לשימושך:
<table width="675" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr valign="top"><td id="SubTitle1" dir="rtl">תצוגת המסכים לפני סיום. מאחר והכיתות היו מלאות ולא כולם יכלו להיכנס, הנה מספר הנחיות כלליות לאופן בחירת מסכים מקצועיים. כל מי שרוצה הדגמה מעשית - מוזמן לשיעור המלא. בדקו ב"לימודים" תחת "סדנאות".</td> </tr> <tr valign="top"> <td colspan="2" dir="rtl">
<table border="0"><tbody><tr><td class="ban1">
</td></tr><tr><td id="enlrg" bgcolor="#E5E5E5">הצלם אורי אקרמן מכין את צילום התצוגה</td></tr></tbody></table>
5 עצות בסיסיות
בדקו מסך מכויל – ללא כיול אין שום דרך לדעת את האופי האמיתי של המסך. אי אפשר לבדוק תאימות צבע מול הדפסות, אי אפשר לבדוק כמה המסך ניתן לכיול...
אל תאמינו ל "תאמין לי..."- המטרה של מי שעומד מולכם הוא למכור לכם מסך טוב. שתהיו מרוצים ושתחזרו לקנות בגלל השירות, המקצועיות, היחס, האחריות ....
הבעיה מתחילה מחוסר ידע מקצועי. המוכרן בדרך כלל מבין פחות מכם בסוג העבודה שלכם וקשה לו להגדיר את הצרכים המדויקים למקצוע. רצוי לבחון מסכים מכוילים סביבה מקצועית.
את תקנו מבלי לראות ולבחון את המסך – רק מסך אחד אפשר לקנות דרך קטלוג – הכי יקר. מאחר ורוב הקוראים לא הולכים להשקיע יותר משלושת אלפי דולרים במסך, רצוי לבדוק את הסחורה ולוודא שהיא מתאימה לכם.
אין מסכים זולים – במסך מקצועי משקיעים הרבה אלקטרוניקה, בקרות, טכנולוגיה, מחקר ופיתוח... רק כך אפשר להגיע לאיכויות גבוהות. את תצפו למצוא מסך מקצועי לצרכי דפוס, גרפיקה וצילום בפחות מאלפיים ₪
בדקו פיזית את מה שחשוב לכם – יש אנשים שזווית צפייה רחבה לא קריטית להם. אנשים אחרים גם כך לא צריכים לראות יותר מידי צבעוניות במסך שלהם..
לכל אחד יש את הצרכים שלו. המלצה של אחד יכולה לא להתאים לשני. בדקו את המסך בעצמכם.
מכניקה ותוכנה
<table dir="rtl" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" width="163"> סוג המבחן
</td> <td valign="top" width="227"> הסבר
</td> <td valign="top" width="231"> המלצה
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> אמצעי שליטה
</td> <td valign="top" width="227"> בהירות, ניגודיות, טמפרטורה, קצב רענון, רגישות לתאורת סביבה, מיקום תפריטים, שפות...
</td> <td valign="top" width="231"> ככל שיש יותר אמצעי שליטה, כך גדלה היכולת שלנו לשלוט בתוצאה. לעיתים הבקרות הן דרך תוכנה.
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> בקרות גמה
</td> <td valign="top" width="227"> למסכים מתקדמים, יש בקרה על הגמה דרך המחשב (סוג של קונטרסט פנימי)
</td> <td valign="top" width="231"> בעזרת בקרה שכזו ניתן להגיע לכיול טוב יותר
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> כניסות
</td> <td valign="top" width="227"> קיימים מספר תקנים. הנפוצים הם אנלוגי ודיגיטלי
</td> <td valign="top" width="231"> ריבוי כניסות מאפשר (לרוב) לחבר מספר מחשבים לאותו מסך. כך חוסכים מקום
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> סיבוב מסך (פיבוט)
</td> <td valign="top" width="227"> אפשרות הסיבוב של המסך ב-90 מעלות
</td> <td valign="top" width="231"> מאוד נוח לקריאה ולעבודה על עמודים שלמים
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> זווית צפיה
</td> <td valign="top" width="227"> הזווית בה ניתן לראות את התצוגה מבלי שתשתנה
</td> <td valign="top" width="231"> היצרנים תמיד מדווחים על יותר
מ-170 מעלות. בדקו בעצמכם.
צפו להפתעות
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> כיוונים
</td> <td valign="top" width="227"> כיוון גובה והטית המסך
</td> <td valign="top" width="231"> כמה שניתן לכוון יותר - יותר טוב
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> ארגונומיה
</td> <td valign="top" width="227"> נוחות תפעול המסך
</td> <td valign="top" width="231"> הזיזו, הטו, סובבו... חפשו חריקות וקפיצות. המסך צריך לנוע בצורה חלקה
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> כיוון White Point ידני
</td> <td valign="top" width="227"> "הצבע של הלבן". נמדד במעלות קלווין
</td> <td valign="top" width="231"> יכולת כיוון ידני של אופציה זו קריטית לכיול איכותי
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> DDC/CI
</td> <td valign="top" width="227"> טכנולוגיה אשר מאפשרת למסך לתקשר עם המחשב בכדי לתאם בקרות
</td> <td valign="top" width="231"> מאפשר איכות כיול אולטימטיבית. רצוי שיהיה בכל מסך
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> HIGH BIT
</td> <td valign="top" width="227"> מסך רגיל מספק 8 ביט המאפשרים 255 רמות תאורה. ככול שיש יותר ביטים, אפשר להגיע לאיכות מעברים טובה יותר
</td> <td valign="top" width="231"> ניתן להגיע לאיכויות הנוספות רק אם המסך תומך ב DDC/CI.
ללא יכולת זו השיפור לא יהיה משמעותי.
</td></tr></tbody></table>
בחינת איכות צבע ותצוגה לאחר כיול
<table dir="rtl" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" width="163"> סוג המבחן
</td> <td valign="top" width="227"> הסבר
</td> <td valign="top" width="231"> המלצה
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> שחורים
</td> <td valign="top" width="227"> ההבדלים בכהים. בין שחור מלא לפחות
</td> <td valign="top" width="231"> צריך לראות הבדל בין שחור מוחלט ל-99%. ההבדל צריך להיות מזערי
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> לבנים
</td> <td valign="top" width="227"> ההבדלים בבהירים. בין לבן לגמרי לכהה יותר
</td> <td valign="top" width="231"> צריך לראות הבדל בין לבן מוחלט ל-1%. ההבדל צריך להיות מזערי
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> אפורים
</td> <td valign="top" width="227"> הניקיון של הצבע הנטראלי. האפורים צריכים להיות ללא שום צבעוניות, לאורך כל הטווח. מהבהירים לכהים (או להיפך)
</td> <td valign="top" width="231"> מעבר משחור ללבן. מאפשר לראות בקלות נטייה של צבע. כתמים של צבע מייצגים מסך לא איכותי
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> דיוק צבע
</td> <td valign="top" width="227"> מידת הדיוק של שחזור צבע. כמה קרוב הצבע שרואים במסך לצבע שאמור להיות מוצג על-ידי פוטושופ
</td> <td valign="top" width="231"> באמצעות ציוד מתאים, ניתן לקבל מדידות מדויקות על איכות שיחזור הצבעים
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> טווח צבע
</td> <td valign="top" width="227"> רמת הצבעוניות שהמסך מסוגל להציג
</td> <td valign="top" width="231"> רוצים כמה שיותר. כך נוכל לדמות הרבה סוגי דפוס וגרפיקה במסך
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> התאמת דפוס
</td> <td valign="top" width="227"> המסך צריך לשקף את התוצאה המודפסת
</td> <td valign="top" width="231"> קחו תדפיס והשוו למסך. בסופו של דבר זה מה שאתם מחפשים
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> מעברים
</td> <td valign="top" width="227"> כאשר יש מעברי צבע, ניתן להבחין
ב-"מדרגות". ככל שיש יותר מדרגות, איכות המסך יורדת
</td> <td valign="top" width="231"> בכל מסך יש קצת פסים. אם אין בכלל, חפשו בעיה במקום אחר. חפשו דרך בורר הצבע בפוטושופ האם מופיעים גלים (לא רצוי)
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> מעברי שחור-לבן
</td> <td valign="top" width="227"> ככל שיש יותר מדרגות, איכות המסך יורדת
</td> <td valign="top" width="231"> נוח לראות בעיות של צבע. חפשו קריעות בבהירים וסתימות בכהים
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> תאימות CMYK
</td> <td valign="top" width="227"> מידת ההתאמה של המסך לעבודות דפוס מקצועיות
</td> <td valign="top" width="231"> בדיקה פרקטית מול הדפוס שלכם. יש צורך בפרופיל של הדפוס
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> איכות נקודה
</td> <td valign="top" width="227"> התחושה המתקבלת לצופה משילוב החדות, רזולוציה ורכות התמונה
</td> <td valign="top" width="231"> עיבדו מול המסך כעשר דקות. חפשו הרגשה לא נוחה שקשה להסביר (לא רצוי)
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> רגישות לשינויים
</td> <td valign="top" width="227"> התפיסה של שינוי באחוזי צבע בודדים בתמונה שלמה
</td> <td valign="top" width="231"> שנו אחוז אחד ובדקו האם הוא נראה על המסך
</td></tr> <tr> <td valign="top" width="163"> אחידות תאורה
</td> <td valign="top" width="227"> במסכי LCD יש לפעמים חוסר אחידות בתאורה. כהות יתר בצדדים
</td> <td valign="top" width="231"> בדקו מול משטח צבע אחיד. בתמונה קשה לראות את תופעה זו
</td></tr></tbody></table>
</td> </tr> <tr valign="top"> <td colspan="2" dir="rtl">
</td> </tr> </tbody></table>