עדיין...זה לא היה בדיוק יצא
זה היה נגרר
בהתחלה לא היה לו איך לחזור (רחובות סוערים ומסוכנים) , ואחכ הוא כבר היה בתוך הסיטואציה, ולעזוב היה מסע התאבדות של בנו היורש
נשמע לי מטופש לחלוטין וחסר הגיון
עדיין...זה לא היה בדיוק יצא
זה היה נגרר
בהתחלה לא היה לו איך לחזור (רחובות סוערים ומסוכנים) , ואחכ הוא כבר היה בתוך הסיטואציה, ולעזוב היה מסע התאבדות של בנו היורש
יש בזה משהו...כן ולא.
אם הוא היה יושב בארמון בזמן הזה, הוא לא היה יוצא למסע החיפושים למרות שהוא אבא שלו...
הסיטואציה היתה כזאת שלחזור הביתה זה כבר היה שווה להנפת דגל לבן...
או אינסטינקט אבהי מטורף..עדיין...
נשמע לי מטופש לחלוטין וחסר הגיון
אני גם חושבת שזה לא היה מאוד הגיוני וסביר (השלב הקודם של היציאה מהארמון בלי גיבוי של חיילים נסתרים, חסר הגיון לא פחות) אבל דיברת על זה שהוא היה מלך הגיוני ושקול וכו... אז אני חושבת שהרעיון היה שזה היה זרימה של המציאות יותר משקילה והגיון.עדיין...
נשמע לי מטופש לחלוטין וחסר הגיון
בספרות שהיא לא חרדית - אפשר להתפרע בדמיון וכמובן למשוך יותר קוראים -התייחסתי לזה כי יש כאלו שחושבים משום מה שהנ"ל ספרים טובים.
והספרות החרדית היא דלה.
אז גם אם הספרות החרדית דלה.
ממלכה במבחן לוקחת בענק את כל הספרים שקראתי אי פעם (וקראתי קצת.. גם ספרים לא משלנו..). למעט ספר מסוים שהוא ממש לא אותו סגנון ולכן הוא לא בר השוואה.
לגבי החלק השני של התגובה שלי.
זה פשוט בער לי כל הזמן להראות למי שמכיר מה קורה כשרוצים לתת מקום לכל גיבורי הסדרה. ולא כתבתי כי העדפתי לא להתייחס לזה כאן.
יתכן שטעיתי בעצם ההתייחסות.
אני גם חושבת שזה היה התאבדות -אני גם חושבת שזה לא היה מאוד הגיוני וסביר (השלב הקודם של היציאה מהארמון בלי גיבוי של חיילים נסתרים, חסר הגיון לא פחות) אבל דיברת על זה שהוא היה מלך הגיוני ושקול וכו... אז אני חושבת שהרעיון היה שזה היה זרימה של המציאות יותר משקילה והגיון.
אני בהחלט חסידה של הסדרה. וזה הספרים היחידים שקניתי בשנים האחרונות.מ. קינן מכניסה את התוכן בצורה כל כך חלקה וטובה - שהמוסר פשוט נקלט ומתיישב על הלב.
אהבתי אששש
לא הבנתי אם נאיתן יהודי או לא, הרי בסוף הספר כתוב שהוא מדבר עם אלרון, ושהוא אומר לו- אתה הרי יודע שאסור לפדות עבד נוכרי.. אז..לגבי נאיתן
אני ראיתי זאת כמשל אלינו
טוב להיות עבד למלך, ושום דבר אחר לא שווה עבורו
סוג של היה זנב לאריות ולא ראש לשועלים
ולכן רק קיום מצוות באופן מלא שכנע אותו
לעומת זאת אלרון שאף לחיים עצמאיים שכן לא היה עבד של מלך אלא של נסיך ועוד כזה שהוא ניסה לחנכו שימרוד באביו ויבחור בטוב
טורנאל באמת ידע לקרוא מחשבות- וזה באמת לא הגיוני. מה שכן הגיוני זה התחושה, באמת יש אנשים שמצליחים לחוש רגשות של אחרים ואולי אפילו לנחש את המחשבות בעקבות הרגשות, אבל בספר זה היה מעבר ל'לחוש..' הוא פשוט ידע מילים, ופה זה כבר מוזר. כי גם אם היתה לו 'טלפתיה'- (וקראתי על זה קצת) הוא ירגיש רצונות או כוונות ואפילו תמונות, אבל מילים? לא. אבל מה זה משנה בעצם? הגיוני שהגגות של הארמון של דיאלידאן יהיו ככה קרובים שפשוט אפשר 'לקפוץ' מהם אחד לשני? הגיוני שחרב מקוללת ושאיש נגלה בחלום וצורב את היד? הגיוני שציפור רודפת אחרי מישהו כל כך הרבה זמן? (ואפילו לא ברור מה התפקיד שלה בכל הסיפור, רק להגן על פדהאל?) זה סיפור פנטזיה, שום דבר לא הגיוני בו. אז גם איש שקורא מחשבות לא הגיוני, אין מה לעשות, בפנטזיה הכל הגיוני. זה העולם שלך. את יוצרת אותו. מאפס.היה נראה לי ברור לפי כמה וכמה קטעים בספר שהמסקנה הברורה היא שהוא יודע לקרוא מחשבות
לא ככה?
ואת האמת שזה היה החלק שהפריע לי בספר...
באופן כללי או בפדהאל?ואגב, סתם מעניין,
לאילו גיבורים התחברתם?
בעיניי איסתרק הוא ה-גיבור, כמובן
על אף שבמהללאל קצת התאכזבתי , הוא נהיה מדי צול אבל זה עבר לו...
ומאוד אהבתי את שלוואן ואלרון.
מה איתכם?
1. איסתרק כמובן הכי(כמה עוצמות בבן אגם אחד, וכמה בחירות...)ואגב, סתם מעניין,
לאילו גיבורים התחברתם?
בעיניי איסתרק הוא ה-גיבור, כמובן
על אף שבמהללאל קצת התאכזבתי , הוא נהיה מדי צול אבל זה עבר לו...
ומאוד אהבתי את שלוואן ואלרון.
מה איתכם?
נאיתן נראלי רצה יפדו אותו שיוכל להתגייר,לא הבנתי אם נאיתן יהודי או לא, הרי בסוף הספר כתוב שהוא מדבר עם אלרון, ושהוא אומר לו- אתה הרי יודע שאסור לפדות עבד נוכרי.. אז..
וחוץ מזה,
טורנאל באמת ידע לקרוא מחשבות- וזה באמת לא הגיוני. מה שכן הגיוני זה התחושה, באמת יש אנשים שמצליחים לחוש רגשות של אחרים ואולי אפילו לנחש את המחשבות בעקבות הרגשות, אבל בספר זה היה מעבר ל'לחוש..' הוא פשוט ידע מילים, ופה זה כבר מוזר. כי גם אם היתה לו 'טלפתיה'- (וקראתי על זה קצת) הוא ירגיש רצונות או כוונות ואפילו תמונות, אבל מילים? לא. אבל מה זה משנה בעצם? הגיוני שהגגות של הארמון של דיאלידאן יהיו ככה קרובים שפשוט אפשר 'לקפוץ' מהם אחד לשני? הגיוני שחרב מקוללת ושאיש נגלה בחלום וצורב את היד? הגיוני שציפור רודפת אחרי מישהו כל כך הרבה זמן? (ואפילו לא ברור מה התפקיד שלה בכל הסיפור, רק להגן על פדהאל?) זה סיפור פנטזיה, שום דבר לא הגיוני בו. אז גם איש שקורא מחשבות לא הגיוני, אין מה לעשות, בפנטזיה הכל הגיוני. זה העולם שלך. את יוצרת אותו. מאפס.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: