חשבתי על זה גםמה עם גדעון?
איסתרק שלח אותו לאתיל, מה הוא עשה שם? הוא הגיע? דיבר עם מישהו?
חשבתי על זה גםמה עם גדעון?
איסתרק שלח אותו לאתיל, מה הוא עשה שם? הוא הגיע? דיבר עם מישהו?
וכדאי לא לקרא את מה שנכתב פה - כי זה דיי מגלה חלקים מהספרסליחה, אבל הכותרת של האשכול לא ברורה
על מה מדובר פה? על ספר קריאה בשם פדאהל?
ואם כן, מומלץ לקנות?
סדרת ממלכה במבחןסליחה, אבל הכותרת של האשכול לא ברורה
על מה מדובר פה? על ספר קריאה בשם פדאהל?
ואם כן, מומלץ לקנות?
תודהמומלץ בטירוףףףףףףף
אבל כמובן רק לאחר קריאת כל סידרת ממלכה במבחן:
איסתרק
מהללאל
יוזבד - א,ב
ואז את פדהאל - האחרון.
לא.תודה
זה בעצם סיפור בהמשכים של 5 ספרים?
באיסתרק לבד אין סוף?
כן.תודה
זה בעצם סיפור בהמשכים של 5 ספרים?
באיסתרק לבד אין סוף?
אפשר לקרא בנפרד את איסתרק,תודה
זה בעצם סיפור בהמשכים של 5 ספרים?
באיסתרק לבד אין סוף?
את זה לא הבנתי. אם אני יושב מול קורא מחשבות וחושב על ביבי נתניהו לדוגמא (והוא כלל לא מכיר אותו), הוא יגיד לי 'עכשיו חשבת על ביבי נתניהו', הוא לא יגיד לי 'עכשיו חשבת על האיש בעל קול הבס שרבים אוהבים אותו ושיש לו בית בקיסריה', לא?זה הגיוני חוץ מהחלק שבו הוא מצליח לנחש שהמלך חושב על ישבב הבבלי.
הוא לא קופץבלת"ק
מה ההיתר של איסתרק לקפוץ אל מותו בשביל להציל את בנו?
על פי התורה זה איסור גמור
לא נכון.הוא לא קופץ
ולא מתוארות המחשבות שלו באותו רגע
הדבר היחיד שהוא עושה זה להרחיק את הבן שלו מהזירה
ואגב, לפי המיקום של איסתרק ויוסף, איסתרק יכול היה לדחוף את יוסף למטה. הוא לא היה קשור או משהו.
ואמא בלידה שמסכימה למות כדי שהתינוק שלה יחיה??בלת"ק
מה ההיתר של איסתרק לקפוץ אל מותו בשביל להציל את בנו?
על פי התורה זה איסור גמור
היא תיארה את זה כמו חץ שפוגע בבנאדםלא נכון.
הוא הודיע שהוא מסכים לקפוץ והיה כפסע מלעשות זאת
עד הנפילה הפראית של פדהאל
אגב, איפה שמענו שאדם שנופל מגג אחד מצליח להעיף עמו אדם מבוגר העומד על הגג מתחתיו ולצנוח יחדיו מחוברים אל הגג שמתחת?
גם אני חשבתי על הרעיון הזה.................ואגב, לפי המיקום של איסתרק ויוסף, איסתרק יכול היה לדחוף את יוסף למטה. הוא לא היה קשור או משהו.
גם לי בהתחלה זה לא הסתדר, עד שהבנתי שגגות הארמון כנראה נטולות גדרותאגב, איפה שמענו שאדם שנופל מגג אחד מצליח להעיף עמו אדם מבוגר העומד על הגג מתחתיו ולצנוח יחדיו מחוברים אל הגג שמתחת?
את זה לא הבנתי. אם אני יושב מול קורא מחשבות וחושב על ביבי נתניהו לדוגמא (והוא כלל לא מכיר אותו), הוא יגיד לי 'עכשיו חשבת על ביבי נתניהו', הוא לא יגיד לי 'עכשיו חשבת על האיש בעל קול הבס שרבים אוהבים אותו ושיש לו בית בקיסריה', לא?
איסתרק חשב על 'ישבב הבבלי', ולא על 'אסטרטג צולע', אז זה מאוד מוזר.
אבל החלפתי בין גד בליאטר לבין ישבב הבבלי.כשהוא הרגיש שהוא ספקן כלפיו הוא הרגיש שהוא גם מסתכל על המראה החיצוני שלו, ועלתה לו (למלך) המחשבה שאולי דווקא לאנשים עם גוף מעוות יש יכולות מעניינות, כמו למשל לגד בליאטר שהיה אחד האנשים הכי עוצמתיים שידעה כוזר.
וממילא ברגע שהוא קלט שהמלך בוחן אותו וגם את גופו, הוא קלט בחושיו החדים שגם אם המלך מנסה לחשוב על משהו שונה לגמרי כדי לבחון אותו, מה שיקפוץ לו זה האסטרטג הצולע.
(הוא לא חשב על כל זה - זה קרה אוטומטית).
אסטרטג צולע הכוונה לישבב הבבלי ולא לגד בליאטר.
אם הוא העלה השערה הוא היה אמור לדבר על גד ולא על ישבב.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: