'משמעות הטוב' זו שאלה מדאי כללית.שיש בהם תוכן על משמעות הטוב.
הכוונה לא לחסד ולמידות טובות.'משמעות הטוב' זו שאלה מדאי כללית.
יש חסד ומידות טובות, יש את הפילוסופיה שמאחורי המושג המופשט 'טוב'.
יש מחוק הטוב להיטיב (מידותיו של הקב"ה).
בקיצור: זה נושא רחב מאוד הכולל תתי נושאים שלא נגמרים.
אז כדאי למקד על מה בדיוק רוצים לדעת.
והיום, בכל ספרי המחשבה והמוסר הקלאסיים יש תוכן עניינים בהתחלה ומפתחות בסוף,
אז אם ניקח לדוגמא 'מכתב מאליהו' או 'עלי שור' נמצא את המבוקש מהר.
האמת שזו אחת מהשאלות העמוקות שיש בבריאה.לטוב שקיים בעולם.
שהקב"ה שהוא טוב ומיטיב, ברא אותנו מטוב
ולכן גם עצם המהות שלנו היא טובה.
תודה רבה על התשובה המפורטתהאמת שזו אחת מהשאלות העמוקות שיש בבריאה.
וביסודה היא שאלה של 'ספרי מחשבה' יותר מאשר של 'ספרי מוסר'. למרות שבהחלט יש השלכה מזה על זה.
נושא הרע והטוב שבבריאה, הוא עצמו מתחלק לכמה וכמה נושאים:
א) מה הוא שורשו של הרע. וכיצד הוא יצא מהקב"ה שכולו טוב.
ב) מה הוא הרע של האדם, לפני החטא של אדם הראשון ואחריו. (ונכלל בזה: כיצד יש אפשרות בעולם לפעול רע).
ג) מה הוא הרע שבא על האדם, כמו מחלות ויסורים וכו'.
הדברים כמובן קשורים זה לזה ושייכים זה לזה.
וכמו שכבר הזכירו, בספר הנפלא דרך ה' יש תשובות ברורות לכל השאלות הללו.
(השאלה הראשונה בחלק א פרק ה, השניה בחלק א פרק ג בעיקר, השלישית בחלק ב פרקים ב-ג).
באופן כללי חשוב לדעת שהספר הזה - דרך ה' של הרמח"ל - מהווה אנציקלופדיה אדירה של מושגים!
הוא כתוב ברהיטות, מסודר מהכלל אל הפרט, וערוך בבהירות מדהימה. (צריך קצת להתרגל לשפה הקדומה קצת, אבל כשמתרגלים ממש נהנים מזה).
דומה שאין שני לו בהעמדת מערכת מושגים ברורה בכל נושאי האמונה והידיעה, בתמצות גדול והיקף מספיק.
הרמח"ל בדעת תבונות מאריך לדון בדיוק בנקודה הזושיש בהם תוכן על משמעות הטוב.
לאורך הדורות ההגדרה של ספר מוסר הייתה שם כולל לספרי פילוסופיה ומחשבה (ולא שמוסען)יותר מאשר של 'ספרי מוסר'.
דרך ה' זה רק תמצות של מה שנכתב בארוכה בדעת תבונותדרך ה' הפרקים הראשונים
וזה גם יותר ברור ובהיר?דרך ה' זה רק תמצות של מה שנכתב בארוכה בדעת תבונות
מה שברור שזה יותר מורחב מאשר בדרך ה' שבא בקצרה וכמעט נכתב בקודיםוזה גם יותר ברור ובהיר?
מה שברור שזה יותר מורחב מאשר בדרך ה' שבא בקצרה וכמעט נכתב בקודים
יש פירושים נפלאים שנכתבו לספ
תודה רבהמה שברור שזה יותר מורחב מאשר בדרך ה' שבא בקצרה וכמעט נכתב בקודים
יש פירושים נפלאים שנכתבו לספר דעת תבונות
בינת הדעת
אור הדעת מומלץ
עת לעשות
לטעמי, דעת תבונות זה כבר שלב עמוק יותר. ולא מומלץ כספר ראשוני.וזה גם יותר ברור ובהיר?
אמר הרקליטוס היווני אף אם יבארו לך טוב מהו מכל מקום אפס קצהו תראה וכולו לא תראה שנאמר וירא אלהים את האור כי טוב וזה אור הגנוז לצדיקים לעתיד לבא ואין השכל האנושי יכול לדעת ממנו מאומה ואף תנאים כרשב"י ונביאים כמשה לא עמדו על סוף אמיתתו: [אף שמשה רבינו ורשב"י שמשו באור זה מ"מ עין לא ראתה וכו']משמעות הטוב.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: