פינוק או מחיר?

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
"עולם הקמעונאות הגלובלי עובר כעת שינויים המשפיעים עליו באופן יסודי. התפתחויות טכנולוגיות מאפשרות להפחית עלויות של מוצרים, בתחום הפוליטי יש יותר קריאות לרגולציה על יצרנים, ובתחום הכלכלי הצרכנים נותרו עם תודעה של מיתון למרות היציאה ממנו - וזה משהו שילווה אותנו בחמש השנים הקרובות", כך ממפה פרופ' אשווין ג'ושי, מומחה בינלאומי לאסטרטגיות שיווק, את האתגרים העומדים בפני עולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה.

איך "תודעת המיתון" תשפיע על הצרכנים, המשווקים והיצרנים?

"הצרכנים לא מבזבזים כסף כמו פעם, ולכן המשווקים והיצרנים צריכים להסיר עודפי עלויות מהמוצרים שלהם. אם אני קמעונאי של רכב, הייתי מתמקד על קוסט לידר, מכוניות שנמכרות בזול, אבל מנסה גם למכור מוצרים יקרים יותר למגזרים ספציפיים, כמו לקוחות עם תודעה סביבתית או טכנולוגית. בתודעת מיתון יש רצון שלא לבזבז, אבל בתוך כל קטגוריה אולי ירצו לבזבז. הלקוח אומר לעצמו, 'אני רוצה לקנות מכונית, אבל אני אחסוך על מחשב'".

כשג'ושי נשאל על התובנות המרכזיות שלו על שוק הקמעונאות המקומי, בתור איש שיווק זר הפוקד את ישראל מדי שנה, הוא מסביר שיש לו שתי תובנות מרכזיות: "הראשונה לא תפתיע את הלקוח הישראלי ונוגעת לתודעת השירות. בזה יש לכם הרבה מקום לשיפור לפני שמגיעים לסטנדרט של העולם. מבחינת מוצרים המגוון כאן פנומנלי, אין משהו שאי אפשר להשיג בתל אביב, אבל עדיין נראה לי שהשוק כאן יפיק תועלת משחקן בקנה מידה גדול, כמו וול־מארט".

נושא השירות יפגע ברשתות ישראליות כשהן באות להתחרות מול מתחרים מחו"ל?

"בישראל הנושא הגדול הוא החום של השירות. לא קיבלתי חיוך בחנויות בישראל, אין הרבה חביבות באינטראקציה עם הלקוח. כשאני אומר את זה לאנשים בישראל הם צוחקים, כי זה לא מונע מישראלים להיכנס לחנות מסוימת, אבל אם מותגים ישראליים יתפשטו לחו"ל או שלישראל ייכנסו יותר מותגים מחו"ל, זאת תהיה בעיה. הריטיילרים מצפון אמריקה יפנקו את הלקוח, והישראלים ילמדו לצפות לסטנדרט שירות גבוה".

(כלכליסט)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה