כללי עיצוב מתמטי

  • פותח הנושא mig
  • פורסם בתאריך

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
מי שזוכר לפני תקופה היה כאן שיעורון של אליהו פריד בקומפוזיציה,
לאחר מכן חיפשתי ומצאתי אי אלו פירורים במקומות נוספים.
ובעיקר ראיתי עבודות ובהם קווי עזר, עיגולים, סימטריה ואסימטריה מובְנים ולא תמיד הצלחתי לרדת לבד לפשרם.

עיצוב זה הרבה השראה, הרבה אומנות ו... מתמטיקה.

נכון שהרבה ציירים ואמנים הפיקו קומפוזיציות מעוררות השראה בדיוק לפי כל הכללים ללא שהכירו אותם.
אך הכרת הכללים ודאי שכוחה לסייע רבות למי שאינו ברמת האמנים הנ"ל, בבנית קומפזיציות נכונות, גריד מקצועי ועוד.

ושאלתי, למה במוסדות החרדים, (לא יודעת מה קורה במקומות אחרים:)) לא מלמדים זאת כחלק מהחומר?? למדתי במקום נחשב, ובררתי אצל חברות שלמדו במקומות אחרים וכנ"ל.

שנים על שנים מדברים על עיצוב, צבע, קומפוזיציות, טיפוגרפיות ובזה לא נוגעים.

מה דעתכם?

ובאגב, אם משהו רוצה לארגן (משמע פרוג:)) קבוצה ללימוד עיצוב טהור, אני הראשונה.
(לא טרנדים בעיצוב, לא תלת מימד, לא אפקטים - פשוט את המתמטיקה של העיצוב...
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני יכולה לספר לך שבלימודיי, רק בשנה ג' היה לנו קורס שבו היתה מרצה ש"עשתה נפשות" לצורת העבודה הזו והכריחה אותנו לעבוד בצורה כזו. ואני יכולה גם לומר שמרבית הכיתה ממש לא התחברה לזה. בפועל, הרבה מאוד מעצבים איכותיים ומנוסים לא עובדים בצורה כזו, אלא "לפי העין" ועדיין מגיעים לתוצאות יפהפיות.

(מחדדת - ודאי שמעצב טוב עובד עם גריד, ורמת הדיוק בגריד משמעותית ככל שמדובר בפרוייקט מורכב ומרובה עמודים, כמו אתר או קטלוג. מה שאני מדברת עליו הוא עבודה עם גריד שיורדת לרמות מטורפות של חישובים מתמטיים, אפילו בשביל עבודה כמו עיצוב פלאייר או כריכה לספר)
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י naamah;878416:
אני יכולה לספר לך שבלימודיי, רק בשנה ג' היה לנו קורס שבו היתה מרצה ש"עשתה נפשות" לצורת העבודה הזו והכריחה אותנו לעבוד בצורה כזו. ואני יכולה גם לומר שמרבית הכיתה ממש לא התחברה לזה. בפועל, הרבה מאוד מעצבים איכותיים ומנוסים לא עובדים בצורה כזו, אלא "לפי העין" ועדיין מגיעים לתוצאות יפהפיות.

לדעתי יש הבדל בין מי שמודע לכללים ואע"פ כן מעצב "לפי העין" לעומת מי שאינו מודע לכללים.

אני בטוחה שבתור תלמידה לא ממש הייתי מחבבת את החומר הזה... אך כיום אני רוצה מאד ללמוד אותו.

באגב, לדעתי זה חומר שצריך בשלות בשביל ללמוד אותו.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י mig;878437:
לדעתי יש הבדל בין מי שמודע לכללים ואע"פ כן מעצב "לפי העין" לעומת מי שאינו מודע לכללים.

נכתב ע"י mig;878437:
באגב, לדעתי זה חומר שצריך בשלות בשביל ללמוד אותו.

מסכימה עם שתי האמירות.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;878437:
לדעתי יש הבדל בין מי שמודע לכללים ואע"פ כן מעצב "לפי העין" לעומת מי שאינו מודע לכללים.

אני בטוחה שבתור תלמידה לא ממש הייתי מחבבת את החומר הזה... אך כיום אני רוצה מאד ללמוד אותו.

באגב, לדעתי זה חומר שצריך בשלות בשביל ללמוד אותו.

איזה סוג של בשלות?
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י חיוך;878986:
איזה סוג של בשלות?
כל ענף מענפי האומנות כשמעמיקים בו מגלים את הצורך בשיטתיות וסדר המהווים בסיס וחוזק
ליצירה.
בין אם זה בציור, גראפיקה ובמיוחד במוסיקה. (כן, העיבוד המהמם ההוא שהותיר בך תחושה מצמררת מקורו במהלך הרמוני שנרקם על טהרת המתמטיקה)
בדרך כלל כשפונים לתחום כי זה יפה וכיף חושבים:"מה אכפת לי למה, זה יצא יפה וזהו"
כשמתעסקים בתחום ורוצים להוציא עבודות משובחות חושבים על ה"למה", עובדים בצורה שיטתית הכוללת מחשבה על הולכת עין, שיווי משקל ולמעשה קומפוזיציה ואז ה"יפה וזהו" עולה מדרגה.
אולי זה ההבדל בין:"וואוו איזו מוכשרת" ל"באמת עבודה מקצועית".
כמובן שיש כאלה שיוציאו עבודות הרמוניות מבחינה עיצובית באופן טבעי, אבל שיוף מקצועי לא הזיק לאיש, במיוחד אם הוא קצר תהליכים.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י חיוך;878986:
איזה סוג של בשלות?

מי שהרגע התחיל את הקרירה ועוד מתלבט בין פונט כתב יד של בן נתן או לפונט כתב יד של גוטמן, לא ממש ירגיש שחסרה לו איזו שיטתיות בבנית הקומפוזיציה.

נראה לי שלאחר מספר שנים בתחום, כאשר מגיע מבפנים רצון לעשות משהו טוב באמת על אף שהסובבים לא תמיד מבינים את ההבדל בין כך לאחרת - זה הזמן ללמוד.

ופחות כאשר מנחיתים את זה מבחוץ כחלק מהסילבוס...
למרות שאני כן מצפה ממקום רציני להכניס את זה בסדר הלימודים.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה