טיול עין לבן- גבעת משואה

chichichi

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
האם משהו יודע באיזה רחוב בגבעת משואה יש ירידה למסלול של עין לבן?
 

משה ביק

משתמש מקצוען
לא מניסיון אישי .
לפי גוגל - כביש אורה פינת רח' יעקב צור או להכניס בוויז טיילת העמק הלבן.

רקע​


טיילת עמק לבן היא מכלול טבעי פתוח הנמצא במבואותיה הדרום מערבייים של העיר ירושלים. והיא חלק מפארק טבע של נחל רפאים.
באזור טבע פתוח זה יש המון בעלי חיים כגון :הצבי הארצ -ישראלי, שועלים ועוד. וגם מבחינת צמחייה יש כאן המון מגוון למשל : צמחי חורש ובתה ים תיכונית ,עצי בוסתן ויער נטוע אדם.
הטיילת שסלולה באספלט והיא מונגשת במלואה. היא מתחילה בנקודת תצפית יפהפיה עם 2 פסלי אבן דמויי קערות גדולות. אשר הוקמה לזיכרה של מעיין ברהום זיכרה לברכה.אשר נספתה באסון בשיטפון בנחל צפית שם מצאו את מותם עוד 9 נערים ונערות מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" מלפני 6 שנים.
מעיין ברהום ז"ל נולדה וגדלה בשכונת גבעת משואה הסמוכה לטיילת עמק לבן. היא הייתה מדריכה בצופים ולמדה בתיכון בויר – מוסד ירושלמי מוכר.
הטיילת מתחילה משמאל למצפה המשקיף על כל עמק לבן שמתחת. היא יורדת ומתפתלת למטה שבצידיה עצים רבים חלקם עם פריחה וורודה ולבנה.
בסופה של הטיילת הסלולה יש שביל עפר המוביל עד לעין לבן – מעיין יפהפה וגדול. הכולל שתי בריכות אחת עמוקה יותר והשנייה בריכת שכשוך לילדים.

על שום מה "עמק לבן"​

עמק לבן זכה לשם זה בעקבות היות בנוי מסלעי החוואר והקירטון – אילו סלעים אטומי בעלי אופי גירני בהםם קל לחצוב.
בתקופות קדומות הוא שימש תפקיד חשוב בחקלאות של אז. עד היום ניתן למצוא שרידים של טרסות חקלאיות ומתקנים חקלאים הנמצאים סביב.
תודות לכך שנים בתקופה זו התקיימו מהחקלאות הענפה והעשירה שהתקיימה כאן.

עמק לבן -טיילת בשכונת גבעת משואה

עין לבן הנמצא כאמור במורד הטיילת כולל את מקורות המים שלמעשה היו חלק ממערכת השקייה הנקראת חקלאות שלחין. כיום אזור המעיין משמש לנופש ורחצה..
המסלול שלפניכם הינו יוזמה מבורכת של תושבי שכונות גנים ,חובבי טבע שרצו להנגיש את הטבע במורד השכונת "גבעת משואה". באמצעות הטיילת הם הנגישו את הטבע לציבור כולו.
שם היוזמה" בשביל המעיין".
לאורך הטיילת הוצבו שלטים הכוללים: מפות ומאפשרת להמשיך את הטיול מסוף הטיילת הסלולה לשטח עצמו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה