עושק הגננות ברשתות הגנים "החרדיות"

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י איגוד גננות;n5065836:
זה נכון, היא התכונה למצב בפועל אחרי שכן מפטרים.
אגב בפגישות שהיו לי התברר התמונה העגומה, שלמרות שחייב לשלם לסייעות כמו שמשלמים להם העיריות, בפועל אין מי שמפקח על זה, (אפילו לא את הביקורות המינימליות שיש על שכר הגננות...)

מה מקור החובה? תמיד ידעתי שלסייעות אפשר לתת מינימום, כי אינן מוגדרות כעו"ה.
 

יוסי לוי

משתמש צעיר
נכתב ע"י רותי קפלר;n5065912:
מה מקור החובה? תמיד ידעתי שלסייעות אפשר לתת מינימום, כי אינן מוגדרות כעו"ה.

מאז הפסיקה שקבעה שתנאיהן כעובדות כרשויות המקומיות. כיום חובה להפריש להם לקרן השתלמות ועוד ועוד.
 

נתין

משתמש פעיל
שמחה הלוי הגיב
היום, 11:51
בקהילה מתחת לכל ביקורת

רבי שמחה היקר, אולי תתן לנו גילוי נאות את מי אתה מייצג?
 

יוסי לוי

משתמש צעיר
השוואת תנאי סייעות במוכש"ר לתנאי הסיעות ברשויות המקומיות.

זכור לי שיש גם פסיקה מוקדמת יותר שאינני מוצא אותה כעת.
 

קבצים מצורפים

  • פס'ד אלעביד.pdf
    KB 758.4 · צפיות: 34

איגוד הגננות

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n5065912:
מה מקור החובה? תמיד ידעתי שלסייעות אפשר לתת מינימום, כי אינן מוגדרות כעו"ה.

היה את זה אצל פסק בוסי המפורסם....
אבל לפני זה זה היה ברור למי שרצה.... זה כתוב בצורה מפורשת בבקשה לרישיון, והמעסיק חותם שהוא עמד בזה... ואגב לא רק הסייעות גם עובד ניקיון במוסד דינו זהה, וצריך לקבל כמו שמקבל עובד ניקיון ברשויות.
מה שכן בפגישות שהיו לי עם מנהלי רישוי במשרד החינוך הם אמרו לי שאין ע"ז פיקוח.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
תודה! לא הכרתי את הפסיקה הזו.

למה היה עלינו לעבור 24 עמודים מייגעים של אשכול טרחני, בשביל להגיע סוף סוף לנושא הזה?
הוא היה אמור לעלות בעמוד הראשון!

כלומר, איגוד גננות : יש לכם ביד פסיקות ברורות כל כך לגבי סייעות - ובמקום זה, אתם נותנים לכתבים בעיתונות להתברבר עם הקשקוש הלא רלוונטי על הפיטורין-כדי-לא-לצבור-וותק, ועם עוד כמה טיעונים לא מהותיים? למה?!

 

TGL

משתמש רשום
אני עוקבת אחרי האשכול ולא מבינה דבר אחד. אם הכסף לפי דעת חלק גדול מהכותבים באשכול קיים ורק המנהלים עושקים אותו מידי העובדות וכו' למה קורסות רשותות גנים אחת אחרי השניה ומפטרות ומקצצות באישור ההסתדרות וכו' לו הכסף באמת היה בידי מנהלי העמותות
הרי כשההסתדרות היתה מתערבת היא היתה אמרוה ל"מצוא" אותו ולחייב את המנהלים לשלם אותו אבל בפועל בחסות ההסתדרות יש קיצוצים הורדת משרות אישורים לא לשלם כל מיני דברים שמחויבים בחוק וכו'. וגם ניתנת האפשרות להמשיך עם תכניות ההבראה (עיין ערך רשת הגנים).
ומי כן שורד? דווקה אלו שאכן משלמים פחות לגננות לא לפי תארים וותק וכו' הם מצליחים לשרוד. זה אומר דרשיני!
אולי הכעס הכאב והטענות צריכים להתנקז במדינה. במשרד החינוך עם החישובים שלו שמתחשבים רק במגזר הכללי (עיין ערך תוספת מעונות) ולא במנהלי העמותות?
שהפכו כאן את כולם לגנבים ושקרנים אפילו שיש הרבה שאינם כאלו!
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל

ממש לא... אנו אומרים את הכל.
אגב אני לא משפטן, אבל ממה שכן הבנתי, העיקר בתקדים בוסי זה הזכות של העובד לתבוע את זה, למרות שלכאורה זה לא קשור אליו כי זה הסכם בין משרד החינוך למפעיל לטובת הילדים.
החיוב עצמו לשלם הוא מופיע בתקנות בבקשה לרשיון וכו' .
אני לא זוכר אם בתקדים דיברו מפורש על סייעות אבל המאבק של בוסי ביחד עם קליין (שעוזרת לנו עד היום) וודאי היה על הסייעות גם (היו כמה דיונים)
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
נכתב ע"י TGL;n5066644:
אני עוקבת אחרי האשכול ולא מבינה דבר אחד. אם הכסף לפי דעת חלק גדול מהכותבים באשכול קיים ורק המנהלים עושקים אותו מידי העובדות וכו' למה קורסות רשותות גנים אחת אחרי השניה ומפטרות ומקצצות באישור ההסתדרות וכו' לו הכסף באמת היה בידי מנהלי העמותות
הרי כשההסתדרות היתה מתערבת היא היתה אמרוה ל"מצוא" אותו ולחייב את המנהלים לשלם אותו אבל בפועל בחסות ההסתדרות יש קיצוצים הורדת משרות אישורים לא לשלם כל מיני דברים שמחויבים בחוק וכו'. וגם ניתנת האפשרות להמשיך עם תכניות ההבראה (עיין ערך רשת הגנים).
ומי כן שורד? דווקה אלו שאכן משלמים פחות לגננות לא לפי תארים וותק וכו' הם מצליחים לשרוד. זה אומר דרשיני!
אולי הכעס הכאב והטענות צריכים להתנקז במדינה. במשרד החינוך עם החישובים שלו שמתחשבים רק במגזר הכללי (עיין ערך תוספת מעונות) ולא במנהלי העמותות?
שהפכו כאן את כולם לגנבים ושקרנים אפילו שיש הרבה שאינם כאלו!

פשוט מאוד חסר כסף, אבל הם נותנים פחות ממה שאפשר...
אבל באמת חלק גדול מהטרוניה זה על חברי הכנסת שהנושא של 15000 משפחות שעוסקות בתחום לא מעניין אותם..... וחבל.
כי יש דברים יותר חשובים מלריב על 60% 40% או לגייס מנוים להדרך....

אני מכיר את האיגודים שיש בהסתדרות מקרוב... (חלק מהם אנו יזמנו)
על התועלת נדבר בהזדמנות... (אנו עדיין עוקבים אחרי זה )
אבל דבר אחד ברור כל מקום חדש אתה עובד לפי הנתונים שנותן לך המעסיק. ההסתדרות מעולם לא בדקה לעומק את היכולת של המעסיק בשום רשת גנים. (יש בסה"כ 3-4 מקומות) כי כל האיגודים חדשים.(יחסית)
 

לאה גרין

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי קפלר;n5064032:
בהמשך גם להודעתך הקודמת:
העמותות לא 'גורמות לכך שהעיריה לא תפתח גנים'.
לעירייה עצמה אין עניין לפתוח, כי זה יגרום לה לגרעונות.

ובשביל עירייה, גרעונות הם סיפור מסובך ומסוכן. (עד חשב מלווה וועדה קרואה).

אי לכך, כל ראש עיר אחראי יעדיף לא להכנס לצרה ושמה גנים חרדיים עירוניים.
ואם הוא לא יבין את זה, הגזבר שלו יסביר לו.

אם לא היה כלל גני עמותה, העיריה לא היתה חייבת לפתוח גני עיריה??

ובקשר לגרעונות- יש לעיריה הרבה הוצאות. זה ענין של תיקצוב ועדיפויות, שיהיה לה עוד הוצאה והיא תקצץ לדוגמא בתוכניות לחופש הגדול שהיא עושה. או בכל הוצאה אחרת.
לעיריה גם אין עיניין לגרום לפינוי זבל- זה גם הוצאה גדולה בשבילה :)
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י לאה גרין;n5066900:
אם לא היה כלל גני עמותה, העיריה לא היתה חייבת לפתוח גני עיריה??

ובקשר לגרעונות- יש לעיריה הרבה הוצאות. זה ענין של תיקצוב ועדיפויות, שיהיה לה עוד הוצאה והיא תקצץ לדוגמא בתוכניות לחופש הגדול שהיא עושה. או בכל הוצאה אחרת.
לעיריה גם אין עיניין לגרום לפינוי זבל- זה גם הוצאה גדולה בשבילה :)

לכאורה, העירייה יכולה לפתוח גני ממ"ד או ממלכתי מתוקצבים במלואם.
כמו שראינו כאן בתחילת האשכול, גנים אלו נחשבים ל'רשמי'.
רק גנים בפיקוח חרדי נחשבים ל'מוכר שאינו רשמי'.

יש לעירייה הרבה הוצאות, ברור.
אבל זבל היא חייבת לפנות, אין לה אפשרות להתחמק ושעמותות יעשו את זה במקומה...
 

חני יוספי

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n5066904:
לכאורה, העירייה יכולה לפתוח גני ממ"ד או ממלכתי מתוקצבים במלואם.
כמו שראינו כאן בתחילת האשכול, גנים אלו נחשבים ל'רשמי'.
רק גנים בפיקוח חרדי נחשבים ל'מוכר שאינו רשמי'.

יש לעירייה הרבה הוצאות, ברור.
אבל זבל היא חייבת לפנות, אין לה אפשרות להתחמק ושעמותות יעשו את זה במקומה...

גם בפינוי זבל - קיימת אותה המציאות,
חלק מפינוי הזבל נעשה ע"י עובדי עירייה וחלק ע"י עובדי קבלן (העירייה שוכרת שירותי פינוי זבל מחברה)
עובדי העיריה מרווחים עשרת מונים מעובדי הקבלן (טוב, אולי לא עשרת מונים לפי הביטוי, אבל וודאי פי 3-4)
אם תרצו קישור רלוונטי אני אחפש, אמור להיות אתר של איגוד מבקרי פנים במועצות מקומיות ושם יש עבודות טובות בנושא

אם יבואו מפני הזבל, עובדי הקבלן ויפגינו מדוע אינם מקבלים שכר שווה לעובדי עירייה, מה תגידו להם?
אותו דבר לגבי גננות העמותות, רוצות, לכנה לעבוד בעירייה, אין לכם משרה עירונית מכל סיבה שהיא, תקבלו שכר מעמותה, כםי שרשום בחוזה שלכן איתה.
 

לאה גרין

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי קפלר;n5066904:
לכאורה, העירייה יכולה לפתוח גני ממ"ד או ממלכתי מתוקצבים במלואם.
כמו שראינו כאן בתחילת האשכול, גנים אלו נחשבים ל'רשמי'.
רק גנים בפיקוח חרדי נחשבים ל'מוכר שאינו רשמי'.

יש לעירייה הרבה הוצאות, ברור.
אבל זבל היא חייבת לפנות, אין לה אפשרות להתחמק ושעמותות יעשו את זה במקומה...

סליחה שאני משגעת אבל באמת מעניין אותי איך זה הולך, ותודה על התשובות המפורטות.

לפי מה שאת כותבת לכאורה לו לא היה כלל עמותות. עיריית בני ברק יכולה לפתוח רק גני ילדים של ממ"ד. ולומר להורים תסתדרו- או שתשלחו את ילדכם לגני ילדים של ממ"ד או שתשארו איתם בבית??

גם אם כך זה באמת החוק, היות וחינוך חרדי חשוב לתושבי בני ברק לא פחות משאר הדברים שהעיריה מממנת, ולכן אנחנו משלמים ארנונה, הייתי מצפה שלמרות שזה הוצאה גדולה בשבילה, היא תעשה את זה.
 

לאה גרין

משתמש רשום
נכתב ע"י חני יוספי;n5066913:
גם בפינוי זבל - קיימת אותה המציאות,
חלק מפינוי הזבל נעשה ע"י עובדי עירייה וחלק ע"י עובדי קבלן (העירייה שוכרת שירותי פינוי זבל מחברה)
עובדי העיריה מרווחים עשרת מונים מעובדי הקבלן (טוב, אולי לא עשרת מונים לפי הביטוי, אבל וודאי פי 3-4)
אם תרצו קישור רלוונטי אני אחפש, אמור להיות אתר של איגוד מבקרי פנים במועצות מקומיות ושם יש עבודות טובות בנושא

אם יבואו מפני הזבל, עובדי הקבלן ויפגינו מדוע אינם מקבלים שכר שווה לעובדי עירייה, מה תגידו להם?
אותו דבר לגבי גננות העמותות, רוצות, לכנה לעבוד בעירייה, אין לכם משרה עירונית מכל סיבה שהיא, תקבלו שכר מעמותה, כםי שרשום בחוזה שלכן איתה.

אלוי לא יפה להשוות את הגננות לעובדי זבל, לא התכוונתי....:eek:

אבל אדרבה, יבוא הקבלן ויגיד אני לא יכול לשלם ע"פ חוק לעובדי הזבל מכל סיבה שהיא. אז נאמר לו-אם אתה לא יכול לשלם ע"פ חוק. אל תהיה קבלן עובדים. ותבטל את החוזה שלך מול העיריה.

זה מה שאני מנסה לטעון - שהטיעון "אין לי כסף- גני ילדים מכניסים לגרעונות" זה לא טיעון. אין לך כסף- תסגור את הרשת וחל'ס. מי ביקש ממכם לפתוח רשת גנים?
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י לאה גרין;n5066956:
זה מה שאני מנסה לטעון - שהטיעון "אין לי כסף- גני ילדים מכניסים לגרעונות" זה לא טיעון. אין לך כסף- תסגור את הרשת וחל'ס. מי ביקש ממכם לפתוח רשת גנים?

מה שאומר שיש רווחים, ואפילו נאים! אבל תלוי למי....
אדם בלי פרנסה הולך הביתה ולא נשאר לעבוד
 

sl הנהלת חשבונות וחשבות שכר

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נתין;n5065941:
שמחה הלוי הגיב
היום, 11:51
בקהילה מתחת לכל ביקורת

רבי שמחה היקר, אולי תתן לנו גילוי נאות את מי אתה מייצג?

אני מייצג את הגננות שבמקום לצעוק על העמותות שאין בידם לעשות מהומה
שיצעקו על משרד החינוך שמתקצב באופן חלקי.
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י שמחה הלוי;n5067189:
אני מייצג את הגננות שבמקום לצעוק על העמותות שאין בידם לעשות מהומה
שיצעקו על משרד החינוך שמתקצב באופן חלקי.

אין לאף אחד עניין שהעמותות יקרסו, להפך, מי שמנהל גן או כל מוסד אחר זכותו להרויח והרבה, אבל אם יש עמותה שמחזיקה כלכלית רק מכך שהגננות מחזירות שליש מהמשכורת אסור לה להמשיך לפעול אפילו יום אחד!!!
 

אורחת לרגע

משתמש מקצוען
אגב, אמרה לי פעם משהי שרצתה לפתוח גני עמותה, ובדקה את כל הנושא:
1. רק כשיש רשת, זה כלכלי
2. צריך לתלות את העמותה הראשונה ששכרה מבנה לגן בכוחות עצמה, כי באותו רגע, העירייה שאמורה לדאוג למבנה גם לגני עמותה התנערה מאחריותה זאת, והשכירות נופלת על העמותה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י תקוה;n5067000:
מה שאומר שיש רווחים, ואפילו נאים! אבל תלוי למי....
אדם בלי פרנסה הולך הביתה ולא נשאר לעבוד

מהפה שלך לאוזניים של הגננות. אפשר לומר גם עליהן בדיוק באותה מידה:

"אם כולן ממשיכות לעבוד שנה אחרי שנה למרות הקיטורים האינסופיים, כנראה הן לא ממש מפסידות.
מה שאומר שיש להן רווחים ואפילו נאים!"




 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה