דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

00:00

משתמש פעיל
זה לא היה בדיוק יצא
זה היה נגרר
בהתחלה לא היה לו איך לחזור (רחובות סוערים ומסוכנים) , ואחכ הוא כבר היה בתוך הסיטואציה, ולעזוב היה מסע התאבדות של בנו היורש
עדיין...
נשמע לי מטופש לחלוטין וחסר הגיון
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
סדרת ממלכה במבחן - הסדרה הכי מטורפת שאיפה פעם פגשתי בה!
כתובה בצורה מושלמתתת, לוקחת את הקורא לחוש, להרגיש, ולחיות את הגיבורים - כל אחד בחייו וסביבתו.
לדעתי מושלם!
ישבתי על פדהאל כמעט רצוף בחג...
מצד אחד חבל שהתסיימה הסידרה - כי התמכרתי!
מצד שני - סיום כזה מושלם אין מה להמשיך פה...
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
כן ולא.
אם הוא היה יושב בארמון בזמן הזה, הוא לא היה יוצא למסע החיפושים למרות שהוא אבא שלו...
הסיטואציה היתה כזאת שלחזור הביתה זה כבר היה שווה להנפת דגל לבן...
יש בזה משהו...
אני גם חשבתי על זה שיחזור וישלח חיילים וכו...
אבל היא שיקפה פה אהבה של אבא לבן - שהיא מעל לכל הגיון
 

ראש ישר

משתמש פעיל
עדיין...
נשמע לי מטופש לחלוטין וחסר הגיון
אני גם חושבת שזה לא היה מאוד הגיוני וסביר (השלב הקודם של היציאה מהארמון בלי גיבוי של חיילים נסתרים, חסר הגיון לא פחות) אבל דיברת על זה שהוא היה מלך הגיוני ושקול וכו... אז אני חושבת שהרעיון היה שזה היה זרימה של המציאות יותר משקילה והגיון.
 

00:00

משתמש פעיל
דעתי על הסדרה - מטורפת, אין מילים, חבל שנגמרה.
אבל האמת שהתאכזבתי מפדהאל
העלילה סבירה, הוא עצמו לא טיפוס שהקורא יתחבר אליו רגשית
קיצור- פחות מהספרים הקודמים.
לדעתי הספר שלוקח בגדול הוא מהללאל אח:כ יוזבד, איסתרק , פדהאל.
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
התייחסתי לזה כי יש כאלו שחושבים משום מה שהנ"ל ספרים טובים.
והספרות החרדית היא דלה.

אז גם אם הספרות החרדית דלה.
ממלכה במבחן לוקחת בענק את כל הספרים שקראתי אי פעם (וקראתי קצת.. גם ספרים לא משלנו..). למעט ספר מסוים שהוא ממש לא אותו סגנון ולכן הוא לא בר השוואה.

לגבי החלק השני של התגובה שלי.
זה פשוט בער לי כל הזמן להראות למי שמכיר מה קורה כשרוצים לתת מקום לכל גיבורי הסדרה. ולא כתבתי כי העדפתי לא להתייחס לזה כאן.

יתכן שטעיתי בעצם ההתייחסות.
בספרות שהיא לא חרדית - אפשר להתפרע בדמיון וכמובן למשוך יותר קוראים -
אבל שווה? לא שווה...
מאיה קינן מטורפתת(במובן חיובי) היא לוקחת את כל הכלים שאפשריים ומוציאה שלמויות!
אם היא היתה כותבת לספרות לא חרדית - היתה שמה את כולם שם בכיס הקטן.
מה שהכי אהבתי בממלכה במבחן - זה את העומק!
כמה ספרים יש היום שהם ריקים מתוכן? מלא!
ויש כאלו שדוחפים את התוכן מידי הרבה שזה כבר חופר לקרא.
מ. קינן מכניסה את התוכן בצורה כל כך חלקה וטובה - שהמוסר פשוט נקלט ומתיישב על הלב.
אהבתי אששש
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
אני גם חושבת שזה לא היה מאוד הגיוני וסביר (השלב הקודם של היציאה מהארמון בלי גיבוי של חיילים נסתרים, חסר הגיון לא פחות) אבל דיברת על זה שהוא היה מלך הגיוני ושקול וכו... אז אני חושבת שהרעיון היה שזה היה זרימה של המציאות יותר משקילה והגיון.
אני גם חושבת שזה היה התאבדות -
אבל לא היה פה הפעלת שיקול או משהו - היה פה רגש של או שאני מציל אותו עכשיו,
או שלא בטוח יהיה את מי...
וכשהו יצא לבד זה אמנם מטורף אבל הגיוני(בהרבה ספרים מתואר על מלכים שירדו לעם לבד)
אם הוא היה עם פמליה הוא היה מתגלה ישר, ולא היה טעם לכל המרדף.
 

ראש ישר

משתמש פעיל
מ. קינן מכניסה את התוכן בצורה כל כך חלקה וטובה - שהמוסר פשוט נקלט ומתיישב על הלב.
אהבתי אששש
אני בהחלט חסידה של הסדרה. וזה הספרים היחידים שקניתי בשנים האחרונות.
סתם הערה לעניין המסרים, היו בפדהאל, כמה קטעי מסר/מוסר, ממוקדים וגלויים מידי, ואולי אפילו פוליטיים קצת, שלדעתי היו מיותרים. רוב המסרים מושתלים ככ מקצועי, שחבל להוסיף טלאים כאלו שמחזירים אותנו לנקודות פחות יפות בהווה המציאותי.
 

אפארט

מאיירת דיגיטלית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לגבי נאיתן

אני ראיתי זאת כמשל אלינו
טוב להיות עבד למלך, ושום דבר אחר לא שווה עבורו
סוג של היה זנב לאריות ולא ראש לשועלים
ולכן רק קיום מצוות באופן מלא שכנע אותו

לעומת זאת אלרון שאף לחיים עצמאיים שכן לא היה עבד של מלך אלא של נסיך ועוד כזה שהוא ניסה לחנכו שימרוד באביו ויבחור בטוב
לא הבנתי אם נאיתן יהודי או לא, הרי בסוף הספר כתוב שהוא מדבר עם אלרון, ושהוא אומר לו- אתה הרי יודע שאסור לפדות עבד נוכרי.. אז..
וחוץ מזה,
היה נראה לי ברור לפי כמה וכמה קטעים בספר שהמסקנה הברורה היא שהוא יודע לקרוא מחשבות
לא ככה?
ואת האמת שזה היה החלק שהפריע לי בספר...
טורנאל באמת ידע לקרוא מחשבות- וזה באמת לא הגיוני. מה שכן הגיוני זה התחושה, באמת יש אנשים שמצליחים לחוש רגשות של אחרים ואולי אפילו לנחש את המחשבות בעקבות הרגשות, אבל בספר זה היה מעבר ל'לחוש..' הוא פשוט ידע מילים, ופה זה כבר מוזר. כי גם אם היתה לו 'טלפתיה'- (וקראתי על זה קצת) הוא ירגיש רצונות או כוונות ואפילו תמונות, אבל מילים? לא. אבל מה זה משנה בעצם? הגיוני שהגגות של הארמון של דיאלידאן יהיו ככה קרובים שפשוט אפשר 'לקפוץ' מהם אחד לשני? הגיוני שחרב מקוללת ושאיש נגלה בחלום וצורב את היד? הגיוני שציפור רודפת אחרי מישהו כל כך הרבה זמן? (ואפילו לא ברור מה התפקיד שלה בכל הסיפור, רק להגן על פדהאל?) זה סיפור פנטזיה, שום דבר לא הגיוני בו. אז גם איש שקורא מחשבות לא הגיוני, אין מה לעשות, בפנטזיה הכל הגיוני. זה העולם שלך. את יוצרת אותו. מאפס.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ואגב, סתם מעניין,
לאילו גיבורים התחברתם?
בעיניי איסתרק הוא ה-גיבור, כמובן
על אף שבמהללאל קצת התאכזבתי , הוא נהיה מדי צול :rolleyes: אבל זה עבר לו...
ומאוד אהבתי את שלוואן ואלרון.
מה איתכם?
באופן כללי או בפדהאל?
בכל הסדרה את קנז, אולה, ואת שלוואן, ליאה ואלרון שבאים יחד:)
בפדהאל התחברתי לדיזר ולאלרון.
גם מאוד אהבתי את החלקים של פאר ופולס, במיוחד את התהליך של פאר מחותמת השעווה של אביו (שהשעווה נתקעת לו באוזנים...) עד לאדם שמוותר על כל מעמדו מתוך חשיבה עצמאית והכרת האמת האמיתית כפי שהיא, ולא מיצג השקר הטיפשי של אביו.
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
ואגב, סתם מעניין,
לאילו גיבורים התחברתם?
בעיניי איסתרק הוא ה-גיבור, כמובן
על אף שבמהללאל קצת התאכזבתי , הוא נהיה מדי צול :rolleyes: אבל זה עבר לו...
ומאוד אהבתי את שלוואן ואלרון.
מה איתכם?
1. איסתרק כמובן הכי(כמה עוצמות בבן אגם אחד, וכמה בחירות...)
2. מהללאל
3. יוזבד(הוא שלישי כי היה מידי עף על עצמו)
4. פדהאל(אחרון כי חשב יותר מידי על פיוס-למרות שהוא צודק, אבל תכלס אנשים מתים בנתיים)
אבל כל הספרים מושלמיםםםםם(אני מדברת על גיבורים בלבד)
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
סדרת ממלכה במבחן - הסדרה הכי מטורפת שאי פעם פגשתי בה!
כתובה בצורה מושלמתתת, לוקחת את הקורא לחוש, להרגיש, ולחיות את הגיבורים - כל אחד בחייו וסביבתו.
מי שעוד לא התחיל/ה לקרא מוזמן/ת לעשות את זה עכשיו...
לדעתי מושלם!
ישבתי על פדהאל כמעט רצוף בחג...
מצד אחד חבל שהתסיימה הסידרה - כי התמכרתי!
(וקדימה מ. קינן - סידרה חדשה אנחנו מחכים...)
מצד שני - סיום כזה מושלם אין מה להמשיך פה...
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
כן נכון לכן פתחתי-
היה נראה שיש עוד כאלו שרוצים להביע דעה
 

.A.B.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai
לא הבנתי אם נאיתן יהודי או לא, הרי בסוף הספר כתוב שהוא מדבר עם אלרון, ושהוא אומר לו- אתה הרי יודע שאסור לפדות עבד נוכרי.. אז..
וחוץ מזה,

טורנאל באמת ידע לקרוא מחשבות- וזה באמת לא הגיוני. מה שכן הגיוני זה התחושה, באמת יש אנשים שמצליחים לחוש רגשות של אחרים ואולי אפילו לנחש את המחשבות בעקבות הרגשות, אבל בספר זה היה מעבר ל'לחוש..' הוא פשוט ידע מילים, ופה זה כבר מוזר. כי גם אם היתה לו 'טלפתיה'- (וקראתי על זה קצת) הוא ירגיש רצונות או כוונות ואפילו תמונות, אבל מילים? לא. אבל מה זה משנה בעצם? הגיוני שהגגות של הארמון של דיאלידאן יהיו ככה קרובים שפשוט אפשר 'לקפוץ' מהם אחד לשני? הגיוני שחרב מקוללת ושאיש נגלה בחלום וצורב את היד? הגיוני שציפור רודפת אחרי מישהו כל כך הרבה זמן? (ואפילו לא ברור מה התפקיד שלה בכל הסיפור, רק להגן על פדהאל?) זה סיפור פנטזיה, שום דבר לא הגיוני בו. אז גם איש שקורא מחשבות לא הגיוני, אין מה לעשות, בפנטזיה הכל הגיוני. זה העולם שלך. את יוצרת אותו. מאפס.
נאיתן נראלי רצה יפדו אותו שיוכל להתגייר,
לגבי טורנאל - בהחלט יש אנשים שיכולים לחוש הרבה יותר מכל בן אדם(יש כמה כאלו בעולם שנולדו עם חוש מיוחד בעקבות פגמים אחרים, אמנם לא קריאת מחשבות - זה כבר רק של הקב"ה) קריאת מילים זה קצת הגזמה, אבל זה ספר וחייב או איזה משהו פנטסטי...
לגבי הגגות בהחלט הגיוני - להלן בני ברק...
לגבי החרב - גם לא נשמע מידי מופרך, יש המון סיפוריםעל חפצים שירשו טומאה וכו...
לגבי החלום זה הזיה(אבל בהחלט יש סיפורים על אנשים שחוו סוג של מוות קליני והתעוררו מחלום עם סימנים)
לגבי הציפור - מאיה כתבה שדיזר הסביר לפדהאל שייתכן שהציפור טועה בו לגבי בעלים קודמים.
חוץ מאלו - הכל כמעט הגיוני ומתקבל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה