה גבוהה במיוחד, ואמא עם ציפייה לשמלה בתקציב זול, שמחזיקה את הארנק, מנגבת את דמעות ההתרגשות ומעקמת את האף על המחיר.
איך את פותרת את ההבטחות של שתיהן?
ושתיהן לא ממהרות לוותר.
והעיקר - אם מדובר בכאלה שמלות יפות, למה שבעוד 3 שנים היא לא תעלה מחירים? ואם כן - היא תפנה לקהל יעד אחר, נכון? לא כזה שרוצה שיידעו שלקחו ממקום בסגנון גמ"ח. ואז היא תצטרך להשקיע המון כדי ליצור תדמית חדשה. לא חבל?
(ועוד דבר - איך את יכולה להיות כל כך נחרצת בפתרון עבור עסק שלא פגשת, לא דיברת איתה וכמעט אין לך נתונים עליה - כשנתנו לך בסך הכל הגדרת קהל יעד לא ממוקד, ואת מאפיינת אותו בצורה חד-מימדית ממש?)
אתחיל מהסוף:
אני לא רואה בייעוץ מעל גבי הפורום תחליף לייעוץ אסטרטגי מקצועי. אני מקווה שגם את לא.
התובנות שהעליתי באו כתגובת נגד להצעות שנזרקו בתחילת האשכול.
כבר ראיתי בעיניי רוחי את המודעה שהולכת לצאת על בסיס אותן הצעות, משהו עם הרבה גרדיאנטים מוזהבים, סלסולים ועיטורים ועם הכיתוב "שמלות כלה יוקרתיות במחירים מפתיעים!!!" וכוונתי לא היתה אלא להסיט את פותחת האשכול מהכיוונים הללו לכיוון אחר, שיש בו מחשבה מעמיקה יותר (גם אם לא
המעמיקה
ביותר) על קהל היעד, צרכיו ומאפייניו.
אין ספק שמיתוג שמבוסס על תהליך אסטרטגי מעמיק הוא הדבר הטוב ביותר. ואני ודאי יודעת זאת ומאמינה בכך. בדיוק בגלל זה שלחתי אלייך לקוחה לפני יומיים. אבל בהינתן המציאות שאני רואה כאן בפורומים מדי יום, בהן יוצאות מודעות שלא רק שלא נעשו על בסיס תהליך אסטרטגי מעמיק, הן לא נעשו אפילו על בסיס תהליך אסטרטגי שטחי ביותר. ואני חושבת שלטווח הזה, התובנות שהעליתי נכנסות.
עכשיו נחזור להתחלה.
גם אצלנו במגזר, האמא משלמת על השמלה, ואני מכירה היטב את כל הסיטואציה, הייתי שם לפני 8 וחצי שנים. הורים שלחוצים בכסף, נערה צעירה שחולמת להיראות כמו נסיכה.
לא דיברתי על להבטיח את המחירים הכי זולים. כן דיברתי על להבטיח מימוש של חלומות, במחיר שגם אמא לא תעקם את האף.
כשאני התחתנתי, גם כן היה מקובל מאוד לשכור שמלות מגמ"חים. חוץ מחברה אחת שלי, אף אחת לא קנתה שמלה ב-8000 ש"ח. התקציב היה מתחת ל-2000. אבל כולן רצו את הכי יפה, הכי אופנתי, הכי מעוצב.
אז היו גמחים פשוטים, והיה גמ"ח אחד ברחובות, ששמעו נודע בין הכלות, שהיה שייך למעצבת אחת, איטלקיה, שהיה לה שם מסולסל כזה, איטלקי אותנטי, שלבדו החזיק את כל המותג. היא הצליחה לתת תחושה של סלון כלות אמיתי. לא התפשרות, לא מחסן שמלות מאובק שמנוהל בידי דודה טובת לב שממש לא מבינה באופנה ובטח לא בחלומות. ההיא, האיטלקיה, הצליחה לתת את זה. את התחושה שאת נסיכה ליום אחד, ושמגיע לך ביושר להרגיש כך, למרות שלא נולדת למשפחת רוטשילד. לשם ניסיתי לכוון.