בן ציון הלמ
משתמש מקצוען
זכיתי לפני קרוב לחמש עשרה שנה, להיות מהראשונים להחליף את המכשיר הנייד שלי,
למכשיר כשר. כך הורו רבותינו גדולי ישראל זיע"א וכך עשינו. זכינו בכך, הן לקדש שם שמים, והן להגן עלינו ועל ילדינו מפגעי הטכנולוגיה.
במהלך התקופה הארוכה הזו, עלו פעמים רבות טענות שונות, הן על איכות המכשירים ומחירם, והן על המקובעות שבדבר.
תמיד עניתי לשואלים אותי, למרות שהשאלות מוצדקות, אין לנו אלא מה שהורו גדולי ישראל.
אלא, שבתקופה האחרונה עלו בלבי כמה הרהורים בדבר. מקובעות המחשבתית שאינה מאפשרת הכנסת אופציות,
שאין בהם בעיה ממשית אלא רק מהוות שינוי מהמקובל עד עכשיו, כגון נגן ומצלמה ואולי גם אפשרות ל- sms.
דברים שלפני חמש עשרה שנה כמעט ולא היו בנמצא, ועכשיו בלא"ה יש לכל אחד בנפרד.
הדבר גורם שאמנם בני עליה המועטין - האברכים במיר ובכולל חזו"א, ושאר בני תורה יקרים הקובעים עיתים לתורה ומתבטלים לדעת תורה, שומרים רק על פלאפון כשר ממש.
אבל רבים מאוד משאר חלקי החברה החרדית, נוטלים מכשירים כשרים לחצאין או פסולים לגמרי,
ולפעמים אף נשות האברכים בצרה הזו. אם בתחילת הדרך מי שלא החזיק כשר היה מתבייש להוציא אותו,
היום הדבר נפרץ לחלוטין, ואפילו במסיבות בבית יעקב ובחיידרים מוציאים ומצלמים.
וכדי ביזיון וקצף.
ולדעתי, אם יהיה שינוי הדבר יעצור את הסחף. אמנם יתכן שהסוסים כבר ברחו, אבל מה שאפשר לתקן נתקן.
אני לעצמי, כל עוד לא תהיה הוראה חדשה, לא שיניתי ולא אשנה,
למרות שלדעתי זו טעות. כך חונכתי, כך חינכתי, כך אני מחנך ואחנך. חובת הביטול לדעת תורה.
אבל נראה לי שביחד נוכל להוביל לשינוי המתבקש, לתועלת כולנו.
למכשיר כשר. כך הורו רבותינו גדולי ישראל זיע"א וכך עשינו. זכינו בכך, הן לקדש שם שמים, והן להגן עלינו ועל ילדינו מפגעי הטכנולוגיה.
במהלך התקופה הארוכה הזו, עלו פעמים רבות טענות שונות, הן על איכות המכשירים ומחירם, והן על המקובעות שבדבר.
תמיד עניתי לשואלים אותי, למרות שהשאלות מוצדקות, אין לנו אלא מה שהורו גדולי ישראל.
אלא, שבתקופה האחרונה עלו בלבי כמה הרהורים בדבר. מקובעות המחשבתית שאינה מאפשרת הכנסת אופציות,
שאין בהם בעיה ממשית אלא רק מהוות שינוי מהמקובל עד עכשיו, כגון נגן ומצלמה ואולי גם אפשרות ל- sms.
דברים שלפני חמש עשרה שנה כמעט ולא היו בנמצא, ועכשיו בלא"ה יש לכל אחד בנפרד.
הדבר גורם שאמנם בני עליה המועטין - האברכים במיר ובכולל חזו"א, ושאר בני תורה יקרים הקובעים עיתים לתורה ומתבטלים לדעת תורה, שומרים רק על פלאפון כשר ממש.
אבל רבים מאוד משאר חלקי החברה החרדית, נוטלים מכשירים כשרים לחצאין או פסולים לגמרי,
ולפעמים אף נשות האברכים בצרה הזו. אם בתחילת הדרך מי שלא החזיק כשר היה מתבייש להוציא אותו,
היום הדבר נפרץ לחלוטין, ואפילו במסיבות בבית יעקב ובחיידרים מוציאים ומצלמים.
וכדי ביזיון וקצף.
ולדעתי, אם יהיה שינוי הדבר יעצור את הסחף. אמנם יתכן שהסוסים כבר ברחו, אבל מה שאפשר לתקן נתקן.
אני לעצמי, כל עוד לא תהיה הוראה חדשה, לא שיניתי ולא אשנה,
למרות שלדעתי זו טעות. כך חונכתי, כך חינכתי, כך אני מחנך ואחנך. חובת הביטול לדעת תורה.
אבל נראה לי שביחד נוכל להוביל לשינוי המתבקש, לתועלת כולנו.
נערך לאחרונה ע"י מנהל: