עושק הגננות ברשתות הגנים "החרדיות"

מצב
הנושא נעול.

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n5063180:
הפעלת מסגרת חופש דורשת המון אישורים ופיקוחים, שעל המוסד לעמוד בהם.
וכן, זה כאב ראש גדול למנהלות ולסגניות בית הספר, למשל.
ודאגה טכנית לדברים שאינכם מעלים בדעתכם בכלל, שכרוכים בתפעול מוסד שעות וימים נוספים.
רכזת המסגרת מקבלת שכר מתקצוב משרד החינוך, אבל לפחות בבתי הספר שאני מכירה - היא לא לבד בשטח.
כשיש בעיות (אחזקה, נקיון, אבטחה, ועוד מיליון דברים אחרים שצצים כל רגע בניהול מוסד) - הן נופלות על מנהל המוסד. הוא זה שאמור לפתור אותן.

כיוון שהחודש הזה, בערים באשכולות הסוציו אקונומיים הנמוכים, חוסך להורים הרבה כסף - רוב בתי הספר מתאמצים ומפעילים אותו (לפעמים ע"י גוף מתווך, כמו שהיה השנה).
עדיין, ברור שזו טירחה גדולה ומאמץ רציני בשבילם.

(כל זה לא מצדיק עושק, אם ישנו. אבל הזלזול במנהלים, מיותר).

ואני חשבתי לתומי שחינוך הילדים מגיע ממטרה נעלית של הקמת דור של יהודים יראי שמיים שימשיכו את מסורת הדורות...
אגב, פעם המנהל של הישיבה רטן: אני מבין למה צריך ישיבה, מבין למה צריך בית מדרש, למה צריך חדרי שיעורים, חדר אוכל, מזגנים, טבחים, מנקים וכו' אבל בשביל מה צריך פה את הבחורים?!?
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בבא קמא;n5063426:
מילא הח"כים החרדים שהם 'קלוצים' ולא יוצלחים שדואגים רק לעצמם ולא עושים כלום למען הציבור כי הם לא צריכים לתת דין וחשבון לאף אחד והם שולטים ברבנים וכו' וכו' (מקבץ חלקי בלבד מאוסף השטויות כאן באשכול), אבל מצוקת הדיור היא בעיה כלל ישראלית שעליה תקומנה ותיפולנה מפלגות (ע"ע 'כולנו'), ושם כן מתחשבים בבוחרים, אז למה לציבור החילוני אין שיטפון של דירות במחירים של 3 ב-10??? הרי לדעת אספרסו הנכבד (שלמזלו ולמזלנו יש לו את פרוג כדי לשחרר קיטור) זה ענין של קצת רצון להתאמץ...
כנראה שזה טיפ טיפה מורכב...

כי אחרי שהח"כ כמו כחלון ממפלגת כולנו מגיעים בכנסת סוגרים דילים עם הבנקים ועם קבלנים על דירות. והם דואגים בעיקר לכיס שלהם. זה נסיון קשה כשמגיעים לכנסת המינים ורואים את המילונים בעיניים שמצעים הבנקים וכן קבלנים וכו',בנוסף לזה יש את כל המפלגות החילניות שלא מסכימים כל כך מהר שהמדינה תוותר על מיסים מסוימים של קרקעת מדינה. מה לעשות המושחתים והרשעים שולטים בכנסת המינים, אנחנו בגלות..
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מרגלית ויסברג;n5062786:
אחרי 5-6 דפים לא עמדתי בקצב, אבל שמעתי היום משהו, שחשבתי שיתאים לכאן

סיפרה לי מורה מפתח תקוה, שאצלן בבית ספר, כל המורות שעבדו בקיטנות של תחילה החופש (שלוש שבועות ראשונים ) היו צריכות לחתום למנהלת, שחצי מהסכום הן מפרישות לה.

הזדעזעתי עמוקות

הזדעזעתי מהטמטום של המורות
לא מהמנהלת שזכותה גם לדרוש את כל המשכורת.
ואם חותמים לה- אל תבואו בטענות!!
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מרגלית ויסברג;n5063544:
זכותה של המנהלת לדרוש את כל המשכורת??? את רצינית???

בואי נצא מנקודת הנחה שאף מנהלת לא תציע כזה דבר.
כי זה נשמע מזעזע ומטורף ברמות.
למה שהמורות יעבדו ויתנו לה את כל המשכורת? אין דברים כאלו
ועכשיו, מבחינתי אין הבדל בין לבקש את כל המשכורת לבין לדרוש חצי ממנה.
ומי שמסכימה לזה- תסלחי לי על המילה היא פשוט מטומטמת!!!
היה צריך להיות קונצזוס בין כל המורות, שיתוף פעולה מלא
שפשוט לא מסכימים לתנאי הזה!!
עדיף לצום פעם אחת יום שלם כדי לתת לקיבה לעכל למחרת מנה מכובדת!
פעם אחת תתנגדו, תוותרו על הגרוש וחצי הזה [חצי המשכורת] כדי שלהבא
תקבלו את המנה המלאה.
זה יעבוד רק אם יהיה שיתוף פעולה בין כל הצוות ולא תהיה זליגה של כמה פראייריות שיסכימו
לעבוד בשביל הגרושים האלו.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י שריונה;n5063561:
בואי נצא מנקודת הנחה שאף מנהלת לא תציע כזה דבר.
כי זה נשמע מזעזע ומטורף ברמות.
למה שהמורות יעבדו ויתנו לה את כל המשכורת? אין דברים כאלו
ועכשיו, מבחינתי אין הבדל בין לבקש את כל המשכורת לבין לדרוש חצי ממנה.
ומי שמסכימה לזה- תסלחי לי על המילה היא פשוט מטומטמת!!!
היה צריך להיות קונצזוס בין כל המורות, שיתוף פעולה מלא
שפשוט לא מסכימים לתנאי הזה!!
עדיף לצום פעם אחת יום שלם כדי לתת לקיבה לעכל למחרת מנה מכובדת!
פעם אחת תתנגדו, תוותרו על הגרוש וחצי הזה [חצי המשכורת] כדי שלהבא
תקבלו את המנה המלאה.
זה יעבוד רק אם יהיה שיתוף פעולה בין כל הצוות ולא תהיה זליגה של כמה פראייריות שיסכימו
לעבוד בשביל הגרושים האלו.

זה לא פשוט בכלל
המנהלת יכולה לעשות עבורן שרירים הרבה יותר חזקים
כמו למשל להחליט להחליף את הצוות, או חלק ממנו ואז את כולן
ןללכלך עליהן בבתי ספר אחרים

מכירה קרובת משפחה שעשו לה עוול לא חוקי, אמרתי לה תפני למשרד ___ והם יעמידו אותה במקום
היא אמרה לי שהיא לא מוכנה! הצעתי לה לעשות זאת במקומה, והיא אמרה לי שהיא לא מרשה לי בשום אופן
למנהלת יש קשרים בבתי ספר אחרים והיא יכולה לקלקל לה אח"כ..
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען

#652.1
נתין הגיב
היום, 12:27
מי שעושה בעיות עפה. מניסיון.

לקחתי את זה בחשבון שזה מה שעלול לקרות במדינה הדמוקרטית הקטנה.
לכן הדגשתי וכתבתי פעמיים: קונצזוס והסכמה מלאה של כל המורות!
לא נראה לי שהמנהלת תעיף את כולן.
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני לא באה לשפוט את המורות , שלקחו את הקיטנות וויתרו על חצי מהתשלום.

אני פשוט כאובה בשבילן.

להפעיל את המורות למרד, זה לא פשוט, רובן פחדניות, צריך בשביל זה כל כך הרבה אנרגיה מטופשת, שמוותרים על זה מראש.

וזאת בנוסף, שאם יוודע למנהלת מי ארגנה, אז בכלל הצרות יבואו בצרורות.

המורה הזאת מתעלפת לעזוב את הבית ספר הזה, לא מוכנים לעשות לה העברה לשום בית ספר אחר, אז מה? שתשב בבית?

אז היא מורידה את הראש, מוותרת על הכסף, ומתפללת לאלוקים למצוא מקום עבודה טוב יותר.

אבל שמנהלת דורשת דבר כזה, זו שחיתות!
 

לאה גרין

משתמש רשום
נכתב ע"י שמחה הלוי;n5063164:
עיריית בני ברק מקבלת את התקצוב כמו העמותות ומשלמת כמו משרד החינוך מה שגורם לה לגירעון כל שנה וכמו שכתבי לעיל היא הלכה בשנים האחרונות לבתי משפט ובגץ עד שבגץ הכריע השנה שהיא תקבל לא עד 12 שנות וותק אלא עד 15 שנות וותק מה שגרם לה לפחות גרעון
בכל אופן החינוך העצמאי וכו שלא רוצים להיכנס לגרעון לא פותחים וזה לא כמו בתי ספר שהעובדים בם עובדי מדינה

אולי שמשהו יעשה לי סדר--

אם לעמותות אין כסף להפעיל גנים. כי הם לא מקבלים מהמדינה וכ אז שפשוט לא יפעילו אותם.

ואז לא יהיה לעריית בני ברק ברירה והיא תצטרך להפעיל את הגנים.

כמו שהיה לפני 20 שנה שלא צצו עמותות כפטריות אחרי הגשם.

וכן- זה יעלה כמובן כסף לעריה. אבל גני ילדים זה שרות שהיא חייבת להורים. ואם לא יהיה עמותות לא יהיה ברירה לעירה אלא להפעיל אותם. וכולנו נשלם על זה מכספי הארנונה -כמו שמשלמים על שאר השרותים שהעיריה נותנת. זה חשוב לא פחות מתוכניות לחופש ומבצעי ניקיון שערית בני ברק משקיעה בהם הון.


זה כמו שבעל מכולת יסגור את כל המכולות באזור - ע"י כל מיני הסכמים ואז יבכה שהוא לא יכול למכור לחם במחיר הממשלתי כי הוא קונה את זה במחיר גבוה יותר.
אין לך כסף לשלם משכורת לגננת ע"פ חוק- תסגור את העסק.
אתה לא יכול לפתוח גן עמותה- ולגרום לכך שהעירה לא תפתח ואז לבכות שהמדינה לא משלמת לך אז אתה לא משלם לגננת.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מרגלית ויסברג;n5063675:
אבל שמנהלת דורשת דבר כזה, זו שחיתות!

אם זו שחיתות אז בשחיתות חייבים לטפל!!
אדרבה, במקום לטמון את הראש בחול מרוב פחד
שיקומו ויתאגדו וינסו לשנות את המצב!!
המורות נוקטות בשיטה: אל תהיה צודק- תהיה חכם
כדי לשמור על עורן ועל מקום עבודתן.
השאלה היא: האם זו הדרך? להמשיך כך לעבוד מתוך מירמור ותסכול
או לפחות לנסות לשנות את המצב?!
 

לאה גרין

משתמש רשום
נכתב ע"י לילי 1;n5060644:
איזה מן טיעון זה?
גם על אוכל כשר אתה משלם מחיר
וגל על צניעות הילדות הצדיקות משלמות מחיר
ועל מידות טובות,
ועל קרבה לרבה
ועל כל דבר שחשוב לך

השאלה תהיה- האם המחיר שווה את התמורה? (כן רבתי)
האם יש דרך להפחית את המחיר? (הגענו לנושא השרשור)

על האוכל הכשר אני משלם מחיר. כנל על כל דבר שחשוב לי אני משלמת מחיר.

על החינוך הטהור - הגננות של הילדים שלי משלמות את המחיר ולא אני.

אם החינוך החרדי היה עולה להורים כסף זה היה דיון אחר. גני החינוך החרדי -לא עולים כסף להורים אבל לגננות הוא "עולה" - כ 3000 ש"ח בחודש. למה הם צריכות לממן את זה? אם כבר שהעיריה תממן את זה.
 

בתוכנית-מרחב אונליין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
תוכלו להסביר לי מה כתבתם כאן?
מורה רגילה, בתקן, של החינוך העצמאי. מי לדעתכם המעסיק שלה?
מאיזה חשבון בנק עובר הכסף של המשכורת אל החשבון שלה?
החשבון בנק של החינוך העצמאי או של קרנות של החינוך העצמאי.
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
הקשר שמנסים לקשור בין אי התערבות משרד החינוך בנושא התכנים, לבין אי פיקוח ותקצוב הזה לא פחות מדמגוגיה זולה, (או מקהלה מזוייפת כלשונו של הרב רביץ)
אני אפרט, גם כיום משרד החינוך מתקצב את גני המוכש"ר באופן תאורטי כמו את גני העירה, מכאן מתחילה החובה לשלם כמו לעובדי משרד החינוך, באופן מעשי זה אחרת, מפורט בסוגריים בקצרה למי שמבין מהר...
(משרד החינוך בנה תחשיב לעלויות של גן (גננת סייעת פיקוח וכו') נניח לדוגמה, שהכל יצא 2000 ש"ח את הסכום הנ"ל הוא מחלק במספר ילדים שאמור להיות בגן לדעתו, למשל ברשיות מקבלות מענק, שזה בעצם כל הרשיות החרדיות ל31 ומתקצב בפועל לפי מס' הילדים בגן. הסכום הזה הוא אחיד גם לרשיות וגם למוכש"ר ההבדל העיקרי הוא שאת הגננת בחינוך הרגיל משרד החינוך מעסיק, ולכן הוא מקזז מהעברה של הוצאות הגן את עלות הגננת. בפועל עלות הגננת היא יותר גדולה ממה שמשרד החינוך חישב ולכן יוצא שהוא מתקצב את הגנים הממלכתים יותר, הבדל נוסף, הרשיות וכן המנהלים טוענים שהתחשיב של משרד החינוך אינו מדויק,והוצאות הגן (סייעת פיקוח וכו') גדולות בהרבה מהתחשיב. בעוד שלרשויות יש להם כסף להשלים, לעמותות אין, ישנם עוד סיבות לחוסר התקצוב אני בקרוב אעלה חלק מתוך הדו"ח שאנו מכינים בנושא.)
כך שגם היום משרד החינוך בעיקון מתקצב באופן מלא, והחוסרים נוצרו מסיבות אחרות. גם כיום קיים פיקוח, מדובר על מחלקה נפרדת שאינה קשורה כלל לתוכן, אין לזה שום שייכות לנושא. הטענה היא, שהמפקחים לא עושים נכון את העבודה . הגברת הפיקוח (שקיים ממילא) בנושא זה וקביעת נהלי שכר ברורים לא תשפיע שום דבר על נושא התכנים.
רוצים לבדוק את זה? תדברו עם המפקחת על נושא השכר... (זה לא קשור אלי, אני מבינה אין לי איך לעזור) או תנסו לדבר עם אגף כוח אדם בהוראה על בעיות פדגוגיות (פרץ צחוק) נו, אז על מי עובדים פה?
קחו דוגמא, כל אחד מכיר את הפקחים של משרד הדתות בכוללים, מישהו חושב שזה משפיע משהו על נושא התכנים של הכוללים???.???.
די לדמגוגיה. השאלה היא האם הכסף יועבר לעובדות, האם חברי הכנסת באמת דואגים לנו או לא. כל השאר זה דמגוגיה במיטבה.


 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
נכתב ע"י שריונה;n5063779:
אם זו שחיתות אז בשחיתות חייבים לטפל!!
אדרבה, במקום לטמון את הראש בחול מרוב פחד
שיקומו ויתאגדו וינסו לשנות את המצב!!
המורות נוקטות בשיטה: אל תהיה צודק- תהיה חכם
כדי לשמור על עורן ועל מקום עבודתן.
השאלה היא: האם זו הדרך? להמשיך כך לעבוד מתוך מירמור ותסכול
או לפחות לנסות לשנות את המצב?!

מה שאנו טוענים שאפשר גם וגם, גם להלחם וגם לשמור על מקום העבודה ואוירה נעימה.
אנו מאמנים שהעובדות שיש להם אחריות לפרנס בית לא יכולות להלחם.
ולכן חשוב שהיה גוף מסודר שזה יהיה עיסקו שילחם את מלחמתן מול הרשויות.
הצרפו אלינו!!!
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
נכתב ע"י בבא קמא;n5063426:
מילא הח"כים החרדים שהם 'קלוצים' ולא יוצלחים שדואגים רק לעצמם ולא עושים כלום למען הציבור כי הם לא צריכים לתת דין וחשבון לאף אחד והם שולטים ברבנים וכו' וכו' (מקבץ חלקי בלבד מאוסף השטויות כאן באשכול), אבל מצוקת הדיור היא בעיה כלל ישראלית שעליה תקומנה ותיפולנה מפלגות (ע"ע 'כולנו'), ושם כן מתחשבים בבוחרים, אז למה לציבור החילוני אין שיטפון של דירות במחירים של 3 ב-10??? הרי לדעת אספרסו הנכבד (שלמזלו ולמזלנו יש לו את פרוג כדי לשחרר קיטור) זה ענין של קצת רצון להתאמץ...
כנראה שזה טיפ טיפה מורכב...

ברור שחלק מגזימים קצת.. או הרבה
אבל דבר אחד ברור אם כאב של משפחות שמשתכרות פחות משכר מינימום היה קצת נוגע לליבם, המצב היה אחרת......
וזה בלי לצטט את הפשלות שנפלטו להם מהפה בראיונות בתקשורת בנושא הזה...
אני לא אומר שהחילונים יותר טובים, אבל אם זה הלימוד זכות עליהם מצבם גרוע בהחלט..
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אידאה;n5063819:
החשבון בנק של החינוך העצמאי או של קרנות של החינוך העצמאי.

הקרנות מיועדות לתגבור לימודים תורניים וכו'. לא משלמים מהן משכורות למורות הרגילות בבתי הספר הרגילים.

וואין לחינוך העצמאי חשבון בנק. הוא מעין 'אגף' ממשלתי של משרד החינוך, והחשבון שלו זה החשבון של המדינה. עובדיו מקבלים משכורת מהמדינה.


 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י ניגון הנפש;n5063931:
> עדכון<
כעת נודע לי שהאשכול הזה על כרעיו וקרבו הוצג בפני אחד מהמנהלים של הרשתות, ותגובתו הייתה:
גיחוך אחד גדול.

איגוד גננות
- חזק ואמץ. נראה שאתה היחיד שעושה משהו חוץ מלהתלונן...


על מה הגיחוך?
(יש לי השערה. מעניין אם היא נכונה).
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י לאה גרין;n5063782:
למה הם צריכות לממן את זה? אם כבר שהעיריה תממן את זה.

בהמשך גם להודעתך הקודמת:
העמותות לא 'גורמות לכך שהעיריה לא תפתח גנים'.
לעירייה עצמה אין עניין לפתוח, כי זה יגרום לה לגרעונות.

ובשביל עירייה, גרעונות הם סיפור מסובך ומסוכן. (עד חשב מלווה וועדה קרואה).

אי לכך, כל ראש עיר אחראי יעדיף לא להכנס לצרה ושמה גנים חרדיים עירוניים.
ואם הוא לא יבין את זה, הגזבר שלו יסביר לו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה