על סטיב ג'ובס והפונטים

  • פותח הנושא bris
  • פורסם בתאריך

bris

משתמש סופר מקצוען
אני ממש לא הטיפוס שמעריץ אנשים (בטח לא גויים), אבל יש לי כבוד לאנשים חכמים ובמיוחד לאנשים חכמים שיודעים לדבר מצויין. כזה הוא סטיב ג'ובס מנכ"ל אפל.

אז ככה, הוא היה אורח של כבוד בטקס הסיום של 2005 בסטנפורד, ונשא שם נאום מעניין מאוד. (ניתן לשמוע אותו כאן http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA)


אחד הסיפורים שהוא מספר שם, שאמו הביולוגית מסרה אותו לאימוץ רק בתנאי שישלחו אותו לקולג' כי מאוד היה חשוב לה שהוא יצליח היכן שהיא לא. ובאמת הוריו המאמצים על אף שלא היה להם הרבה כסף שלחו אותו ללמוד בקולג' (לא יוקרתי כמו סטנפורד...). אבל בהיותו אדם כנה עם עצמו ומאוד שאפתן לא מצא את עצמו מקשיב להרצאות משמעממות על דברים שלא עניינו אותו, לכן הוא הפסיק להרשם לקורסים אחרי סמסטר אחד, ופשוט הסתובב בקמפוס ונכנס כל פעם להרצאה אחרת שעניינה אותו.

הוא ישן על הריצפה בחדר של חברים, והיה מחזיר פחיות בשביל ה-5 סנט כדי לקנות אוכל, אבל הוא אומר שזאת התקופה שבה למד הכי הרבה בחייו.
אחת הדוגמאות הוא מביא, שהיה קורס מצויין לקליגרפיה (כתיבה אומנתית עם מכחול) שם בקמפוס, והוא נמשך לזה, ושם למד על עיצובי פונטים, מרווח יחסי של סימנים על פונטים כמו סאן-סריף וכדו'.
כל הדברים האלו, היו בביס של המקינטוש שהוא תכנן כמה שנים אח"כ.
אם לא הקורס הזה של סטיב אז משתמשי המק וממילא משתמשי הווינדוס (שפשוט העתיקו ממק ) היינו עד היום כותבים בפונט אחד עם מרווח קבוע זהה ליוד וללמ"ד.

הסיפור נמצא בערך בדקה-4 של הסרט הנ"ל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה