עזרה עסק שמסרב לבטל עסקה ולהחזיר תשלום - כשהביטול תוך 48 שעות- מה הייתם עושים?

מצב
הנושא נעול.

bekkiback

משתמש מקצוען
האשכול מוצה,
מנהלים נכבדים אפשר להגיף חלונות ולהחשיך.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
התפלאתי עד השורות האלו שכתבת, איפה האמונה בפרנסה של כל אותם אלו שמזדעקים על קלה כבחמורה בענייני הלכה.

אלף ביטולי עסקה בשבילך על ההודעה הזאת!
לא הבנתי מה את רוצה לומר פה.

מה קשור הלכה לשירות לקוחות אקסטרה?

מכירה חנות שאת בעל החנות לא מי יודע מה עניינו הלקוחות. היום החנות שלו סגורה.
יש דברים שאדם עושה לעצמו בידיים.

וסתם שתדעי, כל הדם ירד לי מהפנים ברגע שקראתי את האיחול הנלבב שלך.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
האשכול התגלגל מעניין לעניין. למעשה - הפסד של 900 ש''ח הוא צורב מאוד. אין ספק. וכפי שהבנתי מהת''ח כאן - יש בהחלט עניין לשאול רב, כי כל מקרה לגופו ותלוי בפרטים. וייתכן שיש מה לעשות.

אם לפי ההלכה המוכר צודק - ודאי שזו זכות עצומה להימנע.
ולוואי שעם הזמן כן תצליחי למצוא משהו מצוין תמורת הזיכוי הזה.
 
נערך לאחרונה ב:

רוטב שום

משתמש מקצוען
התפלאתי עד השורות האלו שכתבת, איפה האמונה בפרנסה של כל אותם אלו שמזדעקים על קלה כבחמורה בענייני הלכה.

אלף ביטולי עסקה בשבילך על ההודעה הזאת!
אמנם לא כתבת אלי, אבל אשמח לקבל הסבר למה התכוון המשורר כשכתב את המשפט האחרון
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אל תקראי לזה גזלן. אוקי?
תקראי לזה לא אתי.
ואולי גם לא מאד אנושי.

בעל עסק שענה לך שאיומים לא עובדים עליו וכו', את לבד מבינה עם מי יש לך עסק. תרתי...

אתי ואנושי זה דבר מאד רחב.

לדעתי זה מאד מאד לא אתי ולא אנושי להחזיר לחנות.

בלבל את המח למוכרת במשך שעה (שבאותה שעה הוא לא יכול היה להתפנות לקוחות אחרים), הוציאו לו חשבונית, שילמו בונוס למוכרת, המוכר שמח שברוך השם הוא מכר היום משהו ואיכשהו הצליח לשלם לפחות את החשמל שעלה לו היום. - ופתאום אחרי שבוע אומרים לו תחזיר חזרה, תפסיד את העמלות של חברות האשראי, עלויות הבנקים, עלויות נוספות, בונוס ששילמת למוכרות, הכל תפסיד בגלל שפתאום הלקוח התחרט, בלי סיבה, סתם כי בא לו.

זה אתי ?

זה אנושי?

זה הזוי !!!

פתאום קם לו איזה חבר כנסת, שמעולם לא החזיק חנות, לא מבין מה זה עסק, ומחליט לו החלטות מוזרות שאין ביניהם לבין ההגיון ולא כלום.

אם המוכרים חושבים ששוה להם לקבל חזרה הם יקבלו, אתה לא יכול להסביר להם ולהכריח אותם להתנהג כמו באמריקה. אם הם ירצו הם יעשו. - אתה יכול, אם תעשה כזסה חוק, וזה מה שעשו בארץ, אבל זה ממש לא אתי ולא אנושי, זה חוק דרקוני !




אין בש"ס, בראשונים ובאחרונים דבר כזה - להחזיר אחרי המכירה.- סתם כי בא לי.
זה לא אתי, וזה לא אנושי.



השאלה היא האם אחרי שיש כזה חוק האם זה מחייב הלכתית את המוכר, והאם מותר להיות 'מוסר'. פשוט צריך לשאול רב.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אמנם לא כתבת אלי, אבל אשמח לקבל הסבר למה התכוון המשורר כשכתב את המשפט האחרון

אמנם לא אני כתבתי...
אך כמדומני, מכיוון שהכותבת היא בעלת עסק בעצמה, זה סוג של: 'בשבילך - אלף ביטולי עסקה ממני...' סוג של מענק, משהו שרק רוצה לשבח ולהביע שביעות רצון. במקום 'אלף לייקים'.
 
נערך לאחרונה ב:

אמיליה

משתמש מקצוען
אשמח לספר לכם סיפור שקרה לי באופן אישי כמפעילה של מכירה ביתית ואולי הוא יהווה חותם לאשכול המרתק ומלא התובנות הלזה, רק תכינו כוס קפה, זה יצא ארוך......

בעבר הלא רחוק הפעלתי מכירה ביתית של תכשיטי גולדפילד בבית שהייתה פתוחה בשעות ערב קבועות מראש ויתר השעות- בתיאום מראש.
למי שלא מבין מה עומד מאחורי הקלעים של "בתיאום מראש" אני אפרט בשמחה- הכוונה, שאם לקוחה מתקשרת שהאם היא יכולה להגיע עוד 20 דקות כי הכלה שלה ילדה והיא ממש בדרך לבקר אותה וחייבת לקנות צמיד לתינוקת וזה ממש דחוף.
כאן מתחילה הדילמה:
מצד אחד- אני מאד רוצה למכור
מצד שני-הבית מבולגן, אמצע היום הילדים חוגגים, כשאני נכנסת למכירה הם נשארים בחוץ והצרחות והדפיקות על הדלת מפריעות ללקוחה לבחור בנחת ולהתרשם. אז מכניסים אותם ומחזיקים אחד על הידיים, עוד אחד מטייל ומושך תכשיטים מכל מקום עוד אחד רודף כמו שומר ראש אחרי הלקוחה...
ומצד שלישי, זו לקוחה חוזרת, לא נעים לי לסרב לה
אז אני משחדת את הגדוד בממתקים על הספה ונכנסת למכירה עם הלקוחה ומתפללת שהם יאכלו את הממתקים לאט לאט לאט לאט....
עד כאן התיאור המרגש.
כמובן שהכל בחירה שלי מתי לפתוח את המכירה והיו גם מלא פעמים שדחיתי לקוחות כי לא רציתי או לא יכולתי וכולי, אבל תמיד הדילמה קיימת כי ב"ה יש בית פעיל ותוסס.

עכשיו לעצם הסיפור עצמו-

הייתי בבוקר בעבודה, התקשר לקוח שהוא ראה במודעה עגילים מאד יפות, הוא רוצה לקנות לאשתו מתנה האם הוא יכול לבוא בשעה 1 כי אז הוא בהפסקת צהריים וזה ממש מתאים לו,
מתקשרת לבעלי, האם הוא יכול לקבל את הלקוח. אנחנו מתלבטים, זו שעה לחוצה שהוא מאכיל את הילדים צהריים , מצד שני כמובן יש את הרצון האדיר למכור. בסוף מחליטים לקבל אותו.
הוא מגיע, (למי ששכחה את התיאור איך זה לקבל לקוח כשיש ילדים בבית מוזמנת לגלול למעלה) מתלבט חושב בודק בסוף מחליט שלא.
קורה, הכל טוב , להתראות, שלום.

אחרי כמה ימים הוא מתקשר שוב, הוא בעצם התחרט והוא רוצה את העגילים בחזרה, הוא רוצה לבוא לראות שוב. ב1 בצהריים. שוב אותה דילמה , כל הסיפור חוזר על עצמו שוב, כולל הסוף- בסוף הוא מתחרט, הוא חושש שזה לא יתאים לה.

אחרי כמה ימים הוא מתקשר שוב- הוא רוצה להגיע ב1 בצהריים. הוא מגיע ,אבל הפעם הוא החליט לקחת את העגילים , נראה לו שהיא בעצם כן תאהב את זה. אבל אם לא, האם הוא יכול להחזיר ולקבל כסף חזרה? בוודאי, עד 48 שעות אנחנו מחזירים את כל הכסף אפילו לא מנכים 5%. אין כמונו!
זה היה ביום חמישי. בעלי אמר לו שהוא יכול להחזיר עד יום ראשון בצהריים (לא הכללנו את שבת) ולקבל כסף חזרה.
ביום ראשון בבוקר הוא מתקשר, אשתו לא אהבה את העגילים הוא רוצה לבוא להחזיר . אמרתי לו בשמחה, אתה יכול להחזיר עד הערב (למרות שה48 שעות פג להם התוקף ב1 בצהרים ) ותקבל כסף בחזרה.
הוא אמר שכן בטח אין בעיה הוא יבוא.
לא הגיע!
הוא התקשר ביום שני בצהריים ערב, הוא רוצה לבוא להחזיר את העגילים, אמרתי לו בשמחה, אבל עדכנתי שהוא יקבל זיכוי. הוא ממש הוכה שוק, מה, זיכוי? למה לא החזר כספי? חשבתי שאת מתכוונת שאחרי יומיים את מחזירה את הכסף בניכוי 5%. .......אה, לא הבנתי אותך, ויואו מה יהיה , זה מלא כסף (280 ש"ח...) כאן קצת התעקשתי, כי הרגשתי שזה כבר ממש ניצול ואמרתי לו שהוא מוזמן לבוא עם אשתו ולבחור תכשיט כלבבה בלי כל הטררם מסביב.

אחרי כמה ימים הגברת מתקשרת אלי, ובטון שיווקי לחלוטין היא מתחנפת, מתחננת, משכנעת כמה שזה יאכזב אותה אם היא לא תקבל את הכסף בחזרה. הצעתי לה לבוא לבחור משהו אחר, היא לא אוהבת תכשיטי גולדפילד, אבל אם אני אחזיר לה את הכסף היא תהיה ממש לקוחה חוזרת מרוב שתהנה מהשירות והאמינות שלנו...!! בלי בושה היא סותרת את עצמה במשפט אחד.
אני לצערי, הייתי קשוחה , אין על מה לדבר (בסתר ליבי פשוט לא רציתי לקוחה כל כך מטריחה ולכן העדפתי לסרב כדי שהיא לא תהיה לקוחה חוזרת אצלי) אה, והיא גם תשלח את כל המשפחה שלה ואת כל החברות שלה ואת כל השכנות שלה לקנות אצלי כי יש לנו כזה שירות מיוחד.
הקול המתוק שלה הוציא אותי מדעתי. הסברתי לה שפתחנו את המכירה למענם 3 פעמים, והודענו 10 פעמים שהכסף חזרה רק תוך 48 שעות. ויש כאן חוסר הוגנות כלפי , וצריכה לחשוב על זה וכרגע אין לי תשובה.
בסוף בעלי הכריע שאני אחזיר לה את הכסף כי הוא מכיר את בעלה מבית הכנסת ולא נעים לו... :(

תכלס, היא לא חזרה אלי מעולם, לא היא ולא החברות ולא השכנות ולא האחיות ...

מסקנה שלי- אי אפשר לדרוש מבעלי החנויות להיות אמרקיאים ברמת השירות שלהם כשהלקוחות הם ישראלים ברמת הנצלנות שלהם. (אל תיקחו את זה אישי, זה מיועד לאותה גברת ודומותיה)
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
האשכול מוצה,
מנהלים נכבדים אפשר להגיף חלונות ולהחשיך.
מאה אחוז, בוצע. (הסיפר שכתב הניק DMC ראוי לתגובה, אבל אם פותח האשכול מבקש- האשכול ננעל, ככה זה, אין חוכמות, מה לעשות...)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה