בית שמש גודלת עם שכונות חדשות בדרום העיר, וריבוי טבעי גדול ב"ה.
משמח להסתובב באיזורים הותיקים יותר של העיר ולראות עוד פנים חרדיות, עוד אברך ועוד צורב.
משמח? משנה את מי. יש כאלה שכלל לא שמחים עם זה, זה מרגיז אותם מאד!
יש כאלה שזה לא נוגע אליהם בכלל, ויש כאלה ששמחים עם התחרדות העיר.
יהיו שיטענו שזה בגלל השיווקים הרבים לחרדים בשנים האחרונות בעיר.
ויהיו כאלה שיטענו שדווקא השיווקים הרבים האטו את קצב ההתחרדות.
אבל, אלו ואלו יודו שזה נובע ממצוקה קשה בציבור החרדי, שכן, גם אם בית שמש החרדית מכפילה את עצמה בשכונות החרדיות החדשות בעיר, המצב הכללי בארץ הוא שלא בונים לחרדים, ומשכך, אלה נאלצים לוותר על מגורים בסביבה שמורה וחרדית, וללכת, כל אחד וכמה רחוק שהוא הולך.
הרחובות הסמוכים לשכונות החרדיות - כבר חרדיים לגמרי, הרחוקים יותר, מלאים בחרדים, ובאמצע ה"עיר" כבר גם גרים חרדים...
רוב רובם של החרדים הגרים שם, יעדיפו לגור בשכונה חרדית. אבל התקציב לא אפשר להם.
ומשכך, עוד שכונה ועוד שכונה מתחרדת, או מראה סימני התחרדות.
יש כאלה ששמחים מכך שהעיר מתחרדת, יש כאלה שמבוהלים מכך, ויש כאלה שאיכפת להם רק הרחוב שלהם, או שלא רוצים עימותים מיותרים.
בימים האחרונים דובר פה רבות, בעיקר ע"י הרב @עו"ד נתן רוזנבלט על ההקשר בין התיישבות חרדית בפריפריה לבין התחבורה הציבורית, האם זה הפיתרון היחיד למצוקת הדיור או חלק ממנו, אבל וודאי שקשור אליו.
בכל מקרה, תחבורה ציבורית ממרכזי הערים החרדיות לחריש לדוג', וודאי יאיצו את ההתיישבות החרדית שם.
ו, לא מפתיע, זה נתקל בהתנגדות מצד כל מיני גורמים מסויימים.
אבל, ההתחרדויות החרדיות בבית שמש זכו כנראה לאוהבים בעירייה, שכן, קווי אוטובוס רבים נחנכו בשנה וחצי האחרונה, שמחברים את ה"עיר" על ההתחרדויות שבה, לשכונות החרדיות.
על מנת שנבין עד כמה העירייה אוהבת את המתחרדים, נקח לדוג' קו טרי שנחנך ביום שישי האחרון, 10/02/2023.
לאחר מעל שנתיים מאיכלוס רמה ד', לאחר מאות עם לא אלפי תלונות למשרד התחבורה, העירייה, וכו', ולאחר שגורמים מסויימים בעירייה התנגדו בתוקף להפעלת קו אוטובוס שיחבר בין רמת בית שמש ד' החדשה לרמת בית שמש ב' הקיצונית, סוף סוף בסיעתא דשמיא נחנך קו 2 שמחבר את רמה ד' לרמה ב', לרווחת אלפי תושבי רמה ד' שמגיעים לרמה ב' למוסדות, חנויות, אולמות, הורים, וכו'.
אבל, אחרי רמה ב' הוא ממשיך אל עבר רחובות רדומים וישנוניים, ללא חנויות או מרכזים, שבהם, יש גם יהודים חרדים, בודדים, שגרים, בינות לאחים תועים, אתיופים, ועוד.
התחלה של התחרדות, שלהם כמובן העירייה דואגת לחיבור ישיר עם השכונה הקיצונית + רמה ד' החרדית, לעזור למתחרדים בתחבורה.
שכן, אם לא הסבר זה, מה עוד יכול לגרום למסלול זה של הקו?
כי בתי כנסת או מוסדות במתחרדים, בשום פנים ואופן, לא יקום ולא יהיה.
פינוי בינוי במתחרדים, ב8 מתחמים שונים. (ומגדלים, נבנים גם ברמתיים, רמה ד', ועוד).
אבל לתחבורה העירייה החביבה דואגת.
חיכיתי בתחנה הראשונה ברמה ב' לקו 2 החדש, הנה הוא מגיח מאחורי הפינה עם אורות מכובים, אוטובוס ריק, 12 דק' אחרי זמן היציאה (הזמן שלוקח הסיבוב ברחובות ההם ללא שום עצירה), עוצר בתחנה, מדליק אורות, ומתמלא...
בתחנות הבאות לאורך נהר הירדן אין אפילו תחנה אחת בה הוא לא מעלה.
והנוסעים, שמחים ומאושרים על הקו לרמה ב'.
ולמה זה לא נכתב בתחבורה ורכבים? כי חוץ ממה שזה קשור לתחבורה זה גם קשור למה שדובר פה בשבוע האחרון על התחבורה והפריפריה\התחרדויות, וזה גם קשור לשנאה שהם שונאים אותנו האם זה מועיל או מזיק.
וגם שפה @עו"ד נתן רוזנבלט מסתובב יותר, ואני מחכה גם לתגובתו על הנושא.
וכנראה, כשתופץ השמועה בשם אי מי מהעירייה ש"על גופתו יעבור קו המחבר בין המתחרדים לנהר הירדן", נדע שהסיפור אבוד... ההתחרדות כבר מאחורינו.
משמח להסתובב באיזורים הותיקים יותר של העיר ולראות עוד פנים חרדיות, עוד אברך ועוד צורב.
משמח? משנה את מי. יש כאלה שכלל לא שמחים עם זה, זה מרגיז אותם מאד!
יש כאלה שזה לא נוגע אליהם בכלל, ויש כאלה ששמחים עם התחרדות העיר.
יהיו שיטענו שזה בגלל השיווקים הרבים לחרדים בשנים האחרונות בעיר.
ויהיו כאלה שיטענו שדווקא השיווקים הרבים האטו את קצב ההתחרדות.
אבל, אלו ואלו יודו שזה נובע ממצוקה קשה בציבור החרדי, שכן, גם אם בית שמש החרדית מכפילה את עצמה בשכונות החרדיות החדשות בעיר, המצב הכללי בארץ הוא שלא בונים לחרדים, ומשכך, אלה נאלצים לוותר על מגורים בסביבה שמורה וחרדית, וללכת, כל אחד וכמה רחוק שהוא הולך.
הרחובות הסמוכים לשכונות החרדיות - כבר חרדיים לגמרי, הרחוקים יותר, מלאים בחרדים, ובאמצע ה"עיר" כבר גם גרים חרדים...
רוב רובם של החרדים הגרים שם, יעדיפו לגור בשכונה חרדית. אבל התקציב לא אפשר להם.
ומשכך, עוד שכונה ועוד שכונה מתחרדת, או מראה סימני התחרדות.
יש כאלה ששמחים מכך שהעיר מתחרדת, יש כאלה שמבוהלים מכך, ויש כאלה שאיכפת להם רק הרחוב שלהם, או שלא רוצים עימותים מיותרים.
בימים האחרונים דובר פה רבות, בעיקר ע"י הרב @עו"ד נתן רוזנבלט על ההקשר בין התיישבות חרדית בפריפריה לבין התחבורה הציבורית, האם זה הפיתרון היחיד למצוקת הדיור או חלק ממנו, אבל וודאי שקשור אליו.
בכל מקרה, תחבורה ציבורית ממרכזי הערים החרדיות לחריש לדוג', וודאי יאיצו את ההתיישבות החרדית שם.
ו, לא מפתיע, זה נתקל בהתנגדות מצד כל מיני גורמים מסויימים.
אבל, ההתחרדויות החרדיות בבית שמש זכו כנראה לאוהבים בעירייה, שכן, קווי אוטובוס רבים נחנכו בשנה וחצי האחרונה, שמחברים את ה"עיר" על ההתחרדויות שבה, לשכונות החרדיות.
על מנת שנבין עד כמה העירייה אוהבת את המתחרדים, נקח לדוג' קו טרי שנחנך ביום שישי האחרון, 10/02/2023.
לאחר מעל שנתיים מאיכלוס רמה ד', לאחר מאות עם לא אלפי תלונות למשרד התחבורה, העירייה, וכו', ולאחר שגורמים מסויימים בעירייה התנגדו בתוקף להפעלת קו אוטובוס שיחבר בין רמת בית שמש ד' החדשה לרמת בית שמש ב' הקיצונית, סוף סוף בסיעתא דשמיא נחנך קו 2 שמחבר את רמה ד' לרמה ב', לרווחת אלפי תושבי רמה ד' שמגיעים לרמה ב' למוסדות, חנויות, אולמות, הורים, וכו'.
אבל, אחרי רמה ב' הוא ממשיך אל עבר רחובות רדומים וישנוניים, ללא חנויות או מרכזים, שבהם, יש גם יהודים חרדים, בודדים, שגרים, בינות לאחים תועים, אתיופים, ועוד.
התחלה של התחרדות, שלהם כמובן העירייה דואגת לחיבור ישיר עם השכונה הקיצונית + רמה ד' החרדית, לעזור למתחרדים בתחבורה.
שכן, אם לא הסבר זה, מה עוד יכול לגרום למסלול זה של הקו?
כי בתי כנסת או מוסדות במתחרדים, בשום פנים ואופן, לא יקום ולא יהיה.
פינוי בינוי במתחרדים, ב8 מתחמים שונים. (ומגדלים, נבנים גם ברמתיים, רמה ד', ועוד).
אבל לתחבורה העירייה החביבה דואגת.
חיכיתי בתחנה הראשונה ברמה ב' לקו 2 החדש, הנה הוא מגיח מאחורי הפינה עם אורות מכובים, אוטובוס ריק, 12 דק' אחרי זמן היציאה (הזמן שלוקח הסיבוב ברחובות ההם ללא שום עצירה), עוצר בתחנה, מדליק אורות, ומתמלא...
בתחנות הבאות לאורך נהר הירדן אין אפילו תחנה אחת בה הוא לא מעלה.
והנוסעים, שמחים ומאושרים על הקו לרמה ב'.
ולמה זה לא נכתב בתחבורה ורכבים? כי חוץ ממה שזה קשור לתחבורה זה גם קשור למה שדובר פה בשבוע האחרון על התחבורה והפריפריה\התחרדויות, וזה גם קשור לשנאה שהם שונאים אותנו האם זה מועיל או מזיק.
וגם שפה @עו"ד נתן רוזנבלט מסתובב יותר, ואני מחכה גם לתגובתו על הנושא.
וכנראה, כשתופץ השמועה בשם אי מי מהעירייה ש"על גופתו יעבור קו המחבר בין המתחרדים לנהר הירדן", נדע שהסיפור אבוד... ההתחרדות כבר מאחורינו.